Η πέμπτη επαναληπτική άσκηση της σειράς "10 επαναληπτικές ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής" είναι μία άσκηση στην οποία ζητείται η χρήση στοίβας. Η χρήση της στοίβας αφορά την αντιστροφή κάποιων αριθμών που βρίσκονται σε έναν μονοδιάστατο πίνακα.
5η Επαναληπτική Άσκηση
Ο καθηγητής Πληροφορικής έδωσε έναν μονοδιάστατο πίνακα Ν ακεραίων αριθμών στους μαθητές του και τους ανάθεσε να αντιστρέψουν τη σειρά μόνο των ακεραίων αριθμών που βρίσκονταν στις άρτιες θέσεις. Ένας από τους μαθητές πρότεινε την εξής λύση: αρχικά θα γίνει εισαγωγή όλων των στοιχείων που βρίσκονται στις άρτιες θέσεις του πίνακα σε μία στοίβα. Στη συνέχεια θα γίνεται αντικατάσταση των στοιχείων στις άρτιες θέσεις του πίνακα με τα στοιχεία που θα βρίσκονται κάθε φορά στην κορυφή της στοίβας. Αυτή η διαδικασία θα συνεχίζεται μέχρι να αδειάσει η στοίβα.
Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
α) Θα διαβάζει το πλήθος των ακεραίων αριθμών (να γίνεται έλεγχος ώστε το πλήθος των ακεραίων να είναι ένας αριθμός από 10 έως και 30),
β) Θα διαβάζει έναν – έναν τους ακεραίους αριθμούς και
γ) Θα αντιστρέφει τη σειρά των αριθμών που βρίσκονται στις άρτιες θέσεις με χρήση στοίβας, όπως ακριβώς περιγράφεται στην εκφώνηση.
Λύση 5ης επαναληπτικής άσκησης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Αντιστροφή_Αριθμών
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, Ν, ΚΟΡΥΦΗ, ΠΙΝ[30], ΣΤΟΙΒΑ[15]
ΑΡΧΗ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'Ποιο είναι το πλήθος των ακεραίων αριθμών; '
ΔΙΑΒΑΣΕ Ν
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Ν >= 10 ΚΑΙ Ν <= 30
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
ΓΡΑΨΕ 'Ποιος είναι ο ', Ι, 'ος αριθμός; '
ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΙΝ[Ι]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΚΟΡΥΦΗ <- 0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ Ν ΜΕ_ΒΗΜΑ 2
ΚΟΡΥΦΗ <- ΚΟΡΥΦΗ + 1
ΣΤΟΙΒΑ[ΚΟΡΥΦΗ] <- ΠΙΝ[Ι]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Ι <- 2
ΟΣΟ ΚΟΡΥΦΗ > 0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
ΠΙΝ[Ι] <- ΣΤΟΙΒΑ[ΚΟΡΥΦΗ]
ΚΟΡΥΦΗ <- ΚΟΡΥΦΗ - 1
Ι <- Ι + 2
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ''
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
ΓΡΑΨΕ ΠΙΝ[Ι], ' '
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Αντιστροφή_Αριθμών
Άλλες επαναληπτικές ασκήσεις
Οι υπόλοιπες επαναληπτικές ασκήσεις της σειράς υπάρχουν στο άρθρο:
10 Επαναληπτικές Ασκήσεις στην Πληροφορική (2021)
Παρόμοιες επαναληπτικές ασκήσεις υπάρχουν στο άρθρο:
30 Επαναληπτικές Ασκήσεις για το μάθημα της Πληροφορικής
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου