Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εφαρμογές Υπολογιστών : Προγραμματισμός ύλης 2010 - 2011

Στο μάθημα επιλογής Εφαρμογές Υπολογιστών που διδάσκεται στην Β' Λυκείου η ύλη περιλαμβάνει τα κεφάλαια 10, 11, 12 και 13 και το σύνολο των διδακτικών ωρών είναι 50. Ο προγραμματισμός της ύλης που φαίνεται παρακάτω κατανέμεται ως εξής :
  • Κεφάλαιο 10ο  ( 3 ώρες)
  • Κεφάλαιο 11ο ( 34 ώρες )
  • Κεφάλαιο 12ο ( 8 ώρες )
  • Κεφάλαιο 13ο ( 5 ώρες )
Η κατανομή των ωρών είναι ενδεικτική και συνήθως μεταβάλλεται κατά την διάρκεια της χρονιάς ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Ωστόσο υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για την εκπόνηση συνθετικών εργασιών αφού υπάρχουν συνολικά 9 ( 22 ώρες ).

Σχόλια

  1. Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον το εξαιρετικό σου blog, είναι ανεκτίμητο. Αλλά η σημερινή ανάρτηση με προβλημάτισε: photoshop και flash; Μπορεί ένα εργαστήριο Γενικού Λυκείου να διαθέτει νόμιμα τόσο ακριβό λογισμικό; Κι ακόμα κι αν το διαθέτει νόμιμα, μπορούν οι μαθητές να αναπαράγουν αυτά που έμαθαν στο σπίτι τους χωρίς να καταφύγουν στην πειρατεία; Δε θέλω να αναμασήσω γνωστά επιχειρήματα, ούτε να μειώσω την αδιαμφισβήτητα αξία της δουλειάς σου. Αισθάνηθηκα όμως την ανάγκη να εκφράσω καλόπιστα μια ένσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πιστεύω ότι έχεις δίκιο. Δουλεύω προς αυτή την κατεύθυνση ( audacity, sketchup, stellarium, weebly ) αλλά δεν έχω απαλλαγεί ακόμα. Φέτος βέβαια σκέφτομαι να απαλλαγώ από το Photoshop και να χρησιμοποιήσω το sumopaint που είναι μία πολύ ωραία web 2.0 εφαρμογή.
    Στην περίπτωση του flash δεν έχω βρει ακόμα κάτι. Αν κάποιος έχει κάποια καλή ιδέα για δημιουργία animation ας γράψει ένα σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τελικά έκανα τις αλλαγές που είπα. Αντί για Photoshop έβαλα το sumopaint που μου αρέσει και το έχω διδάξει. Αντί για flash θα διδάξω morphing (δεν έχω αποφασίσει ακόμα το περιβάλλον). Τέλος θα κάνουμε και μία εφαρμογή με το Scratch που το έχουμε δουλέψει λίγο στην Α' Λυκείου και άρεσε στους μαθητές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ καλός προγραμματισμός ύλης αλλά το κεφάλαιο 11 (Πολυμέσα) φέτος βγήκε από την διδακτέα ύλη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό που λες υπάρχει σε επίσημο έγγραφο; Γιατί εγώ το μόνο που έχω δει, μετά από αναζήτηση στο Internet, είναι ένα σχέδιο που θα ψηφιστεί. Μέχρι να ψηφιστεί λοιπόν, αν ψηφιστεί, νομίζω ότι ισχύει η παλαιά ύλη.
    Από την άλλη διαβάζω συνέχεια στο σχέδιο την λέξη περικόπτεται. Αυτό σημαίνει αφαίρεση ολόκληρου του κεφαλαίου ή ενός μέρους του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γιάννη έπαθα πλάκα με το sumopaint.
    Θα το χρησιμοποιήσω σε εφαρμογές αλλά και πολυμέσα.

    Τελικά βρήκες web 2 για flash?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όντως το SumoPaint είναι εντυπωσιακό.

    Για flash όμως δεν υπάρχουν αντίστοιχες δωρεάν εφαρμογές. Υπάρχουν βέβαια εφαρμογές για animation αλλά δεν έχω ψάξει ακόμα. Σε κάθε περίπτωση θα ενημερώσω το blog.

