Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #12

Η δωδέκατη επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) εμβαθύνει στην έννοια των μονοδιάστατων πινάκων. Πιο συγκεκριμένα ασχολείται με την εξέταση μίας τιμής με την προηγούμενη τιμή ενός μονοδιάστατου πίνακα αλλά και με την εμφάνιση πολλών συνεχόμενων τιμών που ικανοποιούν ένα κριτήριο.

12η Επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής

12η Επαναληπτική Άσκηση

Τίτλος: Παρκούρ
Κατηγορία: Μονοδιάστατοι πίνακες

Το παρκούρ είναι μια γαλλικής καταγωγής μη-ανταγωνιστική σωματική και πνευματική τέχνη που έχει ως στόχο την ταχύτατη, ασφαλή και βέλτιστη δυνατή μετακίνηση από οποιοδήποτε σημείο του χώρου Α σε ένα διαφορετικό σημείο Β, χρησιμοποιώντας μόνο τις ανθρώπινες σωματικές ικανότητες. Έστω λοιπόν ότι ένας αθλητής του παρκούρ αποφάσισε να ολοκληρώσει μία διαδρομή στην οποία θα έπρεπε είτε να σκαρφαλώνει σε τοίχους είτε να πηδάει από ένα ύψωμα.

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Θα διαβάζει για κάθε μία από τις 30 προσπάθειες του αθλητή το ύψος στο οποίο προσγειώθηκε (θεωρείστε ότι αρχικά ο αθλητής βρίσκεται σε ύψος ίσο με το μηδέν),
β) Θα εμφανίζει πόσες φορές ο αθλητής του παρκούρ σκαρφάλωσε σε τοίχους (δηλαδή το ύψος του εμποδίου βρισκόταν σε ψηλότερο σημείο από το σημείο στο οποίο βρισκόταν),
γ) Θα εμφανίζει το συνολικό αριθμό μέτρων που είτε ανέβηκε είτε κατέβηκε και
δ) Θα εμφανίζει το μεγαλύτερο συνεχόμενο αριθμό εμποδίων στα οποία χρειάστηκε να σκαρφαλώσει.

Παρατήρηση: Θεωρείστε ότι όλα τα ύψη είναι διαφορετικά μεταξύ τους.

Λύση 12ης επαναληπτικής άσκησης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Παρκούρ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, ΑΛΜΑΤΑ, ΤΡΕΧ_ΣΚΑΡΦ, ΜΕΓ_ΣΚΑΡΦ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΥΨΟΣ[30], ΠΡ_ΥΨΟΣ, Σ_ΜΕΤΡΑ
ΑΡΧΗ 
 
  ΠΡ_ΥΨΟΣ <- 0

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 30
    ΓΡΑΨΕ 'Σε ποιο ύψος προσγειώθηκε; '
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΥΨΟΣ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΑΛΜΑΤΑ <- 0
  Σ_ΜΕΤΡΑ <- 0
  ΤΡΕΧ_ΣΚΑΡΦ <- 0
  ΜΕΓ_ΣΚΑΡΦ <- -1
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 30
    ΑΝ ΠΡ_ΥΨΟΣ < ΥΨΟΣ[Ι] ΤΟΤΕ
      ΑΛΜΑΤΑ <- ΑΛΜΑΤΑ + 1
      ΤΡΕΧ_ΣΚΑΡΦ <- ΤΡΕΧ_ΣΚΑΡΦ + 1
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΑΝ ΜΕΓ_ΣΚΑΡΦ < ΤΡΕΧ_ΣΚΑΡΦ ΤΟΤΕ
        ΜΕΓ_ΣΚΑΡΦ <- ΤΡΕΧ_ΣΚΑΡΦ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΡΕΧ_ΣΚΑΡΦ <- 0
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

    Σ_ΜΕΤΡΑ <- Σ_ΜΕΤΡΑ + Α_Τ(ΥΨΟΣ[Ι] - ΠΡ_ΥΨΟΣ) 
    ΠΡ_ΥΨΟΣ <- ΥΨΟΣ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΑΝ ΜΕΓ_ΣΚΑΡΦ < ΤΡΕΧ_ΣΚΑΡΦ ΤΟΤΕ
    ΜΕΓ_ΣΚΑΡΦ <- ΤΡΕΧ_ΣΚΑΡΦ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

  ΓΡΑΨΕ 'Σκαρφάλωσε σε τοίχους ', ΑΛΜΑΤΑ, ' φορές.'
  ΓΡΑΨΕ 'Συνολικά ανέβηκε και κατέβηκε ', Σ_ΜΕΤΡΑ, ' μέτρα.'
  ΓΡΑΨΕ 'Μεγαλύτερος συνεχόμενος αριθμός εμποδίων: ', ΜΕΓ_ΣΚΑΡΦ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Παρκούρ


Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Υπολογιστική σκέψη : Μία σύγχρονη ψηφιακή δεξιότητα για όλους

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)