Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

10+ παιχνίδια για να μάθετε να προγραμματίζετε

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μάθει κάποιος προγραμματισμό. Όταν όμως πρόκειται για παιδιά ο καλύτερος τρόπος είναι σίγουρα αυτός που συνδυάζει το παιχνίδι με τη μάθηση. Στη συνέχεια μπορείτε να βρείτε διάφορα παιχνίδια που διατίθενται δωρεάν και με τα οποία μπορείτε να μάθετε βασικές προγραμματιστικές έννοιες. Τα περισσότερα από αυτά τα παιχνίδια απευθύνονται σε μαθητές Δημοτικού. Καλή σας διασκέδαση!!!


1. Lightbot

Μία από τις καλύτερες προτάσεις είναι το παιχνίδι Lightbot που κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις:  Lightbot 1 και LightBot 2. Σκοπός του παιχνιδιού είναι η καθοδήγηση ενός robot που μπορεί να εκτελέσει βασικές μόνο εντολές. Οι εντολές αυτές περιλαμβάνουν: μετακίνηση μπροστά, περιστροφή κατά 90 μοίρες τόσο αριστερά όσο και δεξιά, άλμα και άνοιγμα του φωτός μίας λάμπας. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα κλήσης δύο συναρτήσεων.


 


2. Lightbot (HTML5 έκδοση)

Το Lightbot (HTML 5) είναι μία καινούρια έκδοση του γνωστού παιχνιδιού Lightbot που είναι γραμμένη σε HTML5. Η νέα αυτή έκδοση είναι παρόμοια με τις άλλες δύο μόνο που θα λέγαμε ότι υστερεί λίγο στα γραφικά ενώ υποστηρίζει πλέον και μία εντολή επανάληψης repeat.



3. Robozzle

Το Robozzle είναι ένα social puzzle game στο οποίο ο κάθε χρήστης πρέπει αρχικά να κάνει register και στη συνέχεια έχει την δυνατότητα να λύσει puzzles που μοιάζουν πάρα πολύ με τα επίπεδα του lightbot. Ωστόσο στην περίπτωση του Robozzle οι χρήστες που έχουν λύσει περισσότερα από 40 επίπεδα μπορούν να κατασκευάσουν τα δικά τους puzzles.



4. Rover

Το Rover είναι ένα παιχνίδι που έχει δημιουργήσει η NASA και το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διδασκαλία της δομής ακολουθίας σε παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού. Στόχος του παιχνιδιού είναι ο παίκτης, χρησιμοποιώντας μία σειρά από απλές εντολές, να οδηγήσει ένα ρομπότ στον προορισμό-στόχο αποφεύγοντας τα εμπόδια που υπάρχουν και φυσικά χωρίς να εξαντληθεί η μπαταρία του.



5. TreasureHunter

To TreasureHunter είναι ένα παιχνίδι κατάλληλο για να διδάξετε την δομή ακολουθίας σε παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού. Στόχος του παιχνιδιού είναι να οδηγήσετε έναν πειρατή, με χρήση απλών εντολών, στον θησαυρό. Σε κάθε πίστα πρέπει να σύρετε τις εντολές, από τον πίνακα που βρίσκεται πάνω δεξιά, στην κύρια περιοχή εντολών (Main Command) που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης. Στη συνέχεια πατάτε το πλήκτρο εκτέλεση (Execute) για να ακολουθήσει ο πειρατής τις εντολές σας. Μπορείτε να μετακινήσετε τον πειρατή  πάνω, κάτω, αριστερά ή δεξιά ή να τον κάνετε να εκτελέσει μια ενέργεια όπως να πηδήξει, να κολυμπήσει σε νερό, να σπάσει ένα βράχο, ή να κόψει ένα δέντρο.



6. ArtBotAction

To ArtBotAction είναι ένα παιχνίδι το απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού και με το οποίο μπορεί ένας μαθητής να καταλάβει με έναν παιγνιώδη τρόπο την έννοια της δομής ακολουθίας. Πρέπει δηλαδή να μπορεί να δίνει απλές εντολές στον υπολογιστή με μία συγκεκριμένη σειρά για να μπορεί να οδηγήσει ένα ρομπότ στον τερματισμό. Το ρομπότ μπορεί να μετακινηθεί αριστερά, δεξιά, πάνω και κάτω, μπορεί να πηδήξει και να αρπάξει αντικείμενα.



7. RobotObstacleCourse

Το Robot Obstacle Course είναι ένα παιχνίδι με το οποίο μπορείτε να διδάξετε την δομή επιλογής σε αρχάριους προγραμματιστές. Η λογική του παιχνιδιού είναι πολύ απλή. Ο χρήστης προσπαθεί να οδηγήσει ένα ρομπότ επιλέγοντας κάθε φορά τις κατάλληλες εντολές.



8. RunawayRobot

Το RunawayRobot είναι ένα παιχνίδι που απαυθύνεται σε μαθητές Δημοτικού και στόχο έχει να διδάξει βασικές προγραμματιστικές έννοιες. Οι εντολές που είναι διαθέσιμες είναι μόλις 2, δηλαδή το robot έχει τη δυνατότητα να κινηθεί είτε αριστερά είτε προς τα κάτω. Ωστόσο, σε σχέση με άλλα παρόμοια παιχνίδια, υπάρχει η ιδιαιτερότητα οι εντολές που δίνει ο παίκτης να επαναλαμβάνονται συνέχεια (εικονίδιο loop). Στόχος του παιχνιδιού είναι το robot να αποφύγει τα εμπόδια και να ακουμπήσει σε κάποιο από τα πράσινα τετράγωνα.



9. Daisy the Dinosaur

Το παιχνίδι Daisy the Dinosaur είναι ένα όμορφο παιχνίδι που είναι όμως διαθέσιμο μόνο για iPad και είναι κατάλληλο για μαθητές Δημοτικού. Ο παίκτης, που ελέγχει έναν δεινόσαυρο, πρέπει να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα χρησιμοποιώντας απλές εντολές για να καταφέρει να ολοκληρώσει τις πίστες.


10. CargoBot

Το CargoBot είναι ένα ακόμα παιχνίδι που είναι διαθέσιμο μόνο για iPad και είναι κατάλληλο για μαθητές Δημοτικού. Στόχος του παίκτη είναι να διδάξει ένα ρομπότ να μετακινεί κιβώτια.


Άλλες προτάσεις
  1. Move the Turtle (διαθέσιμο για iPhone και iPad)
  2. Cato's Hike (διαθέσιμο για iPhone και iPad)
  3. LogicBox
  4. Bill the Robot

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)