Παρασκευή, 30 Αυγούστου 2013

Google and the World Brain [Ντοκιμαντέρ]

Το ντοκιμαντέρ Google and the World Brain είναι μια ταινία για την ιστορία του πιο φιλόδοξου σχεδίου της Google, την υπηρεσία Google Books, και των ανθρώπων που προσπαθούν να το εμποδίσουν.


Το 1937 ο HG Wells είχε προβλέψει τη δημιουργία του «World Brain», μιας γιγάντιας παγκόσμιας βιβλιοθήκης που θα περιέχει όλη την ανθρώπινη γνώση, και θα οδηγούσε σε μια νέα μορφή της υψηλής νοημοσύνης. Εβδομήντα χρόνια αργότερα, η πραγματοποίηση αυτού του ονείρου ήταν σε εξέλιξη, καθώς η Google από το 2002 σάρωνε εκατομμύρια και εκατομμύρια βιβλίων για το Google Books. Όμως, τα πνευματικά δικαιώματα περισσότερων από των μισών από αυτά τα βιβλία ανήκουν σε συγγραφείς σε όλο τον κόσμο. Έτσι ξεκίνησε μια εκστρατεία για να τους σταματήσει, που κορυφώνεται σε μια αίθουσα δικαστηρίου της Νέας Υόρκης το 2011.

Πολυβραβευμένο ντοκυμαντέρ που παρουσιάστηκε στο Sundance Film Festival. Το πρωτότυπο έχει διάρκεια 89 λεπτών. Η εκδοχή που προβλήθηκε από την ΕΤ1 την Πέμπτη 6 Ιουνίου έχει διάρκεια 52 λεπτών.


Πηγή: Greek Documentaries

Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2013

Διακρίσεις Ελλήνων μαθητών σε Ολυμπιάδες Πληροφορικής (2006-2012)

Η συγκοδιμή μεταλλίων των Ελλήνων μαθητών στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Πληροφορικής είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Συνολικά από το 2006 έως το 2012 οι Έλληνες μαθητές έχουν κατακτήσει 9 μετάλλια (3 αργυρά και 6 χάλκινα). Να σημειωθεί ότι δεν έχουν συμπεριληφθεί ούτε τα μετάλλια στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Πληροφορικής Νέων ούτε τα μετάλλια στις Βαλκανιάδες Πληροφορικής.


Τα μετάλλια είναι αναλυτικά τα εξής:
  1. Κηπουρίδης Ευάγγελος: κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο (θέση 53η) στη Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής  2012 όπου συνολικά διακρίθηκαν 155 μαθητές.
  2. Αξιώτης Κυριάκος: κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο (θέση 123η) στη Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής  2011 όπου συνολικά διακρίθηκαν 151 μαθητές.
  3. Αρσένης Γεράσιμος: κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο (θέση 95η) στη Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής  2010 όπου συνολικά διακρίθηκαν 149 μαθητές.
  4. Παναγιωτάκος Γιώργος: κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο (θέση 135η) στη Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής  2009 όπου συνολικά διακρίθηκαν 147 μαθητές.
  5. Χατζημίχος Ιωάννης: κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο (θέση 79η) στη Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής 2008 όπου συνολικά διακρίθηκαν 140 μαθητές.
  6. Χατζημίχος Ιωάννης: κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο (θέση 96η) στη Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής 2007 όπου συνολικά διακρίθηκαν 142 μαθητές.
  7. Μαντουλίδης Χρήστος: κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο (θέση 114η) στη Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής 2007 όπου συνολικά διακρίθηκαν 142 μαθητές.
  8. Τζάμος Χρήστος: κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο (θέση 30η) στη Δ ιεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής 2006 όπου συνολικά διακρίθηκαν 144 μαθητές.
  9. Μαντουλίδης Χρήστος: κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο (θέση 72η) στη Διεθνή Ολυμπιάδα Πληροφορικής 2006 όπου συνολικά διακρίθηκαν 144 μαθητές.

Πηγή: International Olympiad in Informatics

Τετάρτη, 28 Αυγούστου 2013

Bill the Robot: Ένα παιχνίδι για τη διδασκαλία του προγραμματισμού

Το παιχνίδι Bill the Robot είναι ένα puzzle game το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διδασκαλία εννοιών του προγραμματισμού όπως π.χ. είναι η σειριακή εκτέλεση εντολών και οι διαδικασίες. Θα έλεγε κανείς ότι είναι μία απλή έκδοση του γνωστού παιχνιδιού lightbot αλλά έχει οπωσδήποτε χειρότερα γραφικά.


Ωστόσο είναι μία καλή πρόταση για μαθητές δημοτικού. Το παιχνίδι μπορείτε να το παίξετε στη συνέχεια:

Get Adobe Flash Player

Τρίτη, 27 Αυγούστου 2013

Ο Τζωρτζ Ντάυσον για τη γέννηση του υπολογιστή [TED Video]

Ο ιστορικός Τζωρτζ Ντάυσον αφηγείται την ιστορία της γέννησης του σύγχρονου υπολογιστή - από τις ρίζες του στον 16ο αιώνα στα ξεκαρδιστικά σημειωματάρια των πρώιμων μηχανικών υπολογιστών.


Μία πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση που αναφέρεται στις δυσκολίες αλλά και στην επιμονή των πρωτοπόρων εκείνων επιστημόνων. Ανάμεσα τους ο Τζον Φον Νόιμαν, ο οποίος ανακάλυψε τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να κατασκευαστούν οι υπολογιστές και ο Τζούλιαν Μπιγκελόου, ο οποίος ήταν ο μηχανικός που ήξερε πώς να συνδέσει τις λυχνίες κενού και να τις κάνει να δουλέψουν.



Δευτέρα, 26 Αυγούστου 2013

ΑΕΠΠ: 'Υλη Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013-2014

Στο ΦΕΚ 1936/2013 ανακοινώθηκε η εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013−2014. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε το απόσπασμα του ΦΕΚ που αφορά το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Από το απόσπασμα είναι φανερό ότι η εξεταστέα ύλη παραμένει όπως είχε το σχολικό έτος 2012-2013.


ΑΕΠΠ : Ύλη Πανελλαδικών 2013-2014
Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ τάξης Ενιαίου Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση 2013.

1. Ανάλυση προβλήματος
1.1 Η έννοια πρόβλημα.
1.2 Κατανόηση προβλήματος.
1.3 Δομή προβλήματος.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων.
1.5 Κατηγορίες προβλημάτων.
1.6 Πρόβλημα και υπολογιστής.

2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
2.1 Τι είναι αλγόριθμος.
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων.
2.4 Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθμου.
   2.4.1 Δομή ακολουθίας.
   2.4.2 Δομή Επιλογής.
  2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών. (αφαιρείται η τελευταία πρόταση της σελ.36 "Αν οι διαφορετικές επιλογές...στο παράδειγμα που ακολουθεί", που αναφέρεται στην πολλαπλή επιλογή, καθώς και το Παράδειγμα 5. Επιλογή ορίων, σελ.37)
   2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες.
   2.4.5 Δομή Επανάληψης.

3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
3.1 Δεδομένα
3.2 Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων  = Προγράμματα
3.3 Πίνακες
3.4 Στοίβα
3.5 Ουρά
3.6 Αναζήτηση
3.7 Ταξινόμηση

6. Εισαγωγή στον προγραμματισμό
6.1 Η έννοια του προγράμματος.
6.2 Ιστορική αναδρομή.
   6.2.1 Γλώσσες μηχανής.
   6.2.2 Συμβολικές γλώσσες ή γλώσσες χαμηλού επιπέδου.
   6.2.3 Γλώσσες υψηλού επιπέδου.
   6.2.4 Γλώσσες 4ης γενιάς.
6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων.
   6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος.
   6.4.2 Τμηματικός προγραμματισμός.
   6.4.3 Δομημένος προγραμματισμός.
6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα.

7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού.
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ.
7.2 Τύποι δεδομένων.
7.3 Σταθερές.
7.4 Μεταβλητές.
7.5 Αριθμητικοί τελεστές.
7.6 Συναρτήσεις.
7.7 Αριθμητικές εκφράσεις.
7.8 Εντολή εκχώρησης.
7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου.
7.10 Δομή προγράμματος.

8. Επιλογή και επανάληψη
8.1 Εντολές Επιλογής
   8.1.1 Εντολή ΑΝ
8.2 Εντολές επανάληψης
   8.2.1 Εντολή ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
   8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ - ΟΤΟΥ
   8.2.3 Εντολή ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ

9. Πίνακες
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες.
9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες.
9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες.
9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων.

10. Υποπρογράμματα
10.1 Τμηματικός προγραμματισμός.
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων.
10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού.
10.4 Παράμετροι.
10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις.
   10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων.
   10.5.2 Ορισμός και κλήση διαδικασιών.
   10.5.3 Πραγματικές και τυπικές παράμετροι.

Οι ενότητες 3.4 και 3.5 εξετάζονται μόνο ως θεωρία.

Σημείωση
Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο. Ασκήσεις ή παραδείγματα του βιβλίου μαθητή ή του τετραδίου μαθητή που χρησιμοποιούν την ΕΠΙΛΕΞΕ, η οποία έχει εξαιρεθεί, θα αντιμετωπιζονται με τη χρήση άλλης δομής επιλογής.