Η δομή επιλογής είναι μία από τις βασικές δομές του προγραμματισμού. Στο Scratch είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν οι εξής περιπτώσεις: η απλή επιλογή (εάν ... τότε ...), η σύνθετη επιλογή (εάν ... τότε ... αλλιώς ...) και οι εμφωλευμένες δομές επιλογής. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ένα φύλλο εργασίας για τη δομή επιλογής στο Scratch 2.0
Στόχος
Στο τέταρτο μάθημα θα εξοικειωθείς με τη δομή επιλογής που είναι μία από τις πιο
σημαντικές δομές στον προγραμματισμό. Η δομή αυτή μας δίνει τη δυνατότητα να
εκτελούμε κάποιες εντολές όταν κάποια συνθήκη είναι αληθής και κάποιες άλλες
εντολές όταν η συνθήκη είναι ψευδής. Ορισμένα παραδείγματα είναι τα εξής:
- Αν ο σκύλος ακουμπήσει ένα κόκαλο τότε το κόκαλο εξαφανίζεται και ο παίκτης κερδίζει 10 πόντους.
- Αν κάνουμε κλικ πάνω σε ένα αντικείμενο τότε εξαφανίζεται αλλιώς εμφανίζεται.
Διάρκεια υλοποίησης
Ανάλογα με το τμήμα και την ηλικία των μαθητών η υλοποίηση του φύλλου
εργασίας μπορεί να έχει χρονική διάρκεια από 20 έως 30 λεπτά.
Δομή φύλλου εργασίας
- Η εντολή "Εάν ... τότε ..."
- Η εντολή "Εάν ... τότε ... αλλιώς ..."
- Πώς ελέγχουμε τρεις ή περισσότερες περιπτώσεις;
- Λογικοί τελεστές.
Σε αυτό το φύλλο εργασίας τα κομμάτια κώδικα δίνονται έτοιμα στο μαθητή και αυτός καλείται απλά να τα δημιουργήσει στο περιβάλλον του Scratch και να τα κατανοήσει. Στόχος δηλαδή είναι να πειραματιστεί με την εκτέλεση των έτοιμων κομματιών κώδικα και να καταλάβει πότε εκτελείται η κάθε εντολή.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου