Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πως η ψηφιακή εποχή επηρεάζει την αντιγραφή στο σχολείο [Infographic]

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι το copy and paste είναι μία πρακτική που ακολουθούν οι μαθητές μας κατά την δημιουργία των εργασιών τους. Το ανησυχητικό αυτό φαινόμενο γίνεται ακόμα πιο ανησυχητικό αν αναλογιστούμε ότι πολλοί μαθητές δεν θεωρούν σημαντικό το γεγονός ότι αντέγραψαν ολόκληρες σελίδες από το Διαδίκτυο.


Το φαινόμενο της αντιγραφής όμως, όπως φαίνεται και στο παρακάτω infographic, φαίνεται να μεταφέρεται τόσο στο Πανεπιστήμιο όσο και στην ενήλικη ζωή.

Cheating in the digital age
Πηγή: Schools.com

Σχόλια

  1. Καλησπέρα,
    καταρχήν συγχρητήρια για το πολύ ενδιαφέρων υλικό στο blog, και δεύτερον έκανα αναδημοσίευση / αναφορά σε αυτό το post στο blog μου Το internet και η αντιγραφή στο σχολείο [Infographic]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατερίνα, σε ευχαριστώ πολύ για την αναφορά στο άρθρο μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιάννη καλημέρα,
    ελπίζω να βρίσκω καλά. Ήθελα να ζητήσω τη γνώμη σου για το πολυσηζητημένο ζήτημα της αποτελεσματικότητας. Όταν αναφέρεσαι σε αυτό το κριτήριο και μεταξύ άλλων λες οτι πρέπει "να μπορεί να εκτελεστεί από ένα άτομο που χρησιμοποιεί χαρτί και μολύβι" τι ακριβώς εννοείς; Μπορείς να μου δώσεις ένα παράδειγμα ώστε να το μεταφέρω στους μαθητές μου οι οποίοι δεν έχουν καταλάβει ακριβώς τι εννοώ; Η αλήθεια είναι οτι και εγω έχω τις αμφιβολίες μου, ωστόσο έδωσα το παράδειγμα μια λανθασμένης μαθηματικής παράστασης (παρενθέσεις που δεν κλείνουν, σύμβολα + και - εκεί που δεν νοείται πράξη). Πιστεύεις οτι είναι λάθος το παράδειγμα που έδωσα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πρώτα απ' όλα να διευκρινήσω ότι υπάρχουν διάφοροι ορισμοί για τους αλγορίθμους. Το βιβλίο χρησιμοποιεί αυτά τα οποία είπε αρκετά χρόνια πριν ο Knuth (δες και εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Algorithm_characterizations#1968.2C_1973_Knuth.27s_characterization).

    Μία δεύτερη διευκρίνηση που πρέπει να γίνει είναι ότι οι αλγόριθμοι, όπως αναφέρεται στο βιβλίο και φυσικά από τον Knuth, δεν έχουν σχέση απαραίτητα με τον υπολογιστή.

    Άρα όταν μιλάμε για αποτελεσματικότητα μιλάμε για εντολές βασικές που μπορούν να εκτελεστούν και μάλιστα όχι απαραίτητα από υπολογιστή (για τον λόγο αυτό υπάρχει αναφορά σε μολύβι και χαρτί).

    Το παράδειγμα που αναφέρεις θα έλεγα ότι είναι μάλλον άστοχο για τον λόγο ότι αναφέρεται σε συντακτικά λάθη και όχι σε δυνατότητα εκτέλεσης μίας εντολής.

    Στη συνέχεια αναφέρω δύο παραδείγματα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Να τονίσω ότι όλα αυτά είναι απόψεις δικές μου αφού δεν αναφέρονται κάπου με ξεκάθαρο τρόπο.

    Παράδειγμα 1ο:
    Αν ήθελα να βρω πως θα πάω από την στεριά στο απέναντι νησί, που είναι 1 km, δεν θα μπορούσα να αναφέρω ότι θα πάω με μακροβούτι αφού αυτό είναι αδύνατο άρα παραβιάζεται το κριτήριο της αποτελεσματικότητας.

    Παράδειγμα 2ο:
    Αν ως βήμα ενός αλγορίθμου αναφέρω ότι θα πολλαπλασιάσω τον αριθμό π με το 4 αυτό καταργεί το κριτήριο της αποτελεσματικότητας αφού το π είναι άπειρος αριθμός (μπορώ μόνο να κάνω χρήση μίας προσεγγιστικής τιμής του).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιαννη σε ευχαριστώ πολύ. Κατάλαβα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)