Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Σεπτέμβριος, 2010

Audacity : Ένα φύλλο εργασίας για το podcasting

Με τον όρο Podcasting αναφερόμαστε στην δημιουργία αρχείων ήχου τα οποία μπορούμε να ακούσουμε όποτε εμείς θέλουμε. Δεν είναι δύσκολο να δημιουργήσουμε podcasts αρκεί να έχουμε ένα μικρόφωνο και ένα λογισμικό ηχογράφησης. Είναι μία πολύ ευχάριστη διαδικασία για τους μαθητές όταν βέβαια υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός. Στα πλαίσια της εκμάθησης εφαρμογών πολυμέσων στην Β' Λυκείου ασχολούμαστε κάποιες ώρες με την open source εφαρμογή Audacity . Επίσης οι μαθητές ασχολούνται δύο ώρες με την δημιουργία  ενός podcast. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα φυλλάδιο που μιλάει πιο αναλυτικά για την εργασία : Εγώ προσωπικά δεν θα ασχοληθώ τώρα με το Audacity γιατί έχω κάποια προβλήματα με τον εξοπλισμό. Έτσι δεν έχω προλάβει να ελέγξω το φυλλάδιο. Οποιαδήποτε λοιπόν παρατήρηση και αλλαγή είναι ευπρόσδεκτη.

ΑΕΠΠ : 1ο Επαναληπτικό Τεστ

Σήμερα έβαλα τους μαθητές μου να γράψουν το 1ο επαναληπτικό τεστ στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον . Το πρώτο αυτό τεστ καλύπτει την ύλη του πρώτου κεφαλαίου και τις ενότητες 2.1 και 2.3. Οι επιδιώξεις μου ήταν οι εξής : Να υπάρχουν αρκετά εύκολα σημεία αλλά και ορισμένα δύσκολα, Να υπάρχουν αρκετές ερωτήσεις παρόμοιες με τα φυλλάδια, Να συνηθίσουν οι μαθητές να γράφουν τεστ που μοιάζουν στην δομή τους με τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Το πρώτο αυτό τεστ μπορείτε να το δείτε παρακάτω : Συμπεράσματα Τα αποτελέσματα ήταν πάνω - κάτω αυτά που περίμενα. Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι μαθητές μου ήταν τα εξής : Η πρώτη ερώτηση Σ-Λ. Το 3ο θέμα. Από το 4ο θέμα το (α). Για την ερώτηση Σ-Λ δεν ανησυχώ γιατί ήταν μία πονηρή ερώτηση και τους μπέρδεψε. Για το 3ο θέμα δεν περίμενα πολλά πράγματα αφού ακόμα δεν έχουμε φτιάξει δικούς μας αλγορίθμους. Όσο αναφορά για το 4ο θέμα η εμπειρία μου λέει ότι πολύ καλά αποτελέσματα πρέπει να αναμένω μ

Animated videos για να μάθετε πως χτίζεται ένα PC

Στην ιστοσελίδα PCitYourself μπορείτε να βρείτε animated videos που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε κάθε μέρος ενός PC και να μάθετε ποια είναι η σωστή διαδικασία εγκατάστασης τους. Επίσης υπάρχουν σύντομες οδηγίες για όλα τα παραπάνω αλλά και για θέματα που αφορούν την εκκίνηση του συστήματος σας για πρώτη φορά. Δείτε παρακάτω ένα video που δείχνει πως μπορούμε να κάνουμε εγκατάσταση της μνήμης RAM. Εκπαίδευση Τα παραπάνω videos σκοπεύω να τα χρησιμοποιήσω στο Γυμνάσιο όταν θα διδάξω τις ενότητες που αφορούν το υλικό του υπολογιστή στην Α' και στην Β' Γυμνασίου. Νομίζω όμως ότι θα μου είναι χρήσιμα και στην Α' Λυκείου όπου σκοπεύω να βλέπουν αρχικά οι μαθητές ένα video και στην συνέχεια να προσπαθούν να εφαρμόσουν όσα είδαν σε έναν παλιό υπολογιστή.

12 πράγματα που πρέπει να γνωρίζει κάθε προγραμματιστής [Παρουσίαση]

Αναρωτηθήκατε ποτέ ποια είναι εκείνα τα πράγματα που πρέπει να γνωρίζει κάποιος για να γίνει ένας καλός προγραμματιστής; Αν ναι, δείτε την παρακάτω παρουσίαση του Samnang Chhun .

ΑΕΠΠ : Ένα σχέδιο μαθήματος για τις ενότητες 2.1 , 2.3

Αισίως έχουμε τελειώσει το πρώτο κεφάλαιο και μπαίνουμε στο δεύτερο κεφάλαιο που ασχολείται με τους αλγορίθμους. Με βάση τον προγραμματισμό ύλης, όπως μπορείτε να δείτε σε προηγούμενο άρθρο , θα διδαχθούν οι ενότητες 2.1 και 2.3 και οι μαθητές θα γράψουν ένα επαναληπτικό τεστ στο επόμενο μάθημα. Με βάση λοιπόν τα παραπάνω προτείνω το επόμενο σχέδιο μαθήματος : Ενότητες Παράγραφοι 2.1 και 2.3 του πρώτου κεφαλαίου. Σχέδιο μαθήματος Σκοπεύω να αφιερώσω τα πρώτα 5 λεπτά για την συλλογή των φυλλαδίων ασκήσεων που είχαν για το σπίτι. Είναι απαραίτητο να ενθαρρύνουμε τους επιμελείς και να παροτρύνουμε αυτούς που τάχα τα ξέχασαν. Είπαμε δεν είναι όλα εύκολα στη δουλειά μας. Στην συνέχεια θα αφιερώσω 20 - 25 λεπτά στην παρουσίαση της θεωρίας. Για τον σκοπό αυτό θα χρησιμοποιήσω την παρακάτω παρουσίαση : ΑΕΠΠ - Εισαγωγή στους αλγορίθμους from Ιωάννης Σαρημπαλίδης Στο τέλος της ώρας θα αφιερώσω 5 λεπτά για να κάνω ανακεφαλαίωση και να εξηγήσω το περιεχόμενο του 4ου φυλλαδίου ασκήσεω

Ένα φύλλο εργασίας για το Stellarium

Έχω αναφερθεί και άλλη φορά στην open source εφαρμογή αστρονομίας Stellarium . Την εφαρμογή αυτή τη χρησιμοποιώ στη Β' Λυκείου όταν ασχολούμαι στις αρχές της χρονιάς με τις εφαρμογές της Πληροφορικής στις άλλες επιστήμες. Οι στόχοι από την χρήση του προγράμματος είναι οι εξής : Να γίνει κατανοητό από τους μαθητές ότι η πληροφορική είναι πλέον μέρος των περισσοτέρων επιστημών. Να μάθουν να χειρίζονται ένα άγνωστο σε αυτούς πρόγραμμα. Παρακάτω μπορείτε να δείτε το νεφέλωμα του αετού ή M16 όπως φαίνεται από το Stellarium : Το φύλλο εργασίας που θα χρησιμοποιήσω φαίνεται παρακάτω :

ΑΕΠΠ: Προγραμματισμός ύλης 2010 - 2011

Αν και λίγο καθυστερημένα παρουσιάζω τον προγραμματισμό ύλης για το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον . Ας ξεκινήσουμε όμως να δούμε ποια είναι η ύλη για το σχολικό έτος 2010 - 2011 μέσα από μία όμορφη παρουσίαση του καθηγητή Άνθιμου Μισαηλίδη: View more presentations from koursaros . Τα πρώτα συμπεράσματα είναι ότι η ύλη είναι σχεδόν ίδια. Απλά έχουν αφαιρεθεί μικρά κομμάτια θεωρίας και η δομή ΕΠΙΛΕΞΕ . Έτσι δεν έχουμε να αλλάξουμε και πάρα πολλά πράγματα. Η πρόταση λοιπόν που κάνω φαίνεται παρακάτω και στηρίζεται στα εξής βασικά σημεία : Πρώτα διδάσκω όλα τα θεωρητικά κεφάλαια γιατί θέλω να βοηθήσω όλους τους μαθητές να συμμετέχουν στην τάξη. Διδάσκω αλγορίθμους και προγράμματα μαζί γιατί θέλω να διδάσκω την κάθε έννοια μία φορά και όχι δύο φορές. Δίνω μεγαλύτερη βαρύτητα στα προγράμματα γιατί πιστεύω ότι ένας μαθητής που θα γράψει πρόγραμμα στο τέλος δεν θα έχει ποτέ πρόβλημα στις εξετάσεις (σκεφτείτε τι έγινε πέρυσι). Υπάρχουν ώρες αποκλε

Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων για την συλλογή PHET

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα είχα παρουσιάσει ένα φύλλο εργασίας για την δημιουργία ηλεκρικών κυκλωμάτων με την βοήθεια μίας διαδραστικής προσομοίωσης από τη συλλογή PHET . Ωστόσο πριν λίγες μέρες βρήκα ότι υπάρχει ολόκληρο εγχειρίδιο εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την παραπάνω συλλογή φτιαγμένο από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών, το οποίο μπορείτε να δείτε παρακάτω : Βέβαια το υλικό είναι προσαρμοσμένο για χρήση από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων αλλά μπορείτε να πάρετε αρκετές ιδέες. Όσο αναφορά για το φύλλο εργασίας που χρησιμοποίησα στην τάξη μπορώ να πω ότι άρεσε στους περισσότερους μαθητές. Έτσι ο στόχος που είχα να δουν οι μαθητές πως συνδέεται η Πληροφορική με άλλες επιστήμες νομίζω επιτεύχθηκε.

Η εργασία στο Powerpoint για το σχολικό έτος 2010 - 2011

Με βάση τον προγραμματισμό ύλης που έχω παρουσιάσει σε προηγούμενο άρθρο βρισκόμαστε προς το τέλος της εκμάθησης των χαρακτηριστικών του PowerPoint. Μόλις τελειώσουμε οι μαθητές θα υλοποιήσουν  μία συνθετική εργασία με τη βοήθεια του PowerPoint. Από τη φετινή χρονιά θα αποφασίζεται για κάθε συνθετική εργασία ένα γενικό θέμα και οι μαθητές θα πρέπει να επιλέξουν κάτι σχετικό με το θέμα αυτό. Το θέμα της πρώτης εργασίας επιλέχθηκε από εμένα αλλά σκοπεύω τα επόμενα θέματα να επιλέγονται από κοινού με τους μαθητές. Το θέμα λοιπόν για φέτος είναι τα άγνωστα νησιά του πλανήτη μας .  Δείτε και το παρακάτω φυλλάδιο για μία πιο αναλυτική παρουσίαση του θέματος της εργασίας : Φωτογραφία : Waldo#4

Ασκήσεις ΑΕΠΠ : Μέτρηση ταχύτητας ADSL

Το www.speedtest.net  είναι ένας ιστότοπος που µας δίνει την δυνατότητα να µετρήσουµε την ταχύτητα σύνδεσης µας στο Διαδίκτυο.  Αρχικά επιλέγουµε µέσα από έναν χάρτη µία περιοχή, σε οποιοδήποτε µέρος του  κόσµου, και αυτόµατα ξεκινάει η  µέτρηση της ταχύτητας µας. Η µονάδα µέτρησης της ταχύτητας σύνδεσης είναι τα Mbps. Με αφορμή τον παραπάνω ιστότοπο δημιούργησα την παρακάτω άσκηση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της δομής επιλογής. Μπορείτε να κατεβάσετε την λύση, σε Γλωσσομάθεια και Διερμηνευτή , πατώντας ΕΔΩ .

Δύο νέα blogs για το μάθημα ΑΕΠΠ

Θα ήθελα να αναφέρω δύο καινούργια blog που δημιουργήθηκαν και έχουν αντικείμενο το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον . Οι προσπάθειες αυτές είναι αξιόλογες και ελπίζω να υπάρξουν και άλλοι καθηγητές Πληροφορικής που θα ακολουθήσουν για να κάνουμε έτσι το μάθημα μας καλύτερο. Το blog του καθηγητή Πληροφορικής Νικόλαου Καρύδη Το blog αυτό περιέχει υλικό μόνο για ΑΕΠΠ και ξεκίνησε στις 15 Μάϊου. Ενημερώνεται σε καθημερινή βάση και υπάρχουν άρθρα στις εξής κατηγορίες: Goto, Αλγοριθμικά κριτήρια, Βήμα-Βήμα Εκτέλεση, Διάφορα, Διόρθωση λαθών, Δώστε την Εκφώνηση, Θεωρία, Κριτήρια Αξιολόγησης, Λογικά Διαγράμματα, Μετατροπές, Πανελλαδικές Εξετάσεις,  Πίνακας Αληθείας, Πίνακες, Υποπρογράμματα και Χωρίς Πίνακες. Όλες οι ασκήσεις είναι λυμένες. Το blog του καθηγητή Πληροφορικής Άνθιμου Μισαηλίδη Είναι ένα πολύ πρόσφατο blog που ξεκίνησε στις 15 Σεπτεμβρίου. Περιέχει τις παρουσιάσεις που γίνονται στο μάθημα καθώς και τα φυλλάδια ασκήσεων που μοιράζονται στους

Πόση ενέργεια ξοδεύουμε όταν ψάχνουμε στο Google; [Infographic]

Οι περισσότεροι από εμάς, και εγώ φυσικά, δεν σκεφτόμαστε την ενέργεια που καταναλώνεται σε κάθε αναζήτηση μας στο Google. Η αλήθεια όμως είναι ότι για κάθε πράγμα χρειάζεται ενέργεια. Δείτε το παρακάτω infographic και θα καταλάβατε (κάντε κλικ για να το δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος): Εκπαίδευση   Ένα από τα πράγματα που πιστεύω ότι έχουν μεγάλη σημασία είναι η καλλιέργεια στάσεων. Το παραπάνω infographic μπορεί λοιπόν να χρησιμοποιηθεί στην τάξη για να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές γύρω από θέματα που αφορούν την ενέργεια που καταναλώνουμε.

ΑΕΠΠ : Ένα σχέδιο μαθήματος για τις ενότητες 1.5 - 1.6

Οι ενότητες 1.5 και 1.6 του βιβλίου είναι θεωρητικές και οι μαθητές δεν πρόκειται να συναντήσουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Είναι λοιπόν ευκαιρία να δούμε λίγο πιο αναλυτικά τις ασκήσεις που τους είχαμε βάλει για το σπίτι. Το πλάνο με το οποίο σκοπεύω να κινηθώ αύριο στην τάξη φαίνεται παρακάτω : Ενότητες Παράγραφοι 1.5 και 1.6 του πρώτου κεφαλαίου. Σχέδιο μαθήματος Πιστεύω ότι ο έλεγχος της δουλειάς στο σπίτι είναι κάτι στο οποίο πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη σημασία. Ετσι σκοπεύω να αφιερώσω 15 - 20 λεπτά για να εξηγήσω τις ασκήσεις που είχα βάλει για το σπίτι. Αν μάλιστα υπάρχει μεγάλο ποσοστό μαθητών που δεν έκανε τις ασκήσεις θα βάλω τους μαθητές να λύσουν μία από τις ασκήσεις μέσα στην τάξη. Στην συνέχεια θα αφιερώσω 10 λεπτά για την ενότητα που αναφέρεται στις κατηγορίες των προβλημάτων. Έχω παρουσιάσει σε προηγούμενο άρθρο την παρουσίαση που θα χρησιμοποιήσω.  Ο στόχος της παρουσίασης είναι να συνδέσουν οι μαθητές τις καινούργιες έννοιες με προβλήματα που αντιμε

ΑΕΠΠ : Μία παρουσίαση για την διδασκαλία της ενότητας 1.5

Οι προηγούμενες παρουσιάσεις για το 1ο κεφάλαιο του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον είχαν θερμή υποδοχή τόσο από εσάς τους αναγνώστες του blog όσο και από τους μαθητές μου. Μάλιστα τόλμησα να χρησιμοποιήσω την παρουσίαση για την διαδικασία επίλυσης προβλήματος και με τους μαθητές της Γ' Γυμνασίου και είχα επίσης καλά αποτελέσματα. Παρατήρησα π.χ. ότι οι μαθητές μου σύνδεσαν κάποιες έννοιες με τον μαθητή Αρχιμήδη και έτσι πιστεύω ότι θα θυμούνται καλύτερα τις έννοιες αυτές. Σε συνέχεια λοιπόν της λογικής των προηγούμενων παρουσιάσεων μόλις τέλειωσα μία παρουσίαση για την ενότητα 1.5 . Αυτή την φορά πρωταγωνιστής είναι ο θείος Αλβέρτος, ο γνωστός σε όλους μας Albert Einstein. Θα ήθελα να σημειώσω ότι στην παρουσίαση υπάρχουν και ορισμένα animation στις σελίδες που ρωτάμε τους μαθητές, οι οποίες όμως φαίνονται μόνο αν κάνετε download την παρουσίαση. View more presentations from John Saribalidis . Ελπίζω να διασκεδάσετε τόσο εσείς όσο και οι μαθητές σ

Ένα φύλλο εργασίας για τη δημιουργία ηλεκτρικών κυκλωμάτων

Μία από τις στάσεις που πρέπει να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας είναι το γεγονός ότι σήμερα όλες σχεδόν οι επιστήμες στηρίζονται στην Πληροφορική. Στο θέμα αυτό οι επιλογές είναι πάρα πολλές. Εγώ έχω επιλέξει να παρουσιάσω ένα πρόγραμμα αστρονομίας και μία προσομοίωση στην Φυσική. Η προσομοίωση αυτή είναι φτιαγμένη από το Πανεπιστήμιο του Colorado, είναι μεταφρασμένη στα ελληνικά και αφορά την δημιουργία ηλεκτρικών κυκλωμάτων. Ονομάζεται Circuit Construction Kit (DC only) και για να τρέξει απαιτείται η εγκατάσταση της java. Στην ιστοσελίδα βέβαια του Πανεπιστημίου μπορείτε να βρείτε και άλλες προσομοιώσεις όχι μόνο από τον χώρο της Φυσικής αλλά και της Βιολογίας, της Χημείας και άλλων επιστημών. Με την παραπάνω εφαρμογή μπορείτε να διδάξετε κάποια βασικά πράγματα από την θεωρία των ηλεκτρικών κυκλωμάτων. Εγώ επέλεξα να δούμε τα εξής : Δημιουργία απλού κυκλώματος, Διαφορά ανάμεσα σε μονωτές και αγωγούς, Μέτρηση μεγεθών με χρήση βολτόμετρου και αμπερόμετρου, Σύνδεση

ΑΕΠΠ : Ένα σχέδιο μαθήματος για την ενότητα 1.4

Στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον βρισκόμαστε στην ενότητα 1.4. Η ενότητα αυτή είναι αρκετά σημαντική αφού γίνεται μία πρώτη εισαγωγή στις έννοιες δεδομένα και ζητούμενα . Πως λοιπόν θα αντιμετωπίσουμε τις έννοιες αυτές; Παρακάτω μπορείτε να δείτε τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύω να διδάξω το μάθημα.  Ενότητες Παράγραφος 1.4 του πρώτου κεφαλαίου. Σχέδιο μαθήματος Είναι πιστεύω βασικό τα πρώτα 5 λεπτά της ώρας να ελέγξουμε αν οι μαθητές έκαναν τις ασκήσεις που τους βάλαμε στο σπίτι. Πρέπει να επιβραβεύσουμε αυτούς που έλυσαν τις ασκήσεις και να ενθαρρύνουμε τους υπόλοιπους να λύσουν τις ασκήσεις μέχρι την επόμενη φορά. Στην συνέχεια κάνουμε μία παρουσίαση των βασικών εννοιών του μαθήματος. Η δική  μου πρόταση, που την έχω παρουσιάσει σε προηγούμενο άρθρο , είναι η  κατανόηση των εννοιών μέσα από την  παρουσίαση μίας ιστορίας που είναι οικεία στους μαθητές. Η όλη διαδικασία υπολογίζω να έχει διάρκεια 15 - 20 λεπτά . Εδώ θέλω να τονίσω ότι έχει με

Ποια web 2.0 εργαλεία θα χρησιμοποιήσετε στην τάξη; [Δημοσκόπηση]

Η νέα δημοσκόπηση αφορά την χρήση των web 2.0 εργαλείων στην τάξη . Έχω ήδη αφιερώσει πολλά άρθρα στο θέμα αυτό, έχω ανεβάσει αρκετά φύλλα εργασίας και έχω δείξει εργασίες που έκαναν οι μαθητές μου την προηγούμενη χρονιά. Βέβαια ήταν η πρώτη χρονιά και τα αποτελέσματα δεν μπορώ να πω ότι ήταν αυτό που περίμενα αλλά κάθε αρχή και δύσκολη. Στην δημοσκόπηση λοιπόν αυτή, στην οποία μπορείτε να κάνετε πολλαπλές επιλογές , καλείστε να επιλέξετε τα web 2.0 εργαλεία που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε φέτος στην τάξη. Αν υπάρχει κάποιο άλλο εργαλείο που θα χρησιμοποιήσετε μην διστάσετε να το αναφέρετε. Αποτελέσματα Τα τελικά αποτελέσματα φαίνονται παρακάτω : Από τα αποτελέσματα μάλλον συμπεραίνω ότι λίγοι θα χρησιμοποιήσουν web 2.0 εργαλεία στην τάξη τους. Αυτό το γεγονός μπορώ να πω ότι με απογοήτευσε λίγο. Πιστεύω ότι αν θέλουμε να αναβαθμίσουμε το μάθημα μας και να ακούγεται η φωνή μας στο Υπουργείο Παιδείας πρέπει να σταματήσουμε να ασχολούμαστε μόνο με προγράμματα τη

Εφαρμογές Πληροφορικής: Προγραμματισμός ύλης 2010 - 2011

Στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής , που διδάσκεται στην Α' Λυκείου, έγιναν αρκετά σημαντικές αλλαγές στην ύλη (δείτε και το αντίστοιχο έγγραφο ). Η λογική του Υπουργείου είναι νομίζω ξεκάθαρη. Θέλει ένα μάθημα καθαρά εργαστηριακό στο οποίο οι μαθητές θα ασχολούνται κατά βάση με την εκπόνηση συνθετικών εργασιών. Το ερώτημα βέβαια είναι τι συνθετικές εργασίες θα υλοποιήσουν οι μαθητές και σε τι περιβάλλοντα. Στο ερώτημα αυτό το Υπουργείο αφήνει τον καθηγητή Πληροφορικής να επιλέξει με βάση τις δυνατότητες των μαθητών του. Με βάση τα παραπάνω έκανα ενδεικτικά τον παρακάτω προγραμματισμό ύλης. Τα κύρια σημεία του μπορούν να συνοψιστούν ως εξής : Υπάρχουν λίγες ώρες θεωρίας, Υλοποιούνται πολλές συνθετικές εργασίες (συνολικά 11), Κάθε συνθετική εργασία γίνεται με διαφορετική εφαρμογή, Κάθε συνθετική εργασία έχει μικρή διάρκεια (2-3 ώρες), Γίνεται χρήση αποκλειστικά δωρεάν εφαρμογών (εκτός από το Powerpoint), Γίνεται χρήση αρκετών web 2.0 εφαρμογών. Βέβαια, ανάλογα με τ

Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή [Παρουσίαση]

Στο μάθημα της Πληροφορικής στη Β' Γυμνασίου η ύλη ξεκινάει με τις διαφορές ανάμεσα στο αναλογικό και το ψηφιακό σήμα. Επίσης αναλύεται γιατί ο υπολογιστής είναι μία ψηφιακή μηχανή. Για την παραπάνω ύλη έφτιαξα σήμερα μία παρουσίαση την οποία θα χρησιμοποιήσω αύριο στο σχολείο. Μέσα από αυτή την παρουσίαση προσπαθώ να εντοπίσω τα κύρια σημεία του μαθήματος και να μην μπερδεύω τους μαθητές με πολλές λεπτομέρειες. Ασχολούμαι λοιπόν με τις εξής έννοιες : αναλογικό , ψηφιακό και δυαδικό ψηφίο .

Εικονογραφημένο λεξικό πληροφορικής

Πολλές φορές είναι χρήσιμο ένα λεξικό με όρους πληροφορικής. Πρόσφατα βρήκα το παρακάτω εικονογραφημένο λεξικό Πληροφορικής και Ευρυζωνικότητας στην ιστοσελίδα της εθνικής επιτροπής τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων. Μπορείτε να δείτε το αρχείο παρακάτω ενώ αν θέλετε να το κατεβάσετε πατήστε ΕΔΩ . Εκπαίδευση Το λεξικό αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές όταν αυτοί υλοποιούν projects στο εργαστήριο. Αυτό που σκέφτομαι είναι να τοποθετήσω σε κάθε σκληρό δίσκο το παραπάνω αρχείο ώστε οι μαθητές να μπορούν να το χρησιοποιούν εύκολα και γρήγορα.

ΑΕΠΠ : Μία παρουσίαση για την διδασκαλία της ενότητας 1.4

Κάνω αρκετό καιρό το μάθημα και εγώ δοκιμάσει αρκετούς τρόπους για να διδάξω τις διάφορες ενότητες του βιβλίου. Σκέφτομαι επίσης συχνά αν θα πρέπει να ακολουθώ τα παραδείγματα του βιβλίου. Η απάντηση που έχω τελικά δώσει είναι να ακολουθώ το επίπεδο των μαθητών μου και να προσπαθώ να τους κεντρίσω το ενδιαφέρον για να μάθουν από μόνοι τους. Ένα λοιπόν από τα άστοχα παραδείγματα του βιβλίου είναι και αυτό που υπάρχει στην ενότητα 1.4 του 1ου κεφαλαίου. Υπερβολικά μεγάλο σε μέγεθος και τέτοιο που καταντάει βαρετό και αναποτελεσματικό. Εγώ θα προτιμήσω φέτος να χρησιμοποιήσω έναν άλλο τρόπο διδασκαλίας. Αντί να κάνω μάθημα θα πω μία ιστορία. Και ελπίζω τα παιδιά όχι μόνο να μην βαρεθούν αλλά να βρουν ένα κίνητρο για να μάθουν. View more presentations from John Saribalidis .

