Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

Εργασίες μαθητών στο Google Sketchup για το σχολικό έτος 2011-2012 (Μέρος Α')

Στο μάθημα Πληροφορικής στη Β' Λυκείου οι μαθητές ασχολήθηκαν με την δημιουργία τρισδιάστατων αντικειμένων στο Google Sketchup. Η επιλογή του θέματος ήταν ελεύθερη.


Τα projects των μαθητών ήταν φέτος ακόμα καλύτερα. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε το πρώτο μέρος από ενδεικτικές εργασίες των μαθητών. Αν θέλετε να δείτε ένα μοντέλο σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια πατήστε πάνω στο Google 3D Warehouse.


Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2012

Video Tutorials για το περιβάλλον wikispaces

Στο κανάλι WikispacesVideos, που δημιουργήθηκε πρόσφατα, μπορείτε να βρείτε video tutorials για οτιδήποτε θελήσετε να κάνετε στο περιβάλλον wikispaces.


Δείτε π.χ. ένα video για να μάθετε πως γίνεται η προσθήκη ενός video στο wikispaces.

OpenArchives : Μηχανή αναζήτησης ελληνικών ψηφιακών βιβλιοθηκών

Το openarchives είναι μία μηχανή αναζήτησης που πραγματοποιεί ταυτόχρονη αναζήτηση σε 68 ελληνικές ψηφιακές βιβλιοθήκες και ακαδημαϊκά αποθετήρια. Το ευρετήριό του περιέχει 515.672 έγγραφα και ενημερώνεται καθημερινά με νέες καταχωρήσεις. Τα έγγραφα είναι είτε διπλωματικές εργασίες είτε διδακτορικές διατριβές είτε επιστημονικές δημοσιεύσεις.


Η αναζήτηση μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους: με βάση τον τίτλο της εργασίας, με βάση την βιβλιοθήκη ή την συλλογή που ανήκει ένα έγγραφο, με βάση τον δημιουργό και τέλος με βάση οποιαδήποτε λέξη εσείς επιθυμείτε.

Εκπαίδευση
Η παραπάνω μηχανή αναζήτησης είναι περισσότερο κατάλληλη σε πανεπιστημιακό επίπεδο αλλά πιστεύω ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο Λύκειο. Π.χ. οι μαθητές μπορούν να αναζητούν πρωτογενές υλικό που θα χρησιμοποιήσουν στο μάθημα της ερευνητικής εργασίας (project) που διδάσκεται στην Α' Λυκείου.

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Στις 8 και 9 Μαίου 2012 θα διεξαχθεί το 4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» - ΝΟΗΣΙΣ Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας. Στο συνέδριο μπορούν να συμμετέχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των δύο τελευταίων τάξεων (Ε΄- Στ΄) των Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των νομών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας (ν. Θεσσαλονίκης, ν. Ημαθίας, ν. Κιλκίς, ν. Πέλλας, ν. Πιερίας, ν. Σερρών, ν. Χαλκιδικής).


Κύριος σκοπός του συνεδρίου είναι να ενθαρρυνθούν οι μαθητές να ασχοληθούν με μία εργασία με όσο το δυνατόν πιο επιστημονική προσέγγιση. Φυσικά σημαντικό ρόλο θα έχουν και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα ενθαρρύνουν αλλά και θα καθοδηγήσουν τους μαθητές τους στη δημιουργία και στην παρουσίαση των εργασιών τους.

Φέτος συμμετέχουμε και εμείς στο 4ο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής με μία ομάδα 7 μαθητών της Β' Λυκείου. Περισσότερες λεπτομέρειες για την παρουσία μας στο συνέδριο θα υπάρχουν σε επόμενο άρθρο.

Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2012

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

Η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση (inquiry-based learning) είναι µία από τις διδακτικές προσεγγίσεις που στηρίζονται περισσότερο στις αναζητήσεις, απορίες και ερωτήσεις των µαθητών παρά στη παρουσίαση της διδακτέας ύλης από τον εκπαιδευτικό.


Δείτε στη συνέχεια ένα σύντομο και κατατοπιστικό άρθρο σχετικά με τη θεωρητική θεμελίωση, τα πλεονεκτήματα και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις κατά την εφαρμογή της διερευνητικής-ανακαλυπτικής μεθόδου διδασκαλίας. Το άρθρο είναι του σχολικού συμβούλου ΠΕ4 Χρήστου Γκοτζαρίδη.


Κυριακή, 19 Φεβρουαρίου 2012

CodeAcademy : Ο καλύτερος τρόπος να μάθετε τη Javascript online

Στην ιστοσελίδα CodeAcademy μπορείτε να μάθετε να προγραμματίζετε σε Javascript με έναν διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο. Μπορείτε να χρησιμποιήσετε την υπηρεσία εντελώς δωρεάν αλλά αν θέλετε να κρατάτε στατιστικά σχετικά με την ολοκλήρωση των ασκήσεων θα πρέπει να δημιουργήσετε έναν δωρεάν λογαριασμό.


Στην πλατφόρμα του CodeAcademy υπάρχουν μαθήματα (lessons) που σας εισάγουν σε καινούργιες έννοιες με αρκετή βοήθεια, projects μέσα από τα οποία δημιουργείτε εφαρμογές περισσότερο ρεαλιστικές αλλά και με βοήθεια και τέλος προκλήσεις (challenges) στις οποίες καλείστε να γράψετε κώδικα με ελάχιστη βοήθεια. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι κάθε φορά που ολοκληρώνετε μία ενότητα ή ένα αριθμό μαθημάτων παίρνετε κάποια βραβεία που φαίνονται στο προφίλ σας.

Τέλος αξίζει να εγγραφείτε στο CodeYear για να λαμβάνετε ένα νέο διαδραστικό μάθημα κάθε Δευτέρα. Μέχρι στιγμής υπάρχουν 5 μαθήματα και έχουν γραφτεί στην υπηρεσία 397,530 άτομα. Ανάμεσα τους και εγώ που αισίως έχω τελειώσει το πρώτο μάθημα.

Καλή σας διασκέδαση!!!

Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2012

Ελληνόπουλα στο Internet [Infographic]

Σύμφωνα με το παρακάτω Infographic 54% των Ελληνόπουλλων 9-16 ετών έχουν προφίλ σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, 33% των παιδιών 9-12 ετών διατηρούν ψεύτικο προφίλ στο Facebook, 12% των παιδιών που έχουν προφίλ στο Facebook έχουν κοινοποιήσει το τηλέφωνο και τη διεύθυνση κατοικίας τους ενώ 20% των παιδιών έχουν περισσότερους από 300 "φίλους". Εξάλλου 1 στα 6 παιδιά έχει υπάρξει θύτης σε περίπτωση bullying.

Από την άλλη οι γονείς φαίνεται ότι σε ποσοστό 79% αγνοούν αν τα παιδιά τους έχουν υποστεί ιντερνετικό εκφοβισμό, σε ποσοστό 6% γνωρίζουν ότι τα παιδιά τους έχουν δει επιβλαβές περιεχόμενο σε ύποπτες ιστοσελίδες ενώ σε ποσοστό 24% έχουν πλήρη άγνοια για το αν τα παιδιά τους έχουν δει υλικό πορνογραφίας.

Πηγή: GraphNews

Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2012

Μαζικής κλίμακας διαδικτυακή συνεργασία [TED Video]

Μετά την αναδιάρθρωση του CAPTCHA έτσι ώστε, κάθε ανθρώπινη εισαγωγή χαρακτήρων να συμβάλλει στην ψηφιοποίηση βιβλίων, ο Λούις Βον Άν διερωτήθηκε πώς αλλιώς μπορεί να χρησιμοποιήσει μικρή βοήθεια απο πολλούς στο ίντερνετ για το κοινό καλό.


Στο TEDxCMU, μοιράζεται τον τρόπο με τον οποίο το νέο, φιλόδοξο σχέδιο του, το Duolingo, θα βοηθήσει εκατομμύρια ανθρώπους να μάθουν μια νέα γλώσσα και ταυτόχρονα να μεταφράζουν τον παγκόσμιο ιστό γρήγορα και με ακρίβεια. Και όλα αυτά εντελώς δωρεάν.