Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #28

Η εικοστή όγδοη επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) αποτελεί την τρίτη πρόταση, από τις πέντε συνολικά, για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Είναι μία άσκηση στην οποία καλείστε, σε ορισμένα ερωτήματα, να αποφασίσετε πώς θα αντιμετωπίσετε αφού δεν αναφέρεται ρητά τι πρέπει να κάνετε.

28η επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής

28η Επαναληπτική Άσκηση

Τίτλος: Διαγωνισμός Bebras
Κατηγορία:Υποψήφιο θέμα Πανελλαδικών

Ο διαγωνισμός Bebras είναι ένας διαγωνισμός πληροφορικής και υπολογιστικής σκέψης. Η δοκιμασία πραγματοποιείται μέσω υπολογιστή σε σχολεία και επιτηρείται από εκπαιδευτικούς. Διαρκεί 35 λεπτά και στόχος κάθε μαθητή είναι να ολοκληρώσει όσες περισσότερες δραστηριότητες μπορεί εντός του διαθέσιμου χρόνου. Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει 10 θέματα (4 βαθμού δυσκολίας Α-εύκολα, 3 βαθμού δυσκολίας Β-μέτρια και 3 βαθμού δυσκολίας Γ-δύσκολα). Κάθε μαθητής ξεκινάει με 32 βαθμούς και η μέγιστη βαθμολογία που μπορεί να συγκεντρώσει είναι 100 βαθμοί. Η βαθμολογία προκύπτει ως εξής:

Κατηγορία
Σωστή ΑπάντησηΛανθασμένη Απάντηση
Α5-2
Β7-4
Γ9-4

Οι ερωτήσεις που δεν απαντήθηκαν δεν βαθμολογούνται.

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Θα διαβάζει τα ονόματα των 50 μαθητών μίας τάξης,
β) Για κάθε μαθητή, θα διαβάζει αν απάντησε σωστά («Σ»), λανθασμένα («Λ») ή δεν απάντησε («ΔΑ») σε κάθε μία από τις 10 δραστηριότητες. Για το σκοπό αυτό, για κάθε δραστηριότητα, θα εμφανίζει μήνυμα της μορφής «Ερώτηση 5η – Βαθμός Δυσκολίας Β – Πώς απάντησε ο μαθητής (Σ / Λ / ΔΑ);»,
γ) Για κάθε δραστηριότητα, θα υπολογίζει τη βαθμολογία του μαθητή με χρήση συνάρτησης η οποία θα δέχεται ως είσοδο την κατηγορία της δραστηριότητας και πώς απάντησε ο μαθητής και θα επιστρέφει τη βαθμολογία του μαθητή,
δ) Θα υπολογίζει τη συνολική βαθμολογία κάθε μαθητή και θα την αποθηκεύει σε μονοδιάστατο πίνακα,
ε) Θα εμφανίζει τα ονόματα των μαθητών που θα πάρουν πιστοποιητικό διάκρισης (πιστοποιητικό διάκρισης δικαιούνται οι μαθητές που ανήκουν στο 10% των καλύτερων επιδόσεων) και
στ) Θα εμφανίζει τα ονόματα των μαθητών που δικαιούνται να πάρουν πιστοποιητικό μεγαλύτερου βαθμού (το πιστοποιητικό μεγαλύτερου βαθμού δίνεται σε όλους τους μαθητές που πέτυχαν την καλύτερη επίδοση σε μία κατηγορία).

Παρατήρηση: Δεν απαιτείται να γίνει έλεγχος εγκυρότητας των απαντήσεων των μαθητών.

Λύση 28ης επαναληπτικής άσκησης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Διαγωνισμός_Bebras
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, Ξ, ΒΑΘΜ, Σ_ΒΑΘΜ[50], ΤΕΜΠ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ[50, 3], ΜΕΓ_ΒΑΘΜ[3] 
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[50], ΟΝ_2[50], ΑΠ[50, 10]
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΒΑΘΜΟΣ_ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ[10], ΤΕΜΠ2, Β_Δ
ΑΡΧΗ 

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
    ΒΑΘΜΟΣ_ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ[Ι] <- 'Α'
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 5 ΜΕΧΡΙ 7
    ΒΑΘΜΟΣ_ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ[Ι] <- 'Β'
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 8 ΜΕΧΡΙ 10
    ΒΑΘΜΟΣ_ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ[Ι] <- 'Γ'
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50
    ΓΡΑΨΕ 'Δώσε το όνομα του ', Ι, 'ου μαθητή: '
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
      ΓΡΑΨΕ 'Ερώτηση ', Ξ, 'η. Βαθμός Δυσκολίας  '
      ΓΡΑΨΕ ΒΑΘΜΟΣ_ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ[Ξ], '. '
      ΓΡΑΨΕ '- Πώς απάντησε ο μαθητής (Σ / Λ / ΔΑ ); '
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΠ[Ι, Ξ] 
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50
    Σ_ΒΑΘΜ[Ι] <- 32
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
      ΒΑΘΜ <- ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ(ΒΑΘΜΟΣ_ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ[Ξ], ΑΠ[Ι, Ξ]) 
      Σ_ΒΑΘΜ[Ι] <- Σ_ΒΑΘΜ[Ι] + ΒΑΘΜ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50
    ΟΝ_2[Ι] <- ΟΝ[Ι] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 50
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 50 ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ Σ_ΒΑΘΜ[Ξ] > Σ_ΒΑΘΜ[Ξ - 1] ΤΟΤΕ
        ΤΕΜΠ <- Σ_ΒΑΘΜ[Ξ] 
        Σ_ΒΑΘΜ[Ξ] <- Σ_ΒΑΘΜ[Ξ - 1] 
        Σ_ΒΑΘΜ[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ

        ΤΕΜΠ2 <- ΟΝ_2[Ξ] 
        ΟΝ_2[Ξ] <- ΟΝ_2[Ξ - 1] 
        ΟΝ_2[Ξ - 1] <- ΤΕΜΠ2
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΒΑΘΜ <- Σ_ΒΑΘΜ[50* 10 div 100] 

  ΓΡΑΨΕ 'Πιστοποιητικό διάκρισης δικαιούνται οι μαθητές:'
  Ι <- 1
  ΟΣΟ Ι <= 50 ΚΑΙ Σ_ΒΑΘΜ[Ι] >= ΒΑΘΜ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΓΡΑΨΕ ΟΝ_2[Ι] 
    Ι <- Ι + 1
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
      ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ[Ι, Ξ] <- 0
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50
    ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
      Β_Δ <- ΒΑΘΜΟΣ_ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ[Ξ] 
      ΒΑΘΜ <- ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ(Β_Δ, ΑΠ[Ι, Ξ]) 
      ΑΝ Β_Δ = 'Α' ΤΟΤΕ
        ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ[Ι, 1] <- ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ[Ι, 1] + ΒΑΘΜ
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Β_Δ = 'Β' ΤΟΤΕ
        ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ[Ι, 2] <- ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ[Ι, 2] + ΒΑΘΜ
      ΑΛΛΙΩΣ
        ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ[Ι, 3] <- ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ[Ι, 3] + ΒΑΘΜ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ Ξ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
    ΜΕΓ_ΒΑΘΜ[Ξ] <- ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ[1, Ξ] 
    ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50
      ΑΝ ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ[Ι, Ξ] > ΜΕΓ_ΒΑΘΜ[Ξ] ΤΟΤΕ
        ΜΕΓ_ΒΑΘΜ[Ξ] <- ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ[Ι, Ξ] 
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ 'Πιστοποιητικό μεγαλύτερου βαθμού δικαιούνται οι μαθητές:'
  ΓΡΑΨΕ 'Κατηγορία Α'
  ΚΑΛΕΣΕ ΕΜΦΑΝΙΣΗ(ΟΝ, ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ, 1, ΜΕΓ_ΒΑΘΜ[1]) 

  ΓΡΑΨΕ 'Κατηγορία Β'
  ΚΑΛΕΣΕ ΕΜΦΑΝΙΣΗ(ΟΝ, ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ, 2, ΜΕΓ_ΒΑΘΜ[2]) 

  ΓΡΑΨΕ 'Κατηγορία Γ'
  ΚΑΛΕΣΕ ΕΜΦΑΝΙΣΗ(ΟΝ, ΒΑΘΜ_ΑΝΑ_ΚΑΤ, 3, ΜΕΓ_ΒΑΘΜ[3]) 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Διαγωνισμός_Bebras

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ(ΚΑΤ, ΑΠ): ΑΚΕΡΑΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΚΑΤ, ΑΠ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΒΑΘΜ
ΑΡΧΗ

  ΒΑΘΜ <- 0
  ΑΝ ΚΑΤ = 'Α' ΚΑΙ ΑΠ = 'Σ' ΤΟΤΕ
    ΒΑΘΜ <- 5
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΚΑΤ = 'Α' ΚΑΙ ΑΠ = 'Λ' ΤΟΤΕ
    ΒΑΘΜ <- -2
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΚΑΤ = 'Β' ΚΑΙ ΑΠ = 'Σ' ΤΟΤΕ
    ΒΑΘΜ <- 7
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΚΑΤ = 'Α' ΚΑΙ ΑΠ = 'Λ' ΤΟΤΕ
    ΒΑΘΜ <- -4
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΚΑΤ = 'Γ' ΚΑΙ ΑΠ = 'Σ' ΤΟΤΕ
    ΒΑΘΜ <- 9
  ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΚΑΤ = 'Γ' ΚΑΙ ΑΠ = 'Λ' ΤΟΤΕ
    ΒΑΘΜ <- -4
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

  ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ <- ΒΑΘΜ
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ(ΟΝ, ΒΑΘΜ, ΚΑΤ, ΜΕΓ) 
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΒΑΘΜ[50, 3], ΚΑΤ, Ι, ΜΕΓ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[50] 
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50
    ΑΝ ΒΑΘΜ[Ι, ΚΑΤ] = ΜΕΓ ΤΟΤΕ
      ΓΡΑΨΕ ΟΝ[Ι] 
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ


Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Υπολογιστική σκέψη : Μία σύγχρονη ψηφιακή δεξιότητα για όλους

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)