Η έκτη επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) σε καλεί να βοηθήσεις μία ομάδα τριών ατόμων να βρει δύο μυστικούς αριθμούς. Θα πρότεινα να λύσεις το πρόβλημα πρώτα χωρίς κώδικα για να το κατανοήσεις. Καλή διασκέδαση!
6η Επαναληπτική Άσκηση
Τίτλος: Παιχνίδι θησαυρού
Κατηγορία: Δομή επανάληψης
Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Θα διαβάζει τον τετραψήφιο μυστικό αριθμό που βρήκε το πρώτο μέλος της ομάδας,
β) Θα διαβάζει τα δύο μεσαία ψηφία του δεύτερου τετραψήφιου μυστικού αριθμού που βρήκε το δεύτερο μέλος της ομάδας και
γ) Θα εμφανίζει όλους τους πιθανούς αριθμούς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη θέση του δεύτερου μυστικού αριθμού.
Λύση 6ης επαναληπτικής άσκησης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Παιχνίδι_Θησαυρού
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΚΩΔ_1, ΚΩΔ_2, ΥΠ, ΑΘΡ, Ι, ΑΘΡ_2, ΑΡ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ 'Ποιος είναι ο πρώτος τετραψήφιος κωδικός; '
ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΩΔ_1
ΓΡΑΨΕ 'Ποια είναι τα δύο μεσαία ψηφία του δεύτερου τετραψήφιου κωδικού; '
ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΩΔ_2
ΑΘΡ <- 0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
ΥΠ <- ΚΩΔ_1 mod 10
ΑΘΡ <- ΑΘΡ + ΥΠ
ΚΩΔ_1 <- ΚΩΔ_1 div 10
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'Άθροισμα ψηφίων: ', ΑΘΡ
ΑΘΡ_2 <- ΚΩΔ_2 div 10 + ΚΩΔ_2 mod 10
ΥΠ <- ΑΘΡ + 2 - ΑΘΡ_2
ΓΡΑΨΕ 'Υποψήφιοι αριθμοί'
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΥΠ
ΑΝ Ι < 10 ΚΑΙ ΥΠ - Ι < 10 ΤΟΤΕ
ΑΡ <- 1000*Ι + ΚΩΔ_2*10 + (ΥΠ - Ι)
ΓΡΑΨΕ ΑΡ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Παιχνίδι_Θησαυρού
Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:
Αρκετα απαιτητικό θέμα παρολο που μπορει να φαινεται ευκολο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι η δυσκολία οφείλεται στο γεγονός ότι δεν ανήκει σε μία κατηγορία ασκήσεων. Απαιτεί πρώτα την επίλυση με μολύβι και χαρτί και τον έλεγχο διαφόρων περιπτώσεων. Αυτή όμως είναι και η γοητεία του προγραμματισμού.
Διαγραφή