Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #20

Η εικοστή επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) σχετίζεται και πάλι με την έννοια των δισδιάστατων πινάκων. Ιδιαίτερη σημασία στην άσκηση έχει  μορφή του πίνακα στον οποίο θα αποθηκευτούν οι επιδόσεις των αθλητών.

20η επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής

20η Επαναληπτική Άσκηση

Τίτλος: Διπλό τραπ
Κατηγορία: Δισδιάστατοι Πίνακες

Το άθλημα της σκοποβολής είναι ένα από τα παλαιότερα αθλήματα. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές κατηγορίες. Από αυτές το τραπ, το διπλό τραπ και το σκιτ αφορούν πήλινους στόχους που εκτοξεύονται στον αέρα. Στο τραπ, ο πήλινος στόχος απελευθερώνεται από μία θέση, στο διπλό τραπ απελευθερώνονται δύο πήλινοι στόχοι από μία θέση ταυτόχρονα, ενώ στο σκιτ απελευθερώνονται δύο πήλινοι στόχοι από δύο διαφορετικές θέσεις με απόσταση μεταξύ τους 40 μέτρων. Συνολικά στο αγώνισμα του διπλού τραπ οι αθλητές σκοπεύουν 150 πήλινους δίσκους.

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Θα διαβάζει τα ονόματα των πέντε αθλητών που συμμετέχουν στο τελικό του Πανελληνίου Πρωταθλήματος,
β) Για κάθε αθλητή, θα διαβάζει τα αποτελέσματα του (να αποθηκεύεται η τιμή 1 όταν ο αθλητής πετυχαίνει το στόχο και 0 όταν ο αθλητής δεν πετυχαίνει το στόχο),
γ) Θα υπολογίζει τη συνολική βαθμολογία κάθε αθλητή και θα την αποθηκεύει σε νέο πίνακα,
δ) Θα εμφανίζει το όνομα του νικητή καθώς και αν έκανε πανελλήνιο ρεκόρ (θεωρείστε ότι το πανελλήνιο ρεκόρ είναι 137 / 150 και ότι όλες οι τελικές βαθμολογίες είναι διαφορετικές),
ε) Για κάθε αθλητή, θα υπολογίζει την διαφορά εύστοχων προσπαθειών μεταξύ πρώτων και δεύτερων πήλινων δίσκων, και θα την αποθηκεύει σε νέο πίνακα,
στ) Θα υπολογίζει τον πιο σταθερό αθλητή, δηλαδή αυτόν που έχει τη μικρότερη διαφορά εύστοχων προσπαθειών μεταξύ πρώτων και δεύτερων πήλινων δίσκων (θεωρείστε ότι ένας είναι ο πιο σταθερός αθλητής).

Παρατήρηση: Οι προσπάθειες των αθλητών θα πρέπει να διαβάζονται σύμφωνα με τον τρόπο διεξαγωγής του αγώνα, δηλαδή σε κάθε προσπάθεια εκτοξεύονται δύο πήλινοι δίσκοι και ο σκοπευτής καλείται να σπάσει και τους δύο με δύο συνεχείς βολές. 

Λύση 20ης επαναληπτικής άσκησης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Διπλό_Τραπ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, Ξ, ΑΠΟΤ[5, 150], Σ_ΒΑΘΜ[5] 
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΜΑΧ_ΒΑΘΜ, ΕΥΣΤ_ΠΡΟΣΠ_1, ΕΥΣΤ_ΠΡΟΣΠ_2, ΔΙΑΦ[5], ΜΙΚΡ_ΔΙΑΦ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[5], ΜΑΧ_ΟΝ, ΜΙΚΡ_ΟΝ
ΑΡΧΗ 
 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
    ΓΡΑΨΕ 'Ποιο είναι το όνομα του ', Ι, 'ου αθλητή; '
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 150
      ΓΡΑΨΕ 'Πέτυχε τον ', Ξ, 'ο πήλινο δίσκο (0/1); '
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΠΟΤ[Ι, Ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
    Σ_ΒΑΘΜ[Ι] <- 0
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 150
      Σ_ΒΑΘΜ[Ι] <- Σ_ΒΑΘΜ[Ι] + ΑΠΟΤ[Ι, Ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΜΑΧ_ΒΑΘΜ <- Σ_ΒΑΘΜ[1] 
  ΜΑΧ_ΟΝ <- ΟΝ[1] 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 5
    ΑΝ ΜΑΧ_ΒΑΘΜ < Σ_ΒΑΘΜ[Ι] ΤΟΤΕ
      ΜΑΧ_ΒΑΘΜ <- Σ_ΒΑΘΜ[Ι] 
      ΜΑΧ_ΟΝ <- ΟΝ[Ι] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ 'Νικητής : ', ΜΑΧ_ΟΝ
  ΑΝ ΜΑΧ_ΒΑΘΜ > 137 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Νέο Πανελλήνιο Ρεκόρ.'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
    ΕΥΣΤ_ΠΡΟΣΠ_1 <- 0
    ΕΥΣΤ_ΠΡΟΣΠ_2 <- 0
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 150
      ΑΝ ΑΠΟΤ[Ι, Ξ] = 1 ΤΟΤΕ
        ΑΝ Ξ mod 2 = 1 ΤΟΤΕ
          ΕΥΣΤ_ΠΡΟΣΠ_1 <- ΕΥΣΤ_ΠΡΟΣΠ_1 + 1
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΕΥΣΤ_ΠΡΟΣΠ_2 <- ΕΥΣΤ_ΠΡΟΣΠ_2 + 1
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

    ΔΙΑΦ[Ι] <- Α_Τ(ΕΥΣΤ_ΠΡΟΣΠ_1 - ΕΥΣΤ_ΠΡΟΣΠ_2) 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΜΙΚΡ_ΔΙΑΦ <- ΔΙΑΦ[1] 
  ΜΙΚΡ_ΟΝ <- ΟΝ[1] 
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 5
    ΑΝ ΔΙΑΦ[Ι] < ΜΙΚΡ_ΔΙΑΦ ΤΟΤΕ
      ΜΙΚΡ_ΔΙΑΦ <- ΔΙΑΦ[Ι] 
      ΜΙΚΡ_ΟΝ <- ΟΝ[Ι] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ 'Πιο σταθερός αθλητής: ', ΜΙΚΡ_ΟΝ
 
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Διπλό_Τραπ


Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Υπολογιστική σκέψη : Μία σύγχρονη ψηφιακή δεξιότητα για όλους

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)