Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η σημασία της ερώτησης "Γιατί να μάθω κύριε Καθηγητά;" [TED Video]

Πολλές φορές λέμε στους μαθητές μας ΤΙ να κάνουν και ΠΩΣ να το κάνουν. Ξεχνάμε όμως να τους πούμε ΓΙΑΤΙ να το κάνουν. Είναι νομίζω αναγκαίο να προσπαθήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση για να έχουμε μαθητές που θέλουν να μάθουν και όχι μαθητές που απλά να είναι υποχρεωμένοι να μάθουν.


Πιστεύω ότι τα παραπάνω μπορούν να φανούν καλύτερα μέσα από ένα πολύ απλό μοντέλο, που είναι γνωστό ως "Golden Circle", το οποίο έχει προταθεί από τον Simon Sinek και το οποίο εξηγεί πως οι μεγάλοι ηγέτες καταφέρνουν να εμπνέουν. Μην ξεχνάμε ότι ο καθηγητής είναι ο ηγέτης της τάξης, δηλαδή αυτός που εμπνέει τους μαθητές του. 
Υποστηρίζει λοιπόν ο Simon Sinek ότι όλες οι εταιρείες λειτουργούν στα τρία επίπεδα που φαίνονται στην εικόνα: Τι κάνουμε, Πως το κάνουμε και Γιατί το κάνουμε. Το πρόβλημα όμως είναι ότι πολλές εταιρείες δεν ξέρουν γιατί υπάρχουν και γιατί παράγουν αυτά που παράγουν.

Ορισμένες βασικές αρχές του μοντέλου του είναι οι εξής:
  • Πάντα πρέπει να ξεκινάμε με το ερώτημα "Γιατί να το κάνω;" ,
  • Οι άνθρωποι ακολουθούν τους ηγέτες όχι γιατί πρέπει αλλά γιατί το θέλουν και
  • Οι άνθρωποι ακολουθούν τους ηγέτες όχι για αυτούς αλλά για τον ευατό τους.
Δείτε και το παρακάτω βίντεο, με υπότιτλους στα Ελληνικά, στο οποίο ο Simon Senek εξηγεί με απλά λόγια το μοντέλο του:


Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο site του Simon Senek πατώντας εδώ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #6 (2021)