Η ενδέκατη επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) είναι μία άσκηση που απαιτεί τη χρήση εμφωλευμένων βρόχων. Χρειάζεται επίσης να παρθεί μία απόφαση για τον τρόπο με τον οποίο θα αποθηκεύεται αν ο μαθητής έχει ή δεν έχει στη συλλογή του ένα συγκεκριμένο αυτοκόλλητο.
11η Επαναληπτική Άσκηση
Τίτλος: Άλμπουμ με αυτοκόλλητα
Κατηγορία: Μονοδιάστατοι πίνακεςΟ Κώστας είναι μαθητής Δημοτικού και του αρέσουν τα άλμπουμ με αυτοκόλλητα. Αυτό που τον ενδιαφέρει περισσότερο είναι ένα καινούργιο άλμπουμ που είναι αφιερωμένο στους κορυφαίους του παγκοσμίου ποδοσφαίρου, το οποίο αποτελείται από 442 αυτοκόλλητα, από τα οποία τα 172 τελευταία είναι ολογραφικά, με περίγραμμα και με χρυσαφένια υφή. Το άλμπουμ μαζί με 24 αυτοκόλλητα το προμηθεύτηκε δωρεάν από ένα περίπτερο.
Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Για κάθε ένα από τα είκοσι τέσσερα αυτοκόλλητα, που ήταν αρχικά στο άλμπουμ, θα διαβάζει τον αριθμό τους,
β) Για κάθε μία από τις επόμενες εβδομάδες, θα διαβάζει αρχικά τον αριθμό των αυτοκόλλητων που μάζεψε. Στη συνέχεια θα διαβάζει για κάθε αυτοκόλλητο τον αριθμό του. Η διαδικασία θα τερματίζεται όταν καταφέρει να κολλήσει όλα τα αυτοκόλλητα στο άλμπουμ,
γ) Για κάθε εβδομάδα, θα εμφανίζει τον αριθμό των νέων αυτοκόλλητων που μάζεψε καθώς επίσης και πόσα από αυτά ήταν ολογραφικά,
δ) Θα εμφανίζει μετά από πόσες εβδομάδες κατάφερε να συγκεντρώσει όλα τα αυτοκόλλητα που αφορούν τον Λιονέλ Μέσι (τα αυτοκόλλητα είναι συνολικά πέντε και είναι στις θέσεις 1, 50, 300, 325 και 375 και κανένα από αυτά δεν υπήρχε στα 24 αρχικά αυτοκόλλητα) και
ε) Θα εμφανίζει μετά από πόσες εβδομάδες κατάφερε να ολοκληρώσει όλη τη συλλογή με τα αυτοκόλλητα.
Λύση 11ης επαναληπτικής άσκησης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Άλμπουμ_με_αυτοκόλλητα
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, ΒΡΗΚΕ, ΑΡ, ΝΕΑ, ΟΛΟΓΡ, ΑΡΙΘΜ, ΜΕΣΙ, ΕΒΔ
ΛΟΓΙΚΕΣ: ΑΥΤΟΚ[442]
ΑΡΧΗ
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 442
ΑΥΤΟΚ[Ι] <- ΨΕΥΔΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΒΡΗΚΕ <- 24
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 24
ΓΡΑΨΕ 'Δώσε το ', Ι, 'ο αυτοκόλλητο; '
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΡ
ΑΥΤΟΚ[ΑΡ] <- ΑΛΗΘΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΕΒΔ <- 0
ΟΣΟ ΒΡΗΚΕ < 442 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΓΡΑΨΕ 'Πόσα αυτοκόλλητα μάζεψε; '
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΡΙΘΜ
ΕΒΔ <- ΕΒΔ + 1
ΝΕΑ <- 0
ΟΛΟΓΡ <- 0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΑΡΙΘΜ
ΓΡΑΨΕ 'Δώσε το ', Ι, 'ο αυτοκόλλητο; '
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΡ
ΑΝ ΑΥΤΟΚ[ΑΡ] = ΨΕΥΔΗΣ ΤΟΤΕ
ΝΕΑ <- ΝΕΑ + 1
ΑΝ ΑΡ > 270 ΤΟΤΕ
ΟΛΟΓΡ <- ΟΛΟΓΡ + 1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΥΤΟΚ[ΑΡ] <- ΑΛΗΘΗΣ
ΑΝ ΑΡ = 1 Η ΑΡ = 50 Η ΑΡ = 300 Η ΑΡ = 325 Η ΑΡ = 375 ΤΟΤΕ
ΜΕΣΙ <- ΕΒΔ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'Μάζεψε ', ΝΕΑ, ' νέα αυτοκόλλητα.'
ΓΡΑΨΕ 'Από αυτά τα ', ΟΛΟΓΡ, ' αυτοκόλλητα είναι ολογραφικά.'
ΒΡΗΚΕ <- ΒΡΗΚΕ + ΝΕΑ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'Μετά από ', ΜΕΣΙ, ' εβδομάδες βρήκε όλα τα αυτοκόλλητα του Μέσι.'
ΓΡΑΨΕ 'Μετά από ', ΕΒΔ, ' εβδομάδες μάζεψε όλα τα αυτοκόλλητα.'
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Άλμπουμ_με_αυτοκόλλητα
Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου