Δευτέρα, 23 Μαΐου 2011

ΑΕΠΠ : Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων 2011

Τα φετινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ήταν απλά και κατανοητά. Θα μπορούσα να πω μάλιστα ότι ήταν τα ευκολότερα των τελευταίων ετών. Δεν είχαν δηλαδή ιδιαίτερες δυσκολίες για έναν καλά διαβασμένο μαθητή πέρα από το θέμα Δ4 που μάλλον θα είναι αυτό που θα ξεχωρίσει τον πολύ καλό από τον άριστο μαθητή. 

Αν θέλετε να δείτε τις εκφωνήσεις των θεμάτων και ενδεικτικές λύσεις τους πατήστε ΕΔΩ.

Στη συνέχεια μπορείτε επίσης να διαβάσετε μερικά πρώτα σχόλια για κάθε θέμα χωριστά.

Θέμα Α
Ίσως από τα ευκολότερα θέματα θεωρίας των τελευταίων ετών. Ιδιαίτερες δυσκολίες ίσως να συναντήσουν οι μαθητές μόνο στα θέματα Α3.1 και Α4. Θετική κατά τη γνώμη μου είναι η παρουσία θεωρίας (θέμα Α5) αν και τα 12 μόρια είναι πάρα πολλά. Αρνητική επίσης κρίνεται η παρουσία πολλών θεμάτων που απαιτούσαν μονολεκτική απάντηση (θέματα Α1-Α4). Σε ένα μάθημα που έχει σχέση με την αλγοριθμική σκέψη δεν είναι κάτι που θα ήθελα να βλέπω.

Θέμα Β
Η μετατροπή του διαγράμματος ροής σε ψευδογλώσσα δεν είχε ιδιαίτερες δυσκολίες. Όσο αναφορά την εκτέλεση κώδικα πιστεύω ότι ήταν ένα θέμα μέτριας δυσκολίας αλλά θα έπρεπε να ζητείται ο πίνακας τιμών και όχι μόνο τα αποτελέσματα. Το γεγονός αυτό πιστεύω ότι θα δημιουργήσει προβλήματα κατά την βαθμολόγηση των γραπτών.

Θέμα Γ
Ήταν ένα κλασικό θέμα που δεν είχε ιδιαίτερες δυσκολίες. Το μόνο πρόβλημα που ίσως εμφανιστεί θα αφορά το θέμα Γ5 αφού αρκετοί μαθητές πιστεύω θα έχουν υπολογίσουν το όνομα του υποψηφίου με τη μικρότερη συνολική βαθμολογία και όχι του επιτυχόντα υποψηφίου. Ένα δεύτερο πρόβλημα που ίσως υπάρξει, σε μικρότερο βαθμό, θα είναι η χρήση πινάκων για την επίλυση των θεμάτων. Η λύση αυτή όμως είναι λανθασμένη.

Θέμα Δ
Το θέμα αυτό ήταν επίσης ένα κλασικό θέμα που δεν παρουσιάζει δυσκολίες πέρα από το Δ4. Εκεί αρκετοί μαθητές πιστεύω θα μπερδεύτηκαν και θα υπολόγισαν το πλήθος των ψήφων που έδωσε ο κάθε υποψήφιος και όχι το πλήθος των ψήφων που έλαβε ο κάθε υποψήφιος. Το θέμα αυτό (Δ4) ήταν το μόνο ερώτημα που δεν ήταν τυποποιημένο και απαιτούσε αρκετή προσπάθεια από τους μαθητές.

Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές που έδωσαν το μάθημα και καλή δύναμη σε όλους τους καθηγητές που θα βαθμολογήσουν τα γραπτά τις επόμενες ημέρες.


10 σχόλια:

  1. ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΜΕ Κ <- Χ-1;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάλλον εννοείς Κ <- Χ > 1.

    Ίδιο παράδειγμα δεν μπορώ να εντοπίσω.

    Ωστόσο στην σελίδα 46 αναφέρεται ότι Μεταβλητή <- Έκφραση. Συνεπώς μπορείς να εκχωρήσεις στην μεταβλητή το αποτέλεσμα μίας λογικής έκφρασης, όπως είναι στην περίπτωση μας το Χ > 1.

    Υπενθυμίζω ότι σχεδόν σε κάθε ΑΝ χρησιμοποιούμε τέτοιες λογικές εκφράσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σωστά. Τα ίδια αναφέρονται και στη σελ 155. Όμως οι μαθητές έχουν εμπειρία μόνο από: κ <- 5, κ <- 3,45, κ <- 'μαθητής', κ <- 5+3 κλπ.
    Δεν έχουν εμπειρία από εκχωρήσεις του τύπου
    κ <- χ-1
    Άρα τι εξέτασαν οι σοφοί με αυτό το θέμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στο ερώτημα τι εξέτασαν οι σοφοί δεν θα ήθελα να απαντήσω.

    Η άποψη μου πάντως είναι ότι θα έπρεπε οι μαθητές να μπορούν να λύσουν μία τέτοια άσκηση. Εγώ είχα χρησιμοποιήσει κατά καιρούς τέτοια παραδείγματα (δες π.χ. στο 12ο φυλλάδιο ασκήσεων http://pliroforikiatschool.blogspot.com/2010/11/blog-post.html).

    Να σημειώσω τέλος ότι σχεδόν όλοι οι μαθητές μου το έκαναν λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπερα σας ,
    Οντως τα θεματα σημερα ηταν αρκετα ευκολα σε σχεση με τα θεματα των προηγουμενων ετων...

    Θα ηθελα να ρωτησω ,εαν ενας μαθητης (εγω) ελυνε το θεμα Γ , και εκανε χρηση πινακων , εαν θα λαμβανωνταν το ερωτημα ολο λαθως , και συνεπως δεν θα βαθμολογουνταν καθολου , ή εαν ναι μεν θα χασει καποιες μοναδες , αλλα θα παρει μερικες , και αν ναι , ποσες περιπου μοναδες , θα του κοψουν ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αλέξανδρε, η απάντηση στην ερώτηση σου δεν είναι εύκολη.

    Η διαδικασία πάντως έχει ως εξής:
    Αύριο το απόγευμα θα συγκεντρωθούν οι καθηγητές που θα βαθμολογήσουν και εκεί θα αποφασιστεί πόσες μονάδες θα κοπούν. Πάντως όλα αυτά που αποφασίζονται δεν είναι υποχρεωτικά αφού ο κάθε βαθμολογητής είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τον τρόπο που διορθώνει. Το μόνο που τον δεσμεύει είναι οι οδηγίες του υπουργείου και το υπουργείο ποτέ δεν στέλνει τέτοιες οδηγίες.

    Η προσωπική μου πάντως άποψη είναι ότι θα πρέπει να αφαιρεθούν μόνο οι μονάδες εκείνες που τυχόν βοηθάνε αλγοριθμικά στην επίλυση του θέματος. Με βάση το σκεπτικό αυτό το ερώτημα που, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να αφαιρεθεί είναι το θέμα Γ4 (4 μονάδες). Και αυτό μόνο στην περίπτωση που δεν έχει τερματιστεί ο αλγόριθμος όταν δίνεται ως όνομα η λέξη ΤΕΛΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καταρχην , σας ευχαριστω για την αμεση απαντηση σας ...

    Ο αλγοριθμος , ειχε ως "τιμη φρουρο" τη λεξη "ΤΕΛΟΣ" ...
    Διαβαζα αρχικα το ονομα , και επειτα χρησιμοποιησα την ΟΣΟ ΟΝΟΜΑ<>"ΤΕΛΟΣ" ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ..

    Τον πινακα , απλα τον χρησιμοποιησα για να εχω μαζεμενα τα ονοματα αυτων που πετυχαν καθως και τις βαθμολογιες τους ...

    Ετσι , αφου εκανα ελεγχο στις 3 βαθμολογιες τους εαν τελικα ηταν στους επιτυχοντες , τοτε εμπαινε σε ενα πινακα που εφτιαξα , ετσι ωστε να βρω μετα την ελαχιστη βαθμολογια...

    Δηλαδη ελεγα:

    ΑΝ (Β1>50) ΚΑΙ (Β2>50) ΚΑΙ (Β3>50) ΤΟΤΕ
    Κ<-Κ+1
    ΟΝ[Κ]<-ΟΝΟΜΑ
    ΣΥΝ_ΒΑΘ[Κ]<-Β1+Β2+Β3
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

    Και μετα εκανα την κλασικη μεθοδολογια για ευρεση του ελαχιστου σε πινακα ...
    min<-ΣΥΝ_ΒΑΘ[1]
    θ<-1
    Για i απο 2 μεχρι Κ
    Αν min>ΣΥΝ_ΒΑΘ[i]ΤΟΤΕ
    min<-ΣΥΝ_ΒΑΘ[i]
    Θ<-i
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

    *ΥΓ. Μωλις καταλαβα , οτι ξεχασα να ελενξω εαν η βαθμολογια ειναι πανω απο 55 ...
    Αχ , με εφαγε η απροσεξια !... :s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αλέξανδρε,

    Από τα λεγόμενα σου το πιο πιθανό είναι να σου κόψουν 2 μονάδες για το λάθος σου στο Γ3 και από 1-3 μονάδες για τη χρήση πινάκων στο Γ5. Συνολικά δηλαδή να σου κόψουν 3-5 μονάδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. το θεμα Α5 ειναι λαθος... ναι μεν μπορουμε να εκχωρήσουμε σε μια μεταβλητη μια εκφραση(λογικη) αλλα δεν γινετε τουλαχιστον στην συγκεκριμενη υλη ή στην ΓΛΩΣΣΑ στην ιδια γραμμη με εκχώρηση να υπάρχει και συγκριτικος τελεστης... δεν υπαρχει πουθενα αυτο το πραγμα..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πρώτα απ' όλα αφού ισχύουν όλα αυτά που λες η γνώμη μου είναι ότι το θέμα ήταν σωστό. Από την άλλη το γεγονός ότι δεν υπάρχει ανάλογο παράδειγμα στο βιβλίο δεν είναι, κατά τη γνώμη μου, σωστό επιχείρημα. Δηλαδή κάθε άσκηση που πέφτει πρέπει να υπάρχει αντίστοιχη στο βιβλίο;

    Έπειτα το θέμα ήταν κοινό για όλους και πιάνει μόνο 3 μονάδες. Γιατί τόσος θόρυβος για 3 μονάδες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή