Η δομή επανάληψης είναι μία από τις τρεις βασικές δομές του δομημένου προγραμματισμού. Μας δίνει τη δυνατότητα να επαναλαμβάνουμε κομμάτια κώδικα όσες φορές επιθυμούμε. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ένα φύλλο εργασίας για τη δομή επανάληψης στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch 2.0.
Στόχος
Στο έκτο μάθημα θα εξοικειωθείς με τη δομή επανάληψης που είναι μία από
τις βασικές δομές του προγραμματισμού. Η δομή αυτή μας δίνει την δυνατότητα να
επαναλαμβάνουμε μηδέν ή περισσότερες ενέργειες όπως π.χ. στις περιπτώσεις:
- Επανέλαβε για πάντα την κίνηση του καρχαρία.
- Επανέλαβε πέντε φορές την χορευτική κίνηση του αγοριού.
- Επανέλαβε την κίνηση του αυτοκινήτου μέχρι να ακουμπήσει το κόκκινο χρώμα.
- Περίμενε μέχρι ο χρήστης να πατήσει το πλήκτρο space.
Διάρκεια υλοποίησης
Ανάλογα με το τμήμα και την ηλικία των μαθητών η υλοποίηση του φύλλου
εργασίας μπορεί να έχει χρονική διάρκεια από 30 έως 45 λεπτά.
Δομή φύλλου εργασίας
- Εντολή Για Πάντα : εκτέλεση κώδικα καθ' όλη τη διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος.
- Εντολή Επανάλαβε ... : εκτέλεση κώδικα συγκεκριμένο αριθμό φορών.
- Εντολή Επανάλαβε Ώσπου ... : εκτέλεση κώδικα μέχρι μία συνθήκη να γίνει ΑΛΗΘΗΣ.
- Εντολή Περίμενε Ώσπου ... : αναμονή μέχρι μία συνθήκη να γίνει ΑΛΗΘΗΣ.
Σε κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις δίνονται έτοιμα σενάρια κώδικα τα οποία ο μαθητής καλείται να κατανοήσει και να τροποποιήσει. Για παράδειγμα, το παρακάτω σενάριο κώδικα σχεδιάζει ένα τετράγωνο στο σκηνικό και ο μαθητής καλείται αρχικά να το κατανοήσει και στη συνέχεια να το τροποποιήσει έτσι ώστε να σχεδιάζεται ένα τρίγωνο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου