Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Δεκέμβριος, 2013

Πρόσκληση για τη συμμετοχική δημιουργία βιβλίου για το Scratch

Ο καθηγητής Παλαιγεωργίου Γιώργος , συντονιστής στη δημιουργία του διαδικτυακού βιβλίου " Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch ", απευθύνει, μέσα από τη σελίδα του, πρόσκληση σε καθηγητές Πληροφορικής για τη δημιουργία ενός νέου βιβλίου για το Scratch. Αντιγράφω από τη σελίδα: "Στις 8 Φεβρουαρίου του 2014 συμπληρώνονται 3 χρόνια από τη διαδικτυακή κυκλοφορία του βιβλίου “Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch” ( http://www.scratchplay.gr ) που αναπτύχθηκε με τη συνεργασία 64 φοιτητών του τμήματος Μηχανικών Η/Υ του πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Ήταν μια σημαντική επιτυχία των φοιτητών αφού ως τώρα το βιβλίο τους:      το επισκέφτηκαν δεκάδες χιλιάδες χρήστες από τους οποίους οι περισσότεροι το κατέβασαν στον υπολογιστή τους για περαιτέρω μελέτη,      αναφέρθηκε σε περισσότερα από 250 εκπαιδευτικά ιστολόγια,      χρησιμοποιήθηκε σε εκατοντάδες δημοτικά και γυμνάσια, της χώρας και όχι μόνο (μέσω google translate),      αποτέλεσε βάση για τη δημιουργία πολλών διδακτικών πλάνων που εφ

Η ώρα του κώδικα (Πέμπτη Ημέρα)

Στα πλαίσια της πρωτοβουλίας " Ώρα του κώδικα " υλοποιήθηκε την Παρασκευή 13/12/2013 η παρακάτω δραστηριότητα: Ο λαβύρινθος Τάξη : Όλες οι τάξεις του Γυμνασίου Μάθημα : Πληροφορική Δραστηριότητα : Υλοποιήσαμε τη δραστηριότητα " Λαβύρινθος " σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Η δραστηριότητα αυτή αποτελείται από 20 πίστες που αφορούν βασικές έννοιες προγραμματισμού όπως είναι π.χ. η δομή ακολουθίας, η δομή επιλογής και η δομή επανάληψης. Εντυπώσεις : Στην Α' Γυμνασίου κανένας από τους μαθητές δεν κατάφερε να ολοκληρώσει όλες τις δραστηριότητες ενώ και στη Β' Γυμνασίου μόνο δύο μαθητές κατάφεραν να ολοκληρώσουν όλες τις δραστηριότητες. Ωστόσο στη Γ' Γυμνασίου οι περισσότεροι μαθητές κατάφεραν να ολοκληρώσουν όλες τις δραστηριότητες. Πάντως όλοι οι μαθητές προσπάθησαν και κατάφεραν να ολοκληρώσουν περισσότερες από 12-15 πίστες. Η δραστηριότητα που φαίνεται ότι δυσκόλεψε αρκετά, σχεδόν όλους τους μαθητές, ήταν η ένατη που αφορούσε τη χρή

Η ώρα του κώδικα (Τέταρτη Ημέρα)

Στα πλαίσια της πρωτοβουλίας " Ώρα του κώδικα " υλοποιήθηκε την Πέμπτη 12/12/2013 η παρακάτω δραστηριότητα: GrokLearning Τάξη : Β' Λυκείου Μάθημα : Εφαρμογές Πληροφορικής Δραστηριότητα : Υλοποιήσαμε τη δραστηριότητα " Is Eliza Human? " η οποία αφορά τη γλώσσα προγραμματισμού Python και έχει ως στόχο την εκμάθηση εννοιών όπως είναι οι μεταβλητές, η δομή επιλογής και η δομή επανάληψης. Στο δεύτερο αυτό μάθημα υλοποιήθηκαν οι τελευταίες ενότητες που σχετίζονταν με τη δομή επιλογής και τη δομή επανάληψης. Εντυπώσεις : Οι μαθητές κατάφεραν να υλοποιήσουν το κομμάτι που αφορούσε τη δομή επιλογής αν και δεν τη κατανόησαν σε βάθος. Όσο αναφορά τη δομή επανάληψης (δομή while) υπήρχαν λίγοι μαθητές που τα κατάφεραν και αυτοί το έκαναν εντελώς μηχανικά ακολουθώντας τις οδηγίες. Μου φάνηκε δηλαδή ότι η δραστηριότητα, και ο τρόπος που προσέγγιζε τις έννοιες, δε βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν βασικές έννοιες της γλώσσας Python.

Η ώρα του κώδικα (Τρίτη Ημέρα)

Στα πλαίσια της πρωτοβουλίας " Ώρα του κώδικα " υλοποιήθηκαν την Τετάρτη 11/12/2013 οι εξής δραστηριότητες: CodeAvengers Τάξη : Α' Λυκείου Μάθημα : Εφαρμογές Πληροφορικής Δραστηριότητα : Τη δεύτερη ώρα ενασχόλησης με το CodeAvengers οι μαθητές υλοποίησαν τα επόμενα τρία μαθήματα. Εντυπώσεις : Οι μαθητές δυσκολεύτηκαν λίγο στο πρώτο μάθημα που είχε να κάνει με τη χρήση εντολών για το χειρισμό ενός ρομπότ. Οι δυσκολίες εντοπίστηκαν κυρίως στη σωστή χρήση των συναρτήσεων και των παραμέτρων που έπρεπε να χρησιμοποιηθούν. Ωστόσο δύο ομάδες κατάφεραν να ολοκληρώσουν όλα τα μαθήματα. Γενικά θα μπορούσα να πω ότι το CodeAvengers ήταν μία αρκετά καλή επιλογή για την εισαγωγή των μαθητών στη γλώσσα JavaScript η οποία, αν στηριχθεί με ασκήσεις στο σπίτι και μεγαλύτερη αναφορά σε θεωρητικές έννοιες, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Πληροφορικής που διδάσκεται στην Α' Λυκείου. GrokLearning Τάξη : Γ' Λυκείου Μάθημα : Πολυμέσα -

Η ώρα του κώδικα (Δεύτερη Ημέρα)

Στα πλαίσια της πρωτοβουλίας " Ώρα του κώδικα " υλοποιήθηκαν την Τρίτη 10/12/2013 οι εξής δραστηριότητες: CodeHS Τάξη : Α' Λυκείου Μάθημα : Εφαρμογές Πληροφορικής Δραστηριότητα : Οι μαθητές συνέχισαν την υλοποίηση των υπολοίπων δραστηριοτήτων οι οποίες περιελάμβαναν την εκμάθηση της χρήσης διαδικασιών. Εντυπώσεις : Μετά από δύο ώρες ενασχόλησης, με δραστηριότητες που αφορούσαν τη διδασκαλία της γλώσσας JavaScript, οι μαθητές φαίνεται να ευχαριστήθηκαν αρκετά τον τρόπο προσέγγισης της γλώσσας. Νομίζω επίσης ότι ο τρόπος προσέγγισης των διαδικασιών ήταν πολύ πετυχημένος. Δηλαδή πρώτα να κατανοήσει ο μαθητής γιατί να χρησιμοποιήσει μία συνάρτηση και μετά να τη χρησιμοποιήσει. CodeAcademy Τάξη : Β' Λυκείου Μάθημα : Εφαρμογές Πληροφορικής Δραστηριότητα : Στη ιστοσελίδα CodeAcademy μπορεί κάποιος να μάθει διαδραστικά διάφορες γλώσσες προγραμματισμού όπως π.χ. JavaScript, HTML, CSS, Ruby και άλλες. Στα πλαίσια της "Ώρας του Κώδικα&quo

Η ώρα του κώδικα (Πρώτη Ημέρα)

Η «ώρα του κώδικα» είναι μια πρωτοβουλία του Code.org που έχει ως στόχο μαθητές από όλο τον κόσμο να υλοποιήσουν από 9-15 Δεκεμβρίου 2013 δραστηριότητες που αφορούν τον προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μάλιστα οι σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής προτείνουν και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή όλων των σχολείων στην παραπάνω εκπαιδευτική εβδομάδα (περισσότερες λεπτομέρειες ΕΔΩ ). Στα πλαίσια λοιπόν της παραπάνω πρωτοβουλίας επέλεξα να ασχοληθούμε με όλα τα τμήματα του σχολείου με διάφορες από τις προτεινόμενες δραστηριότητες. Έτσι σήμερα Δευτέρα 09/12/2013 υλοποιήθηκαν από διαφορετικά τμήματα οι εξής δύο δραστηριότητες: Lightbot Τάξη : Γ' Λυκείου Μάθημα : Πολυμέσα - Δίκτυα Δραστηριότητα : Στα πλαίσια της πρωτοβουλίας "Ώρα κώδικα" υλοποιήθηκε μία περιορισμένη έκδοση του παιχνιδιού Lightbot. Το παιχνίδι αποτελείται από τρία διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας που αφορούν βασικές γνώσεις προγραμματισμού, διαδικασίες και τη δομή επανάληψης. Εντυπώ