    Τελικά το υλικό άρεσε στους μαθητές; Εγώ θα το παρουσιάσω αύριο. Ελπίζω να αρέσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ναι πολύ. Στην ΑΕΠΠ έδειξαν πολύ ενδιαφέρον και το εμπλούτισα με το πρόβλημα της NASA για το στυλό και το μολύβι και τους τράβηξα πολύ την προσοχή.

    Ελπίζω σε καλή συνεργασία.
    (Σύντομα θα υπάρχει και από εμένα υλικό...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θέμη, αυτό είναι πολύ ευχάριστο. Και οι δικοί μου μαθητές, αν και πρώτη μέρα που κάναμε μάθημα, το είδαν με καλό μάτι.

    Περιμένω με ανυπομονησία και το δικό σου υλικό ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γιάννη πολλή καλή η πρόταση σου για το Sumo Paint. Θα μπορούσες να αναρτήσεις και ένα δείγμα φύλλου εργασίας για το συγκεκριμένο καθώς και να αναφέρεις τι είδους συνθετικές εργασίες προτείνεις στις ενότητες podcasting και web 2.0;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Νίκο, δεν είμαι ακόμα έτοιμος για το SumoPaint. Έχω ορισμένα φύλλα εργασίας που χρησιμοποιούσα στο Photoshop και θα τα προσαρμόσω στο περιβάλλον του SumoPaint. Ένα δείγμα μπορείς πάντως να δεις στην κατηγορία Photoshop (είναι η πρόταση μου για τα εργαλεία επιλογής).

    Όσο αναφορά το podcasting θα αναρτήσω ελπίζω μέσα στην εβδομάδα την πρόταση μου.

    Τέλος για το web 2.0 υπάρχουν πολλές προτάσεις. Σκοπεύω να δούμε κάποια εργαλεία που δεν είδαμε στην Α' Λυκείου όπως είναι το Prezi, το Animoto ή τα εργαλεία που βρίσκεις από την εταιρεία Aviary (έχει και εκπαιδευτική έκδοση). Δεν έχω ετοιμάσει όμως ακόμα το υλικό ούτε έχω σκεφτεί την θεματολογία των εργασιών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γιάννη σου στέλνω την δική μου πρόταση για τον προγραμματισμό ύλης στο μάθημα που βασίζεται πάνω σε αυτό που έχεις ανεβάσει εσύ. Μπορείς να τον δείς εδώ http://blogs.sch.gr/nikmichailidis/archives/121
    Προσπάθησα να συνδυάσω τόσο δραστηριότητες από το τετράδιο εργασιών τους όσο και από τις δικές σου προτάσεις. Υπάρχει βέβαια και ο προγραμματισμός του κεφαλαίου 13 ο οποίος είναι αρκετά φιλόδοξος (γνωστικό υπόβαθρο υπάρχει όσο και υλικό) αλλά θέλω να δώ το κατά πόσο θα ανταποκριθούν οι μαθητές (που βέβαια σε μια πρώτη συζήτηση που είχαμε έδειξαν ενδιαφέρον). Περιμένω τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σου.
    Σε ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Νίκο, είδα την πρόταση σου και το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι με εντυπωσίασες. Έχω μόνο να κάνω μία παρατήρηση:

    Αν δεις τις οδηγίες του Υπουργείου αναφέρει ότι στις συνθετικές εργασίες κάνουμε και εφαρμογές πολυμέσων. Ναι μεν το κεφάλαιο των πολυμέσων βγήκε αλλά από αυτά που καταλαβαίνω μόνο σαν θεωρία.

    Όσο αναφορά τις συνθετικές εργασίες ανυπομονώ να δω τις προτάσεις σου για ορισμένα από τα θέματα που θίγεις όπως Διδασκαλία με τον υπολογιστή και Το σπίτι του αύριο.

    Επίσης μου άρεσαν και οι οδηγίες για ασκήσεις που έχεις στο Scribd. Απλά αυτό που θα ήθελα να σου πω είναι ότι οι μαθητές δύσκολα θα διαβάσουν όλο το έγγραφο. Νομίζω ότι αν κάνεις έναν πίνακα με 10 - 20 οδηγίες θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα.

