Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #9

Η ένατη επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) αφορά τον υπολογισμό της βαθμολογίας μίας κατάδυσης. Ο υπολογισμός είναι περίπλοκος οπότε θα πρέπει να δώσεις ιδιαίτερα βαρύτητα στην κατανόηση της εκφώνησης. Χρειάζεται επίσης να γνωρίζεις τον τρόπο υπολογισμού της μέγιστης και της ελάχιστης τιμής μερικών στοιχείων ενός μονοδιάστατου πίνακα.

9η Επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής

9η Επαναληπτική Άσκηση

Τίτλος: Συγχρονισμένες καταδύσεις
Κατηγορία: Μονοδιάστατοι πίνακες

Στις συγχρονισμένες καταδύσεις η βαθμολογία των δύο αθλητών γίνεται από εννέα κριτές. Δύο κριτές βαθμολογούν ατομικά τον ένα καταδύτη, άλλοι δύο κριτές βαθμολογούν ατομικά τον άλλον καταδύτη και οι υπόλοιποι πέντε κριτές βαθμολογούν το συγχρονισμό. Για τον υπολογισμό της τελικής βαθμολογίας ο μικρότερος και ο μεγαλύτερος βαθμός από τους τέσσερις πρώτους κριτές αφαιρούνται. Οι άλλοι δύο βαθμοί προστίθενται. Το ίδιο γίνεται με τους βαθμούς των κριτών που κρίνουν τον συγχρονισμό. Τα δύο αθροίσματα προστίθενται και το νέο άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το συντελεστή δυσκολίας της κατάδυσης και το γινόμενο με το 0,6.

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Θα διαβάζει τις βαθμολογίες των εννέα κριτών και θα τις αποθηκεύει σε μονοδιάστατο πίνακα (να γίνεται έλεγχος εγκυρότητας ώστε η βαθμολογία των κριτών να κυμαίνεται από 0 έως και 10),
β) Θα διαβάζει το συντελεστή δυσκολίας της κατάδυσης και
γ) Θα υπολογίζει την τελική βαθμολογία σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία.

Λύση 9ης επαναληπτικής άσκησης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Συχρονισμένες_Καταδύσεις
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΒΑΘΜ[9], ΜΙΝ_ΒΑΘΜ, ΜΑΧ_ΒΑΘΜ, ΣΥΝ_ΒΑΘΜ, ΑΦΑΙΡ_ΒΑΘΜ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΜΙΝ_ΒΑΘΜ_2, ΜΑΧ_ΒΑΘΜ_2, ΔΥΣΚ
ΑΡΧΗ
 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 9
    ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΓΡΑΨΕ 'Ποια είναι η βαθμολογία του ', Ι, 'ου κριτή; '
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΒΑΘΜ[Ι] 
    ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΒΑΘΜ[Ι] >= 0 ΚΑΙ ΒΑΘΜ[Ι] <= 10
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ 'Ποιος ήταν ο συντελεστής δυσκολίας της κατάδυσης; '
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΔΥΣΚ

  ΜΙΝ_ΒΑΘΜ <- ΒΑΘΜ[1] 
  ΜΑΧ_ΒΑΘΜ <- ΒΑΘΜ[1] 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 4
    ΑΝ ΒΑΘΜ[Ι] < ΜΙΝ_ΒΑΘΜ ΤΟΤΕ
      ΜΙΝ_ΒΑΘΜ <- ΒΑΘΜ[Ι] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

    ΑΝ ΒΑΘΜ[Ι] > ΜΙΝ_ΒΑΘΜ ΤΟΤΕ
      ΜΙΝ_ΒΑΘΜ <- ΒΑΘΜ[Ι] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΜΙΝ_ΒΑΘΜ_2 <- ΒΑΘΜ[5] 
  ΜΑΧ_ΒΑΘΜ_2 <- ΒΑΘΜ[5] 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 6 ΜΕΧΡΙ 9
    ΑΝ ΒΑΘΜ[Ι] < ΜΙΝ_ΒΑΘΜ_2 ΤΟΤΕ
      ΜΙΝ_ΒΑΘΜ_2 <- ΒΑΘΜ[Ι] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

    ΑΝ ΒΑΘΜ[Ι] > ΜΙΝ_ΒΑΘΜ ΤΟΤΕ
      ΜΙΝ_ΒΑΘΜ_2 <- ΒΑΘΜ[Ι] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΣΥΝ_ΒΑΘΜ <- 0
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 9
    ΣΥΝ_ΒΑΘΜ <- ΣΥΝ_ΒΑΘΜ + ΒΑΘΜ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΑΦΑΙΡ_ΒΑΘΜ <- ΜΙΝ_ΒΑΘΜ + ΜΑΧ_ΒΑΘΜ + ΜΙΝ_ΒΑΘΜ_2 + ΜΑΧ_ΒΑΘΜ_2

  ΣΥΝ_ΒΑΘΜ <- ΣΥΝ_ΒΑΘΜ - ΑΦΑΙΡ_ΒΑΘΜ
  ΣΥΝ_ΒΑΘΜ <- ΣΥΝ_ΒΑΘΜ* ΔΥΣΚ* 0.6

  ΓΡΑΨΕ 'Τελική βαθμολογία: ', ΣΥΝ_ΒΑΘΜ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Συχρονισμένες_Καταδύσεις


Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Υπολογιστική σκέψη : Μία σύγχρονη ψηφιακή δεξιότητα για όλους

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)