Αν και λίγο καθυστερημένα παρουσιάζω τον προγραμματισμό ύλης για το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Ας ξεκινήσουμε όμως να δούμε ποια είναι η ύλη για το σχολικό έτος 2010 - 2011 μέσα από μία όμορφη παρουσίαση του καθηγητή Άνθιμου Μισαηλίδη:
View more presentations from koursaros.
Τα πρώτα συμπεράσματα είναι ότι η ύλη είναι σχεδόν ίδια. Απλά έχουν αφαιρεθεί μικρά κομμάτια θεωρίας και η δομή ΕΠΙΛΕΞΕ. Έτσι δεν έχουμε να αλλάξουμε και πάρα πολλά πράγματα.
Η πρόταση λοιπόν που κάνω φαίνεται παρακάτω και στηρίζεται στα εξής βασικά σημεία :
- Πρώτα διδάσκω όλα τα θεωρητικά κεφάλαια γιατί θέλω να βοηθήσω όλους τους μαθητές να συμμετέχουν στην τάξη.
- Διδάσκω αλγορίθμους και προγράμματα μαζί γιατί θέλω να διδάσκω την κάθε έννοια μία φορά και όχι δύο φορές.
- Δίνω μεγαλύτερη βαρύτητα στα προγράμματα γιατί πιστεύω ότι ένας μαθητής που θα γράψει πρόγραμμα στο τέλος δεν θα έχει ποτέ πρόβλημα στις εξετάσεις (σκεφτείτε τι έγινε πέρυσι).
- Υπάρχουν ώρες αποκλειστικά αφιερωμένες σε διαγράμματα ροής και μετατροπές.
- Υπάρχουν 10 επαναληπτικά τεστ.
- Υπάρχουν ώρες επανάληψης που αν δεν προλαβαίνω να βγάλω την ύλη δεν τις κάνω.
- Σε κάθε ώρα οι μαθητές παίρνουν ένα φυλλάδιο ασκήσεων για το σπίτι και το επιστρέφουν στο επόμενο μάθημα.
Είχα σκοπό να το πάω αλλιώς το μάθημα
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγκεκριμένα είχα βρει (γιατί δεν το έχω ξανακάνει):
Ενδεικτική πορεία μαθημάτων:
1. Κεφάλαιο 1
2. Κεφάλαιο 2 (2.1. - 2.3.)
3. Κεφάλαιο 2 (2.4.1.) - Κεφάλαιο 7
4. Κεφάλαιο 2 (2.4.2. - 2.4.4.) - Κεφάλαιο 8 (8.1)
5. Κεφάλαιο 2 (2.4.5.) - Κεφάλαιο 8 (8.2)
6. Κεφάλαιο 9 - Κεφάλαιο 3 (3.6. - 3.7.)
7. Κεφάλαιο 10
8. Κεφάλαιο 3 (3.1. - 3.5.)
9. Κεφάλαιο 6
Αλλά θα προσαρμοστώ στα δικά σου γιατί μου φαίνεται καλύτερα να τελειώσουμε με τη θεωρία του 6 νωρίς και να έχουμε χρόνο μετά για προγράμματα.
Οπότε ας το πάμε παρέα...
Θέμη, ο προγραμματισμός ύλης είναι πάντοτε ενδεικτικός και είναι πιθανό να αλλάζει μέσα στην χρονιά. Βέβαια πιστεύω ότι δεν έχουμε και μεγάλες διαφορές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω βέβαια να διδάσκω πρώτα την θεωρία όχι μόνο για τον λόγο που αναφέρω στο άρθρο αλλά και για άλλους δύο λόγους :
1) Αν αφήσεις την θεωρία στο τέλος το πιο πιθανό είναι να μην την κάνεις.
2) Έχω παρατηρήσει ότι πολλοί μαθητές γράφουν τις ασκήσεις και αποτυγχάνουν στην θεωρία. Αυτό κατά την γνώμη μου σημαίνει ότι δεν την διδάχθηκαν καλά.
Και φυσικά τώρα έχω και καλή παρέα...
Γιάννη, τι εννοείς ότι οι μαθητές επιστρέφουν το φύλλο εργασίας την επομένη στην τάξη..? Ότι απλά ελέγχεις αν όντως προσπάθησαν και απάντησαν στις ερωτήσεις, συζητάς και δίνεις τις σωστές απαντήσεις, τις παίρνεις για διόρθωση στο σπίτι και τις επιστρέφεις διορθωμένες με σχόλια ή τους δίνεις τις λύσεις?
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκο, αυτό που κάνω είναι να τους δίνω ένα φυλλάδιο ασκήσεων σε κάθε μάθημα. Την επόμενη φορά μαζεύω τα φυλλάδια και τα παίρνω στο σπίτι. Στο σπίτι τα διορθώνω και την επόμενη φορά τους τα επιστρέφω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο αναφορά την διόρθωση των φυλλαδίων τους γράφω αρκετά σχόλια που έχουν να κάνουν όχι μόνο με τις ασκήσεις αλλά κυρίως με την ενθάρρυνση τους. Είναι θα έλεγα ένα είδος διαλόγου με τους μαθητές.
Επίσης μπορεί να λύσω ολόκληρη άσκηση για μερικούς μαθητές για να δείξω ότι ενδιαφέρομαι για αυτούς. Οι περισσότεροι εκτιμάνε πάρα πολύ αυτή την προσπάθεια.
Γιάννη σε ευχαριστώ για την απάντηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι η πρώτη φορά που διδάσκω το μάθημα και η βοήθεια σου είναι σημαντική!
Νίκο κάθε αρχή είναι δύσκολη. Εύχομαι να τα πας καλά. Τα ξαναλέμε.
ΑπάντησηΔιαγραφή