Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Scratch 2.0: Ένα φύλλο εργασίας για τις διαδικασίες

Μία από τις δυνατότητες που μας παρέχουν όλες οι σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού είναι η δημιουργία υποπρογραμμάτων (συναρτήσεων και διαδικασιών). Τα υποπρογράμματα είναι κομμάτια κώδικα που δημιουργούμε σε ένα μόνο σημείο και μπορούμε να τα καλέσουμε σε πολλά σημεία του προγράμματος μας. Έτσι αν κάνουμε ένα λάθος στο υποπρόγραμμα χρειάζεται να διορθώσουμε το λάθος μας σε ένα μόνο σημείο. Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε ένα φύλλο εργασίας για τις διαδικασίες στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch 2.0.

Ένα φύλλο εργασίας για τις διαδικασίες στο Scratch 2.0

Στόχος

Στο όγδοο μάθημα θα εξοικειωθείς με την έννοια των διαδικασιών. Οι διαδικασίες είναι δικές μας εντολές που δημιουργούμε στο περιβάλλον του Scratch (π.χ. μπορούμε να δημιουργήσουμε την εντολή τετράγωνο που κάθε φορά που θα την καλούμε θα ζωγραφίζει ένα τετράγωνο).

Διάρκεια υλοποίησης

Ανάλογα με το τμήμα και την ηλικία των μαθητών η υλοποίηση του φύλλου εργασίας μπορεί να έχει χρονική διάρκεια από 35 έως 45 λεπτά.

Δομή φύλλου εργασίας

Το φύλλο εργασίας ασχολείται με τις εξής έννοιες:
  1. Δημιουργία μίας καινούργιας διαδικασίας,
  2. Κλήση μία καινούργιας διαδικασίας,
  3. Κλήση μίας διαδικασίας μέσα σε μία άλλη διαδικασία.
Για παράδειγμα, στην παρακάτω εικόνα, γίνεται η κλήση μίας διαδικασίας τέσσερις φορές. Το αποτέλεσμα είναι η σχεδίαση ενός τετραγώνου σε διαφορετικά σημεία του σκηνικού.    

Κλήση διαδικασίας στο Scratch

Φύλλο εργασίας

Το φύλλο εργασίας μπορείτε να το δείτε στη συνέχεια:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

30 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής της Γ' Λυκείου

10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)

Υλικό για το δυαδικό σύστημα αρίθμησης