Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

10 δωρεάν Android παιχνίδια προγραμματισμού για παιδιά Δημοτικού

Ο προγραμματισμός θεωρείται σήμερα απαραίτητο εφόδιο για κάθε παιδί Δημοτικού. Και ένας από τους καλύτερους τρόπους για να γνωρίσουν τα παιδιά τον προγραμματισμό είναι μέσα από παιχνίδια. Ποιο όμως παιχνίδι να διαλέξω; Ο παρακάτω κατάλογος, με δωρεάν Android εφαρμογές για την εκμάθηση προγραμματιστικών εννοιών, θα σας βοηθήσει να κάνετε την καλύτερη επιλογή.

1. CodeMonkey Jr

Η εφαρμογή CodeMonkey Jr είναι μία από τις καλύτερες εφαρμογές για τα παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού. Στόχος του παιχνιδιού είναι το παιδί να προγραμματίσει το ταξίδι μίας μαϊμούς και να τη βοηθήσει να συλλέξει μπανάνες και να ξεκλειδώσει σεντούκια με θησαυρούς.

Στιγμιότυπο από το παιχνίδι CodeMonkey Jr

Το παιχνίδι αποτελείται από 4 επίπεδα (Sequencing, Advanced sequencing, Loops και Advanced loops) ενώ κάθε επίπεδο αποτελείται από διαφορετικό αριθμό από πίστες. Το γραφικό περιβάλλον της εφαρμογής είναι πολύ ωραίο όπως και η μουσική που ακούγεται. Σε κάθε πίστα το παιδί κερδίζει πόντους και έως τρία αστεράκια. Αν κερδίσει δύο αστεράκια σημαίνει ότι χρησιμοποίησε μεγαλύτερο αριθμό από εντολές ή δε μάζεψε όλες τις μπανάνες.

Πλατφόρμα: Android, IOS
Τάξεις: Α', Β', Γ'
Επίσημος ιστότοπος: CodeMonkey Jr
Προγραμματιστικές έννοιες: Ακολουθία, Επανάληψη

2. PJ Masks: Hero Academy

Μία ακόμα εφαρμογή κατάλληλη για τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού και ιδιαίτερα για τα παιδιά που τους αρέσουν οι πιτζαμοήρωες. Το παιχνίδι έχει καταπληκτικά γραφικά και τρία επίπεδα δυσκολίας. Στο πρώτο επίπεδο δυσκολίας παρέχεται αρκετή βοήθεια στο παιδί για να ολοκληρώσει την πίστα, στο μεσαίο επίπεδο δυσκολίας παρέχεται μικρή βοήθεια ενώ στο δύσκολο επίπεδο δεν παρέχεται βοήθεια. Κάτι ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι το παιδί δεν απαιτείται να συμπληρώσει όλες τις εντολές αφού ορισμένες είναι ήδη τοποθετημένες  στη θέση τους.

Στιγμιότυπο από το παιχνίδι PJ Masks: Hero Academy

Η έννοια που διαπραγματεύεται το παιχνίδι είναι η δομή ακολουθίας με πολλές και διαφορετικές εντολές. Ο Catboy ξεκινάει, σε κάθε πίστα, στα αριστερά της οθόνης και ο στόχος του είναι να φτάσει στα δεξιά της οθόνης σε κάποιο σημείο που υπάρχει ένα βέλος. Ενδιάμεσα καλείται να μετακινηθεί δεξιά, πάνω και κάτω αλλά επίσης να κάνει άλματα (μικρά και μεγάλα), να σταματήσει, να καταστρέψει τοίχους, να αποφύγει εχθρούς που πυροβολάνε και άλλα.


Πλατφόρμα: Android, IOS
Τάξεις: Α', Β', Γ'
Επίσημος ιστότοπος: Pj Masks Apps
Προγραμματιστικές έννοιες: Ακολουθία

3. Learn basic programming with Connect the Dots

Μία ακόμα ενδιαφέρουσα εφαρμογή για την εκμάθηση προγραμματιστικών εννοιών. Τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν προγράμματα τα οποία θα σχεδιάζουν δοσμένα σχήματα ενώνοντας τελείες. Το γραφικό περιβάλλον είναι αρκετά εύχρηστο αφού το παιδί μπορεί, με μεγάλη ευκολία, να προσθέσει και να αφαιρέσει εντολές ενώ και η μουσική υπόκρουση είναι αρκετά ευχάριστη.
 
