Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΕΠΠ : Σχολιασμός θεμάτων Πανελλαδικών Εξετάσεων 2015

Τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2015 στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον μπορούν να χαρακτηριστούν τα πιο εύκολα των τελευταίων ετών. Τα θέματα Α και Β δεν έχουν ιδιαίτερες δυσκολίες όπως και μεγάλο μέρος των θεμάτων Γ και Δ. Πολύ αρνητικό είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα ενώ δεν υπάρχουν θέματα τα οποία θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν δύσκολα. Στη συνέχεια ακολουθεί σχολιασμός για κάθε θέμα ενώ αν θέλετε να δείτε τις εκφωνήσεις των θεμάτων και ενδεικτικές λύσεις τους πατήστε ΕΔΩ.


Θέμα Α
Είναι το πιο εύκολο θέμα Α των τελευταίων ετών αφού κανένα από τα ερωτήματα δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες. Πολύ αρνητικό είναι το γεγονός ότι ο μαθητής μπορεί να απαντήσει άριστα έχοντας μελετήσει μικρό μέρος της ύλης (έως τη δομή επιλογής).


Θέμα Β
Επίσης το πιο εύκολο θέμα Β των τελευταίων ετών. Το διάγραμμα ροής είναι από τα πιο εύκολα διάγραμματα ροής που έχουν πέσει ενώ η μετατροπή σε ΓΙΑ έχει κάποιες μικρές παγίδες. Τέλος το Β2 είναι πάρα πολύ εύκολο.

Θέμα Γ
Ένα πολύ βατό θέμα το οποίο δεν αναμένεται να δυσκολέψει τους μαθητές. Ίσως το μόνο που θα ξεχάσουν οι μαθητές να γράψουν είναι η μείωση του ελεύθερου χώρου κάθε αποθήκης κατά το μέγεθος του εισερχόμενου δέματος.

Θέμα Δ
Τα ερωτήματα Δ1 και Δ2 είναι πολύ βατά ενώ τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 θέλουν μία μεγαλύτερη προσπάθεια αλλά χωρίς να έχουν ιδιαίτερες δυσκολίες.

Συνοπτικά θα λέγαμε ότι η κατανομή των θεμάτων ήταν η εξής:
  1. Θέματα εύκολα : 71 μόρια (Α, Β1α, Β2, Γ1α, Γ1β, Γ1δ, Γ2, Δ1, Δ2)
  2. Θέματα μέτρια : 20 μόρια (Β1β, Γ1γ, Δ3)
  3. Θέματα μέτρια προς δύσκολα : 9 μόρια (Δ4)

Σχόλια

  1. Καλησπέρα. Στο θεμα Δ εκτός απο πινακα Β[45,7] που ειναι αναγκαιος για το Δ4 οι αλλοι ειναι απαραιτητο να χρησιμοποηθουν; Δεν ειναι σωστό αν απλα διαβάζει τα τραγούδια και για το καθενα υπολογιζει και εμφανίζει αυτά που ζητάει (αν περασε, συνολική βαθμολογία και με ενα μετρητή εμφανίζει μετά την επανάληψη αν δεν προκρίθηκε κανένα);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστό είναι αυτό που λες. Δεν είναι απαραίτητοι οι υπόλοιποι πίνακες, απλά είναι πιο κατανοητό από τους περισσότερους.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ! Έφυγε ενα μεγάλο άγχος γιατί ενώ στη θεωρια του σχολικου λεει οτι η ασκοπη χρηση πινακων θα πρεπει να αποφευγεται, ολοι το δινουν με πινακες ενω δεν φαίνεται να απαιτείται από την εκφώνηση. Ακόμη για το Β1β:

      ΑΝ Χ>1 ΤΟΤΕ
      ΓΙΑ Υ ΑΠΟ Χ-2 ΜΕΧΡΙ 0 ΜΕ_ΒΗΜΑ -2
      ΓΡΑΨΕ Υ
      ΤΕΛΟΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΑΝ Υ<>-2 ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ Υ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

      ειναι σωστή λύση; Το δοκίμασα για καποιους περιττούς και άρτιους και είδα ότι λειτουργεί. Ποια ειναι η γνωμη σας;

      Διαγραφή
    3. Κάθε σωστή λύση είναι αποδεκτή.

      Είναι επίσης περίεργη αλλά έξυπνη και η λύση που έδωσες στο θεμα Β1β. Από τους ελέγχους που έκανα φαίνεται απόλυτα σωστή επειδή ακριβώς ο χ είναι θετικός ακέραιος (δεν θα ήταν αν ο χ ήταν πραγματικός).

      Εύχομαι να έχεις καλά αποτελέσματα.

      Διαγραφή
    4. Σας ευχαριστώ πολύ! και σας ευχαριστω πολυ για το χρονο σας. Να φοβαμαι μηπως ο διορθωτης δει οτι οι λυση δεν ειναι απο τις αναμενομενες και δεν μπει καν στον κοπο να το δοκιμασει;

      Διαγραφή
    5. Όχι δε χρειάζεται να φοβάσαι (αν και δεν μπορώ, όπως καταλαβαίνεις, να στο πω σίγουρα). Απλά θα τον ταλαιπωρήσεις λίγο στη διόρθωση.

      Διαγραφή
    6. Ευχαριστώ πολύ! μου φτιάξατε τη διάθεση!

      Διαγραφή
  2. Στο β1β έβαλα εμφάνισε ψ αντί για ψ-2 ποσο λέτε να μου κόψουν? και στο δ4 έβαλα max 10 κόβεται όλο το θέμα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο β1β, αν είναι μόνο αυτό το λάθος, το πιο πιθανό είναι να σου κόψουν 2 μονάδες. Για το δ4, αν όλα τα υπόλοιπα είναι εντάξει, περίπου 4 μονάδες.

      Διαγραφή
    2. Για την (λανθασμένη) θεώρηση ότι max=10 , 3 μονάδες είναι η συμφωνία που κάνανε στα περισσότερα βαθμολογικά που ξέρω. Στο δικό μας ενώ είπαμε 3, οι περισσότεροι κόβουν 2, ανάλογα και με την δομή της υπόλοιπης απάντησης.

      Διαγραφή
    3. Για το λόγο αυτό ανέφερα "περίπου" 4 μονάδες.

      Πάντως 2 μονάδες στις 9 νομίζω ότι είναι λίγες αφού το ερώτημα για να απαντηθεί απαιτεί τρία πράγματα:
      1) Υπολογισμό μεγίστης βαθμολογίας για κάθε κριτή.
      2) Υπολογισμό του πλήθους των τραγουδιών στα οποία έβαλε ο κριτής το μέγιστο βαθμό.
      3) Έλεγχος πόσα από τα παραπάνω πλήθη ισούνται με ένα.

      Φαίνεται δηλαδή ότι το πρώτο βαθμολογείται με 2 μονάδες και τα άλλα δύο, που είναι ευκολότερα, με 4 και 3 μονάδες αντίστοιχα. Ο τρόπος αυτός βαθμολόγησης μου φαίνεται άδικος.

      Διαγραφή
  3. Από τα ποιο ωραία θέματα που έχω δει τα τελευταία χρόνια.
    χαιρόσουν να τα λύνεις και λυπόσουν όταν τελείωναν.

    θέματα βγαλμένα από τη ζωή και από πραγματικές εφαρμογές του προγραμματισμού.
    θέματα για διαβασμένους και όχι μόνο για άριστους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)