Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΕΠΠ : 1ο Επαναληπτικό Τεστ

Σήμερα έβαλα τους μαθητές μου να γράψουν το 1ο επαναληπτικό τεστ στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Το πρώτο αυτό τεστ καλύπτει την ύλη του πρώτου κεφαλαίου και τις ενότητες 2.1 και 2.3. Οι επιδιώξεις μου ήταν οι εξής :
  1. Να υπάρχουν αρκετά εύκολα σημεία αλλά και ορισμένα δύσκολα,
  2. Να υπάρχουν αρκετές ερωτήσεις παρόμοιες με τα φυλλάδια,
  3. Να συνηθίσουν οι μαθητές να γράφουν τεστ που μοιάζουν στην δομή τους με τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Το πρώτο αυτό τεστ μπορείτε να το δείτε παρακάτω :


Συμπεράσματα
Τα αποτελέσματα ήταν πάνω - κάτω αυτά που περίμενα. Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι μαθητές μου ήταν τα εξής :
  1. Η πρώτη ερώτηση Σ-Λ.
  2. Το 3ο θέμα.
  3. Από το 4ο θέμα το (α).
Για την ερώτηση Σ-Λ δεν ανησυχώ γιατί ήταν μία πονηρή ερώτηση και τους μπέρδεψε. Για το 3ο θέμα δεν περίμενα πολλά πράγματα αφού ακόμα δεν έχουμε φτιάξει δικούς μας αλγορίθμους. Όσο αναφορά για το 4ο θέμα η εμπειρία μου λέει ότι πολύ καλά αποτελέσματα πρέπει να αναμένω μετά από 2 μήνες.

Σχόλια

  1. Εξαιρετικό!
    Αν και πίστευα ότι είναι δύσκολο να κάνουμε επαναλητπτικό σε μορφή πανελλαδικών, είδα ότι γίνεται τελικα.

    Το μόνο πρόβλημα είναι ότι τώρα που θέλω να κάνω το δικό μου - γιατί εμείς γράφουμε δευτέρα - δεν ξέρω πως θα ξεφύγω από το δικό σου.

    Ερώτηση: αφιέρωσες ξεχωριστήυ ώρα για επανάληψη?
    και πόση ώρα τους έδωσες για αυτό το τεστ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θέμη δεν έκανα επανάληψη. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται σε αυτό το κομμάτι της ύλης. Επίσης η διάρκεια του τεστ ήταν μία διδακτική ώρα (45 λεπτά) και πίστεψε με είναι υπεραρκετός χρόνος.

    Κάτι που θέλω να σου πω είναι ότι για μένα το τεστ δεν είναι ένας τρόπος να εξετάσω τους μαθητές (ξέρω σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο τους) αλλά ένας τρόπος να τους προετοιμάσω για τις Πανελληνίες.

    Μπορεί δηλαδή να μην έχεις τα αναμενόμενα αποτελέσματα από το 1ο ή το 2ο τεστ αλλά οι μαθητές θα συνηθίσουν σιγά-σιγά τον τρόπο αυτό και θα αποδώσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συνάδελφοι γειά σας. Κ Σαρημπαλίδη συγχαρητήρια για τη δουλειά σου και για το γεμάτο ιδέες και προτάσεις blog σου. Προσωπικά πήρα αρκετές ιδέες κυρίως για τα μαθήματα επιλογής της Α και Β Λυκείου και σ` ευχαριστώ. Θάθελα τώρα μια απάντηση για το θέμα 3 και την αποτελεσματικότητα του αλγορίθμου. Αν δεν πληρείται η καθοριστικότητα τότε πως μπορεί να πληρείται η αποτελεσματικότητα;
    Πως το παρουσιάζεις αυτό το θέμα στους μαθητές; Με εκτίμηση από τη Μυτιλήνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λαμπρινή γεια σου. Πρώτα απ' όλα θα ήθελα να μην με λες Κ Σαρημπαλίδη αλλά Γιάννη.

    Όσο για την ερώτηση σου έχω να πω τα εξής:

    Η αποτελεσματικότητα ελέγχει αν οι υπάρχουσες εντολές είναι απλές και εκτελέσιμες σε πεπερασμένο χρόνο. Άρα δεν ασχολείται με ασάφειες ή/και παραλείψεις.

    Αυτό ακριβώς ελέγχει η καθοριστικότητα. Ελέγχει δηλαδή αν η κάθε εντολή είναι σαφής και πλήρης. Αν έχω καθορίσει δηλαδή όλες τις περιπτώσεις.

    Να ξέρεις όμως ότι ο ίδιος ο Knuth δεν έχει διευκρινίσει με σαφήνεια τα κριτήρια αυτά. Για τον λόγο αυτό εξάλλου υπάρχουν και θα υπάρχουν πολλοί ορισμοί για το τι είναι αλγόριθμος.

    Εγώ, επειδή δεν θέλω να μπερδεύω τους μαθητές μου, τους λέω τα εξής :

    1) Καθοριστικότητα : καθορισμός όλων των δυνατών περιπτώσεων με σαφήνεια.
    2) Αποτελεσματικότητα : απλές εντολές και εκτελέσιμες.

    Ελπίζω να σε βοήθησα. Αν πάλι θέλεις κάποια περαιτέρω διευκρίνηση είμαι στην διάθεση σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στο συγκεκριμένο θέμα 3ο τι λέμε; Δεν πληρείται η καθοριστικότητα αλλά πληρείται η αποτελεσματικότητα; Μα στην περίπτωση που είναι β=2 η εντολή δεν είναι εκτελέσιμη. ¨Αρα;

    Για να σου πω την αλήθεια η γνώμη μου είναι οτι θάπρεπε να μας απαλλάξουν απ` αυτό το βαρίδιο(αποτελεσματικότητα) ή να το διευκρινίσουν δίνοντας παραδείγματα. Με τις ασυναρτησίες του σχολικού ο καθένας λέει οτι νομίζει. Ευχαριστώ και πάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στο 3ο θέμα εγώ τους είπα :

    1) Η καθοριστικότητα δεν πληρείται.
    2) Η αποτελεσματικότητα πληρείται.

    Τώρα ως προς την τοποθέτηση σου μπορώ να πω ότι με προβλημάτισες. Θα προσπαθήσω λοιπόν να δώσω ένα παράδειγμα :

    Αν πω πολλαπλασίασε τον αριθμό π με το 4 αυτό καταργεί το κριτήριο της αποτελεσματικότητας αφού το π είναι άπειρος αριθμός (μπορώ μόνο να κάνω χρήση μίας προσεγγιστικής τιμής του).

    Με την αποτελεσματικότητα δηλαδή ελέγχω αν κάτι που είναι λογικό και ορίζεται μπορώ εγώ να το εκτελέσω.

    Στην περίπτωση λοιπόν της διαίρεσης με το 0 έχω κάτι που δεν ορίζεται και συνεπώς δεν έχει νόημα να μιλάω για αποτελεσματικότητα. Ενώ στην περίπτωση του π υπάρχει κάτι που ορίζεται οπότε έχει νόημα να μιλάμε για αποτελεσματικότητα.

    Πάντως θα προσπαθήσω να ενημερωθώ καλύτερα πάνω στο θέμα. Και αν τελικά μπορέσω να βρω μία πιο ξεκάθαρη απάντηση θα σε ενημερώσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;