Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #17

Η δέκατη έβδομη επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) σχετίζεται με τον αλγόριθμο της ταξινόμησης. Η άσκηση απαιτεί την εφαρμογή του αλγορίθμου αρκετές φορές οπότε απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή.

17η Επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής

17η Επαναληπτική Άσκηση

Τίτλος: Τελικός μήκους Παγκοσμίου Πρωταθλήματος
Κατηγορία: Ταξινόμηση

Στον τελικό του μήκους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Στίβου συμμετέχουν δώδεκα άλτες. Οι δώδεκα άλτες αρχικά κάνουν τρεις προσπάθειες με μία συγκεκριμένη σειρά. Στη συνέχεια οι άλτες που έχουν τις οκτώ καλύτερες επιδόσεις κάνουν τρεις ακόμα προσπάθειες. Η σειρά που αγωνίζονται στην τέταρτη και την πέμπτη προσπάθεια είναι ίδια και εξαρτάται από την κατάταξη τους μετά τις τρεις πρώτες προσπάθειες. Έτσι πρώτος αγωνίζεται ο άλτης με την όγδοη καλύτερη επίδοση, δεύτερος αγωνίζεται ο άλτης με την έβδομη καλύτερη επίδοση κ.ο.κ. Στην τελευταία προσπάθεια αγωνίζονται οι άλτες με βάση την κατάταξη τους μετά τις πέντε πρώτες προσπάθειες και με βάση την ίδια, όπως παραπάνω, λογική.

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Θα διαβάζει τα ονόματα των αθλητών με τη σειρά με την οποία θα αγωνιστούν,
β) Θα διαβάζει τις τρεις πρώτες επιδόσεις για κάθε αθλητή και θα εμφανίζει την κατάταξη μετά από τις τρεις πρώτες προσπάθειες,
γ) Μετά το τρίτο άλμα, θα διαβάζει τις προσπάθειες των αθλητών που συνεχίζουν στον αγώνα με την σειρά που πρέπει να αγωνιστούν και
δ) Θα εμφανίζει την τελική κατάταξη των αθλητών.

Λύση 17ης επαναληπτικής άσκησης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τελικός_Μήκους
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, Ξ
  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΑΛΜΑΤΑ[12, 6], ΚΑΛ_ΕΠ[12], ΤΕΜΠ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[12], ΤΕΜΠ2

ΑΡΧΗ 

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
    ΓΡΑΨΕ 'Δώσε το όνομα του ', Ι, 'ου αθλητή: '
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
    ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
      ΓΡΑΨΕ ΟΝ[Ι], ' - ', Ξ, 'η επίδοση: '
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΛΜΑΤΑ[Ι, Ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
    ΚΑΛ_ΕΠ[Ι] <- ΑΛΜΑΤΑ[Ι, 1] 
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 3
      ΑΝ ΑΛΜΑΤΑ[Ι, Ξ] > ΚΑΛ_ΕΠ[Ι] ΤΟΤΕ
        ΚΑΛ_ΕΠ[Ι] <- ΑΛΜΑΤΑ[Ι, Ξ] 
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 12
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 12 ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ] > ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ - 1] ΤΟΤΕ
        ΤΕΜΠ <- ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ] 
        ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ] <- ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ - 1] 
        ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ

        ΤΕΜΠ2 <- ΟΝ[Ξ] 
        ΟΝ[Ξ] <- ΟΝ[Ξ - 1] 
        ΟΝ[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ2
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 
  ΓΡΑΨΕ ''
  ΓΡΑΨΕ 'Κατάταξη μετά από τρία άλματα'
  ΓΡΑΨΕ '-----------------------------'
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
    ΓΡΑΨΕ ΟΝ[Ι], ' - ', ΚΑΛ_ΕΠ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 4 ΜΕΧΡΙ 5
    ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 8 ΜΕΧΡΙ 1 ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΓΡΑΨΕ ΟΝ[Ι], ' - ', Ξ, 'η επίδοση: '
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΛΜΑΤΑ[Ι, Ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 4 ΜΕΧΡΙ 5
      ΑΝ ΑΛΜΑΤΑ[Ι, Ξ] > ΚΑΛ_ΕΠ[Ι] ΤΟΤΕ
        ΚΑΛ_ΕΠ[Ι] <- ΑΛΜΑΤΑ[Ι, Ξ] 
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 8
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 8 ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ] > ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ - 1] ΤΟΤΕ
        ΤΕΜΠ <- ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ] 
        ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ] <- ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ - 1] 
        ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ

        ΤΕΜΠ2 <- ΟΝ[Ξ] 
        ΟΝ[Ξ] <- ΟΝ[Ξ - 1] 
        ΟΝ[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ2
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 8 ΜΕΧΡΙ 1 ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
    ΓΡΑΨΕ ΟΝ[Ι], ' - 6η επίδοση: '
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΛΜΑΤΑ[Ι, 6] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8
    ΑΝ ΑΛΜΑΤΑ[Ι, 6] > ΚΑΛ_ΕΠ[Ι] ΤΟΤΕ
      ΚΑΛ_ΕΠ[Ι] <- ΑΛΜΑΤΑ[Ι, 6] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 8
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 8 ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ] > ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ - 1] ΤΟΤΕ
        ΤΕΜΠ <- ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ] 
        ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ] <- ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ - 1] 
        ΚΑΛ_ΕΠ[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ

        ΤΕΜΠ2 <- ΟΝ[Ξ] 
        ΟΝ[Ξ] <- ΟΝ[Ξ - 1] 
        ΟΝ[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ2
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ 'Τελική κατάταξη'
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
    ΓΡΑΨΕ ΟΝ[Ι], ' - ', ΚΑΛ_ΕΠ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Τελικός_Μήκους


Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Υπολογιστική σκέψη : Μία σύγχρονη ψηφιακή δεξιότητα για όλους

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)