Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πληροφορική Γ' Λυκείου: Επαναληπτική Άσκηση #4

Η τέταρτη επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) είναι μία άσκηση που θέμα της έχει την επιλογή των καταδρομέων που θέλουν να γίνουν αλεξιπτωτιστές. Απαιτεί γνώση της δομής επανάληψης ενώ μία ιδιαιτερότητα της άσκησης είναι ο τερματισμός των ελέγχων που γίνονται για έναν υποψήφιο αλεξιπτωτιστή όταν αυτός δεν ικανοποιεί κάποιο κριτήριο.

4η Επαναληπτική άσκηση για το μάθημα της Πληροφορικής

4η Επαναληπτική Άσκηση

Τίτλος: Επιλογή Αλεξιπτωτιστών
Κατηγορία: Δομή επανάληψης

Οι Καταδρομείς που επιθυμούν να επιλεγούν να εκπαιδευτούν ως αλεξιπτωτιστές, εξετάζονται και πρέπει να ικανοποιούν όλα τα παρακάτω κριτήρια: έλξεις σε μονόζυγο (6 επαναλήψεις), κάμψεις (40 επαναλήψεις), δρόμος 2 μιλίων (16' 36''), αναδιπλώσεις κορμού (50 επαναλήψεις) και πύργος 34 ποδών (ένα άλμα).

Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Για κάθε υποψήφιο, θα διαβάζει το όνομα του και όσα άλλα στοιχεία απαιτούνται (Η διαδικασία να συνεχίζεται μέχρι να δοθεί κενό όνομα),
β) Για κάθε υποψήφιο, θα αποφαίνεται αν θα έχει τη δυνατότητα να υπηρετήσει ως αλεξιπτωτιστής (θα εμφανίζονται μηνύματα της μορφής «O Αλεξίου Χρήστος μπορεί να γίνει αλεξιπτωτιστής» ή της μορφής «O Αλεξίου Χρήστος δεν μπορεί να γίνει αλεξιπτωτιστής») και
γ) Θα εμφανίζει το ποσοστό των υποψηφίων που θα έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν ως αλεξιπτωτιστές.

Παρατήρηση: Όταν ένας υποψήφιος δεν ικανοποιεί ένα κριτήριο θα πρέπει να εμφανίζεται κατάλληλο μήνυμα και να μη ζητούνται οι επιδόσεις του στις υπόλοιπες δοκιμασίες.


Λύση 4ης επαναληπτικής άσκησης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Αλεξιπτωτιστές
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝΟΜΑ, ΑΛΜΑ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΕΛΞΕΙΣ, ΚΑΜΨΕΙΣ, ΛΕΠΤΑ, ΔΕΥΤ, ΑΝΑΔΙΠΛΩΣΕΙΣ, ΠΛ, ΠΛ_ΟΚ
  ΛΟΓΙΚΕΣ: ΚΑΤΑΦΕΡΕ
ΑΡΧΗ 
 
  ΓΡΑΨΕ "Ποιο είναι το όνομα του υποψήφιου; " 
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝΟΜΑ 

  ΠΛ <- 0
  ΠΛ_ΟΚ <- 0
 
  ΟΣΟ ΟΝΟΜΑ <> "" ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

    ΠΛ <- ΠΛ + 1
    ΚΑΤΑΦΕΡΕ <- ΑΛΗΘΗΣ
    ΓΡΑΨΕ "Πόσες έλξεις έκανε στο μονόζυγο; "
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΛΞΕΙΣ
   
    ΑΝ ΕΛΞΕΙΣ < 6 ΤΟΤΕ
      ΚΑΤΑΦΕΡΕ <- ΨΕΥΔΗΣ
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΓΡΑΨΕ "Πόσες κάμψεις έκανε; "
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΜΨΕΙΣ

      ΑΝ ΚΑΜΨΕΙΣ < 40 ΤΟΤΕ
        ΚΑΤΑΦΕΡΕ <- ΨΕΥΔΗΣ
      ΑΛΛΙΩΣ
        ΓΡΑΨΕ "Τι χρόνο έκανε στο δρόμο 2 μιλίων (ΛΕΠΤΑ + ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ); "
        ΔΙΑΒΑΣΕ ΛΕΠΤΑ, ΔΕΥΤ

        ΑΝ ΛΕΠΤΑ > 16 Η ( ΛΕΠΤΑ = 16 ΚΑΙ ΔΕΥΤ > 36) ΤΟΤΕ
          ΚΑΤΑΦΕΡΕ <- ΨΕΥΔΗΣ
        ΑΛΛΙΩΣ
          ΓΡΑΨΕ "Πόσες αναδιπλώσεις κορμού έκανε; "
          ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΝΑΔΙΠΛΩΣΕΙΣ

          ΑΝ ΑΝΑΔΙΠΛΩΣΕΙΣ < 50 ΤΟΤΕ
            ΚΑΤΑΦΕΡΕ <- ΨΕΥΔΗΣ
          ΑΛΛΙΩΣ
            ΓΡΑΨΕ 'Έκανε άλμα; '
            ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΛΜΑ

            ΑΝ ΑΛΜΑ = 'ΟΧΙ' ΤΟΤΕ
              ΚΑΤΑΦΕΡΕ <- ΨΕΥΔΗΣ
            ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

    ΑΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΤΟΤΕ
      ΠΛ_ΟΚ <- ΠΛ_ΟΚ + 1
      ΓΡΑΨΕ 'Ο ', ΟΝΟΜΑ, ' μπορεί να γίνει αλεξιπτωτιστής.'
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΓΡΑΨΕ 'Ο ', ΟΝΟΜΑ, ' δε μπορεί να γίνει αλεξιπτωτιστής.'
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

    ΓΡΑΨΕ "" 
    ΓΡΑΨΕ "Ποιο είναι το όνομα του υποψήφιου; " 
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝΟΜΑ 
   
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 

  ΑΝ ΠΛ > 0 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Mπορεί να γίνουν αλεξιπτωτιστές: ', ΠΛ_ΟΚ/ ΠΛ* 100, '%'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
 
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Αλεξιπτωτιστές


Άλλες επαναληπτικές ασκήσεις στη δομή επανάληψης


Όλες τις επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής (πρώην ΑΕΠΠ) μπορείτε να τις βρείτε στο παρακάτω άρθρο:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

Υπολογιστική σκέψη : Μία σύγχρονη ψηφιακή δεξιότητα για όλους

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)