Σάββατο, 27 Οκτωβρίου 2012

Διάκριση στον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ιστοσελίδας

Στα πλαίσια του 4ου Πανελλήνιου Διαδικτυακού Εκπαιδευτικού Διαγωνισμού Ε.Ε.Ε.Π. - Δ.Τ.Π.Ε. το Γενικό Λύκειο Πεντάπολης συμμετείχε με μία ομάδα 6 μαθητριών οι οποίες δημιούργησαν έναν ιστότοπο για το Σφαγνώνα, που είναι ένα διατηρητέο μνημείο της φύσης, με παλαιοβοτανικό ενδιαφέρον, στο κέντρο του δασικού συμπλέγματος του όρους Λαϊλιά Σερρών.


Ο παραπάνω ιστότοπος κέρδισε την πρώτη θέση στην κατηγορία Οικοσύστημα ενώ συγκέντρωσε και τη δεύτερη μεγαλύτερη βαθμολογία σε επίπεδο Λυκείων.

Θα ήθελα λοιπόν να συγχαρώ ιδιαίτερα τις 6 μαθήτριες που συμμετείχαν σε αυτή την προσπάθεια και οι οποίες με αλφαβητική σειρά είναι οι εξής:
  1. Βαϊδου Βίκη
  2. Κώρη Έμυ
  3. Μαλάκου Βασιλική
  4. Μάντσου Έλενα
  5. Μπαμπατζιάνη Βίκη
  6. Μπίμπαλα Βασιλική

Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2012

Β' Γυμνασίου : Δημιουργία animation

Το animation είναι η γρήγορη προβολή μιας σειράς από εικόνες έτσι ώστε να δημιουργείται η ψευδαίσθηση της κίνησης. Στην άσκηση αυτή θα χρειαστεί να δημιουργήσετε ένα απλό animation με την δωρεάν εφαρμογή Stykz.


Πιο συγκεκριμένα θα μεταβείτε στην διεύθυνση http://www.stykz.net και θα κατεβάσετε το πρόγραμμα Stykz (επιλέξτε Downloads από το μενού). Στη συνέχεια πρέπει να αποσυμπιέσετε το αρχείο που κατεβάσατε και να το εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας. Τέλος θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα animation για να παρουσιάσετε μία ιστορία δικής σας επιλογής που θα αποτελείται από τουλάχιστον 100 frames.
 
Για να μάθετε πως δουλεύει το πρόγραμμα παρακολουθείστε ένα εισαγωγικό video για την λειτουργία του Sykz.

Μόλις τελειώσετε επιλέξτε export animation και το αρχείο gif που θα δημιουργηθεί στείλτε το στο email johnsaribalidisΑΤgmailDOTcom.


Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

ΑΕΠΠ : Μία παρουσίαση για τις λογικές εκφράσεις

Στην ενότητα 8.1 του βιβλίου Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον γίνεται αναφορά στις λογικές εκφράσεις. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε μία παρουσίαση για το θέμα αυτό η οποία κάνει αρχικά αναφορά στους συγκριτικούς τελεστές και στη συνέχεια, μέσα από παραδείγματα, κάνει αναφορά στις απλές και στις σύνθετες λογικές εκφράσεις. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη δυνατότητα χρήσης των λογικών εκφράσεων σε εντολές εκχώρησης, εμφάνισης των λογικών εκφράσεων με εντολές ΓΡΑΨΕ και τέλος σε ειδικές περιπτώσεις λογικών εκφράσεων όπως π.χ. είναι ο έλεγχος αν ένας αριθμός είναι άρτιος.


Την παρουσίαση αυτή τη χρησιμοποιώ στην τάξη όταν διδάσκω την αντίστοιχη ενότητα του βιβλίου.


Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2012

Στο βιβλίο Πληροφορικής στην Γ' Γυμνασίου χρησιμοποιείται το περιβάλλον Microworlds Pro. Το περιβάλλον αυτό χρησιμοποιείται ακόμα από αρκετούς συναδέλφους Πληροφορικής. Μάλιστα σε μία δημοσκόπηση που είχα κάνει σε αυτό το ιστολόγιο πριν 2 χρόνια το περιβαλλον αυτό το χρησιμοποιούσε το 75% των συναδέλφων ενώ ένα 20% χρησιμοποιούσε το περιβάλλον KTurtle και μόλις ένας συνάδελφος χρησιμοποιούσε το περιβάλλον του Scratch

Ωστόσο θεωρώ ότι το περιβάλλον του Scratch είναι η καλύτερη επιλογή για το μάθημα της Γ' Γυμνασίου και για το λόγο αυτό επέλεξα φέτος να το διδάξω για πρώτη φορά. Στην παρακάτω δημοσκόπηση μπορείτε να επιλέξετε το περιβάλλον το οποίο εσείς χρησιμοποιείται στην τάξη.


Αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης ήταν τα εξής:


Είναι φανερό ότι η πλειοψηφία των καθηγητών Πληροφορικής (64%) χρησιμοποιεί ακόμα το περιβάλλον του Microworlds Pro. Ωστόσο εντυπωσιακός είναι πλέον ο αριθμός καθηγητών  (27%) που χρησιμοποιεί το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Ακολουθούν με μικρότερα ποσοστά (συνολικά 9%) άλλα περιβάλλοντα όπως είναι το Byob και το KTurtle.

Φαίνεται λοιπόν ότι υπάρχει επιθυμία από τους καθηγητές να αλλάξουν το προγραμματιστικό περιβάλλον που χρησιμοποιούν. Αν στην κατεύθυνση αυτή βοηθήσει και το υπουργείο (π.χ. με νέες σημειώσεις ή με εγκυκλίους που να επιτρέπουν τις εξετάσεις στο εργαστήριο) πιστεύω ότι το περιβάλλον του Microworlds Pro θα σταματήσει να διδάσκεται.

Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012

Υλικό για το Scratch που θα χρησιμοποιήσουμε κατά το σχολικό έτος 2012 - 2013

Όπως είπαμε στο μάθημα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα χρησιμοποιήσουμε το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch.


Το υλικό το οποίο θα χρησιμοποιήσουμε είναι το εξής:
  1. Έξι φύλλα εργασίας για το Scratch,
  2. Ορισμένα κεφάλαια από ένα Ελληνικό βιβλίο για το Scratch,
  3. Η επίσημη ιστοσελίδα του Scratch,
  4. Ελληνικά video tutorials για το Scratch,
  5. Μία προσαρμογή του βιβλίου Πληροφορικής για διδασκαλία με το Scratch.

Κυριακή, 14 Οκτωβρίου 2012

Ένα παιχνίδι για την ηλεκτρονική μάθηση

To δίκτυο e-ruralnet ανέπτυξε την αγγλική έκδοση μίας εφαρμογής που αποτελεί μία εισαγωγή στο τι είναι η ηλεκτρονική μάθηση και πως μπορεί κάποιος να βρει εκπαιδευτικά προγράμματα βάση των αναγκών του. Πλέον στην διεύθυνση http://www.e-ruralnetgame.net/gr/ μπορείτε να βρείτε και την ελληνική έκδοση.


Πηγή: Εκπαίδευση Ενηλίκων

Πέμπτη, 4 Οκτωβρίου 2012

Διαδικτυακά σεμινάρια: μια νέα υπηρεσία ενημέρωσης από το Saferinternet.gr

Στο πλαίσιο της υλοποίησης δράσεων με γνώμονα την εκπαίδευση των μαθητών αλλά και την ενημέρωση των γονέων γύρω από την υπεύθυνη, ηθική και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου υλοποίησε 6 διαδικτυακά σεμινάρια (“webinars”), τα οποία απαντούν, μέσα από τεχνολογίες πολυμέσων και βίντεο, σε ερωτήσεις και απορίες αναφορικά με τις εξής σημαντικές ενότητες:


