Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013

Ας κάνουμε μία βόλτα στα data centers της Google [Video]

Η Google μας προτρέπει να περιηγηθούμε στους data centers της, εκεί που όπως μας λέει ζει το Internet. Αρχικά μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από data centers της Google που υπάρχουν σε διάφορα σημεία του κόσμου (πατήστε στη φωτογραφία για να δείτε ολόκληρη τη συλλογή των φωτογραφιών).


Στη συνέχεια μπορείτε να ακολουθήσετε ένα email στο ταξίδι που κάνει από τη στιγμή που κάποιος πατήσει αποστολή μέχρι να φτάσει στον παραλήπτη του. Στην πορεία του αυτή περνάει μέσα από τους data centers της Google όπου και αποθηκεύεται αφού ελεγχθεί (πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε το ταξίδι ενός email).


Τέλος μην παραλείψετε να δείτε το παρακάτω video με το οποίο θα περιηγηθείτε στους data centers με την βοήθεια της τεχνολογίας Street View. Βέβαια, αν θέλετε, μπορείτε να περιηγηθείτε μόνοι σας πατώντας ΕΔΩ.


Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2013

Διαγωνισμός Doodle 4 Google

Το Doodle 4 Google είναι ένας διαγωνισμός ανοιχτός για όλους τους μαθητές στην Ελλάδα, από 6 ως 18 ετών, που έχει ως σκοπό να ενθαρρύνει τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους για να σχεδιάσουν το λογότυπο της Google. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι «Η Ελλάδα μου» και θα πρέπει το doodle το οποίο θα σχεδιάσουν οι μαθητές να αντικατοπτρίζει την δική τους άποψη για την Ελλάδα.


Ο διαγωνισμός ξεκινάει στις 26 Φεβρουάριου 2013 και η υποβολή των doodles λήγει στις 29 Μαρτίου 2013. Κάθε σχολείο έχει δικαίωμα υποβολής μέχρι 6 doodles. 

Τα έργα θα κριθούν ξεχωριστά ανάλογα με την ομάδα στην οποία ανήκει ο μαθητής:
  • Ομάδα I: 1η-3η δημοτικού
  • Ομάδα II: 4η-6η δημοτικού
  • Ομάδα III: Γυμνάσιο
  • Ομάδα IV: Λύκειο



Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου 2013

Δικαιώματα Μαθητών στο Διαδίκτυο [Infographic]

Tην περίοδο 23/10/2012 έως 15/01/2013 πραγματοποιήθηκε έρευνα, μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου, που είχε αποδέκτες παιδιά και εφήβους, γονείς, και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Η έρευνα έγινε στο πλαίσιο των δράσεων για τον εορτασμό της φετινής και επετειακής (δεκαετία) Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day), που εορτάστηκε την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο. Με βάση τις απαντήσεις που δόθηκαν δημιουργήθηκε αρχικά μία TOP-10 λίστα των δικαιωμάτων που επιθυμούν να απολαμβάνουν οι ανήλικοι online.


Πρώτο στη λίστα των 10 κορυφαίων online δικαιωμάτων αναδεικνύεται η προστασία της ιδιωτικότητάς τους με 83.8%, ενώ ακολουθεί το δικαίωμα ελέγχου στα δεδομένα που αναρτούν (58,2%). Τρίτο κατά σειρά είναι να μην παρενοχλούνται από επιτήδειους στο Διαδίκτυο (57,8%), κάτι που συνδέεται με το ακριβώς επόμενο δικαίωμα στη λίστα, δηλαδή να μπορούν να αναφέρουν εύκολα ύποπτες ή ενοχλητικές συμπεριφορές στους διαχειριστές των εκάστοτε ιστοχώρων (52,8%). Στην 5η θέση βρίσκουμε το δικαίωμα να μαθαίνουν πώς να προστατεύονται στο Διαδίκτυο (50,1%).

Το δικαίωμα στο ποιοτικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο και η αποφυγή επιβλαβούς ή ενοχλητικού περιεχομένου έρχεται στην 6η θέση (40%), ενώ το δικαίωμα των ανηλίκων να μπορούν να παίζουν και να συνομιλούν με τους φίλους τους καταλαμβάνει την 7η θέση (38,6%). Στην 8η και 9η θέση αντίστοιχα τοποθετούνται το δικαίωμα των ανηλίκων να βοηθούν τους φίλους τους να πλοηγούνται με ασφάλεια (25,9%), και να μπορούν να μιλούν σε κάποιον έμπιστο για το τι τους έχει ενοχλήσει στο Διαδίκτυο (24%).

Τελευταίο στη λίστα με μόλις 15,5%, είναι το δικαίωμα των ανηλίκων να μπορούν να δημιουργούν περιεχόμενο στο Διαδίκτυο, γεγονός που δείχνει πως οι νέοι είτε δε γνωρίζουν πώς να δημιουργούν ποιοτικό περιεχόμενο, είτε προτιμούν να ψυχαγωγούνται από τους ιστοχώρους στο Διαδίκτυο, παρά να είναι οι ίδιοι ενεργοί δημιουργοί. Όλα τα παραπάνω μπορείτε να τα δείτε στο  παρακάτω infographic:



Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2013

Animated φιλόσοφοι

Ο Σωκράτης, ο Πλάτων ή ο Νίτσε είναι μερικοί μόνο από τους φιλοσόφους που «αυτοσυστήνονται» μέσα από τη νέα ψυχαγωγική, αλλά και επιμορφωτική σειρά ντοκιμαντέρ «Animated...Φιλόσοφοι». Για πρώτη φορά η ιστορία της Φιλοσοφίας αποτυπώνεται τηλεοπτικά μέσα από μία πρωτότυπη παραγωγή που θα συνδυάζει το animation με συνεντεύξεις καθηγητών Φιλοσοφίας.


Κάθε επεισόδιο της σειράς, το σενάριο και τη σκηνοθεσία της οποίας υπογράφει ο Γιώργος Χατζηβασιλείου, παρουσιάζει με τρόπο απλουστευμένο, προσιτό αλλά και… χιουμοριστικό τις βασικές γραμμές από τη σκέψη ενός φιλοσόφου - σταθμού για την ιστορία της δυτικής σκέψης. Ποια ήταν τα ερωτήματα που απασχόλησαν τον φιλόσοφο; Ποιες οπτικές άνοιξε η σκέψη του; Σε ποια περίοδο έζησε; Πώς επηρεάζει πρακτικά τον σημερινό κόσμο ένας άνθρωπος που έζησε ίσως πριν από 2.000 χρόνια; Είναι μερικά μόνο από τα ζητήματα που η εκπομπή αναδεικνύει.

Το animation, κατέχοντας τον μισό χρόνο του προγράμματος, βρίσκεται σε ένα διαρκή «διάλογο» με τα αποσπάσματα των συνεντεύξεων. Όσον αφορά τις συνεντεύξεις, η εκπομπή φιλοξενεί ορισμένους από τους κορυφαίους Έλληνες ειδήμονες (καθηγητές & διδάκτορες Φιλοσοφίας) πάνω στον εκάστοτε φιλόσοφο.

Όλα τα επεισόδια της σειράς μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στη συνέχεια:


Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2013

3D Animation Videos για 4 αλγορίθμους ταξινόμησης

Ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα στην Επιστήμη των Υπολογιστών είναι η ταξινόμηση δεδομένων. Κατά καιρούς μάλιστα έχουν προταθεί διάφοροι αλγόριθμοι ταξινόμησης όπως π.χ. είναι ο αλγόριθμος BubbleSort (ο οποίος διδάσκεται και στο μάθημα ΑΕΠΠ της Γ' Λυκείου), ο αλγόριθμος SelectionSort, ο αλγόριθμος MergeSort και ένας ακόμα αλγόριθμος που δεν γνώριζα και ονομάζεται GnomeSort ή αλλιώς Stupid Sort.


Για την κατανόηση των παραπάνω αλγορίθμων θα πρότεινα να παρακολουθήσετε τα παρακάτω τέσσερα 3D Animation Videos τα οποία μάλιστα θεωρώ ότι είναι και μία πολύ καλή επιλογή για χρήση μέσα στην τάξη.

BubbleSort

SelectionSort

MergeSort

GnomeSort

Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013

Πως οι αλγόριθμοι άλλαξαν τον κόσμο [Infographic]

Υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία έχουν αλλάξει τον τρόπο ζωής των σημερινών ανθρώπων όπως π.χ. είναι η τηλεόραση, ο υπολογιστής και πολλά άλλα. Ανάμεσα τους θα πρέπει σιγά-σιγά να συμπεριλάβουμε και τους αλγορίθμους αφού χωρίς αυτούς δεν θα υπήρχε Διαδίκτυο, μηχανές αναζήτησης, λειτουργικά συστήματα, GPS συστήματα και έξυπνα οπλικά συστήματα.


Τι είναι ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός; [Video]

Ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός ή εκφοβισμός μέσω Διαδικτύου (Cyberbullying) αφορά μία κατάσταση στην οποία ένα παιδί ή ένας έφηβος δέχεται απειλές, παρενοχλείται, ταπεινώνεται ή γίνεται στόχος από κάποιο άλλο παιδί ή έφηβο, συνήθως με επαναλαμβανόμενο τρόπο, μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογιών, του Διαδικτύου ή των κινητών τηλεφώνων.


Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

Εργασίες σε Πανελλήνια Συνέδρια (2008 – 2012) για το Scratch

Ο καθηγητής Πληροφορικής Κώστας Κατσούλας έχει καταγράψει, σε ένα πολύ ενδιαφέρον και αξιόλογο άρθρο του, τις εργασίες που έχουν δημοσιευθεί στα πρακτικά Πανελληνίων Συνεδρίων της ΕΤΠΕ και της ΠΕΚΑΠ για το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch.


Συνολικά στο άρθρο γίνεται αναφορά σε 25 εργασίες, εκ των οποίων οι 6 σχετίζονται με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, οι 9 με τη Δευτεροβάθμια (4 με το Γυμνάσιο και 5 με το Λύκειο) και οι 2 με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στη λίστα με τις 25 εργασίες έχουν συμπεριληφθεί και αρκετές εργασίες-αναφορές σε εργαστηριακές συνεδρίες.

Στα πλαίσια του μαθήματος "Πληροφορική και Εκπαίδευση" τέσσερις φοιτητές υλοποίησαν στο περιβάλλον του wikispaces μία ιστοεξερεύνηση που απευθύνεται σε μαθητές της β’ τάξης ΕΠΑΛ που παρακολουθούν το μάθημα των δικτύων υπολογιστών. Πιο συγκεκριμένα, η ιστοεξερεύνηση καλύπτει ένα τμήμα της ύλης που περιλαμβάνεται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της εν λόγω τάξης, δηλαδή τα κεφάλαια «Δομικά στοιχεία» και «Τοπολογίες τοπικών στοιχείων».


Η ενασχόληση με την ιστοεξερεύνηση είναι έτσι οργανωμένη ώστε να γίνεται κυρίως στο εργαστήριο πληροφορικής, ωστόσο δίνονται βοηθητικά και κάποιες δραστηριότητες για το σπίτι. Οι μαθητές καλούνται να δουλέψουν στις περισσότερες δραστηριότητες ομαδικά, αλλά θα χρειαστεί να σκεφτούν και να δράσουν και ατομικά για την εκπόνηση τους.

Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

CodeMonster: Ένας διασκεδαστικός τρόπος να μάθετε javascript

Το CodeMonster είναι μία online εφαρμογή με την οποία μπορείτε να μάθετε διασκεδαστικά και διαδραστικά τη γλώσσα javascript. Η εφαρμογή δεν εστιάζει στην λεπτομερή καταγραφή των χαρακτηριστικών της γλώσσας αλλά στη δράση. Αυτό επιτυγχάνεται με παραδείγματα τα οποία τροποποιεί ο χρήστης και τα οποία έχουν άμεσα ορατά αποτελέσματα.


Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

Αλλαγή του template [Η Πληροφορική στο Σχολείο]

Επειδή τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν κάποια προβλήματα με τα χρώματα του template που χρησιμοποιούσα επέλεξα ένα καινούργιο που ελπίζω να σας αρέσει. Κύριο μέλημα μου ήταν να είναι πιο γρήγορο σε σχέση με το προηγούμενο. Αν πάντως υπάρχει κάποιο πρόβλημα που δεν μπόρεσα να εντοπίσω παρακαλώ ενημερώστε με.


Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2013

Ας διδάξουμε τα παιδιά να προγραμματίζουν [TED Video]

Ο Mitch Resnick, δημιουργός του Scratch, αναλύει σε μία ομιλία του τους λόγους για τους οποίους πρέπει τα νέα παιδιά να διδάσκονται προγραμματισμό.


Έτσι θα είναι ικανά όχι μόνο να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες αλλά να συμμετέχουν και στη δημιουργία τους.


Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2013

Δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο μια διαδραστική ιστορία για την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού (bullying). To υλικό σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος Daphne III της Ευρωπαικής Ένωσης.