Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #14

Η δέκατη τέταρτη επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) αποτελεί μία επανάληψη στον αλγόριθμο της ταξινόμησης φυσαλίδας. Απαιτεί επίσης να γνωρίζεις να υπολογίζεις το δεκαδικό μέρος ενός πραγματικού αριθμού και να χειρίζεσαι θέματα που αφορούν τη στρογγυλοποίηση πραγματικών αριθμών.

14η Επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής

14η Επαναληπτική Άσκηση

Τίτλος: Playoffs πρωταθλήματος ποδοσφαίρου
Κατηγορία: Ταξινόμηση

Σε ορισμένες αγωνιστικές περιόδους, στο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου της Super League, διεξάγονται playoffs για την ανάδειξη των ομάδων που θα πάρουν μέρος στις Ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Σε μία από αυτές, σύμφωνα με τους κανονισμούς, με τη λήξη της κανονικής περιόδου όσες ομάδες βρίσκονταν από τη 2η έως και την 5η θέση θα αγωνίζονταν μεταξύ τους σε ένα μίνι τουρνουά. Ασφαλώς η τελική κατάταξη της κανονικής περιόδου έπαιζε ρόλο και στη διαμόρφωση της ειδικής βαθμολογίας που θα ίσχυε με την έναρξη των playoffs.

Σύμφωνα με όσα είχαν προβλεφθεί από τη διοργανώτρια του πρωταθλήματος, η ομάδα που θα τερμάτιζε 5η στη βαθμολογία θα ξεκινούσε τις αγωνιστικές της υποχρεώσεις σε αυτό το μίνι τουρνουά με μηδενική βαθμολογία. Σε ότι αφορά τις υπόλοιπες ομάδες, τώρα, είχε προβλεφθεί ότι η βαθμολογία τους θα ήταν ίση με το πηλίκο της διαφοράς τους από την πέμπτη ομάδα της βαθμολογίας με τον αριθμό 5. Αν κατά την διαίρεση προέκυπτε αριθμός με δεκαδικά ψηφία θα γινόταν στρογγυλοποίηση του στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό (π.χ. ο αριθμός 4.3 στρογγυλοποιούνταν στο 4 ενώ ο αριθμός 4.7 στρογγυλοποιούνταν στον αριθμό 5).

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Θα διαβάζει τα ονόματα των 16 ομάδων του πρωταθλήματος,
β) Θα διαβάζει τις βαθμολογίες των ομάδων στη λήξη του πρωταθλήματος,
γ) Θα βρίσκει ποιες ομάδες τερμάτισαν από την 2η έως την 5η θέση και
δ) Θα εμφανίζει την ειδική βαθμολογία που θα ισχύσει με την έναρξη των playoffs.

Παρατήρηση: Θεωρείστε ότι οι βαθμολογίες των ομάδων είναι όλες διαφορετικές μεταξύ τους.

Λύση 14ης επαναληπτικής άσκησης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Playoff_Ποδοσφαίρου
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΜΑΔΑ[16], ΤΕΜΠ_2
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΒΑΘΜ[16], ΕΙΔ_ΒΑΘΜ[4], Ι, Ξ, ΤΕΜΠ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΝΕΑ_ΒΑΘΜ
ΑΡΧΗ 
 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΜΑΔΑ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 16
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΒΑΘΜ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 16
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 16 ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ ΒΑΘΜ[Ξ] > ΒΑΘΜ[Ξ - 1] ΤΟΤΕ
        ΤΕΜΠ <- ΒΑΘΜ[Ξ] 
        ΒΑΘΜ[Ξ] <- ΒΑΘΜ[Ξ - 1] 
        ΒΑΘΜ[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ
        ΤΕΜΠ_2 <- ΟΜΑΔΑ[Ξ] 
        ΟΜΑΔΑ[Ξ] <- ΟΜΑΔΑ[Ξ - 1] 
        ΟΜΑΔΑ[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ_2
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΕΙΔ_ΒΑΘΜ[4] <- 0
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
    ΝΕΑ_ΒΑΘΜ <- (ΒΑΘΜ[Ι + 1] - ΒΑΘΜ[5])/5
    ΑΝ ΝΕΑ_ΒΑΘΜ - Α_Μ(ΝΕΑ_ΒΑΘΜ) >= 0.5 ΤΟΤΕ
      ΕΙΔ_ΒΑΘΜ[Ι] <- Α_Μ(ΝΕΑ_ΒΑΘΜ) + 1
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΕΙΔ_ΒΑΘΜ[Ι] <- Α_Μ(ΝΕΑ_ΒΑΘΜ) 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ 'Ειδική βαθμολογία:'
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
    ΓΡΑΨΕ ΟΜΑΔΑ[Ι + 1], ' ', ΕΙΔ_ΒΑΘΜ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Playoff_Ποδοσφαίρου


Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Υπολογιστική σκέψη : Μία σύγχρονη ψηφιακή δεξιότητα για όλους

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)