Οι ενότητες 1.5 και 1.6 του βιβλίου είναι θεωρητικές και οι μαθητές δεν πρόκειται να συναντήσουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Είναι λοιπόν ευκαιρία να δούμε λίγο πιο αναλυτικά τις ασκήσεις που τους είχαμε βάλει για το σπίτι. Το πλάνο με το οποίο σκοπεύω να κινηθώ αύριο στην τάξη φαίνεται παρακάτω :
Ενότητες
Παράγραφοι 1.5 και 1.6 του πρώτου κεφαλαίου.
Σχέδιο μαθήματος
Πιστεύω ότι ο έλεγχος της δουλειάς στο σπίτι είναι κάτι στο οποίο πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη σημασία. Ετσι σκοπεύω να αφιερώσω 15 - 20 λεπτά για να εξηγήσω τις ασκήσεις που είχα βάλει για το σπίτι. Αν μάλιστα υπάρχει μεγάλο ποσοστό μαθητών που δεν έκανε τις ασκήσεις θα βάλω τους μαθητές να λύσουν μία από τις ασκήσεις μέσα στην τάξη.
Στην συνέχεια θα αφιερώσω 10 λεπτά για την ενότητα που αναφέρεται στις κατηγορίες των προβλημάτων. Έχω παρουσιάσει σε προηγούμενο άρθρο την παρουσίαση που θα χρησιμοποιήσω. Ο στόχος της παρουσίασης είναι να συνδέσουν οι μαθητές τις καινούργιες έννοιες με προβλήματα που αντιμετώπισε ο θείος Αλβέρτος και έτσι να τις κατανοήσουν καλύτερα και να τις θυμούνται ευκολότερα.
Θα ακολουθήσουν άλλα 10 λεπτά για την ενότητα που αναφέρεται στην σχέση ανάμεσα στα προβλήματα και στους υπολογιστές. Η παρουσίαση που θα χρησιμοποιήσω φαίνεται παρακάτω :
Τα τελευταία 5 λεπτά θα κάνω μία ανακεφαλαίωση και θα εξηγήσω αυτά που περιέχονται στο φυλλάδιο ασκήσεων που φαίνεται παρακάτω :
το πρωτο Σ Λ ειναι λιγο παραπλανητικο. μπορεις να υποστηριξεις και τις 2 περιπτωσεις .Ποια απαντηση θεωρεις σωστη εσυ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν έγραφα κώδικα θα έγραφα
ΑπάντησηΔιαγραφή(Ένα επιλύσιμο πρόβλημα ξέρουμε ότι έχει λύση) ΚΑΙ (Για ένα επιλύσιμο πρόβλημα ξέρουμε ότι η λύση του δεν έχει βρεθεί ακόμα )
Αφού η πρώτη πρόταση είναι Αληθής και η δεύτερη Ψευδής συνεπάγεται ότι η τελική απάντηση είναι ΛΑΘΟΣ.
Η όλη αξία δηλαδή της ερώτησης βρίσκεται στο να εντοπίσει ο μαθητής αυτό το ΚΑΙ. Φυσικά δεν θα έβαζα τέτοια ερώτηση σε Πανελλήνιες αλλά ο στόχος των φυλλαδίων είναι όχι τόσο να λυθούν αλλά να ενεργοποιήσουν την σκέψη του μαθητή.
Ελπίζω να σε κάλυψα.