Πως θα είναι το Διαδίκτυο το 2020; [Infographic]

Αναρωτηθήκατε ποτέ πως θα είναι το Διαδίκτυο στο μέλλον; Οι 10 κυριότερες προβλέψεις που μπορούν να γίνουν για το Διαδίκτυο είναι οι εξής : Περισσότεροι άνθρωποι θα το χρησιμοποιούν, Θα έχει εξαπλωθεί γεωγραφικά περισσότερο, Θα μπαίνουμε με πολλούς τρόπους και όχι μόνο με τον υπολογιστή, Το περιεχόμενο που είναι αποθηκευμένο στο Διαδίκτυο θα αυξηθεί θεαματικά, Η σύνδεση θα είναι κυρίως ασύρματη, Περισσότερες υπηρεσίες θα είναι διαθέσιμες προς υλοποίηση μέσω Διαδικτύου, Θα είναι περισσότερο πράσινο, Η διαχείρηση του Διαδικτύου θα είναι περισσότερο αυτοματοποιημένη, Δεν θα βασίζεται στη συνεχή συνδεσιμότητα,  Θα προσελκύσει περισσότερους hackers.  Δείτε και το παρακάτω infographic (κάντε κλικ για να το δείτε σε μεγάλο μέγεθος) : Πηγή : MakeUseOf Εκπαίδευση Τα παραπάνω στοιχεία μπορούν να παρουσιαστούν όταν διδάσκουμε θέματα που αφορούν το μέλλον της Πληροφορικής και του Διαδικτύου. Πάνω στο θέμα αυτό μπορούν να προβληματιστούν οι μαθητές και να εκπονήσουν

Εφαρμογές Υπολογιστών : Προγραμματισμός ύλης 2010 - 2011

Στο μάθημα επιλογής Εφαρμογές Υπολογιστών που διδάσκεται στην Β' Λυκείου η ύλη περιλαμβάνει τα κεφάλαια 10, 11, 12 και 13 και το σύνολο των διδακτικών ωρών είναι 50. Ο προγραμματισμός της ύλης που φαίνεται παρακάτω κατανέμεται ως εξής : Κεφάλαιο 10ο   ( 3 ώρες) Κεφάλαιο 11ο ( 34 ώρες ) Κεφάλαιο 12ο ( 8 ώρες ) Κεφάλαιο 13ο ( 5 ώρες ) Η κατανομή των ωρών είναι ενδεικτική και συνήθως μεταβάλλεται κατά την διάρκεια της χρονιάς ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Ωστόσο υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για την εκπόνηση συνθετικών εργασιών αφού υπάρχουν συνολικά 9 ( 22 ώρες ).

ΑΕΠΠ : Ένα σχέδιο μαθήματος για τις παραγράφους 1.1 - 1.3

Στις επόμενες μέρες θα χρειαστεί να διδάξουμε για πρώτη φορά το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον . Ποιες ενότητες θα διδάξουμε; Τι υλικό θα χρησιμοποιήσουμε; Τι ασκήσεις θα δώσουμε γα το σπίτι; Σε όλα αυτά τα ερωτήματα θα προσπαθήσω να απαντήσω στην συνέχεια. Ενότητες Παράγραφοι 1.1 - 1.3 του πρώτου κεφαλαίου. Σχέδιο μαθήματος Βασικός στόχος στο πρώτο μάθημα είναι να απαντήσουμε στο ερώτημα των μαθητών "Γιατί να μάθω προγραμματισμό;". Μετά λοιπόν από τα πρώτα 5-10 λεπτά που θα καλωσορίσουμε τους μαθητές μπορούμε να αφιερώσουμε άλλα 10 λεπτά στο παραπάνω ερώτημα. Για τον σκοπό αυτό μπορεί να γίνει χρήση της παρακάτω παρουσίασης : Why learn programming from Ιωάννης Σαρημπαλίδης Στην συνέχεια θα αφιερώσουμε άλλα 15 - 20 λεπτά στην παρουσίαση της ύλης. Για τον σκοπό αυτό μπορεί να γίνει χρήση της παρακάτω παρουσίασης : ΑΕΠΠ - Ανάλυση προβλήματος (Μέρος Α) from Ιωάννης Σαρημπαλίδης Τέλος αφιερώνουμε 5 λεπτά σε μία α

Microworlds Pro : Προγραμματισμός ύλης 2010 - 2011

Για τον καλύτερο προγραμματισμό ενός μαθήματος κρίνεται απαραίτητο ο καθηγητής να κατανείμει τις διαθέσιμες διδακτικές ώρες στις αντίστοιχες ενότητες του βιβλίου. Στην συνέχεια μπορείτε να δείτε τον προγραμματισμό ύλης που έχω κάνει για το μάθημα της Πληροφορικής στην Γ' Γυμνασίου. Στο σύνολο των 24 ωρών που θα δείτε δεν περιλαμβάνονται οι 2 ώρες που αφορούν τα διαγωνίσματα του Α' και του Β' τριμήνου. Η κατανομή των ωρών έχει γίνει ως εξής : Κεφάλαιο 1ο   ( 2 ώρες) Κεφάλαιο 2ο ( 19 ώρες ) Ενότητα 2 ( 3 ώρες ) Ο προγραμματισμός της ύλης είναι ενδεικτικός και αλλάζει κατά την διάρκεια της χρονιάς ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών. Για τα περισσότερα μαθήματα υπάρχουν φύλλα εργασίας και φυλλάδια ασκήσεων για το σπίτι ενώ υπάρχουν και 3 συνθετικές εργασίες. Η πρώτη αφορά το Microworlds Pro μέχρι την παράγραφο που αναφέρεται στις υπερ-διαδικασίες. Η δεύτερη αφορά και πάλι το Microworlds Pro και αφορά όλη την διδαχθείσα ύλη. Τέλος για την τρίτη σκέφτομαι τα π

WLearn : Ελληνικά tutorials για HTML, XHTML και CSS

Στην ιστοσελίδα WLearn μπορείτε να βρείτε 3 σειρές μαθημάτων, από τον  Άκη Καργιοφύλλη, που αφορούν τα εξής θέματα : HTML , XHTML και CSS . Τα μαθήματα είναι σχεδιασμένα με όμορφο τρόπο ενώ υπάρχει η δυνατότητα να ελέγξετε τον κώδικα που μαθαίνετε κάνοντας χρήσης της εφαρμογής "Δοκίμασε το", που είναι παρόμοια με την εφαρμογή που συναντάμε στην ιστοσελίδα w3schools . Δείτε ένα παράδειγμα εμφάνισης της εφαρμογής "Δοκίμασε το" στον παραπάνω ιστότοπο. Εκπαίδευση Τα παραπάνω tutorials είναι πολύ καλά σχεδιασμένα και έτσι μπορούν να ικανοποιήσουν τόσο τις ανάγκες των καθηγητών όσο και τις ανάγκες των μαθητών. Τα πολλά παραδείγματα που υπάρχουν αλλά και η εφαρμογή "Δοκίμασε το" ευνοούν μία διδασκαλία κυρίως της HTML μέσα στην τάξη στα πλαίσια π.χ. της διδασκαλίας του μαθήματος της Πληροφορικής σην Β' Λυκείου. Ενημέρωση (Ιούνιος 2014) : Στον ιστότοπο WLearn μπορείτε να βρείτε πλέον δύο ακόμα σειρές μαθημάτων για Ajax και HTML5.

Οπτικοποίηση του Internet από το BBC

Το BBC προσπάθησε να οπτικοποιήσει στοιχεία που αφορούν το Internet και τα κατάφερε πολύ καλά. Όλα τα στοιχεία που χρησιμοποίησε αφορούν τον Ιανουάριο του 2010. Πιο συγκεκριμένα στην πρώτη από τις τέσσερες καρτέλες που θα δείτε ασχολείται με τα 100 μεγαλύτερα sites. Στην συνέχεια ασχολείται με τους ανθρώπους που πλούτισαν από το Internet όπως ο Mark Zuckerberg και ο Larry Page. Η τρίτη καρτέλα ασχολείται με την ανάπτυξη του Internet από το 1998 έως το 2008 και η τελευταία καρτέλα εξηγεί πως δουλεύει το Internet. Εκπαίδευση Το παραπάνω υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υλικό παρουσίασης όταν διδάσκουμε το Internet. Οι μαθητές εντυπώνουν καλύτερα διάφορα πράγματα που αφορούν το Internet αφού το υλικό παρουσιάζεται με γραφικό τρόπο. Μπορεί επίσης να αποτελέσει και υλικό που θα χρησιμοποιηθεί κατά την εκπόνηση εργασιών που αφορούν το Internet. 

Εισαγωγή στα Lego Mindstorms NXT [Παρουσίαση]

Τα Lego Mindstorms Nxt είναι προγραμματιζόμενα ρομπότ που μπορείτε να τα συναρμολογήσετε μόνοι σας χρησιμοποιώντας τουβλάκια lego. Αυτό βέβαια που διαφοροποιεί τα ρομπότ αυτά είναι η ύπαρξη αισθητήρων και η δυνατότητα προγραμματισμού τους. Έτσι φορτώνοντας ένα πρόγραμμα μπορείτε να κάνετε το ρομπότ να κινηθεί, να αποφύγει εμπόδια, να παίξει μουσική, να ακούσει και άλλα πολλά. Ο προγραμματισμός του γίνεται μέσα από ένα όμορφο γραφικό περιβάλλον και με χρήση blocks. Η λογική βέβαια του προγραμματισμού ενός ρομπότ είναι διαφορετική από την λογική του κλασικού προγραματισμού και ίσως συναντήσετε δυσκολίες στην αρχή. Αν σας ενδιαφέρει η ιδέα να χρησιμοποιήσετε ένα ρομπότ στην τάξη πρέπει να προμηθευτείτε το βασικό πακέτο. Το κόστος αγοράς του είναι κοντά στα 300 €. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μία παρουσίαση που έκανα πριν από ένα χρόνο (η παρουσίαση περιέχει ορισμένα video τα οποία παίζουν κανονικά μόνο αν την κατεβάσετε). Lego Mindstorms NXT introduction from Ιωάννης Σ

Ασκήσεις ΑΕΠΠ : Υπηρεσία Πόρτα - Πόρτα

Η εταιρεία Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ εξυπηρετεί τις ανάγκες για courier στο εσωτερικό, με την υπηρεσία ΠΟΡΤΑ - ΠΟΡΤΑ . Για την αποστολή δεμάτων υπάρχει τιμοκατάλογος για όλες τις δυνατές περιπτώσεις. Με βάση τα στοιχεία που βρήκα στον τιμοκατάλογο αυτό έκανα μία άσκηση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της δομής επιλογής. Επειδή η δυσκολία της άσκησης είναι μεγάλη θα ήταν προτιμότερο να δίνεται σε επαναληπτικά διαγωνίσματα. Μπορείτε να κατεβάσετε την λύση, σε Γλωσσομάθεια και Διερμηνευτή , πατώντας ΕΔΩ .

Που διδάσκετε το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον; [Δημοσκόπηση]

Η δεύτερη αυτή δημοσκόπηση αφορά το χώρο που διδάσκετε το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Το ερώτημα απευθύνεται στους καθηγητές Πληροφορικής που διδάσκουν το μάθημα ή που το δίδαξαν στο παρελθόν. Όσον αφορά εμένα κατά καιρούς έχω κάνει κάποια μαθήματα στο εργαστήριο αλλά κατά βάση τα μαθήματα πραγματοποιούνται μέσα στην τάξη. Πέρυσι μάλιστα όλα τα μαθήματα πραγματοποιήθηκαν στην τάξη. Ίσως φταίω εγώ που δεν μπορώ να οργανωθώ καλά ή μπορεί να φταίει και το μέγεθος της ύλης. Ποιος ξέρει; Αποτελέσματα Τα αποτελέσματα φαίνονται παρακάτω : Από τα παραπάνω αποτελέσματα είναι νομίζω φανερό ότι η πλειοψηφία των καθηγητών Πληροφορικής διδάσκει το μάθημα κυρίως στην τάξη. Αυτό το γεγονός είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό αφού για να μάθει κάποιος προγραμματισμό απαιτείται εκτός από θεωρητική κατάρτιση και πολύ πρακτική εξάσκηση. Εξάλλου ο χρόνος που αφιερώνει κάποιος προγραμματιστής στην συγγραφή ενός προγράμματος είναι κατά πολύ μικρότερος από

Η αναθεωρημένη ταξινομία του Bloom σε απλά Ελληνικά [Video]

Το 1956 ο Benjamin Bloom κατέταξε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα σε τρεις μεγάλους τομείς: γνωστικός τομέας, συναισθηματικός τομέας και ψυχοκινητικός τομέας. Ο γνωστικός τομέας περιελάμβανε τις εξής κατηγορίες: Γνώση, Κατανόηση, Εφαρμογή, Ανάλυση, Σύνθεση και Αξιολόγηση. Το 2000 ένας πρώην μαθητής του Bloom, ο Lorin Anderson, μαζί με τον Krathwohl επανεξέτασαν το παραπάνω μοντέλο κάνοντας κάποιες αλλαγές. Οι δύο σημαντικότερες ήταν οι εξής : Άλλαξαν τα ονόματα των επιπέδων από ουσιαστικά σε ρήματα και Άλλαξαν ελαφρώς τη σειρά των επιπέδων. Τα έξι καινούργια επίπεδα είναι τα εξής : Θυμάμαι, Κατανοώ, Εφαρμόζω, Αναλύω, Αξιολογώ και Δημιουργώ. Δείτε τέλος το παρακάτω video το οποίο παρουσιάζει σε απλά Ελληνικά το παραπάνω μοντέλο. Δείχνει επίσης πως μπορεί να εφαρμοστεί στην διδασκαλία της Ζωγραφικής στο μάθημα της Πληροφορικής στην Α' Γυμνασίου. Φωτογραφία : aliceayel Εκπαίδευση Το video αυτό δείχνει με πολύ ωραίο τρόπο πως μπορούμε να οργανώσουμε τη διδασκαλ

Πως να επιλέξετε έναν νέο υπολογιστή [Video]

Η επιλογή ενός υπολογιστή δεν είναι εύκολη υπόθεση. Έτσι πολλοί είναι αυτοί που αγοράζουν π.χ. ένα ακριβό υπολογιστή μόνο και μόνο για να γράφουν κείμενα και να μπαίνουν στο Internet. Για να αποφύγουμε τέτοιες δυσάρεστες καταστάσεις πρέπει πάντα να ξεκινάμε από το εξής ερώτημα : " Ποιος είναι εκείνος ο υπολογιστής που ικανοποιεί τις ανάγκες μου; ". Αφού απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό μπορούμε να συνεχίσουμε με τα επόμενα ερωτήματα: Πόσα λεφτά μπορώ να διαθέσω; Τι λειτουργικό σύστημα επιθυμώ; Θέλω laptop ή desktop computer; Πόσο ισχυρό επεξεργαστή χρειάζομαι; Πόση μνήμη χρειάζομαι; Τι κάρτα γραφικών χρειάζομαι; Ποιο θα είναι το μέγεθος του σκληρού μου δίσκου; Τι περιφερειακά χρειάζομαι; Δείτε και το πολύ κατατοπιστικό video που ακολουθεί (αν θέλετε να βλέπετε τις οδηγίες πατήστε το πράσινο κουμπί που φαίνεται στο πάνω αριστερό μέρος του video). How To Choose a New Computer on Howcast Εκπαίδευση Η επιλογή ενός υπολογιστή είναι ένα από τα αγ

Ασκήσεις ΑΕΠΠ : Διαγωνισμός καρφωμάτων

Ένα από τα πιο θεαματικά αθλήματα είναι το μπάσκετ. Και φυσικά οι ωραιότερες φάσεις είναι τα καρφώματα. Κάθε χρόνο μάλιστα γίνεται και ένα all star game και παράλληλα γίνεται διαγωνισμός τριπόντων και διαγωνισμός καρφωμάτων. Παρακάτω θα δείτε ένα φύλλο εργασίας που περιέχει μία άσκηση για την εύρεση του νικητή σε έναν διαγωνισμό καρφωμάτων. Ο βαθμός δυσκολίας της, λόγω κυρίως του μεγέθους της, είναι σχετικά υψηλός για τους μαθητές και πρέπει να χρησιμοποιείται, κατά την γνώμη μου, όταν τα παιδιά έχουν καταλάβει τα βασικά θέματα που αφορούν τους πίνακες και την ταξινόμηση. Μπορείτε να κατεβάσετε την λύση, σε Γλωσσομάθεια και Διερμηνευτή , πατώντας ΕΔΩ . Φωτογραφία : jjani

Robomind : Ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον εκμάθησης του προγραμματισμού

Το Robomind είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον εκμάθησης του προγραμματισμού για αρχάριους χρήστες. Ο χρήστης καλείται να δώσει οδηγίες σ' ένα robot μέσα από ένα όμορφο γραφικό περιβάλλον. Οι βασικές εντολές που μπορούν να δοθούν στο ρομπότ είναι οι εξής : Move, See, Paint και Grab. Οι εντολές μπορούν να δοθούν είτε πατώντας ένα κουμπί, είτε με το ποντίκι είτε γράφοντας εντολές. Υποστηρίζονται επίσης loops, if structures, logical expressions, procedures και σχόλια. Με την βοήθεια όλων των παραπάνω μπορούμε να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα όπως φαίνεται παρακάτω: Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα έχει ως αποτέλεσμα το ρομπότ να ζωγραφίσει ένα άσπρο τετράγωνο. Το πρόγραμμα που δημιουργήσαμε μπορούμε κατόπιν να το τρέξουμε και να δούμε έτσι αν όλα πήγαν όπως τα είχαμε σχεδιάσει. Δείτε και το παρακάτω εισαγωγικό video που εξηγεί τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος: Εκπαίδευση Το Robomind μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε εισαγωγικά μαθήματα όταν διδάσκουμε προγραμματισμό,

Audacity : Το καλύτερο δωρεάν πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου

Το Audacity είναι μία open-source εφαρμογή επεξεργασίας ήχου. Διατίθεται για Mac OS X, Microsoft Windows, GNU/Linux και άλλα λειτουργικά συστήματα.  Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Audacity για: Να επεξεργαστείτε MP3 και WAV αρχεία ήχου, Να αποκόψετε, να αντιγράψετε, να ενώσετε και να κάνετε μίξη σε ήχους. Να εφαρμόσετε plug-in effects σε οποιοδήποτε σημείο του αρχείου ήχου. Εκπαίδευση Το Audacity είναι εκείνο το πρόγραμμα επεξεργασίας ήχου που χρησιμοποιώ στην τάξη. Είναι αρκετά εύκολο στην χρήση και είναι μεταφρασμένο στα ελληνικά. Κατά την παρουσίαση του προγράμματος στην τάξη χρησιμοποιώ τα πολύ καλά ελληνικά tutorials που υπάρχουν στην ιστοσελίδα edutorials.gr . Η διάρκεια διδασκαλίας του προγράμματος είναι 4 - 5 ώρες και γίνεται στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής στην Α' ή στην Β' Λυκείου. Η πρώτη ώρα χρησιμοποιείται γα την παρουσίαση της εφαρμογής και την εξοικείωση των μαθητών με αυτή. Οι επόμενες 2 ώρες χρησιμοποιούνται για την εκμάθηση κάπο

Το μέλλον της εργασίας [Video]

Ένα από τα θέματα που απασχολούν τους σημερινούς μαθητές είναι η αναζήτηση μίας εργασίας που θα τους εξασφαλίζει σιγουριά και σταθερότητα. Είναι όμως δυνατό να συμβεί κάτι τέτοιο με τα σημερινά δεδομένα; Η απάντηση είναι μάλλον αρνητική. Πλέον δε μπορούμε να μιλάμε για καριέρα σε ένα συγκεκριμένο τομέα. Ο κάθε μαθητής σήμερα θα πρέπει να κάνει πολλές και διαφορετικές δουλειές στο μέλλον. Ποιο άραγε θα είναι το μέλλον της εργασίας; Δείτε το παρακάτω video από την εταιρεία oDesk που παρουσιάζει τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε εργασίας στο μέλλον. Εκπαίδευση Το video αυτό προσπαθεί να μας κάνει να δούμε την σημερινή πραγματικότητα. Είναι πολύ καλό οι μαθητές μας να συνειδητοπούν από νωρίς τι συμβαίνει στο χώρο της εργασίας. Είναι εξάλλου πολύ χαρακτηριστική η πρόταση που εμφανίζεται στο video : Το Πανεπιστήμιο είναι το νέο Λύκειο .

Τα πάντα για το WordPress - Infographic

Το Wordpress είναι ένα σύγχρονο σύστημα διαδικτυακών δημοσιεύσεων και διαχείρισης περιεχομένου· μ’ άλλα λόγια, ένα μέσο για να φτιάξετε έναν ιστότοπο (site) ή ιστολόγιο (blog) ωραία και απλά και να δημοσιεύετε κάθε είδους περιεχόμενο: άρθρα, σκέψεις, φωτογραφίες, βίντεο, πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες – ό,τι θέλετε! Δείτε ένα infographic που εξηγεί με γραφικό τρόπο αρκετά πράγματα που αφορούν το WordPress (πατήστε διπλό κλικ για να το δείτε σε πλήρες μέγεθος).   Πηγή : Page.ly   Φωτογραφία : Donncha @ InPhotos.org Εκπαίδευση   Αν κάποιος καθηγητής ή και μαθητής θέλει να δηιουργήσει το δικό του blog τότε το Wordpress είναι η καλύτερη λύση. Είναι μία λύση την οποία σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω σε κάποια φάση στο άμεσο μέλλον.

