Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Scratch 2.0: Ένα φύλλο εργασίας για τις μεταβλητές

Αν επιθυμείτε τη δημιουργία απλών προγραμμάτων τότε όλα όσα εξετάσαμε στα προηγούμενα μαθήματα είναι υπεραρκετά. Ωστόσο αν θέλετε να δημιουργήσετε πιο περίπλοκες εφαρμογές, όπως π.χ. ένα παιχνίδι, απαιτείται να μάθετε για τις μεταβλητές. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ένα φύλλο εργασίας για τις μεταβλητές στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch 2.0.

Ένα φύλλο εργασίας για τις μεταβλητές στο Scratch 2.0


Στόχος

Στο έβδομο μάθημα θα εξοικειωθείς με την έννοια των μεταβλητών. Οι μεταβλητές είναι συμβολικά ονόματα που αντιστοιχούν σε θέσεις μνήμης του υπολογιστή. Στις θέσεις αυτές, αποθηκεύουμε διάφορες τιμές όπως π.χ. το σκορ και τις ζωές.

Διάρκεια υλοποίησης

Ανάλογα με το τμήμα και την ηλικία των μαθητών η υλοποίηση του φύλλου εργασίας μπορεί να έχει χρονική διάρκεια από 25 έως 45 λεπτά.

Δομή φύλλου εργασίας

Το φύλλο εργασίας ασχολείται με τις εξής έννοιες:
  1. Δημιουργία μίας μεταβλητής,
  2. Εντολές όρισε και άλλαξε για μία μεταβλητή,
  3. Χρήση μίας μεταβλητής - μετρητή,
  4. Εκφράσεις που μπορούμε να εκχωρήσουμε σε μία μεταβλητή.
Έτσι για την κατανόηση του ρόλου μετρητής δίνεται το παρακάτω σενάριο κώδικα το οποίο ο μαθητής καλείται να κατανοήσει αλλά και να τροποποιήσει ώστε οι μεταβλητές να αποκτήσουν ορισμένες νέες τιμές.

Χρήση μεταβλητής - μετρητή στο Scratch

Φύλλο εργασίας

Το φύλλο εργασίας μπορείτε να το δείτε στη συνέχεια:


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #6 (2021)