Στιγμιότυπο από το παιχνίδι Learn basic programming with Connect the Dots

Το παιχνίδι αποτελείται από τρία επίπεδα (functions, sequences και loops) ενώ κάθε επίπεδο αποτελείται από δεκαπέντε πίστες. Ορισμένες πίστες είναι αρκετά απαιτητικές και χρειάζονται αρκετές δοκιμές για να ολοκληρωθούν.

Πλατφόρμα : Android
Τάξεις : Γ', Δ', Ε', ΣΤ'
Επίσημος ιστότοπος: Kidlo Coding
Προγραμματιστικές έννοιες: Ακολουθία, Επανάληψη, Διαδικασίες

4. Lightbot Hour Code

Ένα κλασικό παιχνίδι για την εκμάθηση προγραμματιστικών εννοιών. Το παιδί προγραμματίζει ένα ρομπότ να ανάψει όλα τα λαμπάκια που υπάρχουν σε μία πίστα. Τα γραφικά είναι πολύ ωραία, ο ήχος ευχάριστος και η βοήθεια που παρέχεται ικανοποιητική. Οι εντολές που χρησιμοποιούνται είναι μπροστά, στρίψε αριστερά, στρίψε δεξιά, πήδα, άναψε λάμπα ενώ υπάρχει η δυνατότητα της κλήσης διαδικασιών αλλά και χρήσης της έννοιας της αναδρομής.

Στιγμιότυπο από το παιχνίδι LightBot - Hour of Code Game

Ένα χαρακτηριστικό της εφαρμογής είναι ότι είναι μεταφρασμένη στα Ελληνικά. Ωστόσο η δωρεάν έκδοση είναι μία demo-έκδοση για την ώρα του κώδικα. Αποτελείται από τρία επίπεδα: τα βασικά, τις διαδικασίες και τους βρόχους.



Πλατφόρμα: Android, IOS
Τάξεις: Γ', Δ', Ε', ΣΤ'
Επίσημος ιστότοπος: LightBot Hour Code
Προγραμματιστικές έννοιες: Ακολουθία, Επανάληψη, Διαδικασίες, Αναδρομή

5. Algorithm: Journey inside the program

Το παιχνίδι αυτό είναι κατάλληλο για τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού αλλά και για μαθητές Γυμνασίου. Ο τρόπος προσέγγισης των προγραμματιστικών εννοιών είναι πολύ πρωτότυπος αφού κάθε πίστα του παιχνιδιού μοιάζει αρκετά με ένα διάγραμμα ροής στο οποίο ένας έμπειρος προγραμματιστής θα μπορούσε να διακρίνει κόμβους που αντιστοιχούν στην αρχή και στο τέλος ενός αλγορίθμου και κόμβους που πρέπει να παρθεί μία απόφαση. Σε κάθε πίστα ο παίκτης πρέπει να οδηγήσει το σαμάνο (τον ήρωα του παιχνιδιού) από την αρχικό κόμβο στον τελικό κόμβο του διαγράμματος ροής. Στην πορεία του αυτή ο σαμάνος πρέπει να ακολουθήσει συγκεκριμένα μονοπάτια, να ενεργοποιήσει και/ή να απενεργοποιήσει διακόπτες, να αποφύγει εχθρούς και όλα αυτά πετυχαίνοντας το στόχο κάθε πίστας που συνήθως είναι να συλλέξει συγκεκριμένο αριθμό από Bits.

Παιχνίδι Algorithm: Journey inside the program

Το παιχνίδι αποτελείται από το βασικό επίπεδο (κατηγοριοποιημένο σε τρία επεισόδια και 48 συνολικά πίστες), το δύσκολο επίπεδο (ένα μόνο επεισόδιο με 16 πίστες) και ένα ατέρμον ταξίδι στο οποίο υπάρχει μία μόνο πίστα που μπορεί να μην τελειώσει ποτέ.

Πλατφόρμα: Android
Τάξεις: Ε', ΣΤ', Γυμνάσιο
Προγραμματιστικές έννοιες: Ακολουθία, Επιλογή, Επανάληψη.

6. Meoweb

Ένα ακόμα παιχνίδι που είναι κατάλληλο για τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού αλλά και για μαθητές Γυμνασίου. Η πρωταγωνίστρια του παιχνιδιού είναι η Agatha και σε κάθε πίστα προσπαθεί να σώσει τη γάτα σας. Για να τα καταφέρει όμως πρέπει να μετακινήσει τις πλατφόρμες στα κατάλληλα σημεία. Και για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει να τροποποιήσει κώδικα σε CSS.

Στιγμιότυπο από το παιχνίδι Meoweb

Μερικές από τις ιδιότητες της CSS που τροποποιούνται στο παιχνίδι είναι οι margin-top, margin-left, margin-right, margin-bottom, border και float. Εισάγεται επίσης, στις τελευταίες πίστες του παιχνιδιού, και η έννοια των κλάσεων στην CSS.

Πλατφόρμα: Android
Τάξεις: Δ', Ε', ΣΤ', Γυμνάσιο 
Προγραμματιστικές έννοιες: CSS Ιδιότητες, CSS κλάσεις

7. SpriteBox: Code Hour

Ένα ακόμα καταπληκτικό παιχνίδι από τους δημιουργούς του Lightbot. Είναι ένα παιχνίδι πλατφόρμας όπου ο ήρωας του παιχνιδιού εναλλάσσεται ανάμεσα στην εξερεύνηση μίας πίστας και στην επίλυση, με χρήση κώδικα, προβλημάτων για να συνεχίσει την εξερεύνηση του. Για παράδειγμα μπορεί να χρειαστεί να χτίσει τοίχους ή σκάλες, να φτιάξει γέφυρες με τούβλα και άλλα.

Στιγμιότυπο από το παιχνίδι SpriteBox: Code Hour

Μία ιδιαιτερότητα του παιχνιδιού είναι ότι δίνει τη δυνατότητα να τροποποιείται ο κώδικας είτε με τουβλάκια είτε με χρήση της γλώσσας προγραμματισμού java. Η δωρεάν έκδοση όμως του παιχνιδιού είναι μία demo - έκδοση που αποτελείται μόνο από τέσσερις πίστες.


Πλατφόρμα: Android, IOS
Τάξεις: Δ', Ε', ΣΤ'
Επίσημος ιστότοποςSpriteBox Hour Code
Προγραμματιστικές έννοιες: Ακολουθία, Επανάληψη, Εμφωλευμένες επαναλήψεις

8. Αλγόριθμος Πόλη: Παιχνίδι Κωδικοποίησης για Παιδιά

Ένα παιχνίδι στο στυλ του παιχνιδιού lightbot. Το παιδί μαθαίνει βασικές προγραμματιστικές έννοιες όπως είναι η ακολουθία, η επανάληψη και οι διαδικασίες μαζεύοντας χρυσά νομίσματα σε κάθε πίστα. Σε κάθε πίστα έχει έναν ελάχιστο αριθμό εντολών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ολοκληρωθεί η πίστα. Αν το παιδί τα καταφέρει παίρνει τρία αστεράκια ενώ σε διαφορετική περίπτωση παίρνει λιγότερα. Ορισμένες από τις πίστες είναι πραγματικά δύσκολες, ιδιαίτερα αυτές που είναι στο δύσκολο επίπεδο.

