Το 1956 ο Benjamin Bloom κατέταξε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα σε τρεις μεγάλους τομείς: γνωστικός τομέας, συναισθηματικός τομέας και ψυχοκινητικός τομέας. Ο γνωστικός τομέας περιελάμβανε τις εξής κατηγορίες: Γνώση, Κατανόηση, Εφαρμογή, Ανάλυση, Σύνθεση και Αξιολόγηση.
Το 2000 ένας πρώην μαθητής του Bloom, ο Lorin Anderson, μαζί με τον Krathwohl επανεξέτασαν το παραπάνω μοντέλο κάνοντας κάποιες αλλαγές. Οι δύο σημαντικότερες ήταν οι εξής :
Το 2000 ένας πρώην μαθητής του Bloom, ο Lorin Anderson, μαζί με τον Krathwohl επανεξέτασαν το παραπάνω μοντέλο κάνοντας κάποιες αλλαγές. Οι δύο σημαντικότερες ήταν οι εξής :
- Άλλαξαν τα ονόματα των επιπέδων από ουσιαστικά σε ρήματα και
- Άλλαξαν ελαφρώς τη σειρά των επιπέδων.
Τα έξι καινούργια επίπεδα είναι τα εξής : Θυμάμαι, Κατανοώ, Εφαρμόζω, Αναλύω, Αξιολογώ και Δημιουργώ.
Δείτε τέλος το παρακάτω video το οποίο παρουσιάζει σε απλά Ελληνικά το παραπάνω μοντέλο. Δείχνει επίσης πως μπορεί να εφαρμοστεί στην διδασκαλία της Ζωγραφικής στο μάθημα της Πληροφορικής στην Α' Γυμνασίου.
Φωτογραφία : aliceayel
Εκπαίδευση
Το video αυτό δείχνει με πολύ ωραίο τρόπο πως μπορούμε να οργανώσουμε τη διδασκαλία της ζωγραφικής στο μάθημα της Πληροφορικής στην Α' Γυμνασίου. Θα πρέπει νομίζω να προσαρμόσουμε την δουλειά μας ώστε να ανταποκρίνεται στο παραπάνω μοντέλο. Και βέβαια στο μάθημα της Πληροφορικής ο στόχος της δημιουργίας είναι νομίζω ευκολότερος σε σχέση με τα άλλα μαθήματα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου