Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαγώνισμα Α' Τριμήνου στην Α' Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2010-2011

Ο Νοέμβριος είναι ο μήνας των διαγωνισμάτων. Σήμερα λοιπόν έβαλα το πρώτο μου διαγώνισμα στο μάθημα της Πληροφορικής στην Α' Γυμνασίου. Το διαγώνισμα αυτό ήταν επαναληπτικό και αφορούσε τα κεφάλαια 5, 7 και 8.


Θα ήθελα στο σημείο αυτό να πω μερικά πράγματα για τον τρόπο με τον οποίο χειρίζομαι ένα διαγώνισμα. Πρώτα απ' όλα δεν αποτελεί για μένα το μοναδικό κριτήριο ή και το βασικό κριτήριο για την τελική βαθμολογία των μαθητών. Είναι περισσότερο ένα εργαλείο που επιθυμώ να το χρησιμοποιήσω με διαφορετικό τρόπο. Ο τρόπος αυτός έχει να κάνει με το τα πράγματα που επιθυμώ να πετύχω.

Τα πράγματα λοιπόν αυτά είναι τα εξής:

  1. Να δηλώσω ξεκάθαρα ότι η παπαγαλία είναι για την Πληροφορική κάτι ξένο. 
  2. Να δείξω, από την αρχή ακόμα, ότι οι απαιτήσεις μου από τους μαθητές είναι υψηλές.
  3. Να καλλιεργήσω την κριτική ικανότητα των μαθητών και
  4. Να φανεί ότι η εκμάθηση της Πληροφορικής είναι στενά συνδεδεμένη με προβλήματα που  συναντούν σε καθημερινή βάση στην ζωή τους.

Σίγουρα κάποιοι από εσάς θα αναρωτηθούν για τα αποτελέσματα των μαθητών και θα πουν ότι θα θέματα είναι δύσκολα. Συμφωνώ μαζί τους ότι τα θέματα είναι δύσκολα και δηλώνω ότι τα αποτελέσματα των μαθητών δεν ήταν καλά. Αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να απαγκιστρωθούμε από την λογική των διαγωνισμάτων ως μέσου καθολικής αξιολόγησης των μαθητών. Πρέπει να επιτρέψουμε στους μαθητές μας να κάνουν λάθη και να αποτύχουν.

Την επόμενη λοιπόν φορά που θα κάνουμε μάθημα θα προσπαθήσω να συζητήσω μαζί τους τα θέματα αυτά. Δεν θα τους πω ότι είμαι δυσαρεστημένος από την προσπάθεια τους, όπως έκανα τις περισσότερες φορές μέχρι σήμερα. Θα προσπαθήσω να αναδείξω το λάθος ως κάτι που μας βοηθάει να γίνουμε καλύτεροι.

Ίσως κάποιοι να αναρωτηθείτε ότι όλα αυτά δεν θα έχουν αποτέλεσμα. Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι αυτά που θα πω δεν θα έχουν άμεσο αποτέλεσμα αλλά έχω παρατηρήσει ότι όταν επιμένεις έχεις πολλαπλά οφέλη στο μέλλον. Αυτή άλλωστε είναι και η μοίρα ενός καθηγητή. Να επιμένει, να αποτυγχάνει και να ακούει καλά λόγια μόνο μετά από αρκετά χρόνια.

Θα ήθελα να γράψω και άλλα πράγματα αλλά δεν θέλω να σας κουράσω. Το διαγώνισμα λοιπόν μπορείτε να το δείτε παρακάτω:

Σχόλια

  1. Ωραίο διαγώνισμα και μάλιστα πρωτότυπο. Η πρώτη άσκηση μου φαίνεται κάπως "ασύνδετη" με το e-mail αλλά καταλαβαίνω οτι αποτελεί απλώς τον "δρόμο" για το ζητούμενο. Σε μένα πάντως, σε γενικές γραμμές μου φάνηκε εύκολο και ωραίο διαγώνισμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στεφανία και εγώ θεωρώ ότι δεν είναι δύσκολο. Αλλά στην πράξη αποδεικνύεται ότι οι μαθητές δυσκολεύονται. Σίγουρα πάντως οι δικοί μου μαθητές.

    Πιστεύω όι η δυσκολία είναι στο ότι οι μαθητές πρέπει από ένα κείμενο 5-10 γραμμών να κατανοήσουν ποιο είναι το πρόβλημα και ποιο είναι το ερώτημα. Και αυτό φαίνεται ότι δεν μπορούν να το κάνουν με επιτυχία ακόμα και οι λεγόμενοι καλοί μαθητές.

    Βέβαια έχουν μάθει στην εύκολη λύση της παπαγαλίας και δεν μπορώ να τους κατηγορήσω. Δουλειά μου είναι να προσπαθήσω να τους οδηγήσω σε μία άλλη κατεύθυνση και το διαγώνισμα αυτό είναι πιστεύω ένα πρώτο βήμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ύφος των ερωτήσεων ξεφεύγει από τις συνηθισμένες όπως "τι είναι πρόγραμμα" και αυτό βέβαια οδηγεί τους μαθητές στην άλλη κατεύθυνση που αναφέρεις. Συμφωνώ απόλυτα και τόλμησα να χρησιμοποιήσω το ίδιο ύφος σε κάποιες ερωτήσεις για το διαγώνισμα του β' τριμήνου που ετοίμασα σήμερα.
    Τέλος, θα ήθελα να πω ότι μου κάνει εντύπωση το εύρος της ύλης που έχεις καλύψει μέχρι σήμερα. Εγώ με τις ώρες που χάθηκαν φέτος μόλις έχω καλύψει στην Α΄ Γυμνασίου τα κεφάλαια 1,2 και 5.
    Πάντως η δουλειά σου και το υλικό που μας προσφέρεις είναι εκπληκτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρώτα απ' όλα θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια.

    Η γνώμη μου είναι ότι ακόμα και αν αποτύχουμε την πρώτη φορά με τέτοια διαγωνίσματα μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα δικαιωθούμε.

    Όσο για το εύρος της ύλης που καλύπτεται εξαρτάται από πόσο επιθυμεί ο καθηγητής να δουλέψει σε βάθος κάποιες έννοιες.

    Εγώ προτιμώ, λόγω του γεγονότος ότι το μάθημα είναι μονόωρο, να μην δουλεύω σε βάθος όλες τις έννοιες αλλά να δίνω βαρύτητα στις βασικές έννοιες κάθε κεφαλαίου.

    Είναι ένα θέμα πάντως που δεν το έχω πολυσκεφτεί και σίγουρα θα με απασχολήσει την επόμενη σχολική χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εγω πιστευω πως ειναι λιγο δυσκολο και θελει σκεψη αλλα και παλι μπραβο κανατε πολυ καλη δουλεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω και εγώ ότι είναι δύσκολο το διαγώνισμα. Για το λόγο αυτό έχω αλλάξει και τον τρόπο βαθμολόγησης αφού στο μάθημα που κάνω το 60% περίπου της βαθμολογίας προκύπτει από τις ασκήσεις που κάνουν οι μαθητές.

      Δηλαδή τα διαγωνίσματα και τα τεστ μετράνε λιγότερο στη βαθμολογία του κάθε μαθητή.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)