Στιγμιότυπο από το παιχνίδι SpriteBox: Algorithm City - The Coding game

Το παιχνίδι αποτελείται από τέσσερα επίπεδα και 51 συνολικά πίστες. Στο επίπεδο εκπαίδευσης, το οποίο αποτελείται από έξι πίστες, το παιδί μαθαίνει να χειρίζεται την εφαρμογή. Στο εύκολο επίπεδο, το οποίο αποτελείται από 15 πίστες, το παιδί μαθαίνει να χειρίζεται βασικές εντολές. Στο κανονικό επίπεδο , το οποίο αποτελείται από 15 πίστες, το παιδί μαθαίνει να χειρίζεται τη δομή επανάληψης με χρήση διαδικασιών. Και στο δύσκολο επίπεδο, το οποίο αποτελείται επίσης από 15 πίστες, το παιδί μαθαίνει να χειρίζεται τις διαδικασίες.


Πλατφόρμα: Android
Τάξεις: Δ', Ε', ΣΤ'
Προγραμματιστικές έννοιες: Ακολουθία, Επανάληψη, Διαδικασίες, Αναδρομή

9. Cursivity

Το παιχνίδι αποτελεί μία παραλλαγή του lightbot αλλά αυτό γίνεται με έναν πολύ ενδιαφέρον και πρωτότυπο τρόπο. Σε αντίθεση με το lightbot ο κύβος που ελέγχει το παιδί μπορεί να ξεφύγει από τα όρια του σκηνικού. Αυτό δυσκολεύει τα πράγματα σε αρκετές περιπτώσεις. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθούν χρώματα σε κάποιες εντολές οπότε η κίνηση πραγματοποιείται μόνο αν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή υπάρχει το χρώμα που έχει επιλεγεί.


Το παιχνίδι αποτελείται από 25 πίστες. Ωστόσο παρέχεται η δυνατότητα να δημιουργήσει το παιδί τις δικές του πίστες ή/και να ολοκληρώσει πίστες που έχουν δημιουργήσει άλλοι χρήστες.

Πλατφόρμα: Android
Τάξεις: Δ', Ε', ΣΤ'
Επίσημος ιστότοπος: Cursivity
Προγραμματιστικές έννοιες: Ακολουθία, Επανάληψη, Διαδικασίες, Επιλογή, Αναδρομή

10. Coding Planets

Ένα ακόμα παιχνίδι παρόμοιο με το lightbot. Στόχος του παιχνιδιού είναι το παιδί να προγραμματίσει ένα ρομπότ να συλλέξει όλα τα διαμάντια που υπάρχουν σε μία πίστα.

Στγμιότυπα από το παιχνίδι Coding Planets

Υπάρχουν τρεις πλανήτες που ο καθένας αποτελείται από διάφορες πίστες. Στον πρώτο πλανήτη, ο οποίος αποτελείται από οκτώ πίστες, το παιδί μαθαίνει να χειρίζεται βασικές εντολές (μπροστά, στροφή αριστερά, στροφή δεξιά και συλλογή). Στο δεύτερο πλανήτη, ο οποίος αποτελείται επίσης από οκτώ πίστες, το παιδί καλείται να μάθει να χειρίζεται έως και δύο διαδικασίες. Τέλος στον τρίτο πλανήτη, ο οποίος αποτελείται από 10 πίστες, το παιδί εξασκείται στη δομή επανάληψης με χρήση αναδρομικών διαδικασιών, δηλαδή διαδικασιών που καλούν τον εαυτό τους.

Πλατφόρμα: Android
Τάξεις: Δ', Ε', ΣΤ'
Προγραμματιστικές έννοιες: Ακολουθία, Επανάληψη, Διαδικασίες, Αναδρομή

Υπάρχει επίσης και μία δεύτερη έκδοση του παιχνιδιού στην οποία επικρατεί η ίδια λογική με τη διαφορά ότι τώρα το παιδί καλείται να γράψει κώδικα σε μία πραγματική γλώσσα προγραμματισμού. Οι υποστηριζόμενες γλώσσες είναι τρεις: Swift, Kotlin και Javascript. Ωστόσο ο τελευταίος πλανήτης που σχετίζεται με τις διαδικασίες είναι διαθέσιμος με 0.99$.

Στγμιότυπα από το παιχνίδι Coding Planets 2

Πλατφόρμα: Android
Τάξεις: Δ', Ε', ΣΤ'
Προγραμματιστικές έννοιες: Ακολουθία, Επανάληψη, Διαδικασίες, Αναδρομή

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)