Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΕΠΠ : Ένα σχέδιο μαθήματος για την ενότητα 1.4

Στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον βρισκόμαστε στην ενότητα 1.4. Η ενότητα αυτή είναι αρκετά σημαντική αφού γίνεται μία πρώτη εισαγωγή στις έννοιες δεδομένα και ζητούμενα. Πως λοιπόν θα αντιμετωπίσουμε τις έννοιες αυτές; Παρακάτω μπορείτε να δείτε τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύω να διδάξω το μάθημα. 

Ενότητες

Παράγραφος 1.4 του πρώτου κεφαλαίου.

Σχέδιο μαθήματος

Είναι πιστεύω βασικό τα πρώτα 5 λεπτά της ώρας να ελέγξουμε αν οι μαθητές έκαναν τις ασκήσεις που τους βάλαμε στο σπίτι. Πρέπει να επιβραβεύσουμε αυτούς που έλυσαν τις ασκήσεις και να ενθαρρύνουμε τους υπόλοιπους να λύσουν τις ασκήσεις μέχρι την επόμενη φορά.

Στην συνέχεια κάνουμε μία παρουσίαση των βασικών εννοιών του μαθήματος. Η δική  μου πρόταση, που την έχω παρουσιάσει σε προηγούμενο άρθρο, είναι η  κατανόηση των εννοιών μέσα από την  παρουσίαση μίας ιστορίας που είναι οικεία στους μαθητές. Η όλη διαδικασία υπολογίζω να έχει διάρκεια 15 - 20 λεπτά. Εδώ θέλω να τονίσω ότι έχει μεγάλη σημασία να δώσουμε στους μαθητές τον απαραίτητο χρόνο να απαντήσουν στα ερωτήματα της παρουσίασης.

Μετά το τέλος της παρουσίασης κάνουμε μία ανακεφαλαίωση και παρουσιάζουμε τα τρία στάδια αντιμετώπισης ενός προβλήματος : Κατανόηση, Ανάλυση και Επίλυση. Στο στάδιο αυτό δεν πρέπει να αφιερώσουμε πάνω από 3-4 λεπτά.

Στην συνέχεια αφιερώνουμε 10 λεπτά για να επιλύσουν οι μαθητές μόνοι τους ένα πρόβλημα παρόμοιο με αυτό  που τους παρουσιάσαμε. Το πρόβλημα που σκέφτομαι εγώ είναι το εξής :

Πρόβλημα

Ο Νικόλας έχει στον υπολογιστή του έναν φάκελο για να αποθηκεύει τις ασκήσεις που λύνει στο μάθημα της ΑΕΠΠ. Αν υπάρχουν συνολικά τρία αρχεία που έχουν μέγεθος 4, 3 και 7 Kbytes ποιο είναι το συνολικό μέγεθος του φακέλου;

Στο τέλος της ώρας τους δίνουμε το 2ο φυλλάδιο ασκήσεων και τους εξηγούμε για 5 λεπτά τις ασκήσεις που περιέχονται σε αυτό. Το 2ο αυτό φυλλάδιο ασκήσεων φαίνεται παρακάτω :

Σχόλια

  1. Γιάννη θα μπορούσες να δώσεις την λύση στην 2η άσκηση με τις ομάδες πόλο. Προσπαθώ να καταλάβω αν η διαφορά ολυμπιακού - Πανιωνίου μπορεί να συμπεριλαμβάνεται ως συνθήκη ή απλά όπως θεωρώ πιό πιθανό είναι απλά μιά ακόμα χρήση της λύσης του ώστε να καταλάβουν οι μαθητές οτι το πρόβλημα δεν αφορά μόνο μια ομάδα συγκεκριμένα αλλά οποιαδήποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νίκο, η λύση έχει ως εξής :

    Δεδομένα :
    1) Βαθμοί Νίκης (2)
    2) Βαθμοί Ισοπαλίας(1)
    3) Βαθμοί Ήττας(0)
    4) Νίκες Πανιωνίου (16)
    5) Ισοπαλίες Πανιωνίου (1)
    6) Ήττες Πανιωνίου (5)
    7) Αριθμός Ομάδων (12)

    Ζητούμενα :
    1) Βαθμολογία Πανιωνίου
    2) Βαθμολογική Διαφορά

    Σχέσεις :
    1) Βαθμολογία Πανιωνίου = Βαθμοί Νίκης * Νίκες Πανιωνίου + Βαθμοί Ισοπαλίας * Ισοπαλίες Πανιωνίου + Βαθμοί Ήττας * Ήττες Πανιωνίου

    2) Βαθμολογία Ολυμπιακού = (Αριθμός Ομάδων - 1) * 2 * Βαθμοί Νίκης

    3) Βαθμολογική Διαφορά = Βαθμολογία Ολυμπιακού - Βαθμολογία Πανιωνίου

    Συνθήκες : Δεν απαιτούνται αφού η άσκηση λέει ότι ο Ολυμπιακός είναι πρώτος.

    Μία επίσης αποδεκτή λύση θα ήταν να θεωρηθεί ως δεδομένο ότι ο Ολυμπιακός είχε 22 νίκες.

    Πάντως και η δική σου λογική δεν είναι λανθασμένη. Εγώ, για να καταλάβεις, δέχομαι από τους μαθητές σωστή κάθε λύση η οποία χρησιμοποιεί ονόματα και όχι αριθμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ Γιάννη για την διευκρίνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;