Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το σχολείο σκοτώνει τον προγραμματισμό [Παρουσίαση]

Ο τρόπος με τον οποίο διδάσκεται ο προγραμματισμός στο σχολείο έχει ως αποτέλεσμα, κατά τη γνώμη μου, οι μαθητές να μην ενδιαφέρονται για τον προγραμματισμό. Εγώ, από την άλλη, πιστεύω ότι ο προγραμματισμός είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα ενασχόληση, πολύ διασκεδαστική και πολύ δημιουργική.


Το ερώτημα βέβαια που εύλογα θα θέσει κάποιος είναι τι μπορούμε να κάνουμε. Η γνώμη μου είναι ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα. Ωστόσο πιστεύω ακράδαντα ότι μπορούμε να πετύχουμε πολλά αν αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε το μάθημα.

Σας καλώ λοιπόν να αλλάξετε τα εξής: το περιβάλλον προγραμματισμού, το σχολικό εγχειρίδιο, το μοντέλο μάθησης, τις δραστηριότητες του μαθήματος, τις κατηγορίες των δραστηριοτήτων, τον ρόλο σας ως εκπαιδευτικού, τον τρόπο αξιολόγησης, την προσέγγιση της βαθμολογίας, την ανατροφοδότηση  και τέλος τον τρόπο που αντιμετωπίζετε το λάθος.

Όλα τα παραπάνω τα άλλαξα φέτος στο μάθημα Πληροφορικής στο Γυμνάσιο και τα αποτελέσματα μέχρις στιγμής είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά: μαθητές που προσπαθούνε περισσότερο (έως και 5 προσπάθειες για την υλοποίηση μίας άσκησης), μαθητές που δημιουργούν, μαθητές που διασκεδάζουν, μαθητές που είναι ικανοί να γράφουν μεγάλα προγράμματα. Το ποσοστό μάλιστα υλοποίησης των 41 συνολικά ασκήσεων που έπρεπε να υλοποιήσουν είναι κοντά στο 80%.

Όλα αυτά μπορείτε να τα δείτε μέσα από την επόμενη παρουσίαση που χρησιμοποιήθηκε σήμερα σε μία ενημέρωση των καθηγητών Πληροφορικής του νομού Σερρών.

Σχόλια

  1. Γιάννη, επειδή είδα οτι περιλαμβάνεις και βιβλιογραφία, να υποθέσω οτι έχεις γράψει κάποια σχετική εργασία; Αν όχι, θα σου πρότεινα να το κάνεις οπωσδήποτε. Είναι σημαντικό να υπάρχει διάχυση τέτοιου είδους προσπαθειών.

    Προσωπικά χρησιμοποιώ στη Γ' Γυμνασίου εδώ και τρία χρόνια το scratch. Η προσέγγισή μου δεν είναι τόσο συστηματική όσο αυτή που περιγράφεις, όμως στο βαθμό που ταυτίζονται έχω κι εγώ να αναφέρω ακριβώς τα ίδια αποτελέσματα.

    Πάντως αν το πιλοτικό πρόγραμμα σπουδών του Γυμνασίου εφαρμοστεί κάποια στιγμή επισήμως, τότε ο προγραμματισμός θα προβλέπεται από πολύ νωρίτερα, με ακριβώς τέτοιου είδους εργαλεία και με μεγάλη ευελιξία ως προς την "ύλη".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιώργο,
    Είναι όντως μέρος μίας εργασίας που όμως δεν έχει να κάνει με μία προσέγγιση τόσο συστηματική. Είναι περισσότερο σκέψεις που προσπαθώ να τεκμηριώσω, να εφαρμόσω, να ελέγξω πέρα από εργασίες. Ωστόσο ακόμα το παλεύω.

    Ο μοναδικός πάντως στόχος μου είναι να γίνει ο προγραμματισμός μία ευχάριστη και δημιουργική ενασχόλιση. Και επειδή πιστεύω πλέον ότι αυτό μπορεί να γίνει θέλω κατά κάποιο τρόπο να το φωνάξω, να το μάθουν και άλλοι και έτσι όλοι μαζί να κάνουμε κάτι που θα είναι πολύ πολύ ωραίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)