Στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφορικής που διδάσκω στην Γ' Γυμνασίου έβαλα, κατά την διάρκεια των εξετάσεων της περιόδου Μαΐου - Ιουνίου 2009, τα παρακάτω θέματα.
Η λογική μου, όταν διαλέγω θέματα, επικεντρώνεται σε δύο σημεία. Πρώτα από όλα θέλω να υπάρχουν ερωτήσεις που να καλύπτουν το σύνολο της διδακτέας ύλης. Επίσης θέλω να υπάρχουν θέματα που να έχουν κλιμακούμενο βαθμό δυσκολίας (να μην είναι όλες δύσκολες ή όλες εύκολες).
Περιμένω τα σχόλια σας για να διαπιστώσω αν τα θέματα που βάζω είναι εύκολα ή δύσκολα. Εσείς τι θέματα βάζετε;
αν δε κάνω λάθος οι ερωτήσεις θεωρητικού χαρακτήρα είναι κατά πολύ λιγότερες από αυτές του εφαρμοσμένου ...(σε αντίθεση από αυτά που λέει ο νόμος..)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως θα πρέπει να μπορεί ο μαθητής να επιλέξει οποιαδήποτε 6 από τα 9 θέματα και οχι 4 από τα πρώτα 6 και 2 από τα τελευταία 3;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω πως δεν πρέπει να υπάρχει περιορισμός στην επιλογή θεμάτων. Ο μαθητής επιλέγει 6 θέματα, όποια θέλει από τα 9.
Αυτό που λες δεν το γνωρίζω. Όπως και να έχει η θεωρία είναι πολύ λίγη και για τον λόγο αυτό έχω επιλέξει να βάλω θεωρητικές ασκήσεις όπως είναι τα θέματα 3, 4, 5 και 6.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τον τρόπο αυτό νομίζω καλυπτόμαστε για όλες τις περιπτώσεις.
Στον ανώνυμο απαντάω τα εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο έχω κάνει αυτό επειδή ο νόμος λέει ότι πρέπει να έχουμε 6 θέματα θεωρίας και 3 θέματα ασκήσεων.
Πάντως δεν είμαι 100% σίγουρος και θα ρωτήσω αύριο τον διευθυντή μου για να απαντήσω στα σίγουρα.
Ρώτησα σήμερα για το ποια θέματα πρέπει να επιλέγουμε και διαπίστωσα ότι ο μαθητής μπορεί να διαλέγει 6 θέματα από τα 9 χωρίς περιορισμούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό σημαίνει ότι έκανα λάθος πέρυσι και θα φροντίσω να το διορθώσω φέτος.
ρε σεις... εμεις που γραφουμε κιόλας μεθάυριο δεν μας λέτε τι είναι πιο sos? Να ετοιμαστούμε καλά lol...! •.•"
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε εξαίρεση το "μη προβλεπόμενο" των πολλών ασκήσεων, εμένα τα θέματα μου άρεσαν. Προσωπικά όταν θέλω να περάσω κάποιο θέμα εφαρμοσμένου χαρακτήρα ως θεωρητικό, προτιμώ να το δίνω με μορφή αντιστοιχίσεων ή πολλαπλής επιλογής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε μου, πρώτα απ' όλα χαίρομαι που σου άρεσαν τα θέματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τις ερωτήσεις με μορφή αντιστοιχίσεων ή πολλαπλής επιλογής η άποψη μου είναι ότι είναι πολύ καλές για αυτοαξιολόγηση και όχι για εξετάσεις αφού είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει αντιγραφή. Βέβαια ορισμένες φορές βάζω και τέτοια θέματα αλλά όχι πάνω από 3-4 μονάδες στις 20.
Όσο για το "μη προβλεπόμενο" που λες δεν το καταλαβαίνω. Αν υπάρχει τέτοια διευκρίνιση σε εγκύκλιο θα ήθελα να μου το πεις για να το διορθώσω στις φετινές εξετάσεις.
Ένα άλλο θέμα που έθιξες είναι οι ερωτήσεις θεωρητικού και εφαρμοσμένου χαρακτήρα. Εγώ αυτό που κάνω είναι παρόμοιο με αυτό που γίνεται στην Γ' Λυκείου στις Πανελληνίες εξετάσεις, δηλαδή εφαρμοσμένου χαρακτήρα θεωρώ την υλοποίηση ενός ολόκληρου προγράμματος. Όλα τα άλλα είναι θεωρία.
Πώς έχετε δημιουργήσει το διαγώνισμα;με ποιο εργαλείο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο διαγώνισμα το έχω γράψει στο Microsoft Word, το μετέτρεψα σε pdf και το έχω ενσωματώσει στο blog με την βοήθεια της ιστοσελίδας Scribd.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά έχω την αίσθηση ότι κάτι άλλο με ρωτάς. Μήπως μπορείς να γίνεις πιο σαφής;
Πίστευα πως δεν το έχετε γράψει με το Microsoft Word..Ευχαριστώ για την απάντηση
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΚ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΑ....ΔΙΝΩ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΑΤΣΑ ΚΑΙ ΕΛΥΣΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ.....ΟΧΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΕΥΚΟΛΑ...ΟΥΤΕ ΔΥΣΚΟΛΑ....ΜΕΤΡΙΑ...ΑΠΛΑ ΘΑ ΕΠΙΘΗΜΟΥΣΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣου εύχομαι καλή επιτυχία στις εξετάσεις. Θα προσπαθήσω να ανεβάσω τις λύσεις μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνέβασα σήμερα τις απαντήσεις. Μπορείς να τις βρεις πατώντας εδώ:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://pliroforikiatschool.blogspot.com/2011/05/microworlds-pro-2009.html
μου αρέσουν πολύ τα θέματα σας κ. Σαρημπαλίδη...αύριο γράφω Πληροφορική! μακάρι να πέσουν παρόμοια θέματα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣου εύχομαι καλή επιτυχία στις εξετάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή