Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #6

Η έκτη επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) σε καλεί να βοηθήσεις μία ομάδα τριών ατόμων να βρει δύο μυστικούς αριθμούς. Θα πρότεινα να λύσεις το πρόβλημα πρώτα χωρίς κώδικα για να το κατανοήσεις. Καλή διασκέδαση!

6η Επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής

6η Επαναληπτική Άσκηση

Τίτλος: Παιχνίδι θησαυρού
Κατηγορία: Δομή επανάληψης

Μία ομάδα τριών ατόμων μετέχει σε ένα παιχνίδι θησαυρού στο οποίο, μεταξύ άλλων, απαιτείται να βρεθούν δύο μυστικοί τετραψήφιοι αριθμοί. Ένα μέλος της ομάδας κατάφερε να εντοπίσει τον πρώτο τετραψήφιο μυστικό αριθμό ενώ ένα άλλο μέλος της ομάδας κατάφερε να εντοπίσει τα δύο μεσαία ψηφία του δεύτερου αριθμού. Επιπλέον το τρίτο μέλος της ομάδας βρήκε ότι το άθροισμα των ψηφίων του δεύτερου αριθμού είναι μεγαλύτερο κατά 2 από το άθροισμα των ψηφίων του πρώτου αριθμού.

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Θα διαβάζει τον τετραψήφιο μυστικό αριθμό που βρήκε το πρώτο μέλος της ομάδας,
β) Θα διαβάζει τα δύο μεσαία ψηφία του δεύτερου τετραψήφιου μυστικού αριθμού που βρήκε το δεύτερο μέλος της ομάδας και
γ) Θα εμφανίζει όλους τους πιθανούς αριθμούς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη θέση του δεύτερου μυστικού αριθμού.

Λύση 6ης επαναληπτικής άσκησης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Παιχνίδι_Θησαυρού
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΚΩΔ_1, ΚΩΔ_2, ΥΠ, ΑΘΡ, Ι, ΑΘΡ_2, ΑΡ
ΑΡΧΗ 
 
  ΓΡΑΨΕ 'Ποιος είναι ο πρώτος τετραψήφιος κωδικός; '
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΩΔ_1

  ΓΡΑΨΕ 'Ποια είναι τα δύο μεσαία ψηφία του δεύτερου τετραψήφιου κωδικού; '
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΩΔ_2

  ΑΘΡ <- 0

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
    ΥΠ <- ΚΩΔ_1 mod 10
    ΑΘΡ <- ΑΘΡ + ΥΠ

    ΚΩΔ_1 <- ΚΩΔ_1 div 10
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ 'Άθροισμα ψηφίων: ', ΑΘΡ

  ΑΘΡ_2 <- ΚΩΔ_2 div 10 + ΚΩΔ_2 mod 10
  ΥΠ <- ΑΘΡ + 2 - ΑΘΡ_2

  ΓΡΑΨΕ 'Υποψήφιοι αριθμοί'
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΥΠ
    ΑΝ Ι < 10 ΚΑΙ ΥΠ - Ι < 10 ΤΟΤΕ
      ΑΡ <- 1000*Ι + ΚΩΔ_2*10 + (ΥΠ - Ι) 
      ΓΡΑΨΕ ΑΡ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Παιχνίδι_Θησαυρού

Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:

Σχόλια

  1. Αρκετα απαιτητικό θέμα παρολο που μπορει να φαινεται ευκολο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι η δυσκολία οφείλεται στο γεγονός ότι δεν ανήκει σε μία κατηγορία ασκήσεων. Απαιτεί πρώτα την επίλυση με μολύβι και χαρτί και τον έλεγχο διαφόρων περιπτώσεων. Αυτή όμως είναι και η γοητεία του προγραμματισμού.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Υπολογιστική σκέψη : Μία σύγχρονη ψηφιακή δεξιότητα για όλους

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)