Είναι λάθος η λύση που δίνεις στο Δ5. Θέλει την ελάχιστη συνολική του μήνα όχι την ελάχιστη του πίνακα. Πρέπει να υπολογίσεις τις αθροιστικές όλων των μηνών σε νέο πίνακα και να βρεις το ελάχιστο του πίνακα αυτού.
Αυτό που λες, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι σωστό. Για να κάνεις αυτό που λες έπρεπε να υπάρχει η λέξη συνολική που δεν υπάρχει.
Πάντως για το θέμα Δ5 ρωτήθηκε η επιτροπή πολλές φορές και δεν απάντησε. Εγώ φυσικά δεν μπορώ να ξέρω τι ήθελε η επιτροπή και συνεπώς έλυσα την άσκηση με βάση αυτό που λέει. Χωρίς να κάνω προσθήκες λέξεων.
Πάντως το πρόβλημα είναι μεγάλο και δεν φταίνε ούτε οι μαθητές ούτε οι καθηγητές που βαθμολογούν. Για το λόγο αυτό φαίνεται να υπάρχει μία τάση να θεωρούνται σωστές και οι δύο λύσεις εκτός βέβαια αν η επιτροπή τελικά μας απαντήσει τι ζητούσε.
Stin sinthiki Oso exeis lathos ston elegxo tou oriou , den einai <= alla < , giati leei oute enos ergou.Episis giati na katseis na vgaleis monos sou to pososto kai na min valeis ton algorithmo na to kanei : Orio <- 120000 * 60/100 Oso Ergo <> "TELOS" KAI Diath_poso < Orio epanalave
Episis, to Diath poso ypotheto to xeis valei gia kalitero diavasma tis askisis giati , to Syn_poso den xrisimevei kapou na to afiseis xwris allagi.
Kai kati teleutaio, 8ewreite swsto apo tous eksetastes na perneis eisodo apo ton xristi xwris na ton "rwtiseis" prwta?
Στη συνέχεια προσπαθώ να απαντήσω στις παρατηρήσεις σου.
1) Ο υπολογισμός από τον αλγόριθμο του ορίου θα συμφωνήσω ότι είναι πιο ξεκάθαρος. 2) Όσο για τη συνθήκη αναφέρεις Diath_poso < Orio. Αν όμως είναι μικρότερο δεν θα μπορεί να επιδοτηθεί κανένα έργο. Άρα το σωστό είναι αυτό diath_poso >= orio. 3) Για τη χρήση των 2 μεταβλητών ναι το έκανα για να είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα. 4) Για το τελευταίο η προσωπική μου άποψη είναι πως πρέπει να ρωτάει το πρόγραμμα τον χρήστη αλλά δεν υπάρχει ούτε ένας που να το θεωρεί λάθος. Αυτό πιθανόν συμβαίνει επειδή οι μαθητές γράφουν στο χαρτί.
μια ερωτηση παρακαλω... στο θεμα β2 η εκφωνηση λεει να κατασκευασουμε τμημα αλγοριθμου και στις απαντησεις εχετε κατασκευασει αλγοριθμο.. αυτο δεν μπορει να μετρηθει ως λαθος?
Δεν νομίζω να τέθηκε ποτέ τέτοιο θέμα από κάποιον βαθμολογητή. Η γνώμη μου λοιπόν είναι ότι δεν πρόκειται να το μετρήσει κανένας βαθμολογητής ως λάθος.
Μια παρατηρηση: οταν τελειωνεις το προγραμμα γραφεις μονο ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ χωρις το ονομα που εχεις επιλεξει για το προγραμμα,συμφωνα παντα με το σχολικο βιβλιο.
ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΤΟ Γ2 ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΟ << οταν το διαθεσιμο ποσο εχει μειωθει τοσο ωστε να μην ειναι δυνατη η επιδοτηση ουτε ενος εργου μικρης κατηγοριας>> ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ
Έχεις στην αρχή ένα αρχικό ποσό (π.χ. 1000000 €). Το ποσό αυτό κάθε φορά που επιδοτείς ένα εκπαιδευτικό έργο μειώνεται.
Το ερώτημα είναι "Πότε δε θα μπορείς να επιδοτείς ένα έργο;". Η απάντηση είναι όταν δε θα έχεις άλλα χρήματα ή όταν θα έχεις τόσα χρήματα που δεν θα μπορείς να επιδοτήσεις το πιο μικρό έργο (που σύμφωνα με την άσκηση είναι 200000 € και άρα η επιδότηση του θα είναι 120000).
Συνεπώς δε μπορείς να επιδοτήσεις κάποιο έργο αν σου έχουν περισέψει χρήματα λιγότερα από 120000 €.
Είναι λάθος η λύση που δίνεις στο Δ5. Θέλει την ελάχιστη συνολική του μήνα όχι την ελάχιστη του πίνακα. Πρέπει να υπολογίσεις τις αθροιστικές όλων των μηνών σε νέο πίνακα και να βρεις το ελάχιστο του πίνακα αυτού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που λες, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι σωστό. Για να κάνεις αυτό που λες έπρεπε να υπάρχει η λέξη συνολική που δεν υπάρχει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως για το θέμα Δ5 ρωτήθηκε η επιτροπή πολλές φορές και δεν απάντησε. Εγώ φυσικά δεν μπορώ να ξέρω τι ήθελε η επιτροπή και συνεπώς έλυσα την άσκηση με βάση αυτό που λέει. Χωρίς να κάνω προσθήκες λέξεων.
Πάντως το πρόβλημα είναι μεγάλο και δεν φταίνε ούτε οι μαθητές ούτε οι καθηγητές που βαθμολογούν. Για το λόγο αυτό φαίνεται να υπάρχει μία τάση να θεωρούνται σωστές και οι δύο λύσεις εκτός βέβαια αν η επιτροπή τελικά μας απαντήσει τι ζητούσε.
Μια μικρή διόρθωση
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο Γ3 θέμα το ΔΙΑΘ_ΠΟΣΟ μειώνεται από την ΕΠΙΔΟΤ και όχι από τον ΠΡΟΥΠΟΛ.
Σε ευχαριστώ πολύ για την παρατήρηση. Μόλις το διόρθωσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο Γ1 δεν θα επρεπε να λεει μεχρις οτου ποσο<5000000 ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι γιατί η εκφώνηση λέει:
ΑπάντησηΔιαγραφή"ελέγχοντας ότι το ποσό είναι μεγαλύτερο από 5.000.000 ευρώ."
Σκέψου ότι στην μέχρις ότου η συνθήκη πρέπει να είναι αυτό το οποίο επιθυμούμε να είναι η μεταβλητή μας.
Stin sinthiki Oso exeis lathos ston elegxo tou oriou , den einai <= alla < , giati leei oute enos ergou.Episis giati na katseis na vgaleis monos sou to pososto kai na min valeis ton algorithmo na to kanei :
ΑπάντησηΔιαγραφήOrio <- 120000 * 60/100
Oso Ergo <> "TELOS" KAI Diath_poso < Orio epanalave
Episis, to Diath poso ypotheto to xeis valei gia kalitero diavasma tis askisis giati , to Syn_poso den xrisimevei kapou na to afiseis xwris allagi.
Kai kati teleutaio, 8ewreite swsto apo tous eksetastes na perneis eisodo apo ton xristi xwris na ton "rwtiseis" prwta?
Signomi diorthono
ΑπάντησηΔιαγραφήOrio <- 200000 *60/100
Kai milaw gia to thema Γ
Στη συνέχεια προσπαθώ να απαντήσω στις παρατηρήσεις σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Ο υπολογισμός από τον αλγόριθμο του ορίου θα συμφωνήσω ότι είναι πιο ξεκάθαρος.
2) Όσο για τη συνθήκη αναφέρεις Diath_poso < Orio. Αν όμως είναι μικρότερο δεν θα μπορεί να επιδοτηθεί κανένα έργο. Άρα το σωστό είναι αυτό diath_poso >= orio.
3) Για τη χρήση των 2 μεταβλητών ναι το έκανα για να είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα.
4) Για το τελευταίο η προσωπική μου άποψη είναι πως πρέπει να ρωτάει το πρόγραμμα τον χρήστη αλλά δεν υπάρχει ούτε ένας που να το θεωρεί λάθος. Αυτό πιθανόν συμβαίνει επειδή οι μαθητές γράφουν στο χαρτί.
Ελπίζω να σε κάλυψα.
opa , exeis dikio gia to Diath_poso >= Orio ! egw eipa vlakeia.
ΑπάντησηΔιαγραφήmia xara :)
Δεν πειράζει. Σε ευχαριστώ πάντως για τις καλοπροαίρετες παρατηρήσεις σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήμια ερωτηση παρακαλω... στο θεμα β2 η εκφωνηση λεει να κατασκευασουμε τμημα αλγοριθμου και στις απαντησεις εχετε κατασκευασει αλγοριθμο.. αυτο δεν μπορει να μετρηθει ως λαθος?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομίζω να τέθηκε ποτέ τέτοιο θέμα από κάποιον βαθμολογητή. Η γνώμη μου λοιπόν είναι ότι δεν πρόκειται να το μετρήσει κανένας βαθμολογητής ως λάθος.
ΑπάντησηΔιαγραφήσας ευχαριστω θερμα! :)
ΑπάντησηΔιαγραφήEimai tsisti loh
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια παρατηρηση: οταν τελειωνεις το προγραμμα γραφεις μονο ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ χωρις το ονομα που εχεις επιλεξει για το προγραμμα,συμφωνα παντα με το σχολικο βιβλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις δίκιο για την παρατήρηση σου.
ΔιαγραφήΓΕΙΑ ΣΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΤΕ ΤΟ Γ2 ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΟ << οταν το διαθεσιμο ποσο εχει μειωθει τοσο ωστε να μην ειναι δυνατη η επιδοτηση ουτε ενος εργου μικρης κατηγοριας>> ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκέψου ως εξής:
ΔιαγραφήΈχεις στην αρχή ένα αρχικό ποσό (π.χ. 1000000 €). Το ποσό αυτό κάθε φορά που επιδοτείς ένα εκπαιδευτικό έργο μειώνεται.
Το ερώτημα είναι "Πότε δε θα μπορείς να επιδοτείς ένα έργο;". Η απάντηση είναι όταν δε θα έχεις άλλα χρήματα ή όταν θα έχεις τόσα χρήματα που δεν θα μπορείς να επιδοτήσεις το πιο μικρό έργο (που σύμφωνα με την άσκηση είναι 200000 € και άρα η επιδότηση του θα είναι 120000).
Συνεπώς δε μπορείς να επιδοτήσεις κάποιο έργο αν σου έχουν περισέψει χρήματα λιγότερα από 120000 €.