Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΕΠΠ : Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014

Τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2014 στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον μπορούν να χαρακτηριστούν βατά με μικρές δυσκολίες. Θα χαρακτήριζα αρνητικό τις πολλές μονάδες θεωρίας και τα εύκολα ερωτήματα στο θέμα Α. Τα θέματα Β, Γ και Δ κυμάνθηκαν σε ένα ικανοποιητικό επίεδο. Στη συνέχεια ακολουθεί σχολιασμός για κάθε θέμα ενώ αν θέλετε να δείτε τις εκφωνήσεις των θεμάτων και ενδεικτικές λύσεις τους πατήστε ΕΔΩ.


Θέμα Α
Στο θέμα Α1 τα ερωτήματα 2 και 4 πιστεύω ότι θα μπερδέψουν αρκετούς μαθητές. Το Α2 είναι αρκετά εύκολο όπως και το Α3. Κάποιοι μαθητές μάλλον θα μπερδευτούν στη σύγκριση των χαρακτήρων. Για το Α4 πιστεύω ότι τα 6 μόρια για το θέμα των εμφωλευμένων βρόχων είναι υπερβολικά και μάλλον θα είναι αυτό στο οποίο θα αποτύχουν οι περισσότεροι. Το Α5 είναι επίσης ένα εύκολο θέμα.

Θέμα Β
Το θέμα Β1 είναι ένα καλό θέμα το οποίο θα δυσκολέψει κάποιους μαθητές. Το θέμα Β2 είναι σχετικά εύκολο εκτός βέβαια από τη συνθήκη η οποία χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Βέβαια οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν όποια δομή επανάληψης θέλουν και όχι απαραίτητα την ΟΣΟ.

Θέμα Γ
Το θέμα Γ είναι ένα θέμα που απαιτεί προσοχή αφού ο μαθητής δε πρέπει να χρησιμοποιήσουν πίνακα. Το Γ1 είναι εύκολο. Το Γ2 θέλει ιδιαίτερη προσοχή αφού ο κώδικας πρέπει να τοποθετηθεί μετά την επανάληψη. Στο Γ3 πιστεύω ότι αρκετοί μαθητές θα χρησιμοποιήσουν μετρητή και όχι αθροιστή. Το Γ4 είναι ένα δύσκολο θέμα που επίσης θέλει αθροιστή.

Θέμα Δ
Τα θέματα Δ1 και Δ2 είναι εύκολα. Το Δ3 είναι λίγο πιο απαιτητικό αλλά χωρίς μεγάλες δυσκολίες. Το θέμα Δ4 είναι αρκετά απαιτητικό αφού απαιτεί η αναζήτηση να γίνει μέσα σε μία ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ. Επίσης στη συνέχεια έπρεπε οι μαθητές να επεξεργαστούν μέρη ενός πίνακα και αυτό είχε μία δυσκολία.

 
Συνοπτικά θα λέγαμε ότι η κατανομή των θεμάτων ήταν η εξής:
  1. Θέματα εύκολα : 52 μόρια (Α1, Α2, Α3, Α4βγδ, Α5, Β2, Γ1, Δ1, Δ2)
  2. Θέματα μέτρια : 21 μόρια (Α4α, Β1, Γ3)
  3. Θέματα μέτρια προς δύσκολα : 12 μόρια (Γ2, Δ3)
  4. Θέματα δύσκολα: 15 μόρια (Γ4, Δ4)

Σχόλια

  1. δηλαδη το διαγραμα ροης που εβαλα μεχρις_οτου θα το παρουν σωστο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως είναι ο κώδικας γίνεται και με ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ. Οπότε θα το πάρουν σωστό. Πρέπει βέβαια να είναι σωστά όλα τα υπόλοιπα.

      Διαγραφή
  2. Στο β2 ποσο χανω για την απλη επιλογη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαρτάται βέβαια πώς ακριβώς το έγραψες. Ωστόσο λογικά θα σου αφαιρεθούν (ανάλογα με το βαθμολογικό και τον βαθμολογητή) για πρόβλημα στην ΑΝ 2-3 μόρια. Αν ωστόσο το i<- i+ 1 το έχεις μέσα στην ΑΝ και όχι μετά πιθανόν να σου αφαιρεθεί ακόμα 1 μόριο.

      Διαγραφή
  3. βασικα το πέρασα για επανάληψη και όχι για επιλογη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η απάντηση είναι η ίδια. Υποθέτω επίσης ότι το i<- i + 1 είναι μετά την επανάληψη που έγραψες οπότε μάλλον θα χάσεις, όπως είπα, 2-3 μόρια ανάλογα με το βαθμολογικό και τον βαθμολογητή (πιο πιθανό για μένα 2 μόρια).

      Διαγραφή
  4. αν παρεις πινακα στο Γ θεμα ποσα μορια κατω εισαι;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το θέμα που αναφέρεις εμφανίστηκε για πρώτη φορά πριν μερικά χρόνια.

      Τότε είχαν αφαιρεθεί ανάλογα με το το βαθμολογικό και το βαθμολογητή 2 - 4 μόρια (οι περισσότεροι αφαιρούσαν 2 μόρια).

      Για φέτος θα έλεγα ότι μάλλον θα αφαιρούν 2 - 3 μόρια αφού ένα μεγάλο κομμάτι του Γ2 είναι μετά την επανάληψη.

      Διαγραφή
    2. υπαρχει περιπτωση να αφαιρεσουν πανω απο την μιση ασκηση? η και ολη?

      Διαγραφή
    3. συγνωμη δεν ειδα τα υπολοιπα σχολεια, εγω το εκανα ολο με πινακες και εχω αγχωθει δεν 3ερω ποσο 8α χασω :(

      Διαγραφή
    4. Αν όλα τα υπόλοιπα είναι εντάξει το πιθανότερο είναι να σου αφαιρεθούν 2-3 μόρια. Οπότε δε χρειάζεται να αγχώνεσαι.

      Αυτό που λες για τη μισή άσκηση ή και όλη να είσαι σίγουρος 100% ότι δε πρόκειται να συμβεί (με την υπόθεση πάντα ότι όλα τα άλλα είναι εντάξει).

      Διαγραφή
    5. μακαρι γιατι ειναι πραγματικα κριμα, αν μα8ετε κατι καινούργιο μπορειτε να με ενημερωσετε ειτε εδω ειτε στο email. μου?

      Διαγραφή
    6. Αυτό το οποίο σου λέω είναι αυτό που συνήθως συμβαίνει. Ωστόσο ο κάθε βαθμολογητής βαθμολογεί με τα δικά του κριτήρια. Άρα τελική απάντηση δεν υπάρχει.

      Και επίσης πολλά εξαρτώνται από αυτά που έχεις κάνει γενικά στην άσκηση.

      Διαγραφή
  5. Εγω δεν πιστεύω ότι ήταν εύκολο το διαγώνισμα!!είστε ο μόνος που άκουσα να το υποστηρίζει αυτό!!τα θέματα τρία και τέσσαρα πιστεύω ότι ήταν αρκετά δύσκολα και αν κάποιος δεν έχει κάνει συγκεκριμένες μεθοδολογίες στο φροντιστήριο δεν μπορεί να γράψει!!!όλα αυτά κατά την ταπεινή μου πάντα άποψη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ισχύει. Και καλοι μαθητες δυσκολευτηκαν και μπερδευτηκαν καθως ειχε μικροπαγιδες και ψιλοασαφιες...

      Διαγραφή
    2. Στο τέλος του σχολιασμού μου κατατάσω τα ερωτήματα με βάση το βαθμό δυσκολίας. Με βάση την κατάταξη (νομίζω ότι δε διαφωνείς με την κατάταξη) υπάρχουν 52 εύκολα μόρια αλλά και 21 μέτρια. Συνολικά δηλαδή 73 εύκολα ή μέτρια. Από την άλλη υπάρχουν 15 μόρια δύσκολα, δηλαδή για να γράψει κάποιος από 17-20.

      Με βάση το σκεπτικό αυτό θα θέματα όπως λέω είναι βατά με μικρές δυσκολίες. Δε τα χαρακτήρισα πουθενά εύκολα.

      Η αντίληψη η δική σου αλλά και πολλών άλλων (καθηγητών αλλά και φροντιστηρίων) οφείλεται κυρίως στο θέμα Α4α που ήταν 6 μόρια πο θα στερήσει από κάποιος καλούς μαθητές το 100. Ωστόσο το θέμα αυτό μπορείς μεν να το χαρακτηρίσεις άστοχο αλλά όχι δύσκολο.

      Διαγραφή
    3. Θα πρότεινα επίσης, όταν χαρακτηρίζουμε τα θέματα, να σκεφτόμαστε όλους τους μαθητές και όχι μόνο αυτούς που γράφουν 20.

      Διαγραφή
  6. το θέμα γ με χρήση πίνακα το έχω κάνει ολόσωστο! δεν γίνεται να μου κόψουν τα μισά μόρια και παραπάνω! εσείς τι λέτε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απάντησα και προηγουμένως. Η άποψη μου, η οποία στηρίζεται σε παρόμοια περίπτωση παλαιότερων Πανελλαδικών, είναι ότι θα κόψουν 2-3 μόρια. Υποθέτω βέβαια και πάλι ότι το Γ2 το ολοκλήρωσες μετά την επανάληψη.

      Διαγραφή
    2. ναι αλλά μέχρι το Γ2 δεν χρησιμοποίησα ουσιαστικά τον πίνακα! τον πίνακα τον χρησιμοποίησα στα Γ3,Γ4

      Διαγραφή
    3. Για το λόγο αυτό σου λέω 2-3 μόρια. Ένα για το Γ2, ένα για το Γ3 και ένα για το Γ4. Σκέψου ότι και στο Γ2 χρησιμοποιείς αθροιστή.

      Βέβαια αν όλα τα υπόλοιπα είναι εντάξει το πιο πιθανό είναι να σου κόψουν 2 μόρια.

      Διαγραφή
    4. Τα μόρια που μου λέτε είναι στα 100 ή στα 20? :P

      Διαγραφή
    5. Είναι στα 100.

      Απλά η απάντηση είναι για τα 20 μόρια του θέματος Γ.

      Διαγραφή
    6. Τότε δεν υπάρχει λόγος να ανησυχώ. Έχετε δίκιο. Σας ευχαριστώ και πάλι.

      Διαγραφή
    7. Έτσι νομίζω.

      Σου εύχομαι επίσης να έχεις καλά αποτελέσματα και στην ΑΕΠΠ και στα άλλα μαθήματα.

      Διαγραφή
    8. Σαν βαθμολογητής, σου λέω ότι η οδηγία που μας δόθηκε είναι ότι αν χρησιμοποιηθεί πίνακας στα Γ3,Γ4 αφαιρούνται 4 μονάδες.

      Διαγραφή
    9. Ευχαριστώ για την ενημέρωση. Ωστόσο αυτό που λες με προβληματίζει λίγο επειδή η επιτροπή ποτέ δεν λέει πώς θα βαθμολογήσει ένας βαθμολογητής ένα θέμα.

      Πιστεύω ότι αυτό που αναφέρεις είναι μία συμφωνία που κάνατε στο δικό σου βαθμολογικό ή είναι κάτι που σας είπε να κάνετε ο υπεύθυνος καθηγητής. Εννοώ ότι αποκλείεται να είδες επίσημο χαρτί που να περιείχε μία τέτοια οδηγία.

      Διαγραφή
  7. επίσης τα υπόλοιπα θέματα τα έχω ελέγξει και τα έχω κάνει σωστά με εξαίρεση 1 μονάδα στα 100 στο Α2. Προνοεί κάπως καλύτερα αυτό τον εξεταστή?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα θέματα να ξέρεις ότι είναι ανεξάρτητα. Ο κάθε βαθμολογητής παραδίδει βαθμολογία για κάθε επιμέρους ερώτημα.

      Ωστόσο όταν είναι να αποφασίσει αν θα σου κόψει 2 ή 3 μονάδες το υπόλοιπο γραπτό παίζει σημαντικό ρόλο.

      Βέβαια μιλάμε για διαφορές το πολύ 1-2 μόρια οπότε δε χρειάζεται να στεναχωριέσαι τόσο πολύ.

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σας.Απλά στο αεππ είμαι μαθητής που λύνει τα θέματα συνήθως χωρίς την χρήση πινάκων εάν είναι δυνατόν.Στις εξετάσεις σήμερα προτίμησα πίνακα λόγω του Γ4 αλλά όπως φαίνεται δεν πρόσεξα και την πάτησα.Σας ευχαριστώ και πάλι.

      Διαγραφή
    3. Χαίρομαι που βοήθησα. Για ένα τέτοιο λάθος πάντως δε χρειάεται να στεναχωριέσαι.

      Εύχομαι καλή συνέχεια και καλά αποτελέσματα σε όλα τα μαθήματα.

      Διαγραφή
  8. εγω σχετικα με το Γ2 επειδη δεν διευκρινιζε ποσο θα ηταν το συνολικο ποσο αν ηταν πανω απο 500,δεν ηξερα αν οι δοσεις ξοφλουσα ακριβως το ποσο η πηγαινε και παρα πανω και εκανα τον παρακατω αλγοριθμο
    .
    .
    .
    μ<-20
    κ<-1
    οσο μ+5 ο τοτε
    μ<- ποσο
    z<-0
    κ<-κ+1
    τελος αν
    ουσιαστικα αν η τελευταια δοση ηταν ας πουμε 100 καιτ ο υπολοιπο 30 θα πληρωνε επιπλεον? για αυτο εκανα την τελευταια δοση ξεχωρισα..δεν ξερω ολοι οσους ρωτησα το καναν διαφορετικα αλλα δωστε του λιγη προσοχη και απαντηστε μου αν ειναι σωστο η λαθος, ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μ<-20
    κ<-1
    ποσο <- ποσο - 20
    οσο (μ+5)<= 20 επαναλαβε
    μ<-μ+5
    ποσο<- ποσο - μ
    κ<-κ=1
    τελος επαναληψης
    αν ποσο>0 τοτε
    μ<-ποσο
    ποσο<-0
    κ<-κ+1
    τελος αν
    αυτο κοιταξτε γιατι τα προηγουμενα δεν δημοσιευτηκαν οπως ηθελα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα ήταν πάνω από 500 αφού αλλιώς έπρεπε να βγάλεις μήνυμα.

      Η επανάληψη πάντως που δίνεις δεν εκτελείται ποτέ. Μάλλον κάτι άλλο εννοείς.

      Διαγραφή
    2. Με βάση τη λογική σου το σωστό θα ήταν:

      ποσο <- ποσο - 20
      κ <- 1
      ΟΣΟ ποσό > 0 επανάλαβε
      ποσο <- ποσο - 5
      κ <- κ + 1
      ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΗΨΗΣ

      Διαγραφή
    3. οσο (μ+5) <= ποσο ειχα κανονικα...συγνωμη ειμαι ακομη επιρεασμενος απ τις πανελληνιες :P ... τελος παντως

      Διαγραφή
    4. Έχεις λάθη στον κώδικα. Η συνθήκη έπρεπε να είναι (μ+5)<= αρχικό_ποσό. Εσύ όμως μειώνει κάθε φορά το ποσό οπότε κάνεις λιγότερες επαναλήψεις.

      Επίσης το ποσό πρέπει να μειώνεται κατά 5 και όχι κατά μ. Φαντάσου ότι μετά από λίγο θα μειώνεται πολύ γρήγορα.

      Θα έλεγα ότι οι δόσεις θα μετρήσουν για 4 μόρια οπότε λογικά θα πάρεις 2 ή 3 μόρια από τα 4.

      Διαγραφή
    5. οκ δεν πειραζει και τοσα να παρω καλα ειναι που δεν νομιζω να κατσουν και πολυ θα μου το βαλουν χ κατευθειαν.ευχαριστω παντως για το χρονο και το ενδιαφερον σας.

      Διαγραφή
    6. Αυτό που λες δεν ισχύει. Κανένας δε διαγραφεί έτσι μία απάντηση. Η απάντηση σου έχει μάι λογική που αξίζει κάποια μόρια. Άρα να είσαι σίγουρος ότι θα σου τα δώσουν.

      Εύχομαι σε κάθε περίπτωση καλά αποτελέσματα.

      Διαγραφή
  10. Στο Α3, δινονται πριν την έκφραση δινονται οι τιμες των μεταβλητών Χ=8 και Χ=4.
    Στη συνέχεια στην έκφραση αν κανείς θέσει και τα "Χ"="8" και "Υ"="4" το οποίο απο ότι
    βλπεπω σε λύσεις είναι λάθος, θα τιμωρηθεί γι αυτό σε όλα τα υποερωτήματα του Α3 ?
    Αν οι απαντύησεις του είναι όλες σωστές με βάση αυτή τη λάθος παραδοχή, πόσες απο τις
    5 μονάδες των τεσσάρων υποερωτημάτων θα χάσει κατά τη γνώμη σας ?
    Θεωρώ ατυχή την εκφώνηση από το γεγονός ότι προηγείται ο προσδιορισμός της τιμής των Χ και Υ. Θεωρητικά και αριθμοί με συγκεκριμένες τιμές (όχι μεταβλητές) μπροεί να
    πάρουν τη θέση χαρακτήρα και ισχύει ότι¨"8">"4" στην περίπτωση αυτή. Συμφωνείτε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που λες ζητείται από το Α3α. Άρα θα χάσεις 1 μονάδα.

      Ωστόσο το λάθος δε θα μεταφερθεί στα επόμενα ερωτήματα. Αυτό σημαίνει ότι θα πάρεις τις υπόλοιπες 4 αν έκανες όλα τα υπόλοιπα σωστά.

      Στο τελευταίο που λες θα διαφωνήσω αφού είναι σημαντικό να αναγνωρίζει ένας μαθητής τη διαφορά ανάμεσα στη μεταβλητή Χ και στο χαρακτήρα "Χ". Μιλάμε για προγραμματισμό και όχι για μαθηματικά.

      Δηλαδή η άποψη μου είναι ότι θα πάρεις 4 από τα 5 μόρια.

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστώ για την άμεση και ξεκ΄΄αθαρη απάντηση,
      ελπίζω πράγματι να στοιχίσει μόνον ενα μόριο.
      Σίγουρα η διάκριση ανάμεσα σε μια μεταβλητή και ένα χρακτήρα είναι
      σημαντική και το θέμα είχε ένα χρήσιμο στόχο. Ομως έχω την αίσθηση ότι
      σωστότερη διατύπωση θα ήταν να δοθεί πρωτα η έκφραση και στη συνέχεια
      να διατυπωθεί .."για τις τιμές των μεταβλητών Χ=8 και Υ=4 ..."
      Οταν προσδιορίζονται οι τιμές των Χ και Υ πριν την έκφραση
      (θεωρητικά σε 'ένα προηγούμενο στάδιο του προγράμματος),
      είναι πλέον αριθμοί και εχω την αίσθηση ότι θα μπορούσαν να
      επιλεγούν σε επόμενο στάδιο του προγράμματος (το συγκεκριμένο του
      ερωτήματος) και ως χαρακτήρες.

      Διαγραφή
    3. Χαίρομαι που βοήθησα να ξεκαθαρίσεις τα πράγματα. Πάντως και πάλι θα διαφωνήσω αφού στον προγραμματισμό το συγκεκριμένο ζήτημα δεν εξαρτάται από την όποια διατύπωση.

      Εύχομαι πάντως να έχεις καλά αποτελέσματα και στην ΑΕΠΠ και στα άλλα μαθήματα.

      Διαγραφή
  11. το διαγραμμα ροης μπορουσαμε να το κανουμε και με μεχρις_οτου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η συγκεκριμένη άσκση μπορεί να υλοποιηθεί με κάθε δομή επανάληψης. Αρκεί βέβαια να υλοποιείται σωστά.

      Διαγραφή
  12. Το θεμα Β2 ειναι λυμενο στο τετραδιο του μαθητη στο 4ο κεφαλαιο, το οποιο ομως δεν ειναι εκτος υλης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Β2 είναι άσκηση και όχι θεωρία. Άρα είτε είναι είτε δεν είναι στο τετράδιο μαθητή δεν έχει καμία σημασία.

      Διαγραφή
  13. i<-1. αρχή επανάληψης. Διάβασε κωδ[i],τεμ[i],τιμή[i] i<-i + 1. μέχρις_ότου κωδ[i]=0. Κ<- i-1. ΕΤΣΙ ΞΕΚΙΝΙΣΑ ΤΟ ΘΕΜΑ Γ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑ ΤΟ Κ ΣΤΗΝ ΓΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΣΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ ΟΣΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ...ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ Η ΛΟΓΙΚΗ; ΘΑ μου κόψουν πολλά που έλυσα την άσκηση με πίνακα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα θα σου κόψουν. Αν όλα τα υπόλοιπα είναι σωστά πιστεύω ότι θα σου κόψουν 2 ή 3 μόρια στα 20 (βέβαια αυτό είναι μία εκτίμηση αφού όλα εξαρτώνται από το βαθμολογικό αλλά και από τους βαθμολογητές που θα σε βαθμολογήσουν).

      Βέβαια υπάρχει περίπτωση, επειδή μετά χρησιμοποιείς ΓΙΑ (κάτι που σε ευνοεί) κάποιοι να σου κόψουν 1-2 μόρια ακόμα.

      Διαγραφή
    2. και εγω το ιδιο εχω κανει φιλε , και γενικα και αλλα παιδια που ρωτησα μου ειπαν οτι το εκαναν με αυτον τον τροπο , παντως το σιγουρο ειναι οτι δεν μπορουμε να γνωριζουμε με ακριβεια ποσο 8α μασ κοψουν.
      ΥΣ. στο σχολικο βιβλιο υπαρχει καποιο σημειο στο οποιο χρησιμοποιει πινακα χωρις να γνωριζει εκ των προτέρων το πληθος των επαναληψεων . Η σελιδα αυτη την στιγμη μου διαφευγει.

      Διαγραφή
    3. Θεωρώ το δικό μας τρόπο πιο έξυπνο από τον άλλο που δεν χρησιμοποιεί πίνακες...βέβαια αν ήταν πρόγραμμα δεν θα μπορούσαμε να δηλώσουμε τον πίνακα στο τμήμα δηλώσεων

      Διαγραφή
    4. Αυτό που λες μπορεί να ισχύει (να είναι πιο έξυπνος ο κώδικας) αλλά στον προγραμματισμό δουλεύουμε με κανόνες και όταν ένας κανόνας παραβιάζεται θεωρούμε ότι το πρόγραμμα είναι λανθασμένο.

      Δυστυχώς ή ευτυχώς το μάθημα δεν είναι θεωρητικό να λέμε ότι είναι περίπου σωστό. Σε μας ή είναι 100% σωστό ή είναι λάθος.

      Διαγραφή
  14. Συγγνώμη έγραψα το σχόλιο με το κινητό και βγήκε χαλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανένα πρόβλημα, ήταν κατανοητό αυτό που έγραψες.

      Διαγραφή
    2. Οκ ...ευχαριστώ πολύ για τις άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις σου

      Διαγραφή
  15. Να κάνω μια ερώτηση για το ερώτημα Γ2. Ενώ ο κώδικας μου είναι σωστός, τον έβαλα μεσα στην επανάληψη. Πόσο εκτιμάτε οτι θα μου κόψουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λογικά θα σου αφαιρέσουν έως 2 μόρια. Είναι βέβαια πιθανό κάποιοι βαθμοληγητές να αφαιρούν 1 μόνο μόριο. Υποθέτω βέβαια ότι τόσο ο λογαριασμός είναι εντάξει όσο το ίδιο το μήνυμα αλλά και ο υπολογισμός των δόσεων.

      Διαγραφή
    2. Απο οτι βλέπω στις λύσεις εχω κανει ακριβώς το ίδιο, ελπίζω για το καλύτερο! Ευχαριστώ πάρα πολυ.

      Διαγραφή
  16. Να κάνω κι εγώ 2 ερωτήσεις: Πρώτον, στο ερώτημα Γ4 θεώρησα ότι η μέγιστη τιμή θα εμφανιστεί μόνο μία φορά, και επομένως βρήκα πότε θα εμφανιστεί αυτή και για την κάθε καινούρια μέγιστη τιμή αποθήκευα σε μεταβλητή max_τεμάχια τον αριθμό των τεμαχίων που είχε εισάγει ο χρήστης μαζί με την τιμή αυτή. Δεν σκέφτηκα (ή μάλλον δεν το κατάλαβα από την εκφώνηση) ότι θα μπορούσε να επαναληφθεί η ίδια τιμή και άρα να προσθέσω τα τεμάχια... Πόσο θεωρείτε ότι θα μου κοπεί; (Μάλιστα σε κάποιες λύσεις φροντιστηρίων έχω δει να κάνουν αυτό ακριβώς που έκανα κι εγώ). Επίσης θα παίξει ρόλο ότι λογικά το γραπτό μου κατά τ άλλα πρέπει να είναι σωστό; :P
    Δεύτερον, θα ήθελα να μου πείτε γιατί είναι σωστή η χρήση της μέχρις_ότου στο διάγραμμα ροής. Δεν χάνεται με αυτό τον τρόπο μία επανάληψη; Επίσης ο έλεγχος της συνθήκης γίνεται στην αρχή το οποίο είναι χαρακτηριστικό της Όσο... (Πληροφοριακά ρωτάω αφού το έχω κάνει με όσο I<=200 )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για το max θεωρώ οτί σίγουρα θα σου κόψουν 2 μόρια αν και το πιο πιθανό είναι 3.

      Για το δεύτερο ερώτημα η ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ είναι σωστή γιατί ο συγκεκριμένος κώδικας εκτελείται τουλάχιστον μία φορά. Άρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν όλες οι δομές επανάληψης. Με την ΟΣΟ που το έκανες είναι το πιο ξακάθαρο αλλά και τα άλλα θεωρούνται σωστά.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ. Επίσης να ρωτήσω... Στο θέμα Δ4 στην εξωτερική επανάληψη χρησιμοποίησα Όσο βρέθηκε=ΨΕΥΔΗΣ επανάλαβε... και η υπόλοιπη λύση είναι ίδια με αυτές που έχω δει ως σωστές. Απλά παντού βλέπω την λύση με μέχρις_ότου και πουθενά δεν την έχω δει με Όσο. Παρ'όλα αυτά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι είναι σωστό...

      Διαγραφή
    3. Ο έλεγχος μπορεί να γίνει είτε με ΟΣΟ είτε με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ. Οπότε δε χρειάζεται να ανησυχείς.

      Διαγραφή
    4. Ευχαριστώ πολύ για τις άμεσες απαντήσεις!

      Διαγραφή
  17. Καλημέρα, να ρωτήσω κι εγώ δύο πράγματα? Στο Γ4 είπα
    ΑΝ ΤΙΜΗ>MAX τότε
    MAX<-ΤΙΜΗ
    Χ<-τεμαχια
    Αλλιώς_Αν ΤΙΜΗ=MAX τότε
    Χ<-Χ+τεμαχια
    Τέλος_Αν

    Και επίσης στο Δ4 βρήκα μια μόνο βδομάδα, την θεώρησα Δηλαδή μοναδική.. από αυτά πόσο λέτε ότι θα μου κόψουν απ το καθένα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλημέρα σας. Θα ήθελα να σας ρωτήσω 2 πραγματάκια μήπως ξεκαθαρίσω αν έχω εξασφαλίσει έστω έναν ικανοποιητικό βαθμό.
    1) το Α5 το ελυσα μετα απο αρκετη ωρα ετσι, ο αλλος γρηγορος τροπος με το Α+Β δε μου ηρθε καν δεν ξερω γιατι.
    Α<--1
    Β<--0
    Αρχή_επανάληψης
    Β<--Β+101+(Α-1)div2
    Α<--Α+4
    Μέχρις οτου Α>200
    Παίζει να κάνει καλή εντύπωση για το παρακάτω;

    2)το 3ο το έκανα ολοκληρο με πινακα, με τη λογικη οτι ηθελα να διατηρησω τα δεδομενα μ εως το τελος του αλγοριθμου. Ετσι εκανα δυο πινακες για αριθμο τεμ και για τιμη τεμ κ οχι για κωδικο μιας και τον χρησιμοποιω μονο για κλεισει η επαναληψη. Τελος παντων, παρα αυτο το αμαρτημα της χρησης πινακα, φροντισα να ειναι προσεγμενος ο αλγοριθμος και να μην εχει λαθη. Απλα στο Γ2 καταλαβα οτι οι δοσεις θα αυξανονται κατα 20 +5*(πληθος_μηνων -1)καθε μηνα. Δλδ 20 τον πρωτο 45 τον δευτερο 75 τον τριτο κ ουτω καθεξης…δλδ εκανα λαθος μονο στην εντολη εκχωρησης που θα αλλαζει τη δοση.

    Πόσο θα λέγατε θα μου κόψουν; θα επηρεάσει μήπως θετικά το 1) ; ελπίζω γύρω στα 4-5 μόρια στη χειρότερη, γιατί είναι κρίμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΤΟ Α5 είναι σωστό. Αυτό που λες πάντως για την καλή εντύπωση δεν ισχύει.

      Στο θέμα Γ πιστεύω ότι μάλλον θα σου κόψουν 3 μονάδες για τον πίνακα και 1-2 μονάδες για τις δόσεις. Δηλαδή το πιθαότερο είναι να χάσεις 4-5 μοάδες.

      Συγχαρητήρια πάντως και για τη λύση στο Α5.

      Διαγραφή
  19. Να κάνω μια ερώτηση σχετικά με το θέμα Α1. Στο δεύτερο σωστό λάθος που αναφέρεται στο σκοπο της ταξινόμησης νομίζω πως υπάρχει μια ασάφεια. Το σχολικό βιβλίο στη σελίδα 66 αναφέρει ότι "Απο το προηγούμενο παράδειγμα έγινε σαφές ότι ο σκοπος της ταξινόμησης είναι να διευκολυνθεί στη συνέχεια η αναζήτηση των στοιχείων του ταξινομημένου πίνακα"(το παράδειγμα βρίσκεται στη σελίδα 65). Επομένως στα θέματα απομονώθηκε μια έκφραση που κατα τη γνώμη μου δεν στέκει μονη της χωρις αυτά που αναφέρει προηγουμένως το σχολικό βιβλίο. Εξάλλου έτσι όπως έχει παρατεθεί το σωστό λάθος προκύπτει οτι η ταξινόμηση χρησιμοποιήται μόνο γι αυτο το λόγο. Όμως ταξινόμηση γίνεται πχ και για την εμφάνιση κατά αύξουσα σειρά των στοιχείων ενος πίνακα ή διευκόλυνση της ομαδικής επεξεργασίας. Επομένως ένας απο τους σκοπούς της ταξινόμησης είναι η διευκόλυνση της αναζήτησης. Θα ήθελα λοιπόν να μου πείτε ποιά είναι λοιπόν η δική σας άποψη σχετικα με το συγκεκριμένο ερώτημα. Πιστεύω πως πρέπει να πάρουν και τις δύο απαντήσεις σωστές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το τελευταίο που λες δε μπορεί να γίνει και ούτε πρόκειται να γίνει γιατί απλά οι απαντήσεις στις ερωτήσεις Σ-Λ δε μπορούν να αμφισβητηθούν από τους βαθμολογητές.

      Τώρα για το ερώτημα ΣΛ θα συμφωνήσω ότι ήταν αστοχία της επιτροπής ο τρόπος με τον οποίο μπήκε.

      Ωστόσο όταν κάποιος καταλαβαίνει ότι το ερώτημα μιλάει για αποκλειστικό σκοπό κάνει ερμηνεία της ερώτησης. Η ερώτηση μιλάει απλά για σκοπό.

      Άρα νομίζω ισχύουν τα εξής:
      1) Η ερώτηση ήταν άστοχη.
      2) Δυστυχώς η ερώτηση θα μετρήσει μόνο ως σωστή.

      Διαγραφή
  20. Καλημέρα, να ρωτήσω κι εγώ δύο πράγματα? Στο Γ4 είπα
    ΑΝ ΤΙΜΗ>MAX τότε
    MAX<-ΤΙΜΗ
    Χ<-τεμαχια
    Αλλιώς_Αν ΤΙΜΗ=MAX τότε
    Χ<-Χ+τεμαχια
    Τέλος_Αν

    Και επίσης στο Δ4 βρήκα μια μόνο βδομάδα, την θεώρησα Δηλαδή μοναδική.. από αυτά πόσο λέτε ότι θα μου κόψουν απ το καθένα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο Γ4 που αναφέρεις δε διακρίνω κάποιο λάθος.

      Τώρα για το Δ4 θα σου κόψουν έως 2 μονάδες (υποθέτω βέβαια ότι υπολόγισες τα στοιχεία και για τις 4 εβδομάδες).

      Διαγραφή
    2. Στο Γ4 κάπου το είδα χωρίς την περίπτωση με το αλλιώς γι αυτό ρώτησα.. Στο Δ4 ναι υπολόγισα το άθροισμα για κάθε μια από τις 4 εβδομάδες και μετά απλά βρήκα ένα MAX από αυτα τα 4 και εμφάνισα τον αριθμό της εβδομάδας που βρέθηκε το MAX..
      Ευχαριστώ για την απάντηση :)

      Διαγραφή
  21. Καλημερα σας! Θα ηθελα να υποβαλω ενα ερωτημα σχετικα με το θεμα Γ! Εγω οπως και 70.000 ακομη ατομα πανελλαδικως που εξεταστηκαμε σ αυτο το μαθημα αντικρισαμε στο τελος το θεματων στο χωριο με τα "Σχολια" πως οποιαδηποτε απαντηση επιστημονικα τεκμηριωμενη θεωρειται σωστη! Πως γινεται τοτε ενα θεμα (Γ) το οποιο εχει λυθει με τροπο ολοσωστο σε θεμα προγραμματισμου και πληροφορικης να θεωρηθει λαθος? Και το πλεον παραλογο:για ποιον λογο να αφηνεται στην κριση του εξεταστη και στο κατα ποσο ξυπνησε "καλα" εκεινη την μερα ποσα μορια θα κοψει απ το θεμα αυτο! Αυτη ακριβως ειναι η στιγμη η οποια μαρτυρα το οτι η παιδεια μας νοσει και οτι το μελλον μας κρινεται απ την κριση του καθε πληροφορικου που θα διορθωσει ενα γραπτο με σκοπο να παρει το χαρτζιλικι που του αναλογειται! Ευχαριστω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα αυτά που λες ισχύουν και εφαρμόζονται από τους βαθμολογητές. Αν γίνεις βέβαια πιο συγκεκριμένος (ποιο πρόβλημα δηλαδή υπάρχει) να μπορέσω να σου απαντήσω και εγώ πιο συγκεκριμένα.

      Ωστόσο, αν αναφέρεσαι στους πίνακες, θα ήθελα να σου αναφέρω τα εξής: Όταν κάποιος είναι προγραμματιστής (και εγώ έχω δουλέψει ως προγραμματιστής) δουλεύει με κάποια εργαλεία τα οποία έχουν πάντοτε περιορισμούς. Δηλαδή π.χ. αν εγώ προσπαθούσα να τρέξω τα τελευταία windows με έναν υπολογιστή του 1990 απλά δε θα γινόταν. Το ίδιο ισχύει και για τους περιορισμούς κάθε γλώσσας.

      Οι προγραμματιστές δημιουργούμε και πρέπει να δημιουργούμε προγράμματα τα οποία δουλεύουν και όχι να δημιουργούμε θεωρητικά σωστά προγράμματα τα οποία δε μπορούν να εκτελεστούν.

      Και το τελευταίο που λες για το χαρτζιλίκι είναι αρκετά βαρύ και πίστεψε με δεν ισχύει για την πλειοψηφία των καθηγητών.

      Διαγραφή
    2. Ασφαλως αναφερομαι στο θεμα χρησης πινακων για την λυση του θεματος Γ! Ποιο ακριβως ειναι το λαθος στην χρηση τους? Το μη ακριβες μεγεθος? Ποιο?

      Διαγραφή
    3. Σύμφωνα με την ύλη οι πίνακες είναι στατικές δομές, συνεπώς πρέπει το μέγεθος τους να προσδιορίζεται πριν τη φάση της εκτέλεσης.

      Αν π.χ. εσύ δηλώσεις μέγεθος Ν (διάλεξε ότι αριθμό θέλεις) με περιορίζεις να σου δώσω Ν στοιχεία κάτι που είναι λάθος αφού εγώ πρέπει να έχω το δικαίωμα να σου δώσω Ν + 1 στοιχεία.

      Σε κάθε περίπτωση πάντως το θέμα ξεκαθάρισε το 2010 που υπήρχε το ίδιο πρόβλημα (εννοώ υπέρ της μη χρήσης πινάκων).

      Διαγραφή
    4. Αυτο ακριβως κ.Ιωαννη! Στην περιπτωση κατα την οποια ζητουνταν προγραμμα αντι αλγοριθμου στο οποιο οφειλα να δηλωσω το μεγεθος του πινακα τοτε ασφαλως η χρηση πινακα θα ηταν κατι λαθεμενο! Στον αλγοριθμο ομως στον οποιο δεν δηλωνω το ακριβες μεγεθος του πινακα η χρηση του ειναξ ολοσωστη!

      Διαγραφή
    5. Θα ήθελα να διευκρινίσω λίγο την έννοια του αλγορίθμου.

      1) Οι αλγόριθμοι που γράφουμε είναι στην ουσία προγράμματα (αν διαφωνείς σε αυτό είναι σα να λες ότι μπορείς να γράψεις τον αλγόριθμο και με ελεύθερο κείμενο, πράγμα που νομίζω ότι δεν θα το έκανες).

      2) Οι αλγόριθμοι που γράφουμε πρέπει να είναι υλοποιήσιμοι και να λύνουν προβλήματα (αλλιώς παραβιάζεται το κριτήριο της αποτελεσματικότητας). Σκέψου ότι δεν υπάρχει ούτε μία γλώσσα προγραμματισμού στην οποία στατικές δομές δεδομένων, όπως είναι οι πίνακες, να μπορούν να έχουν μεταβλητό μέγεθος.

      3) Όλα αυτά περί στατικών δομών δεν αναφέρονται στα κεφάλαια της ΓΛΩΣΣΑΣ αλλά στο 3ο κεφάλαιο. Αυτό απλά σημαίνει ότι ούτε σε πρόγραμμα ούτε σε αλγόριθμο μπορείς να χρησιμοποιήσεις πίνακα με μεταβλητό μέγεθος.

      Διαγραφή
  22. θα ηθελα να ρωτησω για το διαγραμμα που εκανα μπουρδα ποσα μορια θα παρω.. θα χρησιμοποιω την λεξη εκχωρηση αντι για βελακι επειδη δεν εχει το κινητο!
    ι εκχωρηση 1
    s εκχωρηση 0
    αρχη_επαναληψης
    αν ι>200 τοτε
    εκτυπωσε s
    αλλιως
    διαβασε m
    αν μ>10 τοτε
    s εκχωρηση s+m
    τελος_αν
    τελος_αν
    ι εκχωρηση ι+1 τελος_επαναληψης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η επανάληψη σου είναι λάθος και χωρίς μάλιστα να βάεις κάπου μία συνθήκη. Το λογικό είναι να σου βάλουν έως 4 μόρια (το πιθανότερο για μένα είναι τα 3 μόρια).

      Διαγραφή
  23. Να κανω μια ερωτηση, ελυσα το θεμα Δ με προγραμμα..Θα χασω μορια??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι δε θα χάσεις. Είτε κάποιος χρησιμοποιήσει αλγόριθμο είτε πρόγραμμα θεωρείται σωστό.

      Το ανάποδο βέβαια δεν ισχύει. Δηλαδή να ζητηθεί πρόγραμμα και κάποιος να γράψει αλγόριθμο.

      Διαγραφή
  24. Εγω δεν καταλαβα τον λογο που θεωρειται λαθος η χρηση πινακα στο θεμα Γ. Μπορείτε να μου το διευκρινισετε;; Ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αντιγράφω από προηγούμενο σχόλιο:

      Σύμφωνα με την ύλη οι πίνακες είναι στατικές δομές, συνεπώς πρέπει το μέγεθος τους να προσδιορίζεται πριν τη φάση της εκτέλεσης.

      Αν π.χ. εσύ δηλώσεις μέγεθος Ν (διάλεξε ότι αριθμό θέλεις) με περιορίζεις να σου δώσω Ν στοιχεία κάτι που είναι λάθος αφού εγώ πρέπει να έχω το δικαίωμα να σου δώσω Ν + 1 στοιχεία.

      Σε κάθε περίπτωση πάντως το θέμα ξεκαθάρισε το 2010 που υπήρχε το ίδιο πρόβλημα (εννοώ υπέρ της μη χρήσης πινάκων).

      Διαγραφή
  25. Στο Γ4 εχω την εντυπωση ότι το παρακάτω είναι λάθος.

    ΑΝ ΤΙΜΗ>MAX τότε
    MAX<-ΤΙΜΗ
    Χ<-τεμαχια
    Τέλος_Αν
    Αν ΤΙΜΗ=MAX τότε
    Χ<-Χ+τεμαχια
    Τέλος_Αν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η απάντηση αυτή είναι όντως λάθος. Αυτό συμβαίνει επειδή το ΜΑΧ αλλάζει τιμή.

      Σκέψου π.χ. ότι το MAX έχει τιμή 10 και η νέα τιμή είναι 15.

      Τότε η πρώτη ΑΝ θα κάνει το MAX ίσο με 15 και το Χ ίσο με τεμάχια.
      Στη δεύτερη τώρα ΑΝ, επειδή το MAX άλλαξε, η συνθήκη θα είναι ΑΛΗΘΗΣ οπότε στο Χ θα προσθετούν ξανά (για δέυτερη φορά) τα ίδια τεμάχια.

      Θα ήταν σωστό όμως αν άλλαζες τη σειρά των δύο ΑΝ.

      Διαγραφή
  26. Στο Γ2 χρησιμοποιησα εμφωλευμενα Αν στο εσωτερικο του βροχου...ειναι λαθος ολο το ερωτημα;; θα χαθουν ολες οι μοναδες;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πρώτο λάθος είναι ότι έβαλες τον υπολογισό μέσα στην επανάληψη.Αυτό θα σου στοιχίσει νομίζω 2 μονάδες ή και 3 (το πιο πιθανό για μένα 2 μονάδες). Οι υπόλοιπες 3-4 μονάδες θα εξαρτηθούν αν έκανες σωστά τον υπολογισμό των δόσεων, αν υπολόγισες σωστά τον λογαριασμό και αν εμφάνισες σωστά το μήνυμα.

      Διαγραφή
    2. Ενδεχεται δηλαδη να μου παρει σωστα τη χρηση της Δομης Επιλογης αντι Επαναληψης;

      Διαγραφή
    3. Αν θέλεις γράψε τη λύση που έδωσες επειδή δεν έχω καταλάβει καλά πώς έχεις απαντήσει.

      Διαγραφή
    4. Αν λ<=500 τοτε
      Εμφανισε "...."
      Αλιως
      Πλ<-πλ+1
      Αν πλ=1 τοτε
      Δ<-20
      Αλλιως
      Δ<-20+(πλ-1)*5
      Τελος_αν
      Τελος αν

      Διαγραφή
    5. Η απάντηση σου δυστυχώς δεν είναι σωστή. Το πιθανότερο είναι να πάρεις 1 μονάδα από τις 6. Αυτό όχι μόνο γιατί χρησιμοποιείς ΑΝ αλλά γιατί δουλεύεις με βάση το πλήθος και όχι με βάση τα συνολικά χρήματα.

      Διαγραφή
    6. Εύχομαι πάντως καλά αποτελέσματα και καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  27. Καλησπερα. Θα ηθελα να ρωτησω πως θα κρινατε μια λυση με χρηση πινακα τριων διαστασεων στο Θεμα Δ, αν δεν περιεχει συντακτικα/λογικα λαθη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα απαντήσω αρνητικά. Η χρήση τριών πινάκων δεν υποστηρίζεται από τη ΓΛΩΣΣΑ αλλά και από πολλές άλλες γλώσσες.

      Η γνώμη μου ήταν και είναι ότι ο μαθητής για να λύσει μία άσκηση θα πρέπει να χρησιμοποιήσει αποκλειστικά και μόνο τα εργαλεία που του δίνονται μέσα στο σχολικό βιβλίο.

      Έστω π.χ. ότι σε μία άσκηση βάζουν να γίνει ταξινόμηση ενός πίνακα Π 100 ακεραίων αριθμών και εσύ χρησιμοποιείς τη συνάρτηση sort η οποία υπάρχει σε πολλές γλώσσες προγραμματισμού. Θα ήταν δεκτή μία τέτοια απάντηση;

      Βέβαια θα υποστηρίξεις ότι κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη είναι αποδεκτή. Θα δεχόμουν την άποψη αυτή αν αφορούσε όλη την άσκηση (δηλαδή ένα πρόγραμμα σε μία πραγματική γλώσσα προγραματισμού που υποστηρίζει τρισδιάστατους πίνακες).

      Διαγραφή
    2. Η λυση εγινε με αλγοριθμο και οχι με προγραμμα γραμμενο στην ΓΛΩΣΣΑ, ωστε να τιθεται ζητημα υποστηριξης ή μη απο την γλωσσα του προγραμματισμου.
      Επισης, η κατασκευη του τρισδιαστατου πινακα βασιστηκε σε εμφωλευμενες επαναληψεις και το σχολικο βιβλιο, αν δεν μου διαφευγει κατι, δε θετει περιορισμους ως προς το πληθος αυτων.
      Απο τη στιγμη που ειναι συζητισιμη η προσεγγιση του Γ θεματος με πινακες(!!), δεν κατανοω για ποιον λογο η συγκεκριμενη λυση (που συμφωνει με την θεωρια) δεν ειναι αποδεκτη.
      Σας ευχαριστω, σε καθε περιπτωση, για την απαντηση σας.

      Διαγραφή
    3. Έβαλες πολλά θέματα και θα προσπαθήσω να απαντήσω όσο πιο σύντομα γίνεται:

      1) Η προσέγγιση του θέματος Γ δεν είναι συζητήσιμη. Το θέμα αυτό τέθηκε πάλι το 2010 (και μάλιστα πολύ έντονα) και είχε ξακαθαριστεί ότι είναι λάθος. Η συζήτηση γίνεται από μαθητές ή από καθηγητές φροντιστηρίων και όχι από καθηγητές που βαθμολογούν.

      2) Το γεγονός ότι θεωρώ λάθος τη χρήση τρισδιάστατων πινάκων δε σημαίνει ότι πρέπει να αφαιρεθούν όλες οι μονάδες. Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να αφαιρεθούν 1 ή 2 μονάδες από τις συνολικά 9.

      3) Οι εμφωλευμένες επαναλήψεις είναι μέσα στην ύλη και κανένας δε θα τις θεωρήσει λάθος.

      4) Το μάθημα λέγεται "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" και είναι πρακτικό. Αυτό σημαίνει ότι φτιάχνουμε αλγορίθμους οι οποίοι να μπορούν να γίνουν προγράμματα (να σου θυμήσω ότι όλη τη χρονιά στην ουσία αυτό το πράγμα έκανες, δηλαδή ασχολήθηκες με αλγορίθμους τους οποίους μπορούσες να μεταφέρεις στη ΓΛΩΣΣΑ).

      5) Ανεξάρτητα από την άποψη που έχει ο κάθε βαθμολογητής υπάρχουν κάποια πράγματα στα οποία δε μπορεί να παρεκλίνει.

      6) Να σημειώσω ότι δε ξέρω τι θα γίνει φέτος με τη χρήση τρισδιάστατων πινάκων (αν γίνει τελικά αποδεκτή ή όχι). Απλά αναφέρω τη δική μου άποψη.

      Διαγραφή
    4. Απλα να αναφερω οτι η χρηση του τρισδιαστατου πινακα γινεται απο την αρχη, οποτε αν κριθει λανθασμενη θα επηρεασει την βαθμολογηση ολων των ερωτηματων.
      Μια τελευταια απορια: σε αντιστοιχες περιπτωσεις δινονται διευκρινισεις απο την επιτροπη ή ειναι στο χερι του καθε βαθμολογητη το πως θα αντιμετωπισει την λυση?

      Διαγραφή
    5. Το πρώτο που λες δε πιστεύω να επηρεάσει πολύ. Αν απάντησες σωστά δε πιστεύω να υπάρχει βαθμολογητής να σου αφαιρέσει πάνω από 2 μονάδες (άντε το πολύ 3). Οπότε δε χρειάζεται να ανησυχήσεις ότι θα σου κόψουν όλη την άσκηση.

      Για το δεύτερο που λες η απάντηση είναι αρνητική. Η επιτροπή στέλνει απλά προτεινόμενες λύσεις και είναι στο χέρι του κάθε βαθμολογητή (αλλιώς δεν θα είχε καμία ευθύνη) να βαθμολογήσει όπως πιστεύει καλύτερα.

      Επίσης να είσαι σίγουρος ότι στο 99% των περιπτώσεων ο μαθητής θα ευνοηθεί. Οι βαθμολογητές δεν είναι αναίσθητοι. Είναι πολύ υπεύθυνοι και σκέφτονται πάντα το καλό των μαθητών. Αυτοί που σκέφτονται διαφορετικά βρίσκουν τρόπους να απαλλαγούν από τη διαδικασία της βαθμολόγησης.

      Αν θες, όταν βγουν τα αποτελέσματα, γράψε ένα σχόλιο για το πώς σε βαθμολόγησαν. Είμαι σίγουρος ότι θα τα πήγες καλά.

      Διαγραφή
    6. Οκ, σας ευχαριστω πολυ!

      Διαγραφή
    7. 96 και απο τους δυο βαθμολογητες. Το λαθος ειναι στο Γ2 οπου υπολογιζα το λογαριασμο για καθε προιον ξεχωριστα. Ο τρισδιαστατος μαλλον θεωρηθηκε σωστος.

      Διαγραφή
    8. Συγχαρητήρια. Το 96 είναι πολύ καλή βαθμολογία.

      Εύχομαι να κάνεις και πολύ καλές επιλογές στο μηχανογραφικό και να περάσεις εκεί που θέλεις.

      Διαγραφή
  28. Καλησπερα! Θα ηθελα να ρωτησω σχετικα με το πρωτο θεμα...Ειναι λαθος η χρηση εντολως εκχωρησης στο Α2; επισης στο Α3 εκανα ενα αριθμιτικο λαθος, γεγονος που με οδηγησε σε λαθος απαντηση.θα μου στοιχησει ολο το ερωτημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι εντολές εκχώρησης είναι λάθος. Αν βέβαια αυτά που εκχωρείς είναι σωστά πιστεύω ότι δε θα σου αφαιρεθούν όλες οι μονάδες.

      Το αριθμητικό λάθος έχει σχέση με το β άρα θα σου αφαιρεθεί 1 μόνο μονάδα (υποθέτω ότι τα υπόλοιπα είναι σωστά).

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστω πολυ!

      Διαγραφή
  29. Απάντησα στις ερωτήσεις σωστού λάθους με τα γράμματα Σ και Λ αντί σωστό λάθος. Θα θεωρηθούν σωστές οι απαντήσεις μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Σας ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Στη περίπτωση που στο Α2 δ και έκανα έκφραση με 'αληθής, ψευδής, ή, και, όχι ' πειράζει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος γιατι δε μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς έχεις γράψει.

      Διαγραφή
  32. Καλημερα σας..Παρεδωσα το πρακατω διαγραμμα ροης ειναι σωστο?

    i<-1
    s<-0
    Aρχη_επαναληψης
    Διαβασε μ
    Αν μ>0 τοτε
    s<-m+s
    T_αν
    i<-i+1
    Mεχρις_οτου ι>200
    Εκτυπωσε S

    Eυχαριστω προκαταβολικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σωστή η λογική του διαγράμματος.

      Βέβαια χρησιμοποιείς μ αντί για m και λες μ > 0 αντί m > 10. Έχεις και ένα Τ_αν αντί ΤΕΛΟΣ_ΑΝ. Υποθέτω ότι δεν έκανες αυτά τα λάθη στις Πανελλήνιες.

      Διαγραφή
    2. Ναι δν τα εκανα τα παραπανω λαθη..Δν ξερετε τη ανακουφιση μου δωσατε.Ευχαριστω και παλι

      Διαγραφή
    3. Όντως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Σου εύχομαι καλά αποτελέσματα.

      Διαγραφή
  33. Να κάνω μια ερώτηση για το Γ2?
    Εγώ έγραψα
    Αν συν_ποσο<=500 τότε
    Εμφάνισε "μετρητοίς"
    Αλλιώς
    Ποσο_δοσης<-20
    Δόσεις<-1
    Αρχή_Επανάληψης
    Ποσο_δοσης<-Ποσο_δοσης+5
    Δόσεις<-δόσεις+1
    Μέχρις_Ότου Ποσο_δοσης*Δοσεις=συν_ποσο
    Εμφάνισε δόσεις
    Τέλος_Αν

    Είναι σωστός σαν τρόπος? Γιατί δεν το έχω δει πουθενά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μόνο λάθος σου είναι στη συνθήκη. Έπρεπε να γράψεις
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Ποσο_δοσης >= συν_ποσο

      Εσύ πολλαπλασιάζεις με Δόσεις πράγμα που δε χρειάζεται ενώ σκέψου ότι υπάρχει περίπτωση αυτό που θα υπολογίσεις να είναι μεγαλύτερο από το συνολικό ποσό (η τελευταία δόση να είναι π.χ. 3 ευρώ και όχι 5).

      Διαγραφή
    2. Μα δεν πρέπει να πολλαπλασιάσεις? Αλλιώς λες μέχρις ότου η τελευταία δόση να είναι ίση με το συνολικό ποσό.. Για το >= το σκέφτηκα κι εγώ αλλά έτσι όπως είχε διατυπωθεί θεώρησα την ιδανική περίπτωση..

      Διαγραφή
    3. Έστω ότι έχεις δίκιο. Τότε όμως ισχύουν τα εξής:

      1) Η μεταβλητή Ποσο_δοσης παίρνει τιμές 20, 25, 30, 35, 40, ...

      2) Η μεταβλητή Δόσεις παίρνει τιμές 1, 2, 3, 4, 5, ...

      3) Άρα το γινόμενο Ποσο_δοσης * Δόσεις θα παίρνει τιμές αντίστοιχα 20, 50, 90, 140, 200, ...

      Όπως καταλαβαίνεις το γινόμενο αυξάνεται πολύ γρήγορα και δεν είναι αυτό το οποίο θέλουμε. Αντίθετα αυτό που θέλουμε, όπως φαίνεται από την ανάλυση, υπάρχει στη μεταβλητή ποσο_δοσης.

      Διαγραφή
    4. Ωχ Ναι, κατάλαβα..
      Πόσο να μου κόψουν Δηλαδή από αυτό;

      Διαγραφή
    5. Λογικά θα χάσεις 1-2 μόρια (πιθανότερο για μένα 1 μόριο επειδή έχεις πρόβλημα μόνο στη συνθήκη). Βέβαια στο ερώτημα αυτό υπάρχει και ο υπλογισμός του ποσού που υποθέτω ότι το έχεις κάνει σωστά.

      Διαγραφή
  34. Στο τελευταίο θέμα μπερδευτηκα και έκανα πρόγραμμα αντί για πίνακα, πόσες μονάδες θα μου κόψουν και υπάρχει περίπτωση να μου πάρουν λάθος όλο το θέμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν καταλαβαίνω τη φράση "έκανα πρόγραμμα αντί για πίνακα".

      Διαγραφή
    2. Εκανα προγραμμα αντι για αλγοριθμο που ζητουσε

      Διαγραφή
    3. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Δηλαδή δε θα σου κοπούν μονάδες επειδή έκανες πρόγραμμα (αρεί το πρόγραμμα βέβαια να είναι σωστό).

      Διαγραφή
    4. Ευχαριστω πολυ και ειχα ενα αγχος

      Διαγραφή
  35. το θεμα δ γινεται και χωρις την χρηση πινακα? αν γινεται κοβονται μορια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποια ερωτήματα θα μπορούσαν να γίνουν αλλά π.χ. το Δ4 όχι αφού πρώτα πρέπει να διαβαστούν τα στοιχεία και μετά να διαβαστεί το όνομα του ιστοτόπου. Χωρίς πίνακα τα στοιχεία που διαβάστηκαν θα χαθούν.

      Συμπερασματικά αν μπόρεσες να απαντήσεις σε κάποια ερωτήματα χωρίς πίνακα θα θεωρηθούν σωστά αρκεί να εμφανίζονται τα μηνύματα που πρέπει με τη σωστή σειρά.

      Πάντως σε μία τέτοια λύση με πίνακα σίγουρα θα κοπούν πολλά μόρια.

      Διαγραφή
    2. μονο με δομη επαναληψης εννοω. ευχαριστω πολυ.

      Διαγραφή
    3. ααα ευχαριστω αυτο με το ονομα το καταλαβα οτι δεν γινοταν χωρις πινακα ολα τα υπολοιπα τα εκανα χωρις πινακα και νομιζω οτι ειναι σωστα απο αυτα θα κοπουν μορια?

      Διαγραφή
    4. Λογικά κάποια μόρια θα κοπούν. Αυτό ισχύει επειδή χωρίς πίνακα πρέπει πρώτα να εμφανίσεις όλα τα μηνύματα για τον πρώτο ιστότοπο, μετά να εμφανίσεις όλα τα μηνύματα για τον δεύτερο ιστότοπο κ.λ.π.

      Υποθέτω λοιπόν ότι συνολικά μία λύση χωρίς πίνακα, αν όλα τα υπόλοιπα είναι εντάξει, μπορεί να πάρει έως 9 μόρια στα πρώτα 3 ερωτήματα. Αυτό το δικαιολογώ επειδή δε ζητάει ρητά στην άσκηση να αποθηκεύονται οι τιμές σε πίνακα.

      Διαγραφή
    5. για αυτο μπερδευτικα και εγω επειδη δεν το ελεγε ξεκαθαρα ενω τα προηγουμενα χρονια για παραδειγμα ελεγε αποθηκευονται σε δυσδιαστατο πινακα. ευχαριστω και παλι.

      Διαγραφή
    6. Ίσως και να έχεις δίκιο. Σε κάθε περίπτωση εύχομαι να έχεις καλά αποτελέσματα.

      Διαγραφή
  36. sto thema 3 (gama) xrisimopiisa pinakes gia tin apandisi olwn twn erotimatwn Posa moria peripou tha xasw ? pio sigekrimena ekana

    i <--- 1
    Arxi_epanalipsis
    Diavase Timi [ i ] , proionda [ i ] , kod
    i <--- i +1
    mexris_otou kod = 0
    Theseis = i - 1
    kai sta ipolipa erotimata xrisimopiousa
    Gia i apo 1 mexri theseis
    ktl ... ta erotimata ta apandisa sosta to mono pragma pou itan lathos itan i xrisi pinaka...
    posa moria tha xaso peripou ? se apandiseis pou diavasa apo esas grafete 2-4 moria , enoite 2-4 moria apo to kathe erotima pou den inthele pinaka ? h mipos genika 2-4 moria apo olo to thema ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. tin metavliti Theseis <--- i -1 tin ekana me to skeptiko oti otan dothi o kodikos 0 den tha diavazonde tautoxrona alla proionda / times kai to i tha auksithi kata 1
      ara oi theseis pou tha xriasto tha ine i - 1

      Διαγραφή
    2. Η πεποίθηση μου είναι 2-4 μόρια από τα 20. Το λέω αυτό με βάση την εξής λογική:

      1) Το β ερώτημα είναι κατά βάση μετά την επανάληψη οπότε το πολύ να σου αφαιρέσουν 1 μονάδα (θα έλεγα 0,5 μονάδα αλλά δεν έχει).

      2) Το γ ερώτημα δε φαίνεται ότι κερδίζει κάτι ο μαθητής αν χρησιμοποιήσει πίνακες (άρα και πάλι θα έλεγα 1 μονάδα ή 0,5 μονάδα).

      3) Στο δ ερώτημα υπάρχει σαφές πλεονέκτημα οπότε μπορεί κάποιος να αφαιρέσει 2 - 2,5 μονάδες.

      Δηλαδή συνολικά περίπου 3-4 μονάδες.

      Να τονίσω όμως ότι αυτή είναι μία δική μου εκτίμηση (λόγω εμπειρίας) και όλα εξαρτώνται από το βαθμολογικό κέντρο αλλά και από τον βαθμολογητή.

      Διαγραφή
    3. ithela na rotiso sxetika me to telefteo erotima tou Delta thematos
      xrisimopiisa 4 athrismata sum1 , sum 2 sum 3 sum 4 giana vro poses episkepseis eixe o sigekrimenos istotopos se kathe mia apo tis vdomades
      molis teliosa tin epanalipsi me ta athrismata ekana to eksis

      An Sum1 > sum2 kai sum1>sum3 kai sum1 > sum4 tote
      evd < ---1
      emfanise '' tis perisoteres episkepseis tis eixe tin '' , evd , '' evdomada''
      telos_an

      An sum 2 > sum1 kai sum 2 > sum3 kai sum 2> sum4 tote
      .... kai ta loipa

      diladi pira tis 4 periptoseis opou ena apo ta kathe sum ine megalitero apo ta alla
      Omws den pira tis peripotoseis pou 2 i perisotera sum ine isa metaksi tous
      px 3h kai 4h vdomada eixan 5000 episkeptes kai 1h kai 2h eixan kati ligotero diladi ithele na emfaniso 3h kai 4h vdomada... kai dn ksero kan pos na to kano afto ..ithele toulaxiston kamia 10aria AN akoma xaxa :P

      Διαγραφή
    4. poses monades peripou tha xaso apo tis 9 gia afto ?

      Διαγραφή
    5. Έτσι όπως το έκανες θα μπορούσες να βρεις το μέγιστο, έστω max (στην 1η περίπτωση θα ήταν max <- sum1). Βέβαια θα έπρεπε να είναι >= και όχι >.

      Έπειτα θα έλεγχες το max με κάθε ένα από τα sum και αν ήταν ίσο θα έβγαζες ανάλογο μήνυμα.

      Η κατανομή στο ερώτημα αυτό είναι δύσκολη (είναι 9 μόρια) αλλά θα έλεγα ότι θα χάσεις τουλάχιστον 2 μόρια από τα 9 για το λάθος αυτό.

      Διαγραφή
  37. Καλησπέρα. Στο θέμα Γ εκανα ΟΣΟ. Επειδή το max δεν το αρχικοποιησα εξω απο την επανάληψη στο τελευταίο ερώτημα θα μου κόψουν πολλά μορια; Επίσης στο θέμα Δ που δεν εκανα πινακες θα πάρω κάτι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο θέμα Γ υποθέτω ότι θα χάσεις 1 μόριο για την αρχικοποίηση.

      Στο θέμα Δ πολλά εξαρτώνται από τις απαντήσεις σου. Τα τρία πρώτα ερωτήματα μπορούσαν, ως ένα βαθμό, να γίνουν χωρίς πίνακες. Η γνώμη μου είναι ότι μπορείς να πάρεις, αν όλα είναι σωστά έως 8 -9 μόρια.

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστώ!!!

      Διαγραφή
  38. Αν μπορει καποιος ας αναρτησει την λυση του θεματος Δ με τρισδιαστατους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Καλησπερα.Στο θεμα Δ εκλεισα τον αλγοριθμο μου και διπλα στην λεξη τελος εβαλα τη λεξη αλγοριθμος και οχι το ονομα του αλγοριθμου.Θα μου κοψουν πολλα μορια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υποθέτω ότι εννοείς τα θέματα του 2015 (αυτό το άρθρο αναφέρεται στα θέματα του 2014).
      Σε κάθε περίπτωση είναι ένα λάθος που αν το προσέξει ο βαθμολογητής το πολύ να σου κόψει 0,5 μονάδα (πάντως πιστεύω ότι οι περισσότεροι βαθμολογητές δε θα σου κόψουν μονάδες).

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)