Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εφαρμογές Πληροφορικής: Προγραμματισμός ύλης 2010 - 2011

Στο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής, που διδάσκεται στην Α' Λυκείου, έγιναν αρκετά σημαντικές αλλαγές στην ύλη (δείτε και το αντίστοιχο έγγραφο). Η λογική του Υπουργείου είναι νομίζω ξεκάθαρη. Θέλει ένα μάθημα καθαρά εργαστηριακό στο οποίο οι μαθητές θα ασχολούνται κατά βάση με την εκπόνηση συνθετικών εργασιών. Το ερώτημα βέβαια είναι τι συνθετικές εργασίες θα υλοποιήσουν οι μαθητές και σε τι περιβάλλοντα. Στο ερώτημα αυτό το Υπουργείο αφήνει τον καθηγητή Πληροφορικής να επιλέξει με βάση τις δυνατότητες των μαθητών του.

Με βάση τα παραπάνω έκανα ενδεικτικά τον παρακάτω προγραμματισμό ύλης. Τα κύρια σημεία του μπορούν να συνοψιστούν ως εξής :
  1. Υπάρχουν λίγες ώρες θεωρίας,
  2. Υλοποιούνται πολλές συνθετικές εργασίες (συνολικά 11),
  3. Κάθε συνθετική εργασία γίνεται με διαφορετική εφαρμογή,
  4. Κάθε συνθετική εργασία έχει μικρή διάρκεια (2-3 ώρες),
  5. Γίνεται χρήση αποκλειστικά δωρεάν εφαρμογών (εκτός από το Powerpoint),
  6. Γίνεται χρήση αρκετών web 2.0 εφαρμογών.


Βέβαια, ανάλογα με τις δυνατότητες των μαθητών, κάποια σημεία μπορεί να παραλειφθούν ή ακόμα και να αφαιρεθούν. Ωστόσο νομίζω ότι τα συγκεκριμένα περιβάλλοντα βοηθούν στην διαφοροποίηση της εργασίας μέσα στην τάξη και έτσι δεν θα δημιουργηθούν μεγάλα προβλήματα.

Αν έχετε κάποια άλλη πρόταση αφήστε σας παρακαλώ ένα σχόλιο.

Σχόλια

  1. Γιάννη, σου στέλνω και για τις Εφαρμογές Πληροφορικής την δική μου πρόταση για τον προγραμματισμό της ύλης στο μάθημα που και πάλι βασίζεται στον δικό σου. Μπορείς να τον δείς εδώ: http://blogs.sch.gr/nikmichailidis/archives/119

    Αυτός βέβαια στηρίζεται πιο πολύ στις δικές σου προτάσεις διδασκαλίας που θεωρώ ότι ανταποκρίνται στα ενδιαφέροντα των μαθητών μου. Στη συνέχεια θα δουλέψω φύλλα εργασίας (κυρίως για τις εφαρμογές Web 2.0 που προτείνεις) και μπορώ να στις στείλω και αυτές για ανταλλαγή τεχνογνωσίας. Τα σχόλια σου είναι ευπρόσδεκτα.
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα έλεγα ότι η πρόταση σου μου άρεσε πολύ. Είναι πιο αναλυτική από την δική μου. Ομολογώ ότι δεν είχα σκεφτεί τι θα έκανα σε ορισμένα μαθήματα και μου έδωσες ιδέες.

    Ελπίζω και εγώ σε καλή συνεργασία. Φυσικά και θα ήθελα να δω τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας που θα φτιάξεις. Ελπίζω με αυτή την ανταλλαγή τεχνογνωσίας να γίνουμε όλοι καλύτεροι και φυσικά να ωφεληθούν οι μαθητές μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)