  1. Βασικές συμβουλές για την online ασφάλεια - Μέρος Α': προστασία της ιδιωτικής ζωής, δικαιώματα και υποχρεώσεις στο Διαδίκτυο, αντιμετώπιση της διαδικτυακής πληροφορίας με κριτική σκέψη, προσεκτική αντιμετώπιση των διαδικτυακών φίλων (διάρκεια 13:35 λεπτά).
  2. Βασικές συμβουλές για την online ασφάλεια - Μέρος Β': αποφυγή κακόβουλου λογισμικού, διαδικτυακές αγορές, η σημασία της κατανόησης των όρων χρήσης και της πολιτικής απορρήτου των ιστοσελίδων, χρήση του κινητού μας με ασφάλεια, αποφυγή της υπερβολικής ενασχόλησης με το Διαδίκτυο (διάρκεια 13:24 λεπτά).
  3. Υπερβολική χρήση του Διαδικτύου: σημάδια, συμπτώματα, πρόληψη, αντιμετώπιση (διάρκεια 12:27 λεπτά).
  4. Cyberbylling - ηλεκτρονικός εκφοβισμός: μορφές, συνέπειες, πρόληψη, αντιμετώπιση (διάρκεια 14:26 λεπτά).
  5. Παράνομο περιεχόμενο: κυριότερες και πιο συνήθεις μορφές (διάρκεια 7:30 λεπτά).
  6. Safeline.gr: Καταγγελία παράνομου περιεχομένου ή παράνομης συμπεριφοράς μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας της Safeline (διάρκεια 9:07 λεπτά).

Μέσα από τα διαδικτυακά της σεμινάρια, η Δράση Saferinternet.gr στοχεύει επίσης και στην περαιτέρω εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για την ορθή, υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου και του κινητού τηλεφώνου, με στόχο τη δημιουργία πολλαπλασιαστικής δράσης μέσα στην τάξη.

Τα διαδικτυακά σεμινάρια είναι διαθέσιμα και στο ειδικό κανάλι της Δράσης στο YouTube.

 Πηγή: SaferInternet

Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2012

Α' Γυμνασίου: Εργασία 2ου Κεφαλαίου

Ένα από τα αντικείμενα που εξετάζονται στο 2ο Κεφάλαιο είναι τα αποθηκευτικά μέσα, όπως π.χ. είναι ο σκληρός δίσκος και η μνήμη φλας. Στα πλαίσια λοιπόν αυτά καλείσαι να γράψεις ένα κείμενο για τα αποθηκευτικά μέσα.


Πιο συγκεκριμένα πρέπει να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα:
1) Παρακολούθησε το παρακάτω video που αναφέρεται στην ιστορία των αποθηκευτικών μέσων.


2) Διάβασε ένα άρθρο από την Βικιπαίδεια.
3) Γράψε ένα σχόλιο σε αυτό το άρθρο για ένα αποθηκευτικό μέσο. 


Επιπλέον οδηγίες
  1. Το συνολικό κείμενο θα πρέπει να είναι μεταξύ 50 και 80 λέξεων. 
  2. Απαγορεύεται αυστηρά η αντιγραφή έτοιμου κειμένου από το διαδίκτυο. Μία τέτοια εργασία θα μηδενιστεί.
  3. Η εργασία πρέπει να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι 15 Οκτωβρίου.
  4. Το σχόλιο που θα γράψεις θα πρέπει να έχει στην αρχή τα αρχικά του ονόματος σου (π.χ. Σ. Ι.) 

Δευτέρα, 1 Οκτωβρίου 2012

Η ιστορία των Lego [Video]

Οι περισσότεροι από εσάς έχετε παίξει με τα τουβλάκια lego. Πώς όμως ξεκίνησε η ιστορία τους; Από που πήραν το όνομα τους; 


Απνατήσεις στα ερωτήματα αυτά θα βρείτε στο παρακάτω καταπληκτικό animation video για την ιστορία των Lego.

Τα 100 καλύτερα εκπαιδευτικά εργαλεία για το 2012 [Παρουσίαση]

Η Jane Hart κάνει κάθε χρόνο μία προσπάθεια, μέσα από την ιστοσελίδα της, για τον εντοπισμό των καλύτερων web εργαλείων για την εκπαίδευση.


Στην προσπάθεια αυτή συμμετέχουν άτομα  από όλο τον κόσμο που ασχολούνται με την εκπαίδευση. Κάθε άτομo μοιράζεται τα 10 καλύτερα web εργαλεία που χρησιμοποιεί. Για το 2012 συμμετείχαν 582 άτομα και τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε στην παρακάτω παρουσίαση :



Πώς λειτουργεί ένα δίκτυο; [Infographic]

Η χρήση του Διαδικτύου έχει αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια. Πόσοι όμως γνωρίζουν πραγματικά τι παρεμβάλλεται ανάμεσα σ' έναν υπολογιστή και το Διαδίκτυο;


 Δείτε το παρακάτω μικρό infographic και θα μάθετε.