Η ιστορία του Internet - Infographic

Το Internet είναι σήμερα μέρος της καθημερινότητας των περισσότερων ανθρώπων. Δεν έχουν όμως περάσει πολλά χρόνια από την εμφάνιση του Internet. Και ακόμα λιγότερα χρόνια έχουν περάσει από την εμφάνιση εφαρμογών όπως το Facebook , το Google και το Youtube που είναι πια μέρος του λεξιλογίου μας. Στην ιστοσελίδα MBA Online μπορείτε να δείτε το παρακάτω infographic για την ιστορία του Internet: Εκπαίδευση Το παραπάνω infographic μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την διδασκαλία του 4ου κεφαλαίου στην Α' Γυμνασίου. Παράλληλα μπορεί να παρουσιαστεί και video για την ιστορία του Internet που έχω αναρτήσει σε προηγούμενο άρθρο . Σε επόμενο άρθρο θα αναφερθώ πιο αναλυτικά στο υλικό που  μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ανάλογα μαθήματα.

Οι ασκήσεις ΑΕΠΠ για τον μήνα Αύγουστο

Εδώ και λίγο καιρό έχω ξεκινήσει την ανάρτηση ασκήσεων που αφορούν το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον . Για να βοηθήσω στην εύρεση των ασκήσεων θα αναρτώ, στις αρχές κάθε μήνα, μία λίστα με τις ασκήσεις του προηγούμενου μήνα. Η λίστα λοιπόν με τις ασκήσεις που έχω αναρτήσει μέχρι τώρα έχει ως εξής : Δίλημμα Φυλακισμένου ( Δομή Επιλογής ) Κάψιμο CD ( Δομή Επανάληψης ) Πλανήτες ( Μονοδιάστατοι Πίνακες ) Δίκη Σωκράτη ( Μονοδιάστατοι Πίνακες ) Δουλειές του ποδαριού ( Μονοδιάστατοι Πίνακες ) Προσωκρατικοί φιλόσοφοι ( Δομή επανάληψης ) Δημοσκόπηση ( Μονοδιάστατοι Πίνακες ) Δημιουργία ιστοσελίδων ( Δομή Επιλογής ) Περίεργη σειρά αριθμών ( Δομή Επανάληψης ) Μαγικό τετράγωνο ( Δυσδιάστατοι Πίνακες ) Αν οι παραπάνω ασκήσεις σας άρεσαν ή αν διαπιστώσατε κάποιο λάθος ή ακόμα και αν επιθυμείτε μία διαφορετική μορφή στην παρουσίαση τους θα μπορούσατε να γράψετε ένα σχόλιο στο άρθρο αυτό. 

Ασκήσεις ΑΕΠΠ : Μαγικό Τετράγωνο

Τα μαγικά τετράγωνα είναι τετραγωνικοί πίνακες n x n που περιέχουν τους αριθμούς 1,2,3,...,n 2 σαν στοιχεία τους, τοποθετημένους κατά τέτοιον τρόπο ώστε το άθροισμα οποιαδήποτε στήλης, γραμμής ή διαγωνίου να είναι σταθερό και ίσο. Με αφορμή λοιπόν τα εντυπωσιακά μαγικά τετράγωνα έφτιαξα μία άσκηση που μπορείτε να δείτε στο παρακάτω φυλλάδιο και έχει ως στόχο την διδασκαλία των δυσδιάστατων πινάκων. Μπορείτε να κατεβάσετε την λύση, σε Γλωσσομάθεια και Διερμηνευτή , πατώντας ΕΔΩ . Φωτογραφία : Matthew Black

Τι είναι το USB 3.0; [Video]

Το USB είναι ένα σύστημα διαύλου, το οποίο χρησιμοποιείται για την επικοινωνία ενός υπολογιστή με περιφερειακά συστήματα. Πρωτοεμφανίστηκε το 1996 με την έκδοση 1.0 που υποστήριζε ταχύτητες μέχρι 12 Mbits/s. Το 2001 εμφανίστηκε η έκδοση 2.0 η οποία υποστήριζε ταχύτητες έως 480 Mbits/s και η οποία κυριαρχεί στην αγορά των υπολογιστών μέχρι και σήμερα. Η τελευταία έκδοση είναι η 3.0 και θεωρητικά υποστηρίζει μέχρι και 4.8 Gbits/s. Δείτε και το παρακάτω εισαγωγικό video για την έκδοση USB 3.0. Αν θέλετε να ενημερωθείτε περισσότερο για την έκδοση 3.0 διαβάστε τα παρακάτω: http://www.rotise.gr/arthra/emfanisi/ti-einai-to-usb-3-0.html http://www.pcsteps.gr/miscellaneous/70-hardware/394-usb-3-0-ola-osa-prepei-na-kserete http://www.gigabyte.com.gr/global/el/pages/mb_usb3mb/data/mb_usb3.htm Εκπαίδευση Η έκδοση 3.0 αναμένεται να κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια. Θα ήταν λοιπόν ενδιαφέρον για τους μαθητές να δουν μία τεχνολογία η οποία θα κυριαρχήσει στα δικά τους χρόνια.

Τα μέρη ενός υπολογιστή [Video]

Ο υπολογιστής αποτελείται από διάφορα μέρη. Τα κυριότερα από αυτά είναι τα εξής: Η μητρική πλακέτα ( mainboard ), Ο επεξεργαστής ( central procesing unit ), Η μνήμη RAM ( random access memory ), Η κάρτα γραφικών ( graphics card ), Το τροφοδοτικό ( power supply ), Ο σκληρός δίσκος ( harddisk ) και Το CD ή DVD drive. Δείτε λοιπόν το παρακάτω video το οποίο παρουσιάζει τα βασικά μέρη του υπολογιστή. Εκπαίδευση Πολλές φορές απαιτείται να γίνει παρουσίαση των μερών ενός υπολογιστή στην τάξη όπως π.χ.  συμβαίνει κατά την διδασκαλία του 2ου κεφαλαίου στην Β' Γυμνασίου. Πιστεύω ότι μία καλή video - παρουσίαση, όπως η παραπάνω, σε συνδυασμό με μία επίδειξη σε πραγματικό υπολογιστή θα βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν γρήγορα και εύκολα τα μέρη ενός υπολογιστή. Θα μπορούσε βέβαια, αν υπάρχει χρόνος, να εξασκηθούν και πρακτικά οι μαθητές τοποθετώντας π.χ. σε παλαιούς υπολογιστές την μνήμη RAM.