Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #18

Η δέκατη όγδοη επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) είναι μία άσκηση που απαιτεί γνώση των δισδιάστατων πινάκων.


18η Επαναληπτική Άσκηση

Τίτλος: Διαγωνισμός Καρφωμάτων
Κατηγορία: Δισδιάστατοι Πίνακες

Σε διαγωνισμό καρφωμάτων μετέχουν τέσσερις αθλητές. Στον πρώτο γύρο κάθε αθλητής κάνει δύο προσπάθειες και για κάθε προσπάθεια του βαθμολογείται από κριτική επιτροπή που αποτελείται από έξι άτομα. Κάθε μέλος της κριτικής επιτροπής βαθμολογεί με άριστα το 10. Οι δύο αθλητές που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη συνολική βαθμολογία περνάνε στον τελικό όπου έχουν άλλες δύο προσπάθειες.

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Θα διαβάζει τα ονόματα των 4 αθλητών,
β) Θα διαβάζει τις βαθμολογίες που πήραν οι μπασκετμπολίστες στον 1ο γύρο,
γ) Θα εμφανίζει το ζευγάρι του τελικού,
δ) Θα διαβάζει τις βαθμολογίες που πήραν οι δύο αυτοί μπασκετμπολίστες στον τελικό και
ε) Θα εμφανίζει τον τελικό νικητή.

Παρατήρηση: Θεωρείστε ότι οι τελικές βαθμολογίες των αθλητών είναι πάντα διαφορετικές μεταξύ τους.

Λύση 18ης επαναληπτικής άσκησης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Διαγωνισμός_Καρφωμάτων 
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, Ξ, ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ[4, 12], ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[4], ΤΕΜΠ1
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[4], ΤΕΜΠ2
ΑΡΧΗ 
 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
    ΓΡΑΨΕ "Ποιο είναι το όνομα του ", Ι, "ου υποψηφίου; "
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
 
  ΓΡΑΨΕ "" 
  ΓΡΑΨΕ "Α' Γύρος" 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
    ΓΡΑΨΕ "" 
    ΓΡΑΨΕ "Βαθμολογίες για τον παίκτη ", ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[Ι] 
   
    ΓΡΑΨΕ "1η προσπάθεια :" 
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
      ΓΡΑΨΕ "Ποια είναι η βαθμολογία του ", Ξ, "ου κριτή: "
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ[Ι, Ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
   
    ΓΡΑΨΕ "2η προσπάθεια :" 
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 7 ΜΕΧΡΙ 12
      ΓΡΑΨΕ "Ποια είναι η βαθμολογία του ", Ξ - 6, "ου κριτή: "
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ[Ι, Ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
    ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι] <- 0
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
      ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι] <- ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι] + ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ[Ι, Ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 4
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 4 ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ξ] > ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ξ - 1] ΤΟΤΕ
        ΤΕΜΠ1 <- ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ξ] 
        ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ξ] <- ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ξ - 1] 
        ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ1
       
        ΤΕΜΠ2 <- ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[Ξ] 
        ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[Ξ] <- ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[Ξ - 1] 
        ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ2
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
 
  ΓΡΑΨΕ "" 
  ΓΡΑΨΕ "Το ζευγάρι του τελικού είναι ", ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[1], " - ", ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[2] 
 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 2
    ΓΡΑΨΕ "" 
    ΓΡΑΨΕ "Βαθμολογίες για τον παίκτη ", ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[Ι] 
   
    ΓΡΑΨΕ "1η προσπάθεια :" 
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
      ΓΡΑΨΕ "Ποια είναι η βαθμολογία του ", Ξ, "ου κριτή: "
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ[Ι, Ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
   
    ΓΡΑΨΕ "2η προσπάθεια :" 
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 7 ΜΕΧΡΙ 12
      ΓΡΑΨΕ "Ποια είναι η βαθμολογία του ", Ξ - 6, "ου κριτή: "
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ[Ι, Ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 2
    ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι] <- 0
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
      ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι] <- ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[Ι] + ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ[Ι, Ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 
 
  ΓΡΑΨΕ "" 
  ΑΝ ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[1] > ΣΥΝ_ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ[2] ΤΟΤΕ 
    ΓΡΑΨΕ "Νικητής είναι ο ", ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[1] 
  ΑΛΛΙΩΣ 
    ΓΡΑΨΕ "Νικητής είναι ο ", ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ[2] 
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
 
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Διαγωνισμός_Καρφωμάτων


Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Υπολογιστική σκέψη : Μία σύγχρονη ψηφιακή δεξιότητα για όλους

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)