Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Δεκέμβριος, 2010

The Chrome comic book

Ένα πολύ ωραίο βιβλίο με κόμικς για το Google Chrome έχει γράψει ο Scott McCloud. Καλό διάβασμα!!!

Δύο videos από το ΠΣΔ για την ασφάλεια στο διαδίκτυο

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε δύο σύντομα videos για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Τα videos περιέχουν πρακτικές συμβουλές τόσο για γονείς όσο και για παιδιά. (για να δείτε κάποιο από τα παρακάτω videos σε πλήρη οθόνη κάντε διπλό κλικ πάνω του) Α' μέρος Β' μέρος Πηγή: ΠΣΔ

Ποιο περιβάλλον προγραμματισμού χρησιμοποιείτε στην Γ' Γυμνασίου; (Δημοσκόπηση)

Στο μάθημα της Πληροφορικής στην Γ' Γυμνασίου χρησιμοποιείται το περιβάλλον Microworlds Pro. Ωστόσο υπάρχουν συνάδελφοι που έχουν προσαρμόσει το βιβλίο Πληροφορικής ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και με άλλα περιβάλλοντα. Οι προσπάθειες αυτές, που εγώ γνωρίζω, αφορούν το περιβάλλον Kturtle (από τον Νίκο Δελή) και το περιβάλλον Scratch (από τον Στέλιο Χαραλαμπίδη). Εγώ χρησιμοποιώ στην τάξη το περιβάλλον Microworlds Pro αλλά πιστεύω ότι το Scratch θα ήταν μία καλύτερη επιλογή. Στην παρακάτω δημοσκόπηση μπορείτε να επιλέξετε το περιβάλλον το οποίο εσείς χρησιμοποιείται στην τάξη.

ΑΕΠΠ : Θέματα Πανελλαδικών ταξινομημένα κατά κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου

Ο Βασίλης Αναστόπουλος , καθηγητής πληροφορικής στο 2ο Γενικό Λύκειο Γέρακα, έχει δημιουγήσει ένα έγγραφο στο οποίο είναι ταξινομημένα όλα τα θέματα των Πανελλαδικών από το 2000 έως το 2010. Η ταξινόμηση έχει γίνει κατά κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου. Η προσπάθεια αυτή είναι πιστεύω πολύ χρήσιμη και μπορείτε να την δείτε στη συνέχεια: Πηγή : 2ο ΓΕΛ Γέρακα

ΑΕΠΠ : Online τεστ στη δομή επιλογής

Το online τεστ στη δομή επιλογής δεν είναι πλέον διαθέσιμο λόγω προβλήματος με τον server που ήταν ανεβασμένο.   Θα ήθελα ωστόσο να σας ενημερώσω ότι θα ανέβει ανντίστοιχο τεστ σε άλλον server από τη νέα σχολική χρονιά 2014-2015.

Υλικό για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην μαθησιακή διαδικασία

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου, στα πλαίσια επιμορφωτικού σεμιναρίου το 2008, έχει δημιουργήσει το παρακάτω υλικό που περιλαμβάνει 30 δραστηριότητες που μπορούν να υλοποιηθούν στο μάθημα της Πληροφορικής. Στις 15 από αυτές γίνεται απλά μία αναφορά ενώ οι υπόλοιπες 15 αναπτύσσονται πλήρως. Ορισμένες δραστηριότητες που αναπτύσσονται πλήρως είναι οι εξής: Δίκτυα - Τοπολογία Αστέρας Ιοί Υπολογιστών Ταξινόμηση φυσαλίδας Εργονομία Πηγή: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Εκπαίδευση Πιστεύω ότι είναι μία πολύ καλή προσπάθεια από την Κύπρο που μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη για το μάθημα της Πληροφορικής. Αν και δεν έχω μελετήσει το υλικό πιστεύω ότι με κάποιες παραλλαγές μπορούν να δημιουργηθούν υπέροχα φύλλα εργασίας. Αυτό  μάλλον θα γίνει την επόμενη σχολική χρονιά. Εσείς τι γνώμη έχετε για το υλικό;

Βλάπτει το Internet το περιβάλλον; [Infographic]

Οι περισσότεροι από εμάς χρησιμοποιούμε καθημερινά το Internet χωρίς να σκεφτόμαστε ότι αυτό επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό και το περιβάλλον. Δείτε λοιπόν το παρακάτω infographic και προβληματιστείτε.  Πηγή : WordStream Internet Marketing

Περιβάλλοντα για την διδασκαλία της ΑΕΠΠ

Για το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον που διδάσκεται στην Γ' Λυκείου υπάρχουν αρκετά περιβάλλοντα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Ορισμένα βέβαια  χρησιμοποιούνται περισσότερο όπως ο Διερμηνευτής και η Γλωσσομάθεια αλλά όλα είναι αξιόλογα και συνεπώς αξίζουν την προσοχή σας. Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ Είναι ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης αλγορίθμων σε μορφή ψευδοκώδικα, ειδικά σχεδιασμένο για τη ΓΛΩΣΣΑ προγραμματισμού, από τον Άλκη Γεωργόπουλο . Είναι εγκεκριμένος από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως κατάλληλος για εργαστηριακή χρήση στη Β/θμια εκπαίδευση και έχει διατεθεί σε όλα τα σχολεία μέσω του πακέτου Αλγοριθμική και Προγραμματισμός του ΥΠΕΠΘ. Γλωσσομάθεια Είναι ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον προγραμματισμό από τον καθηγητή Πληροφορικής Σπύρο Νικολαΐδη . Πολύ σημαντικό πλεονέκτημα του περιβάλλοντος είναι η δυνατότητα αυτόματης δημιουργίας διαγραμμάτων ροής αλλά και η εμφάνιση του πίνακα τιμών των μεταβλητών μετ

Πως δουλεύει ένας φυλλομετρητής; [Comic Infographic]

Προσπαθείτε να εξηγήσετε την λειτουργία ενός φυλλομετρητή και οι μαθητές σας δεν κατανοούν τα λεγόμενα σας. Μία λύση θα ήταν να δείξετε το παρακάτω infographic που εξηγεί με απλό και διασκεδαστικό τρόπο ορισμένες από τις έννοιες που σχετίζονται με την λειτουργία των  φυλλομετρητών. Πηγή : 9GAG

Ένα video για τα Χριστούγεννα

Ένα πολύ ωραίο video για τα Χριστούγεννα έφτιαξε ο μαθητής της Γ' Γυμνασίου Σάκης Γρηγορούδης . Το video έγινε στα πλαίσια εργασίας στο μάθημα των Αγγλικών, όπου καθηγήτρια είναι η Γκένιου Θεοδώρα , και παρουσιάστηκε σήμερα στη γιορτή που είχαμε στο σχολείο. Τα συγχαρητήρια μου και στους δύο για το πολύ ωραίο αποτέλεσμα.

ΑΕΠΠ : Ένα φυλλάδιο ασκήσεων για τη δομή επανάληψης ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ

Η τελευταία από τις τρεις δομές επανάληψης είναι η ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ στην οποία θα αφιερωθεί μία διδακτική ώρα. Στην ώρα αυτή θα γίνει ειδική αναφορά στις περιπτώσεις ελέγχου της εγκυρότητας μίας μεταβλητής αλλά και στην εμφάνιση ενός μενού. Το φυλλάδιο ασκήσεων που θα χρησιμοποιηθεί μπορείτε να το δείτε στη συνέχεια:

Η ελεύθερη διακίνηση λογισμικού [Video]

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε μία πραγματικά εμπνευσμένη ομιλία από τον Richard M. Stallman για την ελεύθερη διακίνηση λογισμικού και όχι μόνο. Η ομιλία αυτή με τίτλο  «Πνευματικά Δικαιώματα εναντίον Κοινότητας» (Copyright vs Community) δόθηκε στη Σουηδία τον Μάιο του 2007. Είναι θα έλεγα ότι καλύτερο έχω ακούσει για το θέμα. Αξίζει τον κόπο, παρά τη μεγάλη της διάρκεια, να την δείτε από την αρχή μέχρι το τέλος. Copyright vs. Community [Greek Subtitles] from Zeitgeist Greece on Vimeo . Πηγή: tvxs.gr

Ελληνικό σεμινάριο για την ανάπτυξη web εφαρμογών [Videos]

Ένα πολύ ενδιαφέρον σεμινάριο, που είχε θέμα την ανάπτυξη web εφαρμογών, διοργανώθηκε από τους προπτυχιακούς φοιτητές Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και Μηχανικούς Υπολογιστών Διονύση Ζήνδρο και Πέτρο Αγγελάτο . Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε σε 24 διαλέξεις.  Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε όλες τις διαλέξεις του σεμιναρίου.

10 παρουσιάσεις για να μάθετε πως σχεδιάζεται μία καλή παρουσίαση

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε 10 παρουσιάσεις που στόχο έχουν να σας μάθουν να κάνετε παρουσιάσεις που θα τραβούν την προσοχή των μαθητών σας και δεν θα τους κάνουν να βαριούνται.

Εργασίες μαθητών στο Windows Movie Maker για το σχολικό έτος 2010-2011

Μία από τις εφαρμογές που χρησιμοποιήθηκε στο μάθημα της Πληροφορικής στη Β' Λυκείου είναι η ενσωματωμένη στα windows εφαρμογή Windows Movie Maker. Οι μαθητές ασχολήθηκαν μία διδακτική ώρα με την εκμάθηση του προγράμματος και, λόγω κάποιων προβλημάτων, τρεις διδακτικές ώρες με την δημιουργία ενός video. Η εκφώνηση της εργασίας έχει αναρτηθεί σε προηγούμενο άρθρο . Τα videos που δημιουργήθηκαν ήταν πιστεύω αρκετά καλά. Ωστόσο υπήρχαν ορισμένα προβλήματα που οφείλονται κυρίως στο μέγεθος των εικόνων. Σε επόμενη φάση θα ήθελα οι μαθητές να ασχοληθούν και με την επεξεργασία έτοιμων videos.  Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ενδεικτικές εργασίες των μαθητών. Τμήμα Β1 Η εργασία του μαθητή Αναστασιάδη Γιώργου Η εργασία των μαθητριών Μελισσινού Ιωάννα και Μπαλτζή Κερασούλα Η εργασία των μαθητών Βενέτη Ιωάννη και Καραλή Πασχαλία Η εργασία του μαθητή Μιχαλάκη Σίμου Η εργασία των μαθητριών Ζιάκα Βίκυ και Διαμαντή Ειρήνη Τμήμα Β2 Η εργασία του μαθητή

Τι συμβαίνει όταν δεν κλείνουμε τον υπολογιστή μας τη νύχτα; [Video Infographic]

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι σήμερα που αφήνουν ανοιχτό τον υπολογιστή τους τη νύχτα. Στο παρακάτω video infographic ο Nigel Upchurch περιγράφει με πολύ ωραίο τρόπο τι σημαίνει το γεγονός αυτό. Τα νούμερα ίσως έχουν μία υπερβολή αλλά δείχνουν μία πραγματικότητα που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε αλλά που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε.

Η επίδραση των υπολογιστών στο περιβάλλον [Infographic]

Με αφορμή μία συζήτηση που είχαμε σήμερα στην τάξη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των νέων τεχνολογιών έψαξα και βρήκα το παρακάτω infographic που αναφέρεται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της χρήσης των υπολογιστών. Το κείμενο στο infographic έχει ως εξής: Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της πληροφορικής Πάνω από 285.000.000 νέοι υπολογιστές θα πουληθούν φέτος. Η κατασκευή αυτών των μηχανών θα απαιτήσει 25 εκατομμύρια τόνους ορυκτών καυσίμων. Περισσότερη ενέργεια από αυτή που καταναλώνει ολόκληρη την πολιτεία της Αϊόβα καταναλώνει σε ένα χρόνο. Και 39 εκατομμύρια γαλόνια νερού - αρκετά για να γεμίσουν εξήντα πέντε πισίνες ολυμπιακών προδιαγραφών. 180.000.000 παλαιοί υπολογιστές θα αντικατασταθούν ... 35 εκατομμύρια θα καταλήξουν στις χωματερές, μαζί με το περιεχόμενό τους: Μόλυβδο, Βάριο, Χρώμιο και άλλα υλικά που διαταράσσουν το ανθρώπινο κεντρικό νευρικό σύστημα. Υπάρχουν πάνω από 1 δισ. υπολογιστών σε χρήση παγκοσμίως και ο αριθμός αυτός αναμένεται

Δημιουργία ενός platform game με το GameMaker [Video]

Τα platform games είναι παιχνίδια στα οποία ένας χαρακτήρας προσπαθεί να μετακινηθεί πάνω σε πλατφόρμες, να αποφύγει εμπόδια, να αντιμετωπίσει εχθρούς. Ο ήρωας του παιχνιδιού συνήθως μετακινείται με τα πλήκτρα πάνω, κάτω, αριστερά και δεξιά ενώ για να κάνει άλματα χρησιμοποιείται το πλήκτρο space. Δείτε στη συνέχεια ένα βίντεο με το οποίο μπορείτε να δημιουργήσετε ένα απλό platform παιχνίδι στο GameMaker.

Δημιουργία ενός maze game με το GameMaker

Στον 1ο διαγωνισμό δημιουργίας ηλεκτρονικού παιχνιδιού θα χρησιμοποιηθούν κυρίως δύο κατηγορίες παιχνιδιών: τα maze games και τα platform games. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ένα video για τη δημιουργία ενός maze game στο GameMaker.

ΑΕΠΠ : Το δεύτερο φυλλάδιο ασκήσεων για τη δομή επανάληψης ΓΙΑ

Μετά το πρώτο φυλλάδιο ασκήσεων για τη δομή επανάληψης ΓΙΑ θα ακολουθήσει ένα ακόμα φυλλάδιο που θα δίνει βαρύτητα σε ασκήσεις εκτέλεσης κώδικα και σε προγράμματα. Το φυλλάδιο αυτό θα είναι το τελευταίο αφού η δομή επανάληψης ΓΙΑ θα δουλευτεί πάρα πολύ κατά την διδασκαλία των πινάκων. Το φυλλάδιο ασκήσεων μπορείτε να το δείτε στη συνέχεια:

1ος Διαγωνισμός Δημιουργίας Ηλεκτρονικού Παιχνιδιού 2011

Τους τελευταίους δύο μήνες είναι έντονη η φημολογία ότι το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έχει την πρόθεση να μη συμπεριλάβει το μάθημα της Πληροφορικής στα μαθήματα του Νέου Λυκείου. Η προσπάθεια αυτή οφείλεται κυρίως στην λανθασμένη αντίληψη ότι η Επιστήμη της Πληροφορικής και η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών ταυτίζονται. Στα νέα αυτά δεδομένα που δημιουργούνται ο καλύτερος τρόπος για να αντιδράσει κανείς είναι η παραγωγή έργου που θα αναδείξει την Επιστήμη της Πληροφορικής στο χώρο του Γενικού Λυκείου. Μέρος της παραπάνω προσπάθειας αποτελεί και η προκήρυξη από το Γενικό Λύκειο Πεντάπολης του 1ου Διαγωνισμού Δημιουργίας Ηλεκτρονικού Παιχνιδιού με το GameMaker για μαθητές Α' Λυκείου. Την προκήρυξη του Διαγωνισμού μπορείτε να δείτε στην συνέχεια: Η ιδέα για τον διαγωνισμό προέκυψε από τον διαγωνισμό Λογιπαίγνιον που διεξάγεται στην Κύπρο. Ελπίζω και εύχομαι η προσπάθεια αυτή να έχει θετικά αποτελέσματα γιατί είναι η πρώτη φορά που προσπαθώ να την

Video Tutorials για το GameMaker

Στην ιστοσελίδα gamemakertutorials μπορείτε να βρείτε αρκετά video tutorials για το Game Maker. Τα tutorials αυτά αφορούν βασικά αλλά και προχωρημένα χαρακτηριστικά του Game Maker. Υπάρχουν επίσης tutorials για τη δημιουργία διαφορετικών ειδών παιχνιδιών όπως π.χ. breakout, maze και platform games.

Ένα φύλλο εργασίας για το Google Maps

Στο blog του καθηγητή Πληροφορικής Μιχαηλίδη Νίκου μπορείτε να βρείτε το παρακάτω φύλλο εργασίας που στόχο έχει την εξοικείωση των μαθητών με την υπηρεσία Google Maps. Πιο συγκεκριμένα στην αρχή υπάρχει ένας σύντομος οδηγός αναφοράς για το Google Maps για να εξοικειωθούν οι μαθητές με το περιβάλλον. Στη συνέχεια οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν συγκεκριμένες περιοχές, να εντοπίσουν φωτογραφίες για τις περιοχές αυτές, να μετρήσουν αποστάσεις μεταξύ δύο περιοχών αλλά και πολλές ακόμα δραστηριότητες. Τέλος υπάρχει μία πρόταση για οργάνωση των διακοπών με το Google Maps. Εφαρμογές Υπολογιστών: Φύλλο εργασίας στο Google Maps from Nikos P. Michailidis Το παραπάνω φύλλο εργασίας έχω την πρόθεση να το χρησιμοποιήσω, με κάποιες μικρές αλλαγές, στο δεύτερο τετράμηνο στη Β' Λυκείου .

Ένα video για την ασφάλεια στα κοινωνικά δίκτυα

Οι περισσότεροι από τους μαθητές μας σήμερα χρησιμοποιούν το Facebοok. Θα ήταν λοιπόν καλό να ενημερωθούν από εμάς για τους κινδύνους που διατρέχουν. Ένα πολύ ωραίο video που είναι εξίσου διασκεδαστικό και κατατοπιστικό μπορείτε να δείτε στη συνέχεια: To παραπάνω video το είδα για πρώτη φορά στο blog elenelli .

ΑΕΠΠ : Το πρώτο φυλλάδιο ασκήσεων για τη δομή επανάληψης ΓΙΑ

Η δεύτερη μορφή δομής επανάληψης με την οποία ασχοληθήκαμε στην τάξη είναι η δομή επανάληψης ΓΙΑ ... ΑΠΟ ... ΜΕΧΡΙ ... ΜΕ_ΒΗΜΑ ... .Ο συνολικός χρόνος που θα αφιερωθεί στη συγκεκριμένη δομή θα είναι δύο διδακτικές ώρες αφού η δομή αυτή χρησιμοποιείται αρκετά στους πίνακες. Στην πρώτη διδακτική ώρα θα γίνει μία πρώτη γνωριμία με τη ΓΙΑ με στόχο να κατανοήσουν οι μαθητές πως να κάνουν χρήση μία απλής ΓΙΑ αλλά και να ξεκαθαρίσουν ορισμένα πράγματα όπως  π.χ.  ότι το βήμα επανάληψης δεν μπορεί να είναι 0 ή ότι μπορεί η αρχική τιμή, η τελική τιμή και το βήμα επανάληψης να είναι πραγματικοί αριθμοί. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε το πρώτο φυλλάδιο ασκήσεων για τη δομή επανάληψης ΓΙΑ.

Ένα φύλλο εργασίας για το Game Maker

Ένα από τα προγράμματα που έχω επιλέξει για το μάθημα της Πληροφορικής στην Α' Λυκείου είναι το Game Maker . Το πρόγραμμα αυτό δίνει την δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα φύλλο εργασίας για τη δημιουργία ενός παιχνιδιού στο Game Maker. Η διάρκεια υλοποίησης του είναι 2 διδακτικές ώρες ενώ όλα τα απαιτούμενα αρχεία υπάρχουν εγκατεστημένα στο φάκελο Tutorial1 που βρίσκεται μέσα στο φάκελο που εγκαταστάθηκε το πρόγραμμα.

Εργασίες μαθητών στο ToonDoo για το σχολικό έτος 2010-2011

Μία από τις εφαρμογές που χρησιμοποιήθηκαν φέτος στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής στην Α' Λυκείου είναι η web 2.0 εφαρμογή ToonDoo με την οποία μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα κόμικ. Οι μαθητές ανακάλυψαν τα χαρακτηριστικά του προγράμματος μέσα σε μία διδακτική εργασία και υλοποίησαν μία συνθετική εργασία η οποία είχε διάρκεια, λόγω κάποιων προβλημάτων, 3 διδακτικές ώρες. Το θέμα της εργασίας δεν ήταν ελεύθερο αλλά οι μαθητές έπρεπε να επιλέξουν την δημιουργία κόμικ για έναν ιστορικό διάλογο. Την εκφώνηση μπορείτε να τη δείτε πατώντας ΕΔΩ . Τα σχόλια των μαθητών ήταν θετικά για το παραπάνω πρόγραμμα ενώ και τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλύτερα από τα αντίστοιχα περσινά. Σε αυτό πιστεύω ότι βοήθησε το γεγονός ότι οι μαθητές είχαν ξακάθαρους στόχους. Υπάρχουν βέβαια ορισμένα πράγματα που θέλω να βελτιώσω όπως π.χ. η ανάθεση ρόλων στα μέλη μίας ομάδας αλλά θα τα εφαρμόσω την επόμενη φορά. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ενδεικτικά κάποιες από τις εργασίες που υλοποιήθηκαν. Τμήμα Α1

Microworlds Pro : Διαγώνισμα Α' Τριμήνου για το σχολικό έτος 2010-2011

Σήμερα έβαλα ένα επαναληπτικό διαγώνισμα στο μάθημα της Πληροφορικής στην Γ' Γυμνασίου. Η ύλη που είχαν να μελετήσουν οι μαθητές περιελάμβανε τις ενότητες 2.2 - 2.4. Τα παιδιά εξετάστηκαν γραπτώς αλλά είχαν τη δυνατότητα να ελέγχουν τις εντολές που έγραφαν στον υπολογιστή. Οι στόχοι μου από αυτό το διαγώνισμα ήταν οι εξής: Να υπάρχουν απλές ασκήσεις που να μπορούν οι μαθητές να απαντήσουν εύκολα όπως π.χ. είναι οι ασκήσεις 1 και 2 Να υπάρχει μία άσκηση η οποία να ελέγχει αν οι μαθητές έχουν κατανοήσει πως μπορούν να εμφανίσουν την απάντηση του χρήστη μετά από μία ερώτηση. Να υπάρχουν ασκήσεις μέσα από τις οποίες να φαίνεται αν ο μαθητής μπορεί να σχεδιάσει ένα απλό σχήμα αλλά και ένα τόξο. Να υπάρχουν ασκήσεις μέσα από τις οποίες να φαίνεται αν ο μαθητής κατανόησε την εντολή Επανάλαβε. Το διαγώνισμα μπορείτε να το δείτε στη συνέχεια: Συμπεράσματα Τα συμπεράσματα μου από την απόδοση των μαθητών είναι ότι όσοι μαθητές δούλεψαν καλά με τα φύλλα εργασίας στην τάξη

ΑΕΠΠ : Το τρίτο φυλλάδιο ασκήσεων για τη δομή επανάληψης ΟΣΟ ... ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

Μέχρι τώρα έχω αφιερώσει δύο ώρες στη διδασκαλία της δομής επανάληψης ΟΣΟ ... ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ. Στη διδασκαλία της δομής ΟΣΟ θα αφιερωθεί άλλη μία ώρα στην οποία θα δοθεί έμφαση σε ασκήσεις που υπολογίζουν τη μέγιστη και την ελάχιστη τιμή κάποιων δεδομένων αλλά και σε επαναλήψεις που δεν μπορούμε να τις συμπεριλάβουμε στις επαναλήψεις που είναι ελεγχόμενες από μετρητή ή από μία τιμή-φρουρό.  Για τον υπολογισμό μέγιστης και ελάχιστης τιμής αναφέρω το γενικό κανόνα που μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε περίπτωση. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα να δηλώσουμε ως μέγιστη/ελάχιστη τιμή μία αυθαίρετη τιμή που είναι πολύ μικρή ή πολύ μεγάλη αντίστοιχα. Ωστόσο ο τρόπος αυτός λειτουργεί μόνο στις περιπτώσεις που γνωρίζουμε το εύρος τιμών των δεδομένων μας (τα δεδομένα ωστόσο πρέπει να ελέγχονται ώστε να ανήκουν οπωσδήποτε στο επιθυμητό εύρος τιμών). Το φυλλάδιο ασκήσεων που θα χρησιμοποιηθεί φαίνεται στη συνέχεια:

Προσαρμογή του βιβλίου Πληροφορικής της Γ' Γυμνασίου για διδασκαλία με Scratch

Στο μάθημα της Πληροφορικής στην Γ' Γυμνασίου διδάσκεται το περιβάλλον Microworlds Pro. Ωστόσο υπάρχουν συνάδελφοι που σιγά-σιγά αρχίζουν να αξιοποιούν και άλλα περιβάλλοντα όπως είναι π.χ. το Scratch . Το Scratch είναι ένα περιβάλλον που είναι σαφώς πιο σύγχρονο από το Microworlds Pro και είναι μεταφρασμένο στα Ελληνικά. Αν το περιβάλλον του Scratch είναι κάτι που θα θέλατε να χρησιμοποιήσετε τότε θα σας φανεί χρήσιμη η προσαρμογή του βιβλίου που έχει κάνει ο καθηγητής Στέλιος Χαραλαμπίδης για διδασκαλία με Scratch. Κατεβάστε τις σημειώσεις από εδώ . Θέματα Εξετάσεων για το περιβάλλον του Scratch μπορείτε να βρείτε εδώ . Πηγή : Το Στέκι των Πληροφορικών

ΑΕΠΠ : Επαναληπτικό τεστ στη δομή επιλογής

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ένα επαναληπτικό τεστ που καλύπτει τις ενότητες του βιβλίου που αναφέρονται στις λογικές συνθήκες και στη δομή επιλογής . Πιο συγκεκριμένα καλύπτονται οι ενότητες 2.4.2 - 2.4.4 (χωρίς τη δομή ΕΠΙΛΕΞΕ) και 8.1 (εκτός η 8.1.2).

Διαγώνισμα Πληροφορικής Α' Τριμήνου στην Β' Γυμνασίου (2010-2011)

Για το σχολικό έτος 2010-2011 έβαλα σήμερα ένα επαναληπτικό δαγώνισμα για το Α' Τρίμηνο στη Β' Γυμνασίου. Η ύλη στην οποία εξετάστηκαν οι μαθητές περιελάμβανε το μεγαλύτερος μέρος του 3ου κεφαλαίου και όλο το τέταρτο κεφάλαιο. Το διαγώνισμα μπορείτε να το δείτε στη συνέχεια και ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο. Θα ήθελα να τονίσω ότι επειδή το μάθημα γίνεται Παρασκευή έχουν χαθεί αρκετές ώρες και έτσι είμαι αρκετά απογοητευμένος από τον βαθμό αφομοίωσης της ύλης από τους μαθητές. Βέβαια το γεγονός ότι το μάθημα είναι μονόωρο διόγκωσε την παραπάνω κατάσταση. Ελπίζω και εύχομαι τα πράγματα να είναι καλύτερα στο Β' Τρίμηνο.

ΑΕΠΠ : Το δεύτερο φυλλάδιο ασκήσεων για τη δομή επανάληψης ΟΣΟ ... ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

Στο δεύτερο μάθημα που αφορά τη δομή επανάληψης ΟΣΟ ... ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ θα ασχοληθούμε κυρίως με ασκήσεις εκτέλεσης κώδικα και διαγράμματα ροής. Εξάλλου οι ασκήσεις αυτές εμφανίζονται πολύ συχνά στις Πανελλήνιες και πρέπει οι μαθητές να είναι καλά προετοιμασμένοι. Θα ήθελα τέλος να τονίσω ότι στις ασκήσεις εκτέλεσης κώδικα ακολούθησα τον τρόπο που έχει υιοθετηθεί τα τελευταία 2 χρόνια στις Πανελλήνιες. Το φυλλάδιο ασκήσεων που θα χρησιμοποιηθεί φαίνεται στη συνέχεια: