Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΕΠΠ : Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων 2012

Τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2012 στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον μπορούν να χαρακτηριστούν ως θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας με αρκετά σημεία στα οποία οι μαθητές θα έπρεπε να είναι προσεκτικοί. Αν θέλετε να δείτε τις εκφωνήσεις των θεμάτων και ενδεικτικές λύσεις τους πατήστε ΕΔΩ.


Στη συνέχεια μπορείτε επίσης να διαβάσετε μερικά πρώτα σχόλια για κάθε θέμα χωριστά.

Θέμα Α
Το θέμα Α δεν είχε μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Ωστόσο υπάρχουν ορισμένα σημεία στα οποία οι μαθητές δεν θα δώσουν μεγάλη σημασία. Έτσι στο Α2 για την πρώτη εντολή εκχώρησης οι μαθητές πρέπει να πουν ότι το περιεχόμενο είναι ΑΛΗΘΗΣ και όχι 'ΑΛΗΘΗΣ'. Τα μονά εισαγωγικά δηλαδή δεν είναι μέρος του περιεχομένου της μεταβλητής Χ. Στην δεύτερη εντολή εκχώρησης είναι λάθος οι μαθητές να γράψουν -2 και όχι -2.0. Τέλος το θέμα Α3β μάλλον θα δυσκολέψει τους μαθητές που πρέπει να αντιληφθούν τόσο τον αριθμό βημάτων της επανάληψης όσο και τα στοιχεία που πρέπει να αντιμεταθέσουν.


Θέμα Β
Το θέμα Β είναι από τα πιο εύκολα που έχουν πέσει. Το μόνο πρόβλημα που ίσως προκύψει αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει ο επιμερισμός των μονάδων κατά την βαθμολόγηση.


Θέμα Γ
Το θέμα αυτό είναι ένα από τα δυσκολότερα θέματα που έχουν πέσει σε Πανελλαδικές. Έχει αρκετά σημεία στα οποία οι μαθητές θα μπορούσαν να μπερδευτούν ενώ βέβαια υπάρχουν και τα υποθέματα Γ1 και Γ5 που είναι πάρα πολύ απλά.  Τώρα για το Γ2 πρέπει οι μαθητές να προσέξουν πάρα πολύ γιατί στην συνθήκη που υπάρχει στην ΟΣΟ πρέπει να λάβουν υπόψη τους όχι το ποσό του προϋπολογισμού αλλά την επιδότηση του έργου. Στο Γ3 πρέπει  επίσης να είναι πολύ προσεκτικοί αφού δεν είναι απαραίτητο ότι θα επιδοτηθεί κάποιο έργο (δηλαδή η επιδότηση μπορεί να είναι 0). Τέλος στο Γ4 πρέπει να αυξάνουν μετρητές και αθροίσματα μόνο αν επιδοτείται κάποιο έργο και όχι πάντοτε.


Θέμα Δ
Το θέμα Δ επίσης θεωρώ ότι είναι ένα δύσκολο θέμα. Στο Δ1α οι μαθητές θεωρώ ότι δεν είναι εξοικειωμένοι με τις μεταβλητές και θα δυσκολευτούν. Στο Δ1β είναι ένα θέμα στο οποίο οι μαθητές θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν μηνύματα πριν την εντολή ΔΙΑΒΑΣΕ για να είναι ξεκάθαρο που ακριβώς καταχωρείται το όνομα του πελάτη και που το όνομα της πόλης. Το υποθέμα Δ2 δεν νομίζω ότι παρουσίασε ιδιαίτερες δυσκολίες. Στο υποθέμα Δ3 πιστεύω ότι θα δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα αφού οι μαθητές θα υπολογίσουν ένα μέγιστο ενώ το μέγιστο μπορεί να υπάρχει σε πολλές θέσεις. Στο Δ4 οι μαθητές πρέπει να χρησιμοποιήσουν διαδικασία ενώ θα πρέπει να εμφανίζουν τα ετήσια έσοδα μέσα στην διαδικασία και όχι στο κυρίως πρόγραμμα. Τέλος στο Δ5 νομίζω ότι θα δημιουργηθεί το μεγαλύτερο πρόβλημα. Αρκετοί μαθητές θα υπολογίσουν άθροισμα για κάθε μήνα ενώ η άσκηση ζητάει να υπολογιστεί η ελάχιστη τιμή όλου του πίνακα και απλά να αναφερθεί σε ποιο μήνα αυτή συνέβη.

Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές που έδωσαν το μάθημα και καλή δύναμη σε όλους τους καθηγητές που θα βαθμολογήσουν τα γραπτά τις επόμενες ημέρες.

Σχόλια

  1. Κατά την ταπεινή μου γνώμη Γιάννη στο Δ5 το σωστό είναι να υπολογίσεις το άθροισμα κατά μήνα και μετά να βρεις τη θέση του min. Πάντως θα έχουμε θέμα...

    Ηλίας ΠΕ19

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ηλία,

    Το πιστεύω και εγώ ότι θα υπάρχει πρόβλημα. Σύμφωνα πάντως με την εκφώνηση δεν πρέπει να υπολογίσεις άθροισμα αφού τότε θα έπρεπε να υπάρχει η λέξη συνολική.

    Η λέξη όμως αυτή δεν υπάρχει και δεν πιστεύω ότι είναι παράλειψη της επιτροπής αφού στο Δ3 ήρθε διευκρίνηση ενώ δεν έγινε το ίδιο και για το Δ5.

    Αν πάντως τελικά ισχύσει αυτό που λες θα είναι σαν να ζητήσαμε από τους μαθητές να κάνουν παρόμοια πράγματα σε δύο διαφορετικά ερωτήματα, κάτι που το αφήνω ασχολίαστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητοί συνάδελφοι,
    Η εκφώνηση που δόθηκε ήταν:
    "Να εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με τη μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας."

    Θα έπρεπε να ήταν:
    "Να εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με τη μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από έναν πελάτη."

    ή

    "Να εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με τη μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας συνολικά από όλους τους πελάτες."

    Εφόσον δεν έχει δοθεί διευκρίνηση θα πρέπει κατά την άποψή μου να θεωρηθούν και οι δύο απαντήσεις σωστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αρχικά θα συμφωνήσω για τον τρόπο που θα έπρεπε να διατυπωθεί η εκφώνηση.

    Ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να γυρίσουμε πίσω. Συνεπώς πρέπει να δούμε την εκφώνηση που έχουμε. Σύμφωνα με αυτή λοιπόν πρέπει να υπολογίσουμε τη μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Δεν αναφέρει πουθενά συνολική παραγωγή.

    Συνεπώς η προσωπική μου άποψη είναι αυτή που έχω αναφέρει, δηλαδή ελάχιστο όλου του πίνακα και εύρεση της στήλης που αυτό υπάρχει.

    Σε κάθε περίπτωση πάντως θεωρώ πολύ επικίνδυνο να θεωρηθούν δύο διαφορετικές λύσεις σωστά. Απλά η επιτροπή πρέπει να μας πει τι εννοούσε και να βαθμολογήσουμε σύμφωνα με αυτά που θα μας πει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εγω που εκανα με αρχη επαναληψης...μεχρις οτου το τριτο θέμα θα κοψουνε πολυ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η Μεχρις ότου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την λύση της άσκησης. Όλα εξαρτώνται από τον τρόπο που την χρησιμοποίησες. Σε κάθε περίπτωση πάντως το πιο σημαντικό στο Γ2 είναι οι συνθήκες που χρησιμοποίησες.

    Τέλος, για να απαντήσω στο ερώτημα σου, το πολύ που θα σου κόψουνε είναι 1 μονάδα. Υποθέτω βέβαια ότι όλα τα άλλα είναι σωστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. γεια σας!θα ηθελα να ρωτησω για το θεμα γ.εκανα αρχη επαναληψης μεχρισ οτου ονεργ=τελος η ονεργ=μικρο η ονεργ=μεγαλο κο στην ασκηση χρησιμοποιησα συχνα συνθηκεσ σαν αυτη: ¨αν ονεργ = μικρο τοτε...κτλ δηλαδη δεν χρησιμοποιησα τα νοθμερα με τουσ προυπολογισμουσ αλλα διαβασα κατι λαθος (και πολλοι αλλοι μαθητες που ξερω επισης).αν εχω ολα τα αλλα σωστα πιστευετε οτι τ εχω χασει ολο το θεμα 3 η μπορει να παρω ακομα κ 2 η 3 μοναδεσ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. γεια σας!θα ηθελα να ρωτησω για το θεμα γ.εκανα αρχη επαναληψης μεχρισ οτου ονεργ=τελος η ονεργ=μικρο η ονεργ=μεγαλο κο στην ασκηση χρησιμοποιησα συχνα συνθηκεσ σαν αυτη: ¨αν ονεργ = μικρο τοτε...κτλ δηλαδη δεν χρησιμοποιησα τα νοθμερα με τουσ προυπολογισμουσ αλλα διαβασα κατι λαθος (και πολλοι αλλοι μαθητες που ξερω επισης).αν εχω ολα τα αλλα σωστα πιστευετε οτι τ εχω χασει ολο το θεμα 3 η μπορει να παρω ακομα κ 2 η 3 μοναδεσ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αποκλείεται να χάσεις όλο το θέμα. Υπάρχουν π.χ. τα θέματα Γ1 και Γ5 που δεν εξαρτώνται από την επιλογή σου αυτή.

    Όσο αναφορά για τα υπόλοιπα, δηλαδή Γ2, Γ3 και Γ4, η βαθμολογία σου θα εξαρτηθεί από το πως είναι γραμμένη η απάντηση σου. Υπάρχουν και άλλα ζητούμενα της άσκησης. Π.χ. η σωστή ενημέρωση του διαθέσιμου ποσού, η αρχικοποίηση των αθροιστών και των μετρητών, η αύξηση των μετρητών μόνο όταν υπάρχει επιδότηση κ.α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ!Ο ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΕΙΜΑΙ.ΕΚΑΝΑ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
    διαβαζω κανονικα (οπωσ σασ ειπα) και μηδενιζω 4 αθροιστεσ
    οσο ονεργ(διαφορο) 'τελοσ' και c=0 επαναλαβε
    αν ονεργ=μικρο τοτε
    αν προυπ*0,6>διαθεσιμο ποσο τοτε
    c<-1
    αλλιως
    διαθεσιμο ποσο<-διαθεσιμο ποσο - προυπ*0,6
    !και μετα εκανα αντιστοιχα τουσ αθροιστεσ
    τελος αν
    τελος αν
    !το ιδιο εκανα και αν ονεργ=μεγαλο
    !ξαναδιαβαζα ονργ
    τελοσ επαναληπσης
    !και για το τελευτεο ερωτημα
    !εμφανισα οτιεπρεπε και για το διαθεσιμο ποσο εκανα το παρακατΩ :
    αν c=0 τοτε
    αν διαθεσιμο ποσο>0 τοτε
    εμφανισε διαθεσιμο ποσο
    τ αν
    τ αν
    ΑΝ ΔΕΝ ΒΑΡΙΕΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΕΛΕΓΞΕΤΕ,ΠΟΣΟ ΕΚΤΙΜΑΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΚΟΠΣΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΛΥΣΗ(ΘΕΩΡΕΙΣΤΑΙ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΘΡΟΙΣΤΕΣ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΧΩΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΑ) ??ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η εκτίμηση μου,από τα λεγόμενα σου βέβαια, είναι ότι θα πάρεις περίπου 9-11 μονάδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)