    Θα κάτσω το Σαββατοκύριακο να μελετήσω λίγο καλύτερα τις προτάσεις σου και θα σου απαντήσω στο blog σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γιάννη σε χαιρετώ.
    Θέλω να σε ρωτήσω αν σκέφτεσαι ακόμα να υλοποιήσουμε από κοινού μια διασχολική συνεργατική δραστηριότητα με τα Google Docs.
    Ακόμα δεν τους έχω παρουσιάσει κάτι σχετικό αλλά αν συμφωνείς θα πρέπει να το οργανώσουμε σιγά-σιγά.
    Τι λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Νίκο, νομίζω ότι είχαμε πρόβλημα με τις ώρες. Εγώ κάνω μάθημα τις εξής ώρες:

    Β1
    Δευτέρα 1η ώρα
    Πέμπτη 7η ώρα

    Β2
    Τετάρτη 1η ώρα
    Παρασκευή 6η ώρα

    Ακόμα όμως και να μην μπορούμε ταυτόχρονα να πειράξουμε ένα αρχείο μήπως θα μπορούσαμε να το πειράζουμε εναλλάξ.

    Για πότε σκέφτεσαι; Σε μένα τώρα τελειώνουν το project στο Google Sketchup και σε επόμενη φάση έχω την υλοποίηση ενός site στο weebly.

    Μία άλλη πρόταση θα είναι η υλοποίηση ενός wiki και από τα δύο σχολεία. Αυτό δεν απαιτεί ταυτόχρονη προσπέλαση. Τι λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μάθημα εμείς έχουμε τη Δευτέρα 5η & 6η ώρα (Β΄ Λυκείου) και Δευτέρα 4η & Παρασκευή 1η (Γ΄ Λυκείου).
    Και το wiki δεν είναι κακή ιδέα, αφού δεν απαιτεί σύγχρονη παρουσία των μαθητών.
    Δυο καλές δωρεάν εφαρμογές που έχω χρησιμοποιήσει και προτείνω είναι:
    1. http://www.wikidot.com/
    2. http://www.wikispaces.com/
    με καλύτερη και πιο λειτουργική (κατά τη γνώμη μου) το wikispaces.
    Εμείς τώρα θα κάνουμε ένα project στο Prezi (πάμε ανάποδα) επομένως μετά από αυτό μπορούμε να το κανονίσουμε.
    Το θέμα μπορεί να είναι κάτι ρεαλιστικό και ενδιαφέρον για τους μαθητές (π.χ. πως να οργανώσουν την 5-ημερη εκδρομή τους του χρόνου).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Συμφωνώ να χρησιμοποιήσουμε το wikispaces. Αν και δεν το έχω χρησιμοποιήσει έχω δει παραδείγματα και μου άρεσαν.

    Οπότε προσανατολιζόμαστε προς τα μέσα Μαρτίου.

    Για το θέμα που προτείνεις, δηλαδή οργάνωση 5ημερης εκδρομής, θεωρώ ότι είναι μεν καλό αλλά δεν θα μπορούν τα παιδιά να συνεργαστούν.

    Μία πρόταση μου είναι "Γνωρίστε τα νησιά της Ελλάδας". Επιλέγουμε π.χ. 10 νησιά. Χωρίζουμε μετά τα παιδιά σε τετράδες (δύο δικοί μου, δύο δικοί σου). Έπειτα ορίζουμε ρόλους.

    1) Πληροφορίες για το νησί (αυτό θα κατανεμηθεί και στους τέσσερις).
    2) Δημιουργία video για το νησί με τον windows movie maker.
    3) Δημιουργία παρουσίασης για το νησί στο Prezi ή στο PowerPoint.
    4) Δημιουργία χάρτη στο google maps με τις καλύτερες παραλίες.

    Μία πρώτη μου σκέψη είναι. Κολλάει και με τις καλοκαιρινές διακοπές. Τι λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Θα συμφωνήσω και για το θέμα και για το χρόνο.
    Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εναλλακτικά το animoto (αντί του WMM)?
    Έχω ήδη συγκεντρωμένο αρκετό εισαγωγικό υλικό για τα Wikis το οποίο θα ξανακοιτάξω το επόμενο διάστημα για τους σκοπούς τις δραστηριότητας μας και θα δουλέψω και το Φύλλο Εργασίας.
    Μόλις έχω κάτι θα σου στείλω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. OK Νίκο.Συμφωνώ και με το Animoto.

    Θα κάνω επίσης και εγώ μία έρευνα για τα wikis.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Τι είναι η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση;

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)