Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011

Ένα ελληνικό βιβλίο για τη δημιουργία παιχνιδιών στο MS Codu

Στην ιστοσελίδα http://www.koduplay.gr/ μπορείτε να βρείτε ένα βιβλίο στα ελληνικά για το Kodu, μία δωρεάν εφαρμογή δημιουργίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών της Microsoft.


Το παραπάνω βιβλίο δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Διδακτική της Πληροφορικής ΙΙ» που πραγματοποιήθηκε στο εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2010-2011, στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Πολλά συγχαρητήρια στους φοιτητές που συμμετείχαν στη συγγραφή του βιβλίου αλλά και στον καθηγητή τους Γιώργο Παλαιγεωργίου.

Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2011

10 δωρεάν online προγράμματα επεξεργασίας εικόνας

Το κορυφαίο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας είναι σίγουρα το Photoshop. Ωστόσο υπάρχουν πολλές δωρεάν εναλλακτικές λύσεις οι οποίες είναι υπεραρκετές στα πλαίσια μίας τάξης. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε 10 από τα καλύτερα, κατά τη γνώμη μου, δωρεάν online προγράμματα επεξεργασίας εικόνας. Η σειρά εμφάνισης είναι τυχαία.


1. SumoPaint
Το SumoPaint είναι ένα από τα προγράμματα που προσπαθεί να μεταφέρει online το συνολικό περιβάλλον ενός κλασικού προγράμματος επεξεργασίας εικόνας όπως είναι το Photoshop. Υποστηρίζει όλα τα βασικά εργαλεία επεξεργασίας μίας εικόνας (πινέλα, βούρτσες, σχήματα, γραμμές), τα επίπεδα (layers) και αρκετά φίλτρα (filters). Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του είναι ότι το περιβάλλον, στην νέα του έκδοση, έχει μεταφραστεί και στα Ελληνικά.


2. Splashup (η εφαρμογή δεν είναι πλέον διαθέσιμη)
Το Splashup είναι ένα πρόγραμμα που επίσης προσπαθεί να μεταφέρει το περιβάλλον ενός κλασικού προγράμματος επεξεργασίας εικόνας στο web. Η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα χωρίς την χρήση κωδικού αλλά τότε δεν θα υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης του τελικού αποτελέσματος. Οι εικόνες που θα επεξεργαστείτε μπορούν να προέρχονται από τον υπολογιστή σας, το Facebook αλλά και από οποιοδήποτε σημείο στο Internet. Υποστηρίζει όλα τα βασικά εργαλεία επεξεργασίας, τα επίπεδα (layers), διάφορα εφέ και φίλτρα.


3. Picnik (η εφαρμογή δεν είναι πλέον διαθέσιμη)
Το Picnik είναι ένα πρόγραμμα διαφορετικό από τα προηγούμενα. Το περιβάλλον του είναι χωρισμένο σε τέσσερις καρτέλες: Library, Edit, Create και Save & Share. Οι δυνατότητες που έχει ο χρήστης αφορούν κυρίως βασικά εργαλεία επεξεργασίας μίας εικόνας καθώς επίσης και μία  εφαρμογή εντυπωσιακών εφέ. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα δημιουργίας ενός κολάζ εικόνων. Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του προγράμματος είναι ότι δεν απαιτείται ο χρήστης να έχει δημιουργήσει έναν λογαριασμό. Τέλος αξίζει να σημειώσουμε ότι το περιβάλλον δεν είναι στα Ελληνικά.


4. Pixlr
Το Pixlr είναι ένα πρόγραμμα που παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με το SumoPaint αν και φαίνεται να είναι πιο ελαφρύ και με λιγότερες ίσως δυνατότητες. Έχει το πλεονέκτημα να είναι μεταφρασμένο και στα Ελληνικά.

  

5. Phoenix (η εφαρμογή δεν είναι πλέον διαθέσιμη)
Το Phoenix είναι ένα ακόμα πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας με πολλές δυνατότητες. Είναι προϊόν της εταιρείας Aviary που έχει δημιουργήσει αρκετά online προγράμματα διαχείρησης αρχείων.


6. FotoFlexer
Το FotoFlexer είναι ένα πρόγραμμα επεξεργασίας που προσφέρει αρκετές δυνατότητες όπω είναι η αφαίρεση των κόκκινων ματιών ενώ προσφέρει μεγάλη ποικιλία από εφέ.


7. Photoshop Online Editor
Το Photoshop Express Editor είναι η online έκδοση του Photoshop αλλά με σαφώς περιορισμένες δυνατότητες. Παρέχχονται ορισμένα βασικά εργαλεία καθώς και ορισμένα εφέ.


8. BeFunky
Το BeFunky είναι ένα online πρόγραμμα που σας προσφέρει διάφορα εργαλεία για να επεξεργαστείτε μία εικόνα. Πρώτα απ' όλα τα βασικά εργαλεία επεξεργασίας, πολλά εφέ, προσθήκη διαφόρων γραφικών αλλά και διαλόγους και πλαίσια.


9. Ipiccy
Το Ipiccy είναι ένα online πρόγραμμα που έχει παρόμοια λογική με το Picnik αλλά με λιγότερες δυνατότητες.


10. Flauntr (η εφαρμογή δεν είναι πλέον διαθέσιμη)
Το Flauntr είναι ένα online πρόγραμμα που σας προσφέρει πολλές δυνατότητες επεξεργασίας της εικόνας σας ενώ παρέχει και πληθώρα εφέ και όχι μόνο.


Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2011

Η ιστορία του web design [Infographic]

Ο τρόπος σχεδιασμού των ιστοσελίδων έχει αλλάξει δραματικά από την εποχή που ο Tim Berners-Lee δημιούργησε την πρώτη ιστοσελίδα το 1991. Σήμερα για τη δημιουργία απλών ιστοσελίδων δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις προγραμματισμού αφού η διαδικασία έχει πλήρως αυτοματοποιηθεί.


Δείτε και το παρακάτω infographic για να διαπιστώσετε πως άλλαξαν τα πράγματα τα τελευταία 20 χρόνια.

Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2011

Το σχολείο του μέλλοντος [Video]

Τα Εκπαιδευτήρια Δούκα ετοίμασαν το παρακάτω video για τη χρήση του Μαθητικού Υπολογιστή στo πλαίσιo του Σχολείου του Μέλλλοντος.


Στο video φαίνεται ξεκάθαρα η αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας, η χρήση των σύγχρονων εργαλείων σε συνδυασμό με τις παραδοσιακές αρχές της εκπαίδευσης και ο νέος ρόλος του δασκάλου.


Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 2011

Τι είναι η Τηλεϊατρική; [Video]

Στην ιστοσελίδα homed.gr μπορείτε να βρείτε ένα video στο οποίο ο γιατρός Παπαζήσης Ηλίας εξηγεί τι είναι η Τηλεϊατρική.


Από τις σημειώσεις του video στο Youtube αντιγράφω:

Τηλεϊατρική είναι η μετάδοση ιατρικής εμπειρίας και γνώσης από απόσταση. Σήμερα η τεχνολογία έχει δώσει τη δυνατότητα να μεταφέρουμε μέσω τηλεϊατρικής video σε πραγματικό χρόνο, βιοσήματα, στατικές εικόνες όπως δερματολογικά εξανθήματα και εικόνες από φυσικές κοιλότητες του σώματος, ακτινογραφίες, δυναμικες εικόνες όπως το υπερηχογράφημα.

Πρόσφατα τα μέσα της τηλεϊατρικής εμπλουτίσθηκαν με το εξελιγμένο ηλεκτρονικό στηθοσκόπιο. Μεταδίδει ψηφιακά τον ήχο μέσω bluetooth σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, από εκεί μεταφέρεται μέσω τηλεϊατρικής και στον κεντρικό σταθμό το σήμα λαμβάνεται πάλι μέσω bluetooth από ένα ίδιο στηθοσκόπιο. Έτσι ο δεύτερος γιατρός μπορεί να ακούσει με απόλυτη πιστότητα, αυτό που άκουσε ο πρώτος.

Με την τηλεσυνεδρία (video-conference) ο γιατρός του κεντρικού σταθμού μπορεί να συνομιλεί έχοντας οπτική επαφή όχι μόνο με το γιατρό του απομακρυσμένου σταθμού, αλλά και με τον ασθενή και τους οικείους του, σαν να βρίσκονταν μέσα στο ιατρείο. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία στην παιδιατρική, όπου ο τρόπος με τον οποίο αντιδρά το παιδί, συμπεριφέρεται, παίζει, και κινείται, αποτελεί σπουδαία κλινική πληροφορία που συχνά καθορίζει τη διάγνωση και την εκτίμηση της βαρύτητας.

Η τηλεϊατρική έχει πολλές εφαρμογές: Κλασικά εφαρμόζεται σε δυσπρόσιτες, απομονωμένες και δύσβατες περιοχές, ως και σε ποντοπόρα πλοία, όπου η πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας είναι δύσκολη. Όμως οι εφαρμογές της τηλεϊατρικής δεν σταματούν εδώ. Η τηλεϊατρική έχει τη θέση της ακόμη και στις μεγαλουπόλεις, όπου ενώ υπάρχουν διαθέσιμες όλες οι υπηρεσίες υγείας, υπάρχουν άνθρωποι στις συνοικίες που δυσκολεύονται να μετακινηθούν.

Τέλος ακόμη και σε μεγάλα νοσοκομεία, όπου η μετακίνηση εξειδικευμένων ιατρών χρειάζεται χρόνο, η τηλεϊατρική μπορεί να γεφυρώσει ακόμη και αυτές τις μικρές αποστάσεις. Έτσι κάθε εξειδικευμένος ιατρός μπορεί να παρέχει τις γνώσεις και την εμπειρία του σε οποιοδήποτε σημείο του νοσοκομείου, χωρίς να μετακινηθεί από το χώρο εργασίας του.

Η τηλεϊατρική είναι το μοντέλο που μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα υπηρεσιών υγείας, με συνέπεια επαρκέστερες, καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες υγείας σε όλο τον πληθυσμό, ανεξάρτητα από γεωγραφική διασπορά και καιρικές συνθήκες.

Διάφορες ψηφιακές κάμερες επιτρέπουν τη λήψη φωτογραφιών και τη μετάδοση εικόνων μέσω τηλεϊατρικής. Έτσι μπορούμε να δούμε ωτοσκοπικές, ρινοσκοπιές, κολποσκοπικές εικόνες, εικόνες από στοματοφάρυγγα, από δερματικά εξανθήματα και από κάθε είδους ενδοσκόπια.



Εφαρμογές στην Εκπαίδευση
Το video αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την διδασκαλία του 15ου κεφαλαίου στην Α' Γυμνασίου ή του 10ου κεφαλαίου στην Β' Γυμνασίου.

Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2011

10+ ιστοσελίδες για το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο

Στη συνέχεια μπορείτε να βρείτε ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες για το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο. Αν ωστόσο έχετε και εσείς ή ξέρετε μία ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα για το μάθημα της Πληροφορικής που δεν συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο παρακαλώ γράψτε ένα σχόλιο.


1. Το Στέκι των Πληροφορικών
Το forum των καθηγητών Πληροφορικών. Μπορείτε να βρείτε πολλές ιδέες για το μάθημα της Πληροφορικής αλλά και να ρωτήσετε άλλους καθηγητές για απορίες που έχετε.



2. Γούτας Θεόδωρος
Το blog του καθηγητή Πληροφορικής του 28ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης το οποίο ενημερώνεται σε καθημερινή βάση. Περιέχει άρθρα για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου ενώ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι παρουσιάσεις για διάφορες ενότητες που έχουν φτιαχτεί στο Prezi και η ενότητα που αφορά την υλοποίηση μεγάλων δραστηριοτήτων.



3. Τσαγκατάκης Αθανάσιος
Η ιστοσελίδα του καθηγητή Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Ζεφυρίου. Περιέχει υλικό και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου χωρισμένο σε ενότητες ενώ πολύ ενδιαφέρουσες θα βρείτε τις online ασκήσεις. Υπάρχουν επίσης φυλλάδια ασκήσεων, παρουσιάσεις και videos. Είναι σίγουρα μία από τις καλύτερες ιστοσελίδες για το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο.



4. Παντελίδης Παύλος
Το blog του καθηγητή Πληροφορικής του 5ου Γυμνασίου Ξάνθης το οποίο ενημερώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το blog αναφέρεται τόσο σε θέματα που αφορούν τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου όσο και γενικά θέματα που έχουν σχέση με τον επιστήμη των υπολογιστών.



5. Αντωνόπουλος Χαράλαμπος
Η ιστοσελίδα του καθηγητή Πληροφορικής του Γυμνασίου Κρεστένων του νομού Ηλείας. Περιέχει αρχεία ασκήσεων και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου καθώς και μία σειρά από online tests για κάθε ενότητα του βιβλίου. Περιέχονται τέλος πολλές ασκήσεις με τις λύσεις τους για το Microworlds Pro.



6. Μοτσενίγος Χρήστος
Η ιστοσελίδα του καθηγητή Πληροφορικής του 49ου Γυμνασίου Αθηνών.Περιέχει ασκήσεις, σημειώσες, δραστηριότητες, παρουσιάσεις και άλλο υλικό για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου.



7. Τσομώκου Χριστίνα
To blog της καθηγήτριας Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας. Επιλέγοντας τις ενότητες που αναφέρονται σε κάθε τάξη ξεχωριστά, στο πάνω μέρος του blog, μπορείτε να βρείτε ενδιαφέρον υλικό για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Πέρα από το υλικό αυτό το blog αναφέρεται σε διάφορα θέματα που έχουν σχέση με την επιστήμη των υπολογιστών. 



Μία ακόμα αξιόλογη προσπάθεια της είναι και το blog "Για το μάθημα μας στην Πληροφορική" όπου περιέχονται και άλλα θέματα που αναφέρονται στο μάθημα της Πληροφορικής.



8. Ντινολάζος Χρήστος
Η ιστοσελίδα του καθηγητή Πληροφορικής του 3ου Γυμνασίου Καστοριάς. Περιέχει ασκήσεις, φύλλα εργασίας, ερωτήσεις, παρουσιάσεις και άλλο υλικό για το μάθημα Πληροφορικής της Γ' Γυμνασίου.



9. Δασκαλάκης Γιάννης, Γαϊτανίδης Δημήτρης
Η ιστοσελίδα των καθηγητών Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Ευόσμου. Περιέχει φύλλα εργασιών, εργαστηριακές δραστηριότητες, θεωρητικές σημειώσεις και ασκήσεις στη logo για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου.



10.Καρακίζα Τσαμπίκα
Το blog της σχολικής συμβούλου Πληροφορικής του Νοτίου Αιγαίου. Το blog περιέχει ασκήσεις, σημειώσες, δραστηριότητες, παρουσιάσεις και άλλο υλικό για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου από διάφορους καθηγητές Πληροφορικής. Θα βρείτε επίσης σημαντικό αριθμό διαγωνισμάτων.



Άλλες ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες για το μάθημα Πληροφορικής στο Γυμνάσιο είναι οι παρακάτω:
  1. Υποστηρικτικό υλικό για το σχολικό βιβλίο "Πληροφορικής" του Γυμνασίου (προτάθηκε από Μιχαηλίδη Νίκο)
  2. Μισαηλίδης Άνθιμος
  3. Εσπερινό Γυμνάσιο Βέροιας
  4. Μεϊμαράκης Βαγγέλης
  5. Σαμαρίνας Νίκος 
  6. Γυμνάσιο Σορωνής Ρόδου
  7. Φιλιπποπούλου Μαρία (1ο και 2ο Γυμνάσιο Χαριλάου)
  8. Ελληνογαλλικό Κολέγιο ΔΕΛΑΣΑΛ
  9. Φιλιππάκης Βαγγέλης (12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου)
  10. Σκιαδόπουλος Κώστας (Γυμνάσιο Καστελλάνων Κέρκυρας)
  11. Γώγουλος Γιώργος (Σχολικός σύμβουλος πηροφορικής Δυτικής Κρήτης)
  12. Ζαμάνης Βαγγέλης
  13. 2ο Γυμνάσιο Μηχανιώνας
  14. 1ο Γυμνάσιο Τούμπας (προτάθηκε από Μιχαηλίδη Νίκο
  15. Χαριτόπουλος Κοσμάς ( 2ο Γυμνάσιο Σερρών ).

