Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

1ος Διαγωνισμός Δημιουργίας Ηλεκτρονικού Παιχνιδιού 2011

Τους τελευταίους δύο μήνες είναι έντονη η φημολογία ότι το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έχει την πρόθεση να μη συμπεριλάβει το μάθημα της Πληροφορικής στα μαθήματα του Νέου Λυκείου. Η προσπάθεια αυτή οφείλεται κυρίως στην λανθασμένη αντίληψη ότι η Επιστήμη της Πληροφορικής και η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών ταυτίζονται.

Στα νέα αυτά δεδομένα που δημιουργούνται ο καλύτερος τρόπος για να αντιδράσει κανείς είναι η παραγωγή έργου που θα αναδείξει την Επιστήμη της Πληροφορικής στο χώρο του Γενικού Λυκείου. Μέρος της παραπάνω προσπάθειας αποτελεί και η προκήρυξη από το Γενικό Λύκειο Πεντάπολης του 1ου Διαγωνισμού Δημιουργίας Ηλεκτρονικού Παιχνιδιού με το GameMaker για μαθητές Α' Λυκείου.

Την προκήρυξη του Διαγωνισμού μπορείτε να δείτε στην συνέχεια:


Η ιδέα για τον διαγωνισμό προέκυψε από τον διαγωνισμό Λογιπαίγνιον που διεξάγεται στην Κύπρο.

Ελπίζω και εύχομαι η προσπάθεια αυτή να έχει θετικά αποτελέσματα γιατί είναι η πρώτη φορά που προσπαθώ να την υλοποιήσω. Πιστεύω ότι στο μέλλον θα μπορούσε να επεκταθεί ο διαγωνισμός ώστε να λαμβάνουν μέρος και περισσότερα σχολεία. Αν και εσείς επιθυμείτε να λάβετε μέρος σε έναν τέτοιο διαγωνισμό του χρόνου παρακαλώ αφήστε ένα σχόλιο.

Σχόλια

  1. Συγχαρητήρια Γιάννη για την ιδέα και την πρωτοβουλία που πήρες για την υλοποίηση της.
    Μπράβο γιατί χρειαζόμαστε παρόμοιες αξιόλογες προσπάθειες, ;-)

    Αν συμφωνείς προτίθεμαι να ενημερώσω και τους δικούς μου μαθητές της Α΄ Λυκείου για το διαγωνισμό, έτσι ώστε να συμμετέχουν και αυτοί.

    Οι νικήτριες ομάδες από κάθε σχολείο μπορούν να συναγωνιστούν για την κατάκτηση της πρώτης διασχολικής θέσης. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νίκο, είναι ευπρόσδεκτοι οι μαθητές σου.

    Οπότε τρέχει ο διαγωνισμός, αν τα καταφέρουμε, σε κάθε σχολείο ξεχωριστά και μετά οι νικήτριες ομάδες θα κριθούν, με τα ίδια κριτήρια, για την ανάδειξη της πρώτης διασχολικής θέσης. :-)

    Λογικά η διαδικασία αυτή θα γίνει αρχές Μαρτίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τέλεια!

    Βέβαια, εγώ δεν τους έχω παρουσιάσει ακόμα ούτε το GameMaker αλλά πιστεύω ότι λογικά θα προλάβουμε την τελική ημερομηνία παράδοσης των παιχνιδιών! :-)

    Καλή μας επιτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω ότι δεν θα έχεις πρόβλημα χρόνου. Άλλωστε τα χρονικά περιθώρια είναι υπεραρκετά.

    Η μόνο αμφιβολία μου για το τόλμημα αυτό είναι οι αντιδράσεις των μαθητών. Θα χαρούν να συμμετάσχουν; Θα μάθουν από την διαδικασία; Είναι μερικά από τα ερωτήματα που με βασανίζουν.

    Ακόμα όμως και στην περίπτωση που δεν υπάρχει επιτυχημένο αποτέλεσμα δεν θα απογοητευθώ αλλά θα αποτελέσει αφορμή για μία καλύτερη προσπάθεια στο μέλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Γιάννη. Μου άρεσε πολύ η ιδέα σου. Σκέφτομαι και εγώ να ενημερώσω τους μαθητές μου, αν δεν έχεις πρόβλημα. Μόνο που είναι μόνο δυο και επομένως θα έχουμε μόνο μια ομάδα. Πιστεύω οτι θα χαρούν πολύ. Βέβαια ακόμη δεν τους έχω παρουσιάσει το GameMaker, και επιπλέον ούτε και εγώ το έχω ξαναδουλέψει, αλλά πιστεύω να προλάβω. Έχω ξεκινήσει με το Scratch αλλά ίσως το διακόψω για αυτό τον λόγο. Περιμένω απο εσένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στεφανία, κάθε συμμετοχή είναι ευπρόσδεκτη. Αν βέβαια δεν το έχεις ξανακάνει θέλει λίγη προσπάθεια παραπάνω αλλά αξίζει τον κόπο.

    Πάντως μην ανησυχείς αν θα προλάβεις γιατί μέχρι τις αρχές Μαρτίου που θα γίνει η αξιολόγηση είναι αρκετός χρόνος.

    Όσο για το Scratch που κάνεις τώρα είναι στα πλάνα μου για το Β' Τετράμηνο. Στο Scratch μάλιστα θα αφιερώσω περισσότερο χρόνο από το Game Maker. Επίσης σκέφτομαι να κάνω κάτι παρόμοιο, αν όλα πάνε καλά, και για το Scratch.

    Επίσης στις επόμενες ημέρες θα υπάρχει ένας διαγωνισμός και για τους μαθητές της Β' Λυκείου που θα αφορά την υλοποίηση τρισδιάστατων γραφικών στο Google Sketchup.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σήμερα Γιάννη πραγματοποίησα μια εισαγωγή στο GameMaker και αρχίσαμε να δουλεύουμε με το ένα τμήμα της Α΄ Λυκείου, πάνω στο tutorial που έχεις ετοιμάσει για την εκμάθηση της εφαρμογής.

    Μπορώ να σου πω ότι (τουλάχιστον) προς το παρόν η διάθεση και το ενδιαφέρον που έδειξαν με άφησαν θετικά έκπληκτο. Αρκετοί έδειξαν ενδιαφέρον να συνεχίσουν την εκμάθηση και μέσα στις γιορτές από το σπίτι τους.

    Πάντως, πιστεύω ότι σε αυτό έπαιξαν ρόλο 2 πράγματα. Πρώτον, το κίνητρο να βγει πρώτη η ομάδα τους (ενδοσχολικά) και να κερδίζουν το δώρο που τους υποσχέθηκα (σκέφτομαι να τους δώσω USB stics) και δεύτερον ότι ασχολούνται με την δημιουργία παιχνιδιού και μάλιστα του δικού τους.

    Το κακό είναι ότι μεσολαβούν οι γιορτές και είμαι σίγουρος ότι μετά θα πρέπει πάλι να τους επανεκκινήσω το ενδιαφέρον τους.

    Είναι μια αρχή όμως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και εγώ σκέφτομαι να τους δώσω το ίδιο δώρο.

    Όταν τελειώσεις πάντως με το tutorial πες μου αν βοήθησε τους μαθητές σου.

    Τουλάχιστον λίγο πριν γίνουμε "τεχνικοί" να αποδείξουμε ότι κάποτε υπήρχε ένα μάθημα το οποίο δίδασκε στα παιδιά επίλυση προβλημάτων, δημιουργικότητα και λογική σκέψη και όχι στείρα παπαγαλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γιάννη, για να συνεισφέρω στο οργανωτικό κομμάτι του Διαγωνισμού, δημιούργησα ένα πρότυπο βεβαίωσης συμμετοχής που μπορεί να δοθεί στους μαθητές.

    Πιστεύω ότι θα δώσει περισσότερο κύρος στην προσπάθεια σου.

    Μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ
    http://blogs.sch.gr/nikmichailidis/files/2011/02/Bebaiosi_simmetoxis_GameMaker.pdf

    Αν θέλεις να το τροποποιήσεις πες μου να στείλω το doc.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)