Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #8 (2021)

Στην όγδοη επαναληπτική άσκηση της σειράς "10 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής" καλείστε να διαχειριστείτε έναν μονοδιάστατο πίνακα που έχει ένα μεταβλητό πλήθος στοιχείων. Τα στοιχεία του πίνακα θα πρέπει να καταλαμβάνουν πάντοτε τις πρώτες θέσεις του πίνακα ενώ η εισαγωγή ενός νέου στοιχείου μπορεί να γίνει σε κάθε θέση του πίνακα όπως επίσης και η διαγραφή ενός στοιχείου.

 

8η Επαναληπτική άσκηση στην Πληροφορική (2021)

8η Επαναληπτική Άσκηση

Τίτλος: Παραδοσιακοί Χοροί
Κατηγορία: Διαδικασίες

Οι παραδοσιακοί χοροί στην Ελλάδα παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία. Ανάλογα με το σχήμα τους χωρίζονται σε κυκλικούς και σε αντικριστούς χορούς. Στους κυκλικούς χορούς έχουμε συνήθως ανοικτό κύκλο και πιο σπάνια κλειστό. Σε ένα γάμο δέκα άτομα έχουν ξεκινήσει να χορεύουν έναν κυκλικό ανοικτό χορό. Ωστόσο σιγά – σιγά μπαίνουν στο κύκλο και άλλα άτομα είτε στην αρχή του κύκλου (θέση 1) είτε σε μία τυχαία ενδιάμεση θέση Κ (ανάμεσα στους χορευτές που βρίσκονται στις θέσεις Κ - 1 και Κ) είτε στο τέλος του κύκλου (θέση Ν + 1, όπου Ν το σύνολο των χορευτών εκείνη τη χρονική στιγμή). Επίσης κάποιοι σταματούν να χορεύουν οπότε βγαίνουν από τον κύκλο. 

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο: 

α) Θα διαβάζει τα ονόματα των δέκα ατόμων που ξεκίνησαν πρώτα να χορεύουν (πρώτα θα διαβάζεται το όνομα του ατόμου που οδηγεί το χορό, δεύτερο το όνομα του ατόμου που είναι δίπλα του κ.ο.κ.), 

β) Θα εμφανίζει στο χρήστη μενού επιλογών για κάθε αλλαγή στον αριθμό των ατόμων («1» αν κάποιος εισέρχεται στον κύκλο, «2» αν κάποιος αποχωρεί από τον κύκλο και «3» αν ο χορός τελείωσε). Στη συνέχεια, αν εισέρχεται στον κύκλο, θα διαβάζει τη θέση στην οποία θα μπει ο χορευτής ενώ αν αποχωρεί από τον κύκλο θα διαβάζει τη θέση που καταλαμβάνει στον κύκλο πριν την αποχώρηση, 

γ) Για κάθε εισαγωγή στο κύκλο θα ενημερώνει τον πίνακα των χορευτών, με χρήση διαδικασίας, και με τέτοιο τρόπο ώστε αν υπάρχουν, μετά την εισαγωγή, 20 χορευτές τα ονόματα τους να υπάρχουν στις 20 πρώτες θέσεις του πίνακα, 

δ) Για κάθε αποχώρηση από τον κύκλο θα ενημερώνει τον πίνακα των χορευτών, με χρήση διαδικασίας, και με τέτοιο τρόπο ώστε αν υπάρχουν, μετά την αποχώρηση, 20 χορευτές τα ονόματα τους να υπάρχουν στις 20 πρώτες θέσεις του πίνακα, 

ε) Θα εμφανίζει το μεγαλύτερο πλήθος χορευτών που βρέθηκαν μαζί στον κύκλο.

 

Παρατηρήσεις

Θεωρείστε ότι ο αριθμός των χορευτών, σε κάθε χρονική στιγμή, είναι από 1 έως και 50. 

 

Άλλες επαναληπτικές ασκήσεις

Οι υπόλοιπες επαναληπτικές ασκήσεις της σειράς υπάρχουν στο άρθρο:

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021) 


Παρόμοιες επαναληπτικές ασκήσεις υπάρχουν στο άρθρο:

30 Επαναληπτικές Ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής

 

Σχόλια

  1. Νίκος Γεωργαντώνης24 Μαΐου 2021 - 1:11 π.μ.

    Θερμά συγχαρητήρια για την δημιουργική δουλειά σας! Είναι υπέροχος ο συνδυασμός της λογοτεχνίας, της φύσης και άλλων πτυχών της ζωής με την Πληροφορική! Εκφράζεται μία ανάγκη πολλών από εμάς που έχουμε βαρεθεί τις "άψυχες" ασκήσεις των βοηθημάτων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι ιδιαίτερα για το σχόλιο σου. Ο στόχος μου είναι να δημιουργώ ασκήσεις που είναι ρεαλιστικές (και ας χρειάζεται περισσότερος χρόνος για τη δημιουργία τους) επειδή πιστεύω ότι αυτή είναι και η ομορφιά του προγραμματισμού.

      Ελπίζω αυτή η προσπάθεια, που έχει αρκετές δυσκολίες, να μπορέσει κάποια στιγμή να ολοκληρωθεί και να παρουσιαστεί ολοκληρωμένη.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

Τα καλύτερα YouTube κανάλια για να μάθετε προγραμματισμό