Σάββατο, 17 Σεπτεμβρίου 2011

Πως η ψηφιακή εποχή επηρεάζει την αντιγραφή στο σχολείο [Infographic]

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι το copy and paste είναι μία πρακτική που ακολουθούν οι μαθητές μας κατά την δημιουργία των εργασιών τους. Το ανησυχητικό αυτό φαινόμενο γίνεται ακόμα πιο ανησυχητικό αν αναλογιστούμε ότι πολλοί μαθητές δεν θεωρούν σημαντικό το γεγονός ότι αντέγραψαν ολόκληρες σελίδες από το Διαδίκτυο.


Το φαινόμενο της αντιγραφής όμως, όπως φαίνεται και στο παρακάτω infographic, φαίνεται να μεταφέρεται τόσο στο Πανεπιστήμιο όσο και στην ενήλικη ζωή.

Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2011

24 web 2.0 εργαλεία για την τάξη

Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε μία σύντομη περιγραφή 24 web 2.0 εργαλείων για την τάξη. Το έγγραφο έχει δημιουργηθεί στα πλαίσια του μαθήματος Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης, που διδάσκεται από τον Γιώργο Παλαιγεωργίου, στο τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ.


Τα εργαλεία τα οποία παρουσιάζονται είναι κατά σειρά τα εξής: wiki, twitter, blogger, comapping, titanpad, edoboard, diigo, dropbox, socialgo, animoto, wunderlist, second life, stixy, jaycut, aviary phoenix, symbaloo, screenr, tagxedo, edmodo, stuble upon, google talk, google calendar, zooburst και pixton.

Το Web 2.0 στην εκπαίδευση [Video]

Μεταπτυχιακοί φοιτητές απαντούν σε μια σειρά ερωτήσεων σχετικά με την χρήση των Web 2.0 εργαλείων στην Εκπαίδευση, παραθέτοντας τη γνώμη και τις εμπειρίες τους.


Η παραγωγή του video έγινε συνεργατικά από τους φοιτητές στα πλαίσια του μαθήματος "Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση".

Τρίτη, 6 Σεπτεμβρίου 2011

70 χρόνια υπερυπολογιστών [Infographic]

Η ιστορία των υπερυπολογιστών ξεκινάει το μακρινό 1940 κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια και οι δυνατότητες επεξεργασίας των σημερινών υπερυπολογιστών έχουν αυξηθεί θεαματικά. Σήμερα ο πιο γρήγορος υπερυπολογιστής είναι ο K COMPUTER που βρίσκεται στο Kobe της Ιαπωνίας (8,2 petaflops). Εξάλλου τα επόμενα χρόνια η επεξεργαστική ισχύ των υπερυπολογιστών θα πλησιάσει τα exaflops ενώ ελπίζεται ότι θα μπορούν να επεξεργάζονται πληροφορίες σε ένα επίπεδο που θα πλησιάζει τον ανθρώπινο εγκέφαλο.


Πηγή: Cloud Hosting

Κυριακή, 4 Σεπτεμβρίου 2011

Εφαρμογές Υπολογιστών : Προγραμματισμός ύλης 2011 - 2012

Στο μάθημα επιλογής Εφαρμογές Υπολογιστών που διδάσκεται στην Β' Λυκείου η ύλη, την οποία μπορείτε να δείτε αναλυτικά ΕΔΩ, περιλαμβάνει κυρίως την υλοποίηση συνθετικών εργασιών από τους μαθητές. Εξάλλου το σύνολο των διδακτικών ωρών είναι 50.


Με βάση τα παραπάνω ετοίμασα τον ετήσιο προγραμματισμό ύλης για το σχολικό έτος 2011-2012, τον οποίο μπορείτε να δείτε στη συνέχεια. Ας σημειώσω ότι ο προγραμματισμός αυτός είναι ενδεικτικός αφού, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των μαθητών, κάποιες συνθετικές εργασίες υλοποιούνται σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ή παραλείπονται τελείως.


Σάββατο, 3 Σεπτεμβρίου 2011

Αναζήτηση στο Google βάση εικόνας [Video]

Μία πολύ ενδιαφέρουσα δυνατότητα που προσφέρει η μηχανή αναζήτησης Google είναι η αναζήτηση εικόνων που είναι παρόμοιες με μία άλλη εικόνα.


Η αναζήτηση βάση εικόνας μπορεί να γίνει με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους τους οποίους μπορείτε να παρακολουθήσετε στο επόμενο βίντεο με ελληνικούς υπότιτλους από το επίσημο κανάλι της Google.


Περισσότερες πληροφορίες για το θέμα αυτό μπορείτε να βρείτε στην ειδική ιστοσελίδα της Google.

Το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοίνωσε την διδακτέα ύλη των θετικών μαθημάτων Ημερήσιου και Εσπερινού Λυκείου για το σχολικό έτος 2011-2012. Ειδικά για τα μαθήματα Πληροφορικής μπορείτε να δείτε το έγγραφο που αναρτήθηκε από την ΠΕΚΑΠ.


Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά την διδακτέα ύλη για το μάθημα Εφαρμογές Υπολογιστών:

  1. Οι 37 από τις 50 ώρες προτείνεται να είναι συνθετικές εργασίες που θα υλοποιούνται με χρήση διαφόρων εφαρμογών. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη ελευθερία στην οργάνωση του μαθήματος.
  2. Η προτεινόμενη ύλη προτείνεται να περιλαμβάνει νέες έννοιες όπως το web 2.0 αλλά και θέματα που αφορούν την αναζήτηση πληροφοριών, την ασφάλεια στο διαδίκτυο και το ελεύθερο και ανοικτό λογισμικό. Φυσικά δεν είναι απαραίτητο να ασχοληθούν οι μαθητές με όλα αυτά αλλά τουλάχιστον με μερικά από αυτά.
  3. Το μάθημα είναι καθαρά εργαστηριαστικό και άρα διεξάγεται στο εργαστήριο.
  4. Οι συνθετικές εργασίες μπορούν να αντλούν την θεματολογία τους από τον χώρο της Πληροφορικής αλλά μπορεί να είναι και διεπιστημονικές.
  5. Η μέθοδος που προτείνεται για την υλοποίηση των συνθετικών εργασιών είναι η μέθοδος project.

Με βάση τα παραπάνω έχω σκεφτεί κάποια πράγματα που θα μου άρεσε να τα υλοποιήσουν οι μαθητές μου. Πρώτα απ' όλα η δημιουργία ενός wiki από τους μαθητές που θα έχει ως κεντρικό θέμα τα online προγράμματα επεξεργασίας εικόνας (π.χ sumopaint). Οι μαθητές θα χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε ομάδα θα ασχολείται με ένα διαφορετικό πρόγραμμα. Στο τέλος θα πρέπει οι μαθητές να υλοποιήσουν και ένα κολάζ εικόνων με το πρόγραμμα αυτό. Μία δεύτερη σκέψη είναι η δημιουργία ιστοσελίδων με θέματα που θα έχουν σχέση με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Οι ιστοσελίδες θα μπορούσαν να υλοποιηθούν με το online εργαλείο weebly. 

Πάντως μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα ανεβάσω αναλυτικά τον προγραμματισμό της ύλης για το σχολικό έτος 2011-2012. 

Πέμπτη, 1 Σεπτεμβρίου 2011

Η εξέλιξη των data centers από το 1960 μέχρι σήμερα [Infographic]

Η εταιρεία RackSpace δημιούργησε ένα πολύ ενδιαφέρον infographic για την εξέλιξη των data centers από το 1960, με τον υπολογιστή Eniac, μέχρι σήμερα.


Πολύ ενδιαφέρον στο infographic αυτό έχει ο συνδυασμός πολλών στοιχείων για τη δημιουργία του όπως π.χ. τα ενσωματωμένα videos.