Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποια web 2.0 εργαλεία θα χρησιμοποιήσετε στην τάξη; [Δημοσκόπηση]

Η νέα δημοσκόπηση αφορά την χρήση των web 2.0 εργαλείων στην τάξη. Έχω ήδη αφιερώσει πολλά άρθρα στο θέμα αυτό, έχω ανεβάσει αρκετά φύλλα εργασίας και έχω δείξει εργασίες που έκαναν οι μαθητές μου την προηγούμενη χρονιά. Βέβαια ήταν η πρώτη χρονιά και τα αποτελέσματα δεν μπορώ να πω ότι ήταν αυτό που περίμενα αλλά κάθε αρχή και δύσκολη.

Στην δημοσκόπηση λοιπόν αυτή, στην οποία μπορείτε να κάνετε πολλαπλές επιλογές, καλείστε να επιλέξετε τα web 2.0 εργαλεία που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε φέτος στην τάξη. Αν υπάρχει κάποιο άλλο εργαλείο που θα χρησιμοποιήσετε μην διστάσετε να το αναφέρετε.


Αποτελέσματα
Τα τελικά αποτελέσματα φαίνονται παρακάτω :


Από τα αποτελέσματα μάλλον συμπεραίνω ότι λίγοι θα χρησιμοποιήσουν web 2.0 εργαλεία στην τάξη τους. Αυτό το γεγονός μπορώ να πω ότι με απογοήτευσε λίγο. Πιστεύω ότι αν θέλουμε να αναβαθμίσουμε το μάθημα μας και να ακούγεται η φωνή μας στο Υπουργείο Παιδείας πρέπει να σταματήσουμε να ασχολούμαστε μόνο με προγράμματα της Microsoft και να δούμε και άλλα προγράμματα.

Η πρόσφατη άποψη του Υπουργείου

Το στοίχημα για  το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι να έχουν κομπιούτερ τα σχολεία, ούτε να γίνεται το μάθημα της πληροφορικής. Είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό: Η  πληροφορική και το διαδίκτυο να αποτελούν εργαλείο για όλα τα μαθήματα και σε όλους τους τρόπους διδασκαλίας.

δεν είναι παρά το αποτέλεσμα πολλών χρόνων απαξίωσης του μαθήματος από εμάς τους ίδιους. Είναι άλλωστε γνωστό ότι σε πολλά σχολεία το εργαστήριο Πληροφορικής είναι πιο πολύ Internet Cafe παρά χώρος διδασκαλίας της Πληροφορικής. Ακόμα και οι εργασίες που βάζουμε στους μαθητές πιο πολύ μοιάζουν με copy-paste ιστοσελίδων του Internet παρά εργασίες με στόχους.

Πιστεύω ακράδαντα, και αυτό νομίζω είναι φανερό μέσα από το ιστολόγιο αυτό, ότι για να μπορέσουμε να έχουμε μέλλον ως κλάδος πρέπει να δουλέψουμε. Να προτείνουμε πράγματα που έχουν σχέση με την επιστήμη της Πληροφορικής και να μην ασχολούμαστε με τις ΤΠΕ. Πόσοι άραγε από εμάς διδάχθηκαν τέτοια πράγματα στο Πανεπιστήμιο;

Νομίζω ότι είπα αρκετά για το θέμα. Θα ήθελα μόνο κλείνοντας να πω μία φράση που μας ανέφερε ένας καθηγητής μου στο Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής που σπούδασα.

Εσείς δεν είστε χρήστες αλλά χτίστες.

Ας υιοθετήσουμε λοιπόν την άποψη αυτή. Στα άλλα μαθήματα γίνεται χρήση των προγραμμάτων της Πληροφορικής. Στο δικό μας μάθημα διδάσκουμε ή έπρεπε να διδάσκουμε πως χτίζονται αυτά τα προγράμματα. Εμείς δηλαδή δεν θέλουμε να γίνουμε χρήστες (όπως κυρίως συμβαίνει στην Ελλάδα) αλλά χτίστες (όπως συμβαίνει στις ΗΠΑ). Δεν θέλουμε να χρησιμοποιούμε μόνο αυτά που κάνουν οι άλλοι αλλά να φτιάξουμε και δικά μας, τα οποία θα χρησιμοποιήσουν και στο εξωτερικό.

Σχόλια

  1. Γιάννη με αυτό το post σου έψαξα για το weebly και έπαθα πλάκα. Φοβερά απλό για δημιουργία σελίδων αλλά και λειτουργικότατο panel για το education version.

    Σε ευχαριστώ και πάλι γιατί θα το δουλέψω πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ μαζί σου. Το weebly είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για να δημιουργήσουν ιστοσελίδες οι μαθητές. Το χρησιμοποίησα στην τάξη στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς και μπορώ να πω ότι τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλά.

    Βέβαια υπάρχουν και άλλα παρόμοια εργαλεία. Έχω γράψει κάποια άρθρα αλλά το θέμα δεν έχει καλυφθεί και είναι σίγουρο ότι θα ασχοληθώ περισσότερο στο μέλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)