Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το νέο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος «Εφαρμογές Πληροφορικής»

Τη Δευτέρα 14 Απριλίου 2014 δημοσιεύθηκε (ΦΕΚ 934/Β/14-04-2014) το νέο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος "Εφαρμογές Πληροφορικής" της Α' τάξης του Γενικού Λυκείου. Το νέο πρόγραμμα θα αρχίσει να εφαρμόζεται από το σχολικό έτος 2014 - 2015.


Σκοπός τους μαθήματος
Να βοηθήσει τους μαθητές να συμπληρώσουν και να εμβαθύνουν τις γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις τους στην αξιοποίηση υπολογιστικών συστημάτων, Διαδικτυακών τεχνολογιών και εφαρμογών της Πληροφορικής στο σύγχρονο κόσμο ως εργαλείων μάθησης, σκέψης, έκφρασης, επικοινωνίας, εργασίας και συνεργασίας δια ζώσης και από απόσταση.

Ύλη του μαθήματος
Η ύλη του μαθήματος κατανέμεται ως εξής:

  1. Υλικό - Λογισμικό - Εφαρμογές (14 ώρες).
  2. Προγραμματιστικά περιβάλλοντα (12 ώρες).
  3. Επικοινωνία και Διαδίκτυο (14 ώρες).
  4. Συνεργασία και ασφάλεια στο Διαδίκτυο (14 ώρες).

Προτάσεις
Στις παραπάνω τέσσερις διαφορετικές ενότητες θα μπορούσαν να υλοποιηθούν οι εξής δραστηριότητες:
  1. Ενότητα 1η :Υλοποίηση απλών εφαρμογών με Lego MindStorms Nxt. Γνωριμία με online προγράμματα επεξεργασίας εικόνας (δείτε ένα παλαιότερο άρθρο μου) στα οποία οι μαθητές θα δημιουργήσουν απλά κολάζ ενώ μπορούν να συγκρίνουν τις εφαρμογές και ως προς τις δυνατότητες τους (δείτε ένα wiki που υλοποίησα παλαιότερα με τους μαθητές μου). Γνωριμία με διάφορους γνωστούς ιστότοπους (π.χ. skroutz και ricardo). Ενασχόληση και με άλλα θέματα όπως π.χ. οι 3d εκτυπωτές και οι άδειες χρήσης.
  2. Ενότητα 2η : Σχεδίαση και υλοποίηση μίας εφαρμογής σ' ένα προγραμματιστικό περιβάλλον. Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιώ υλικό για το περιβάλλον του GameMaker (δείτε τον ιστότοπο GameMakerClass) τον οποίο σκέφτομαι να βελτιώσω φέτος το καλοκαίρι. Θα πρότεινα επίσης το περιβάλλον του AppInventor για το οποίο θα ήθελα να δημιουργήσω φύλλα εργασίας. 
  3. Ενότητα 3η : Υλοποίηση και ενημέρωση ενός ιστολογίου στο περιβάλλον του ΠΣΔ ή του blogger. Εναλλακτικά θα μπορούσε να υλοποιηθεί μία ιστοσελίδα στο weebly ή το wix. Καλό θα είναι να γίνει συνδυασμός με μία web 2.0 εφαρμογή, όπως π.χ. το Animoto, για να δουν οι μαθητές πώς γίνεται ενσωμάτωση HTML κώδικα. Κάτι επίσης ενδιαφέρον θα ήταν οι μαθητές να εξασκηθούν σε online μαθήματα, όπως π.χ. είναι το CodeAcademy αλλά και μαθήματα που σχετίζονται με την ώρα του κώδικα (π.χ. μία σειρά 5 μαθημάτων στο CodeAvengers).
  4. Ενότητα 4η : Θα μπορούσαν οι μαθητές να ασχοληθούν με διάφορες web 2.0 εφαρμογές, όπως π.χ. είναι το ToonDoo και το Prezi. Άλλες ενδιαφέρουσες εφαρμογές είναι το Cacoo και το Glogster. Να συνεργαστούν online για τη δημιουργία εγγράφων στα Google Docs. Εγγραφή τους σε ένα μάθημα στο Edmodo.

Σχόλια

  1. Γιάννη σε χαιρετώ,

    διάβασα με ενδιαφέρον το άρθρο σου για το νέο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής και απλά ήθελα να σε ενημερώσω ότι έχω αρχίσει μια πρώτη προσπάθεια δημιουργίας φύλλων εργασίας για το App Inventor που αναφέρεις.
    Έχει δημιουργηθεί και σχετική ομάδα και ιστότοπος στο ΠΣΔ.

    http://blogs.sch.gr/appinventor/

    Μπορούμε να συνεργαστούμε και να κάνουμε κάτι από κοινού αν θέλεις. Μιλάμε σχετικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νίκο εννοείται ότι με ενδιαφέρει. Οπότε θα μιλήσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #6 (2021)