Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μία ολοκληρωμένη πρόταση για τη διδασκαλία του Scratch 2.0 στο μάθημα Πληροφορικής της Γ’ Γυμνασίου [Παρουσίαση]

Στα πλαίσια του 9ου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής παρουσιάστηκε στις 25 Απριλίου 2015 εργασία με τίτλο "Μία ολοκληρωμένη πρόταση για τη διδασκαλία του Scratch 2.0 στο μάθημα Πληροφορικής της Γ’ Γυμνασίου".


Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία ολοκληρωμένη πρόταση για τη διδασκαλία του Scratch 2.0 στο μάθημα Πληροφορικής της Γ’ Γυμνασίου. Η πρόταση είναι αποτέλεσμα μίας μακρόχρονης έρευνας – δράσης η οποία υλοποιήθηκε και συνεχίζει να υλοποιείται τα τελευταία χρόνια σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στηρίζεται στην υιοθέτηση του εποικοδομιστικού παιδαγωγικού μοντέλου αλλά και διδακτικών πρακτικών όπως είναι η καθοδηγούμενη ανακάλυψη, η γνωστική σκαλωσιά, η παιχνιδοκεντρική μάθηση, η αυθεντική μάθηση και η μικτή μάθηση. Περιλαμβάνει επίσης εννέα ειδικά σχεδιασμένα φύλλα εργασίας, τριανταπέντε ασκήσεις και δώδεκα προγραμματιστικές προκλήσεις ενώ υιοθετεί και ένα διαφορετικό τρόπο αξιολόγησης και ανατροφοδότησης των μαθητών.

Παρουσίαση

Η παρουσίαση που χρησιμοποιήθηκε στο συνέδριο φαίνεται παρακάτω:


Υλικό

Το συνοδευτικό υλικό (φύλλα εργασίας, ασκήσεις, προγραμματιστικές προκλήσεις) μπορείτε να τα κατεβάσετε από ΕΔΩ.

Σχόλια

  1. Μπράβο Γιάννη! Πολύ αξιόλογη δουλειά. Αν την αξιοποιήσω του χρόνου στο Γυμνάσιο θα σου πω την ανατροφοδότηση μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στις διαφάνειες και στις ασκήσεις αναφέρονται 12 μαθήματα. Υπάρχουν όμως, μόνο 8 φύλλα εργασίας. Τα υπόλοιπα 4 δεν υπάρχουν ή προτιμήσατε να μη τα μοιραστείτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλά δεν έχει για κάθε ένα φύλλο εργασίας για κάθε διδακτική ώρα (δες σελίδα 12 της παρουσίασης).

      Σε κάποια φάση το όλο υλικό θα παρουσιαστεί σε μορφή e-book, όπως αυτή την εβδομάδα έγινε για το μάθημα ΑΕΠΠ.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

Οι πύργοι του Ανόι