Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #8

Η όγδοη επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) αποτελεί μία εμβάθυνση στην έννοια των μονοδιάστατων πινάκων. Χρειάζεται να γνωρίζεις τον τρόπο υπολογισμού του πλήθους των στοιχείων ενός μονοδιάστατου πίνακα αλλά και τον τρόπο υπολογισμού της μέγιστης τιμής των στοιχείων του. Επίσης χρειάζεται να γνωρίζεις τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η αναζήτηση της πρώτης εμφάνισης ενός στοιχείου σε έναν μονοδιάστατο πίνακα αλλά και η αναζήτηση όλων των εμφανίσεων ενός στοιχείου σε έναν μονοδιάστατο πίνακα.

8η Επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής

8η Επαναληπτική Άσκηση

Τίτλος: Γραμμή Μεταξά
Κατηγορία: Μονοδιάστατοι πίνακες

Η «γραμμή Μεταξά» εκτείνεται στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα από το Μπέλλες έως την Ροδόπη (στους νομούς Σερρών, Δράμας, Ξάνθης και Κομοτηνής), και θεωρείται το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στην Ελλάδα του 20ου αιώνα. Την εποχή που κατασκευάστηκαν τα 21 οχυρά της «Γραμμής Μεταξά» (1936-1940), θεωρούνταν έργο τιτάνιο, ασύλληπτου κόστους και τεράστιας εθνικής σημασίας. Το μέγεθος του έργου ήταν δυσθεώρητο, ιδιαίτερα εάν ληφθεί υπόψη ο χρόνος που απαιτήθηκε για την ολοκλήρωσή του: απαιτήθηκαν να διανοιχτούν υπόγειες στοές συνολικού μήκους 24 χιλιομέτρων και υπόγεια καταφύγια μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων, ενώ για την προσέγγιση στις περιοχές των οχυρών κατασκευάστηκαν 174 χιλιόμετρα οδικού δικτύου.

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Για κάθε οχυρό, θα διαβάζει την ονομασία του και το νομό στον οποίο βρίσκεται,
β) Για κάθε νομό, θα εμφανίζει το πλήθος των οχυρών που κατασκευάστηκαν σε αυτόν,
γ) Θα εμφανίζει τα οχυρά που κατασκευάστηκαν στο νομό με τα περισσότερα οχυρά (θεωρείστε ότι ένας είναι ο νομός με τα περισσότερα οχυρά) και
δ) Θα εμφανίζει το νομό στον οποίο υπάρχει το θρυλικό οχυρό του «Ρούπελ», συνώνυμο του ηρωισμού, της αυτοθυσίας και της αντίστασης κατά του ναζισμού.

Λύση 8ης επαναληπτικής άσκησης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γραμμή_Μεταξά
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, ΠΛΗΘΟΣ[4], ΜΕΓ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΧΥΡΟ[21], ΝΟΜΟΣ[21], ΝΟΜΟΙ[4], ΜΕΓ_ΝΟΜΟΣ
  ΛΟΓΙΚΕΣ: ΒΡΕΘΗΚΕ
ΑΡΧΗ 
 
  ΝΟΜΟΙ[1] <- 'Σερρών'
  ΝΟΜΟΙ[2] <- 'Δράμας'
  ΝΟΜΟΙ[3] <- 'Ξάνθης'
  ΝΟΜΟΙ[4] <- 'Ροδόπης'

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 21
    ΓΡΑΨΕ 'Ποιο είναι το όνομα του οχυρού; '
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΧΥΡΟ[Ι] 

    ΓΡΑΨΕ 'Σε ποιο νομό είναι; '
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΝΟΜΟΣ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
    ΠΛΗΘΟΣ[Ι] <- 0
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 21
    ΑΝ ΝΟΜΟΣ[Ι] = 'Σερρών' ΤΟΤΕ
      ΠΛΗΘΟΣ[1] <- ΠΛΗΘΟΣ[1] + 1
    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΝΟΜΟΣ[Ι] = 'Δράμας' ΤΟΤΕ
      ΠΛΗΘΟΣ[2] <- ΠΛΗΘΟΣ[2] + 1
    ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΝΟΜΟΣ[Ι] = 'Ξάνθης' ΤΟΤΕ
      ΠΛΗΘΟΣ[3] <- ΠΛΗΘΟΣ[3] + 1
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΠΛΗΘΟΣ[4] <- ΠΛΗΘΟΣ[4] + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ ''
  ΓΡΑΨΕ 'Πλήθος οχυρών'
  ΓΡΑΨΕ 'Νομός Σερρών: ', ΠΛΗΘΟΣ[1] 
  ΓΡΑΨΕ 'Νομός Δράμας: ', ΠΛΗΘΟΣ[2] 
  ΓΡΑΨΕ 'Νομός Ξάνθης: ', ΠΛΗΘΟΣ[3] 
  ΓΡΑΨΕ 'Νομός Ροδόπης: ', ΠΛΗΘΟΣ[4] 

  ΜΕΓ <- ΠΛΗΘΟΣ[1] 
  ΜΕΓ_ΝΟΜΟΣ <- ΝΟΜΟΙ[1] 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 4
    ΑΝ ΠΛΗΘΟΣ[Ι] > ΜΕΓ ΤΟΤΕ
      ΜΕΓ <- ΠΛΗΘΟΣ[Ι] 
      ΜΕΓ_ΝΟΜΟΣ <- ΝΟΜΟΙ[Ι] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ ''
  ΓΡΑΨΕ 'Νομός με τα περισσότερα οχυρά: ', ΜΕΓ_ΝΟΜΟΣ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 21
    ΑΝ ΝΟΜΟΣ[Ι] = ΜΕΓ_ΝΟΜΟΣ ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ ΟΧΥΡΟ[Ι] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΒΡΕΘΗΚΕ <- ΨΕΥΔΗΣ
  Ι <- 1
  ΟΣΟ Ι <= 21 ΚΑΙ ΒΡΕΘΗΚΕ = ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΑΝ ΟΧΥΡΟ[Ι] = 'Ρούπελ' ΤΟΤΕ
      ΒΡΕΘΗΚΕ <- ΑΛΗΘΗΣ
      ΓΡΑΨΕ 'Το οχυρό Ρούπελ είναι στο νομό ', ΝΟΜΟΣ[Ι] 
    ΑΛΛΙΩΣ
      Ι <- Ι + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Γραμμή_Μεταξά


Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #6 (2021)